Lucky Star

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

-Dist

Re: Lucky Star

Viesti Kirjoittaja -Dist » La Maalis 28, 2009 23:33

Demmi kirjoitti:Heiheihei, minun toiveeni enkunkielisestä Lucky Star-mangasta ovat käymässä toteen! Kävin tänään hetken mielijohteesta Fantasiapelejen sivuilla ja aloin vain haeskella randomisti mangoja sarjojen nimillä. Päätin kokeilla Lucky Staria, ja kuinka ollakaan - sivu antoi vastausta! Käsittääkseni (siis jos en ymmärtänyt nyt väärin) tämä olisi tulossa 2009 kesällä, eli jo tänä kesänä. Täytyy kyllä noukkia pokkari hyllyyn, jos tämä todella tulee julkaisuun. Toiveet ovat ainakin korkealla!
Näinhän se näyttäisi olevan. Bandai Entertaiment lisensoinut tuon mangan ja ensimmäinen voluumi julkaistaan Toukokuussa 2009. Ja jos vain tosiaan kuukauden joutuu odottamaan että sen saa suomessakin käsiinsä niin hienoa.. Ei tarvitse ulkomailta tilata kun Bookdepositorysta tuota ei näemmä löydy edes ennakkotilauksena.

Kiitos tästä infosta, täytyy tuo toki itsekin haalia hyllyyn.

Edit : http://lucky-star.bandai-ent.com/ Linkki vielä jos kiinnostaa.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

JereTHEend

Viesti Kirjoittaja JereTHEend » Ti Elo 18, 2009 22:21

Tuli tilattua ensimmäinen kirja fantasiapeleistä tänne turkkiin päin, katsoo minkälainen se manga on animeen verrattuna, varmaan ihan kiintoisa

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Ma Elo 24, 2009 17:25

Lucky Star siis todellakin julkaistiin nyt 2009 kesällä kuten olin Fantasiapelejen sivustolta lukenut. Hankin mangan käsiini conista, sillä pidin animesta mutten koskaan saanut katsottua sitä loppuun asti (taisi jäädä 12. jaksoon, laiskuus yllätti T_T). Manga voitti odotukseni, Lucky Starin mainio pääasiassa otakuviihde toimi erinomaisesti myös luettavassa muodossa. Superplussa useista värisivuista! Seuraavaa volumea tässä nyt odotellaan - saa nähdä milloin moisen ulos saavat. Mutta senkin hankin, se on varmaa se! Ykkösosakin oli mainio ja nyt olen lukenut sen jo monta kertaa ^^
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

JereTHEend

Viesti Kirjoittaja JereTHEend » Pe Elo 28, 2009 16:52

Demmi kirjoitti:Lucky Star siis todellakin julkaistiin nyt 2009 kesällä kuten olin Fantasiapelejen sivustolta lukenut. Hankin mangan käsiini conista, sillä pidin animesta mutten koskaan saanut katsottua sitä loppuun asti (taisi jäädä 12. jaksoon, laiskuus yllätti T_T). Manga voitti odotukseni, Lucky Starin mainio pääasiassa otakuviihde toimi erinomaisesti myös luettavassa muodossa. Superplussa useista värisivuista! Seuraavaa volumea tässä nyt odotellaan - saa nähdä milloin moisen ulos saavat. Mutta senkin hankin, se on varmaa se! Ykkösosakin oli mainio ja nyt olen lukenut sen jo monta kertaa ^^
Sanottakoon muuten että kyseinen kirja on jo loppuunmyyty - ja varaston lisästä ei ole tietoa. Ihmekös tuo, eräällä anime aiheisella IRC kanavalla käydyssä keskustelusta kävi ilmi että lucky starin ensimmäinen manga kirja on myynyt loppuun 3 kokonaista painoserää - ja neljättä odotetaan. Se on amerikan myydyin 4koma manga jne.

Eli, ei pelkästään suomen saatavuus mutta jo kotimaassaan (bandai käännös) kyseinen kirja on ollut kysynnässä.

Manga on erittäin toimiva. Hauska lukea ja värisivutkin ilahduttaa. Olen säästellyt kyllä kirjaa kaiken muun kanssa.

Ensimmäiset reaktiot kyllä kohdistui sivujen ja kannen materiaaliin, ja kirjan kokoon, leveydeltään ja korkeudeltaan se on isompi kuin normi mangat, lisäksi kansi kartonki on hieman sileämpää ja pehmeämpää kuin totuttu, ja sivujen paperikin on aika omalaatuinen...

Tässä seuraavaa kirjaa odotellessa...

Bansku

Viesti Kirjoittaja Bansku » La Marras 21, 2009 01:36

Muutaman jakson olen Lucky Staria katsonut, ja kyllä sen huumori iski minuunkin :D

Ensin muistin hahmoista pelkän Konatan, ja sitten yhtäkkiä huomasin tietäväni kaikkien 10 päähenkilön nimen :D Johtuu kai siitä, etten jaksa/ehdi katsoa oikeita jaksoja vaan niitä mahtavia remixejä, http://www.youtube.com/watch?v=hVjdol0qcvQ -tyylillä...

Ensimmäisessä jaksossa minulle tuli kamala nälkä kun ne vain puhuivat ruoasta koko ajan xD

Fuuka

Viesti Kirjoittaja Fuuka » Ke Maalis 10, 2010 15:34

Katsoin Lucky Starinkin joskus kokonaan, kun sitä meikäläiselle suositeltiin yhden toisen foorumin kautta.. tuumasta toimeen ja sanoista tekoihin. Ensimmäistä jaksoa katsoessa tuli valehtelematta nälkä, ja Konatasta löysin varsin nopeasti jollakin tasolla itseni.
Välillä tuntui ettei tässä sarjassa tapahtunut mitään ja että siinä välillä puhuttiin ihan liikaa (tottunut vähän rajumpaan menoon) mutta ihan kelpo sarja se on kuitenkin.
the truth is out there~

Lunalina

Viesti Kirjoittaja Lunalina » Ke Heinä 18, 2012 18:21

Katsoin sarjaa kerran ala-asteella. Kuulin ekana sen tunnarin, ja sen sekous kiinnitti huomioni. Tanssin sitä usein serkkuni tanssimatolla xD
Sitten päätin katsoa jakson alkutunnarin takia, joka oli yksi elämäni pahimmista virheistä.
Huumori ei napannut yhtään ja mulla oli jakson aikana niiin tylsää. Kukaan hahmoista ei painunut mieleen, muistan vaan että siinä oli ainakin ne kaksostytöt ja otaku. Ekan jakson jälkeen totesin, että tämän jätän suosiolla pois.
Sinässään sääli, sillä se olisi voinut olla hauska ja moeita täynnä.
"The past won't be changed, but we can change the future!"
-Karin, Kamichama Karin Chu

"Bring it on, shorty!"
-Spyro, Spyro 2: Gateway to Glimmer

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ke Heinä 18, 2012 18:58

^Suosittelen että otat animen katsomiseen sellaisen asenteen ettet tuomitse mitään ekan jakson perusteella. Olen ihan samaa mieltä että eka jakso LS:ää on todella tylsää katsottavaa, mutta se paranee. Muistaakseni myös LS:än ohjaaja vaihtuu jossain viidennen jakson tienoilla jolloin meno varsinkin parantuu. Suurin osa huumorista menee tosin ohi ellet ole katsonut paljon muita sarjoja sillä sarjassa on todella paljon viittauksia muihin sarjoihin. Sanonpa silti että LS oli ensimmäinen animesarja minulle ja vaikken tajunnut puoliakaan huumorista upposi se silti alkukankeuden jälkeen oikein hyvin ;)
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Lunalina

Viesti Kirjoittaja Lunalina » Ke Heinä 18, 2012 19:31

-Dist kirjoitti:^Suosittelen että otat animen katsomiseen sellaisen asenteen ettet tuomitse mitään ekan jakson perusteella. Olen ihan samaa mieltä että eka jakso LS:ää on todella tylsää katsottavaa, mutta se paranee. Muistaakseni myös LS:än ohjaaja vaihtuu jossain viidennen jakson tienoilla jolloin meno varsinkin parantuu. Suurin osa huumorista menee tosin ohi ellet ole katsonut paljon muita sarjoja sillä sarjassa on todella paljon viittauksia muihin sarjoihin. Sanonpa silti että LS oli ensimmäinen animesarja minulle ja vaikken tajunnut puoliakaan huumorista upposi se silti alkukankeuden jälkeen oikein hyvin ;)
Nojuu, taisin olla silloin naiivi ekojen jaksojen suhteen. On pakko ottaa huomioon ikäni; olin silloin alle 12-vuotias, jolloin en nauranut oikein millekään. Nyt voisi koettaa uudestaan jonakin päivänä ja merkata sen almanakkaan.
Hyvä huomautus hyvällä sävyllä :D Kiitos toisesta näkökulmasta!
"The past won't be changed, but we can change the future!"
-Karin, Kamichama Karin Chu

"Bring it on, shorty!"
-Spyro, Spyro 2: Gateway to Glimmer

Pullasuttu

Viesti Kirjoittaja Pullasuttu » Ke Tammi 30, 2013 10:06

Ensimmäisen jakson kohdalla oli itselläni se tunne, että "Mitä mä oikein katson??". Mutta onnekseni jatkoin katselua - kyseessä on siis lempisarjani.
Tykkään hahmoista niin persoonallisuutensa kuin ulkomuodonkin takia. Suurin osa vitseistä jaksaa naurattaa useamminkin kuin kerran, muutaman kerran olen nyt animen läpi kahlannut ja kirjojakin on tullut selailtua läpi useamminkin. Mukavan kevyttä viihdettä. :3
When I grasp roses they bloom madly and die

narakunohana

Viesti Kirjoittaja narakunohana » Su Helmi 10, 2013 11:45

Yksi lempparisarjoistani. Ja tosiaan, eka jakso on ihan pirun tylsä mutta kyllä se siitä paranee. Konata on ihan ehdoton suosikki, ehkä siksi että hahmoon on helppo samaistua.. Muutaman kerran oon kattonu sarjan läpi, ja kyllä se on vieläkin yhtä hauska.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”