Kingdom Hearts

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

tzenni

Viesti Kirjoittaja tzenni » Pe Tammi 25, 2008 21:18

Chain of Memories on ihan ok. Siksi ostin, että saisin KHII pelaamisen jälkeen muodostuneisiin kysymyksiin vastaukset. Ainoastaan taistelujen yksipuolisuus alkaa puuduttaa, varsinkin lopussa kun hieman lvl uppailee itseään. Peli kestää mielestäni ihmeellisen kauan ollakseen GBA- peli, itsellä tais mennä päälle 30 tuntia. Mutta lopussa kiitos seisoo, sillä kun on pelannut sen kerran läpi, saa kokea erittäin mukavan yllätyksen ;) Mutta jos tuo Final Mix saapuu Suomeen tässä joskus, en usko että kannattaa hankkia GBA:ta ja CoM:ää kun kyllä sitä ps- versiota on mukavampi pelata.

Yksi asia askarruttaa, joten kertokaapas:Mikä siinä organization XIII:ssä on niin hienoa? Ovatko ihmiset todella niin yksinkertaisia ja pinnallisia että fanittavat jotain tyyppiä siksi koska sillä on musta viitta, kiva tukka ja hieno ase? Jäseniä on niin paljon, että niistä ei edes paljoa tiedä. Axel- fanittamisen vielä ymmärtää, esillä kun on ollut. No mitäpä tässä, KH on muutenkin ollut helppo keino viedä nuorten tyttöjen rahat, sillä visualisuuteen ja dramaattisuuteen(+disney?) on panostettu pelillisten ominaisuuksien ollessa melko kehnot. :D No, itsekin pelaan, joten olen kai yhtä lailla tyhmä? :D Vaikka toisinaan pelejä jonkin verran pelanneena KH:n pelattavuus saa hieman itkemään sisäisesti. Etenkin KHII:n Mulan-kenttä.

nukkelapsi

Viesti Kirjoittaja nukkelapsi » La Tammi 26, 2008 18:54

Omistan sekä KHI että KHII enkä kumpaakaan vuoden tahkoamisen jälkeen ole läpi päässyt (Xehanort se on ilkee tyyppi jees, ja Demyx kun ei millään tahdo kuolla). Tampereen Fantasiapeleistä hommasin viime joulukuussa KHI 1 ja 2, Chain of memories boxset ja KHII 1. Ja luulisin Organisaation fanittamisen perustuvan samaan kuin Seppirotan, he vain ovat syötävän seksikkäitä. Jees. (Riku (vaikka orkanisaatioon ei kuulutkaan) näyttää kakkosessa syötävän seksikkäältä!Rikuuh...)

Saruki

Viesti Kirjoittaja Saruki » Ma Tammi 28, 2008 22:33

RAKASTAN!

Sekä mangaa että pelejä <3 itseltäni löytyy kaikki neljä ykköspeliin
liittyvää mangaa ja Chain of Memories on tulossa pian iloiseen
joukkoon.

Mangassa on ihanaa se että Disney hahmot ovat aivan itsensä näköisiä
ja Sora on niin suloinen, Rikusta puhumattakaan (enemmän kyllä
hyvännäköinen kuin suloinen, kjeh.). Riku onkin varmaan meitin suosikkihahmo, vakava mutta samalla uskomattoman hieno ja korvaamaton ystävä.

Final Fantasy hahmojen piirrostyyli on varmaan ainoa joka häiritsee mangassa, jotenkin ne ovat mielestäni vähän turhan lapsellisen näköisiä...mielestäni mangassa oltaisiin voitu enemmän huomioida Square Enix:n hahmoille tyypillisiä piirteitä...mutta nostan silti hattua piirtäjälle, niitten taistelukohtausten kanssa mulla ainakin palaisi pinna ^^;
"Punastuminen on kiihottavaa"

Chiame

Viesti Kirjoittaja Chiame » Su Helmi 03, 2008 16:31

Yeah! Olen tosiaan lukenut ensimmäiset neljä pokkaria (lehteä...ne ovat niin ohkaisia)! Piirostyyli oli ihan hyvä, ja tarina aivan mainio. En ole pelannut peliä niin merkittävästi, että tietäisin siitä mitään. Jotain ehkä katsonut pari vuotta sitten kun kaverit pelasivat (kyseiset "kaverit" eivät tosin tienneet harrastuksestani mangan suhteen 8) ). Kuitenkin mielestäni paras hahmo oli Sora, vaikka Kairikin menettelee. Rikusta en erityisemmin pidä...en ole koskaan valinnut lemppariani ulkonäön perusteella (paitsi jos kyseessä on ollut harvinaisen tylsä ja mauton manga). Joo...Donald oli hauska! Goofy (noinkohan se oli) ei täyttänyt odotuksia. Onhan hän hauska Akkareissa, mutta ihan takataustana mangassa. Mööh. :? Mutta kokonaisuus hyvä!
Never push the "Big Red"-button!! Never!!
http://riinapuri.deviantart.com

MissClaws

..

Viesti Kirjoittaja MissClaws » Su Helmi 03, 2008 19:29

Pelit löytyy mutta mangaa ei.. Kyllä minä sitä tuolta lähi divarista vielä ostan, koska hyvän pelin pohjalta manga on ainakin tehty :D Itse kyllä pidän pelistä aivan huimasti. Oma lempi hahmoni (siis pelin omista hahmoista) on varmaa tuo heartless :P Kyllä niin söpö ötökkä on kyseessä, mutta jos ei pelin omia hahmoja lasketa niin kyllä se Jack Skellington vie voiton. Kun on niin komistus kyseessä. :D

Edit//: Mangatkin löytyvät nyt hyllystä.
Viimeksi muokannut MissClaws, Pe Loka 10, 2008 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
私達は一緒に坐ってもいい 今度はそして永久に。

Crystal

Viesti Kirjoittaja Crystal » Ti Helmi 05, 2008 23:05

Luin tässä jonkin aikaa sit ekat kolme Kingdom Heartsia kaverilta lainaten ja oli kyl erikoista että Disney-hahmotkin olivat mukana. Ei se juoni minua niin sykähdyttänyt, mutta hyvää luettavaa silti oli. Paras oli kyl Aku kun se suuttui välillä :'D Sora tulee hyvänä kakkosena.
Kaverilta pitäis lainata ne KH:n Chain of Memories-mangat... : DD

bastard9

Viesti Kirjoittaja bastard9 » Su Helmi 10, 2008 14:48

Olen pelannut Kingdom hearts-pelin ja hyllystä löytyy mangaakin. Aika hauskaa luettavaa. Huumoria on huomattavasti enemmän kuin pelissä ja mangassa joitakin pelin tapahtumia jätetään pois. Mangasta kyllä puuttuu sitä synkyyttä mitä Kingdom Hearts pelisarjassa on. Se kyllä voisi olla pitempikin.

MyLittleSpider

Viesti Kirjoittaja MyLittleSpider » Su Helmi 10, 2008 15:24

Mangoja olen vähän lukenut, mutta jotenkaan ei innosta niin paljoa kuten pelit :D Piirrustusjälki mangassa sopii kyllä erittäin hyvin, rempseää ja hieman lapsellista, vähän ns. vakavampi ei sopisi

OT: Peleistä sen verran että en malta odottaa kun/jos Kingdom Hearts 3 tulee Suomeen (parasta tulla!) Final mix ei taida tulla ollenkaan :cry: Mutta nyt on tulossa (ehkä saapuu 2 vuoden päästä Suomeen, jos hyvin käy, ilmestyy Aasiassa tänä kesänä) Kingdom Hearts 358/2 days DS:lle, jossa perehdytään paremmin Roxasin elämään ja siinä pystyy myös pelaamaan Organization 13 jäsenillä! :D Toisena pelinä tulossa Birth By Sleep PSP:lle, jossa pelataan KH3 hahmolla Terralla, mutta nähtävästi keskittyy myös kahteen muuhun ritariin, Veniin ja Aquaan, tämä siis keskittyy aikaan ennen ensimmäistä KH:ta. Jännää, en malta odottaa :wink:

Itse olen pelannu kummatkin KH:t läpi, kun sain KH2:n joululahjaksi niin pitihän se pelata heti läpi :D Tällä hetkellä pelaan Chain of Memoriesta

Chiame

Re: Kingdom Hearts

Viesti Kirjoittaja Chiame » Ti Loka 07, 2008 15:07

Itse olen ihan rakastunut kyseiseen sarjaan. Se on jotenkin niin minun tyyliäni 8) Olen hervoton Sora-fani (kuten arvata saattaa)!! Monet tykkäävät Nobodyistä, itse en erityisemmin. Sora vaikuttaa ihan perus päähenkilöltä, ihan tavanomaiset manga-hiuksetkin (yleistäen), mutta olen aina pitänytkin sellaisesta. :wink: Lapsekkaat hankilöt, kuten Sora, ovat hauskoja ja piristäviä. Jotenkin Soran ja Kairin tarina on suloinen, en tiedä miksi "erityisen" :D

Kirjoista olen lukenut ilmestyneet, omistan vasta numerot 1-3. Kokoajan käyn Suomalaisesta kirjakaupasta kahmimassa (tilattuani siis). Tilausaika on pari viikkoa, mutta kannattaa odottaa, kun maksaa yli 2 euroa vähemmän kuin Fantsussa (muistaakseni Suomalaisessa 4,80€)... :wink:
Never push the "Big Red"-button!! Never!!
http://riinapuri.deviantart.com

Fukka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fukka » Pe Loka 10, 2008 18:42

Pidän pidän pidän...

Mangat on kaikki, mitä tähän asti on tainnu ilmestyny, eli I, CoM ja II:n kaks ensimmäistä kirjaa. Peleistä ei ole, kun II, koska en oo vielä omaa I:ta saanu hankittua. Sisko vei I:n mukanaan, kun muutti pois kotoa. Molemmat oon kuitenki pelannu läpi useaan otteeseen. Harmittaa, että se III tulee PS3:lle.

I oli aivan ihana heti alusta asti, mutta II jäi vähän laimeaksi. Johtuen ehkä myös siitä, että piti vimmassa mennä ja pelata II:n 34h sisään läpi (sinä viikonloppuna ei paljoa nukuttu). Se tuntu vähän liian helpolta, mutta taisin pelata sen normaalilla sillon.

Sekä pelattaessa, että lukiessa on naurettu, itketty, kiroiltu ja pelätty. En tiiä, oonko jotenki yli kiintyny niihin hahmoihin, mutta itken aina, kun alotan uuden pelin I:ta tai II:ta ja katon ne alkupätkät. Itken joskus jo vaan sillon, ku kuulen jomman kumman niistä tunnareista. Riku rassukkaa TT_TT

AkuRoku tursuaa korvista.

Palutena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Palutena » Ma Marras 10, 2008 23:00

Pelit on aivan mahtavia! Kairin vois tosin kiduttaa kuoliaaks..
Mutta ne mangat sitten.. *facepalm* En pysty lukemaan hakkaamatta päätäni seinään.. Ei, Sora.. Ei näin *hakkaa päätä seinään*
Johtuu varmaan osittain siitä et KH:n mangaversiossa on (mun mielestä) liikaa "huumoria", joka ei mun mielestä ainakaa ees oo hauskaa (kaksimielinen sadisti ei tajua).. Ja sitä on sitte tungettu suunnillee joka paikkaan. Voimme ihan hyvin syyttää KH-mangaa siitä, etten nykyään voi sietää Soraa pätkän vertaa.. >.<

Ja nyt herää kysymys.. Minkä ihmeen takia mä silti omistan CoM:n mangaversion molemmat pokkarit? 0___0
the cake is a lie

Kitayama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kitayama » Ti Marras 11, 2008 18:52

Voi niitä aikoja kun Kingdom Hearts oli elämän suurin fanitusjuttu ja kaikki oli ihanaa ja ihmeellistä... Muistan ensimmäistä peliä ja CoM:ia lämmöllä, mutta kakkosta en jaksanut edes pelata läpi. Organisaation jäsenet olivat hieno lisä kiinnostavaan peliin ja juonellisesti tykkäsin tosi paljon, mutta se pelattavuus. Minusta KH2 oli aivan liian simppeli ja suoraviivainen, sitä oli vain äärettömän tylsä pelata. Ja kun suosikkini poistuivat näyttämöltä lopullisesti (Demyx ja Axel), ei ollut mitään itua jatkaa itsensä kiusaamista, joten annoin olla. Ajattelin aloittaa alusta vaikeammalla tasolla joskus myöhemmin, haluaisin kuitenkin oppia pitämään tästä vielä kerran. Tosin nykyinen KH-fandom tuntuu keskittyvän vain hyvien hahmojen pilaamiseen yaoin ja huonojen Mary-Sue-hahmojen avulla, joten en tiedä haluanko enää olla missään tekemisissä koko fandomin kanssa.

Mutta itse asiaan, eli siihen mangaan. Ykkösen mangaversio on varsin hyvä, pidin huumorista ja siitä, että Sora oli niin palikka kaikessa. Ja piirrostyyli on söpö. En ymmärrä miksi se piti piirtää länsimaalaiseen suuntaan, mutta käyhän tämä näinkin. Oli vain harmillista, että manga oli niin lyhyt eikä kaikkia maailmoja käyty läpi, varmasti meininkiä olisi riittänyt pidempäänkin versioon. Mutta CoM:in manga on ehdottomasti suosikkini. Yksi syy: Larxene, koko Orgu-poppoon suosikkihahmoni. Ja se, että Soraa nöyryytettiin taas joka käänteessä, poikapolo on vähän hitaanpuoleinen. Lisäksi oli hauskaa nähdä mangaversiona Organisaation ensiesiintyminen ja vähän enemmän Zexionia ja kumppaneita kuin pelissä.

Tulipas omituinen hinku kaivaa nämäkin albumit hyllystä... Kaivaisinkin, ellei minun pitäisi olla lukemassa tenttiin.
今は涙に濡れたままで
深い祈りのように

Thaki

Viesti Kirjoittaja Thaki » Pe Tammi 16, 2009 19:14

Oih! Tämä on mahtava sarja.
Muistan vielä kun toivoin 12 vuotiaana syntymäpäivä lahjaksi PS2 ja Rachet and Clank peliä. Sain PS2 mutta äiti oli ostanut eri pelin, joka oli sattumoisin Kingdom Hearts 1. Olen nirso ja erittäin epäluuloinen. jonka takia kärtysin ja valitin että en minä mitään tuommoista huonoa peliä halua ja sen takia KH sai pölyyntyä kaapissa. Sitten eräänä päivänä isä-puoleni löysi pelin ja halusi testata sitä. Kun katsoin vierestä rakastuin tähän peliin täysin. Ei ollut väliä vaikka pelissä oli Disney hahmoja, se oli kuitenkiin mahtava. Seuraavat puoli vuotta menikin sitten KH1 läpi pelatessa. Sitten KH tuli tauko siihen saakka kun kuulin, että on ilmestynyt KH2. Heti julkaisu päivänä ostin ja nyt sekin on pelattu läpi <3 Nyt odotellaan 3 osaa, sitä DS versiota ja sitten sitä Birth of.. Mikä olikaan :DD

KH mangaa omistan vasta yhden osan, koska en oikein pidä sen piirtotyylistä. Tuntuu kuin hyvä juoni olisi pilattu huonolla piirtotyylillä. Mutta olen nirso :DD Suosikki hahmoja ovat Axel, Sora ja Riku.. Jaa, on niitä muitakin mutta tuossa ovat kesto suosikit. Mahtava peli/mangasarja joka ei jätä koskaan kylmäksi :3

chiuchan

Viesti Kirjoittaja chiuchan » Su Tammi 18, 2009 17:36

Peleistä kun pidin niin paljon, niin olihan mangaakin pakko lukea. Ykkösestä olen lukenut kaksi ensimmäistä osaa, samoin kakkosesta. KH: CoM:it olen kaikki lukenut (hassua, kun niitäkin on kaksi (: ). Ihan hyvä se manganakin on, pakko myöntää. Piirrokset ovat melko aidon näköisiä, mutta mielestäni Axel näyttää ilkeämmältä kuin peleissä ja Sora näyttää lapsellisemalta, mutta muuten hyvää työtä. Juonesta sen verran, että ainakin ykkösessä maailmat tulivat väärässä järjestyksessä. Ei se kuitenkaan sarjaa pilaa. Ihan onnistunut kyllä, vaikka peleistä pidän (tietenkin) hieman enemmän.
''I see you like sweets.''
''Yes, do you?''
''No, I can't stand them!''
''...what? I don't wanna be rude, but I think you should go away!''

~Sayu

Viesti Kirjoittaja ~Sayu » Ke Heinä 01, 2009 22:35

Onko kellä mitään tietoa millon ollaan julkasemassa jatkoa KH ll ??
ite en ainakaan oo löytäny mitään tietoa mistään ja innolla odotan että tulis se kolmas osa jo siihen kakoseen.. ;s
Thinking of you wherever you are. We pray for our sorrowa to end and hope that our hearts will blend.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”