Kingdom Hearts

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Muppe
Viesti:

Kingdom Hearts

Viesti Kirjoittaja Muppe » Ke Tammi 10, 2007 15:00

Huomasinpas, että täältä puuttuu eräs todella tärkeä manga-aihe. Eli kyseessä on Kingdom Hearts -manga, joka on tehty kyseisten pelien pohjalta ja pääjuoni on suurinpiirtein sama, kuin itse peleissäkin. Kingdom Hearts on Squaren ja Disneyn yhteinen hanke ja pistetään nyt vähän juontakin peliin, olen itse kirjoittanut juonikuvauksen KHFanit-sivustolle, joten sieltä voi myös bongata alla olevan pätkän.

Pelin (tässä tapauksessa mangan) päähenkilö on 14-vuotias Sora, joka asuu leppoisasti ystäviensä kanssa omalla saarellaan unelmoiden päivästä, jolloin hän voisi matkustaa lautalla muihin maailmoihin ystäviensä kanssa. Tämän ajatuksen hän on saanut toiselta ystävältänsä, 14-vuotiaalta Kairilta, jonka menneisyydestä kukaan ei tiedä mitään. Eräänä päivänä Sora ja hänen paras ystävänsä Riku löysivät muistinsa menettäneen Kairin. Pian heistä kuitenkin tuli mitä parhaimmat ystävykset.

Ennen matkan alkua mystinen myrsky erottaa ystävykset ja Sora ilmestyy eri maailmaan mukanaan avaimen muotoinen miekka. Pian Sora törmää kaksikkoon, Akuun ja Hessuun, jotka ovat lähteneet etsimään mystistä "avainta" kadonneen kuninkaansa käskystä. Tästä alkaa mystinen matka tuntemattomaan, jonka aikana vaaroista ei ole puutetta. Matkan aikana Sora alkaa ymmärtämään tarkemmin, mitä tarkoittaa ystävyys ja kuinka lujaa se voi olla.

Itse olen Kingdom Heartsien suuri fani, joten pitihän sitä mangaakin ostaa. Tällä hetkellä omistan vain ensimmäisen osan kyseisestä mangasta, mutta lisää tulen ostamaan aivan varmasti, koska ensimmäisen pokkarin perusteella sarja on aivan hirvittävän hyvin toteutettu, kuten itse pelikin. Ja manga on ilmestynyt englanniksi Suomeen, saa nyt nähdä, tullaanko sitä ikinä näkemään suomen kielisenä.

Hahmot ovat ihania, jollei nyt sentään todella söpöjä. Sora on ehdoton lempihahmo, mutta Kairi tulee kyllä todella lähellä perässä. Soran ilmeet mangassa ovat aivan uskomattomia. Välillä pojan naamalla on hurjan söpö hymy, mutta taas aina välillä pojan naamalta paistaa suora kaipuu ystäviään kohtaan ja suru. Pidän paljon piirrostyylistä.

Juoni on aivan hirmuisen hyvä. Sama kuin pelissä, mutta eihän tuo pahemmin haittaa. Mangassa on jotain uutta aina välillä ja koska nautin niin paljon pelin juonesta, tämä vain lujitti rakkauttani sitä kohtaan. Ihana manga, haluan lisää.

Ja sitten lopuksi vielä linkki ANN:ään.

Niki-chan

Viesti Kirjoittaja Niki-chan » Ke Tammi 10, 2007 20:04

Minulta tuota mangaa löytyy parin pokkarin verran kanssa.. Ja loput olen tietysti lukenut kavereilta. Olihan tämä sellainen pakkohankita, kun olen pelien fani.

Itse en oikein (aluksi ainakaan) pitänyt hahmojen piirustustyylistä - vierastin sitä pitkäänkin ennen kuin siihen tottui. Hahmot ovat jotenkin.. hurjan chibimäisiä. En sitten tiedä, voisi sen toisaalta laskea plussaksikin. :3

Omiin lempihahmoihin lukeutuvat Sora, Donald ja liuta organisaation jäseniä.

Mielenkiintoista muuten että tämä ketju ilmestyi tänne tänään.. mietin aiemmin (eilen), että pitäisikö perustaa sellainen kun ei kerran löytynyt. xD

Liekki

Viesti Kirjoittaja Liekki » Ke Tammi 10, 2007 23:01

Kauhean ohuita nuo pokkarit kyllä (tai ainakin joku niistä), tuntui kuin ei pitelisi mitään käsissä. Nojoo.

Juonessa ei lähdetty sooloilemaan, asioita lyhennettiin ja orjallisesti pelin mukaan kipitettiin. Öh. Siis tylsää. Oli siellä muutamia hyviä juttuja, etenkin niissä pienissä loppupilasarjiksissa (nauroin ihan mielettömästi, kun Cloud heitti sen jutun Soralle, Sora ei saanut koppia ja se möhkäle kieri viemäriin tai jonnekin). Jotkin kohtaukset toivat lisää kiinnostavuutta ja ulottuvuutta pelillekin, mutta silti jotenkin tuntuu, että ne jotka ovat pelanneet kyseistä peliä, ovat saaneet jo siitä irti lähes kaiken mahdollisen.

Minusta piirrustustyyli oli erittäin kingdomheartsimainen :3
- Here's your knife.
- SWORD.
- Whatever...

TAMPEE

Viesti Kirjoittaja TAMPEE » Su Helmi 04, 2007 22:19

Joululahjaksi Kingdom Hearts 2:n sain, ja se oli erittäin iloinen yllätys. :D Pelattu on aika pitkälle asti mutta nyt jumituin siihen ensimmäisen Nobodyn taistelukohtaan, olen vissiin aika n00b koska en pääse sitä millään läpi. :F Mutta joo, mangakan tyyli tosiaan on aika KH-mainen, eli sopii hyvin kuvaan. Ja ne pokkarit on myös aika ohuita. Mutta kyllä Kingdom Heartsin mangoissa on paljon hyviä kohtia..

Toivottavasti Kingdom Hearts 2: Final Mix+ tulisi Eurooppaan, mutta koska Kingdom Heartsin ykköspelistäkään ei tullut, ei ole mitään varmaa tietoa tästäkään. :P

Hauru
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hauru » Ti Helmi 06, 2007 18:46

Wuu rakastan Kingdom Heartsua *u* Tuo ensimmäisen pelin manga ei ainakaan kovin hyvin iskenyt.. olen lukenut sitä vain kaksi pokkaria.. oho lainasin kaverilta kaikki neljä, mutta olenkin unohtanu lukea ne XD ~~> *goes reading*

Oh ja omistan myös sen Chain of Memories -mangan. Menin ostamaan sen heti kun sain tietää, että sitä saa Fantasiapeleistä. Sitä rakastan! *_* Olen lukenut ja selaillut sen läpi kymmeniä kertoja.. rakastan sen hahmoja ja piirtotyyli on mielestäni kivemman näköistä siinä, tosin ei enään yhtä yksityiskohtaista kuin ensimmäisissä.

Darth Mauno
Wannabe

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » Pe Huhti 27, 2007 23:30

Nimikkeen ystäviä saattaa kiinnostaa seuraava peliaiheinen uutinen:

http://www.icv2.com/articles/home/10475.html
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

Kibaa

Viesti Kirjoittaja Kibaa » La Huhti 28, 2007 13:15

Omistan kaikki 6 mangaa (KH 1-4, CoM 1-2) Piirrustustyyli on ihan kohtalaista ja juoni menee lähes pelin juonen mukaan. KH manga oli ensimmäinen mangasarjani jonka ostin. Mielestäni ne neljä ensimmäisestä mangaa olisi voinnut tehdä 2 osaa eikä neljää pientä ja ohutta osaa. Lisäksi jäin harmittelemaan sitä että niissä 4 ensimmäisessä luettiin vasemmalta oikealle ja CoM mangassa oikealta vasemmalle. Ilmeisesti tekijät huomasivat vasta melken loppupuolella painaa sarjan japanilaiseen 'lukemistyyliin''.
Muuten voin ihan hyvillä mielin suositella Kingdom Hearts mangaa kaikille kiinnostuneille jotka eivät ehkä jaksa itse ostaa peliä tai muuta.
touka koukan

Migata-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Migata-chan » Su Touko 06, 2007 00:12

Itseltä löytyy Kingdom Hearts I ja II molemmat. Mangaa ei ole vielä :( En ole kerennyt ostamaan :lol:.

Lempihahmoni on ehdottomasti Zexion (CoM:issa) ja Luxord sekä Demyx (II:ssa).

Löytyyhän minulta myös tekemäni organisaatio takki :D. Ja seinät täynnä kuvia :)

ranma 0,25

Viesti Kirjoittaja ranma 0,25 » Ma Elo 13, 2007 19:13

errorism kirjoitti:Pelattu on aika pitkälle asti mutta nyt jumituin siihen ensimmäisen Nobodyn taistelukohtaan,
Tämä tulee kyllä auttamattomasti muutaman kuukauden myöhässä tuohon ja tiedän sen oikein hyvin mutta on vaan ihan PAKKO sanoa että "ensimmäisen nobodyn taistelukohdassa" ei olla läpäisty edes prologia.... Peleistä on kyllä viihdettä pitkäksikin aikaa :)

Organisaation jäsenet on kyllä hyvin ihkuja ja fanituskelpoisia (Demyx <3 <3) ja olen huomannut että he ovat suosittuja esim deviantartissa etc...
Paitsi että he ovat...... nobodyjä joilla ei ole sydäntä eikä sielua eikä persoonallisuudet juuri eroa toisistaan.
AARGH tuntuu siltä että oksensin juuri lasinsirpaleita.... sormien ja näppäimistön kautta......
ja sitäpaitsi MÄ nostan PENKISTÄ enemmän ku SÄ xp (40kg yay :3)

pieceofheart

Viesti Kirjoittaja pieceofheart » To Elo 23, 2007 22:32

Kingdom hearts I vol 1:sen
Ostin tuossa muutama päivä sitten, ja ihan mukavalta vaikutti.
Mitäs mieltä olisitte: Kannattaako ruveta keräämään Kingdom Hearts 2 sarjaa, jos on jo kyseisen pelin pelannut läpi?
Kun jotkut sanovat, että sarja alkaa puuduttaa pariiin kertaan läpi pelanneita. :D
  /l、
゙(゚、 。 7
 l、゙ ~ヽ
 じしf_, )ノ

Renodesu

Viesti Kirjoittaja Renodesu » Pe Elo 24, 2007 18:09

Minulla on kaikki tulleet pelit.mm. KH1, KH2, KH Re:Chain of memories, KH2 Final Mix ja Reverse.

Mangoja minulla on vain KH ykkösen kolmos osa, CoM mangaa en omista laisinkaan, ja yksi KH2 pokkari löytyy hyllystä, sekä KH2 (pelinovelli tietääkseni) Tears of Nobody.
Piirrosjälki on selvää ja hyvää kuten olla pitää, sekä mangassa on aina hauskoja pieniä yksityiskohtia, kuten KH2 ekassa mangassa Hayner heiluttaa terästettyä pesistä XDD

pieceofheart

Viesti Kirjoittaja pieceofheart » To Elo 30, 2007 14:57

Vihdoinkin on kaikki Kingdom Hearts I mangat kasassa. :D :D
Mukavaa oli suoraan pelistä lainatut kommentit.
  /l、
゙(゚、 。 7
 l、゙ ~ヽ
 じしf_, )ノ

Taelia94

Viesti Kirjoittaja Taelia94 » Su Syys 09, 2007 16:04

Darth Mauno kirjoitti:Nimikkeen ystäviä saattaa kiinnostaa seuraava peliaiheinen uutinen:

http://www.icv2.com/articles/home/10475.html
Ohhoh! Noita sitten ostamaan! :D Itseltäni löytyypi pelinä KHII Ja olen pelannut KH1 melkein läpi ja tahtoisin CoM:n. Mangana on CoM vol. 2. Tyhmänä kun katsoin että se oli ykkönen, mutta pääsin kärryille nopiasti. Olen myös lukenut kaikki KH1 mangat.
Mielestäni tämä on AIVAN MAHTAVA sarja! Nomuran parhaimpia! Lempi pelini. :3 Siinä on hyvät hahmot jaja juoni ja kaikki! Organisaatio on todella mahtava ja Soran jengikin. Disney hahmot ovat hassuja. En olisi itse välttämättä keksinyt yhdistää Nomuran töitä ja Disneyta. Ihmeellistä tulosta. <3
Sori, puhuin nyt enemmän tuosta pelistä...
''He made me feel, like I had a heart.'' <3

Ikara

Viesti Kirjoittaja Ikara » Ke Syys 19, 2007 22:47

Fantsussa hintaa oli muistaakseni sellaiset 6€ (?), ja sanoisin hyvinkin, että kannattaa. Erityisen hyvä sarja. Näin Death Noten loppuun päästyäni, ajattelin aloittaa jonkin uuden sarjan, ja päädyin Kingdom Heartsiin, joka osoittautui äärimmäisen upeaksi luomukseksi (Njaa, Death Noten vanhoja jaksoja rullaan edelleen..).

Näin saadessani pienen bonuksen rahana, olen vihdoin ja viimein lähellä GameBoy Advance Micron ostamista, jolloin tietysti kahmaisen (myöhemmin, kun rahatilanne taas tasoittuu sijoituksen jälkeen) Kingdom Hearts: Chains of memoryes - pelin mukaan. Olisi muuten mukavaa kuulla kommenttia kyseisestä pelistä.
In the beginning The Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
~ Douglas Adams

Wemppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wemppa » Pe Syys 21, 2007 00:13

Itseltänikin on jo pidemmän aikaa löytynyt ykkösen volat 1-4, keväällä sain synttärilahjaksi CoM:in kummankin pokkarin ja tuossa kuukausi takaperin kakkosen ensimmäisen. Kaikki aivan loistavia luettavia, on mukavaa bongailla peleistä tuttuja repliikkeja Amanon huumorilla ja söpöillä piirustuksilla höystettynä.

Niin, ja tietty ne pelitkin omistan mutta en pahemmin puutu kyseisiin tässä ja nyt. Siis seuraavaa lukuun ottamatta.
Ikara kirjoitti:...Olisi muuten mukavaa kuulla kommenttia kyseisestä pelistä.
Njaa, itselläni on. Ei ollut niin mahtava kuin odotin, pikselisoralla hyppiminen oli aluksi ihan jees, mutta loppujen lopuksi ovien avaaminen (kun kortit loppuivat kesken eikä uusia _sopivia_ tuntunut löytyvän mistään sajyhafugyjg!!), pienet ja rajatut taistelualueet + hankala vetäytyminen sekä se taistelusysteemi (jota en koskaan oppinut kunnolla hallitsemaan, moi olen blondi) alkoivat ottaa siinä määrin pattiin, että lopetin pelaamisen kesken enkä ole vieläkään jaksanut loppuun asti. Jos nyt vain päättäisivät tuoda sen Re:CoMin Final Mixin mukana meille Eurooppaankin, niin voisin ehkä kuolla onnellisena...
| writing | to | reach | you |

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”