The Legend of Zelda

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

_Shadow_
Viesti:

The Legend of Zelda

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Ma Tammi 01, 2007 22:20

Eli siis, tästä The Legend of Zelda pelistä on tehty myös manga.Ja vasta tänään sain kuulla sen veljeltäni.
Yllätyin, mutta innoistuin myös, sillä olen ollut sen pelin fani jo monta vuotta, mutta en tienyt että sitä on myös manganakin olemassa.
En ole varma onko tätä vielä enkuksi olemassa, veljeni sanoi että on, mutta itse olen nähnyt netissä vain joitain enkuksi olevia sivuja.Mutta vain japaniksi olevia kanseja http://i15.ebayimg.com/02/i/06/ae/c1/b2_1.JPG
Mutta jos joku tietää hiukan enemmän tästä, ja on siis lukenut näitä ja vastaavaa, niin voisi kertoa hieman enemmänkin.
(jos tämä aihe on jo, poistakaa).
Kuva

Durahan7777

Viesti Kirjoittaja Durahan7777 » Ma Tammi 01, 2007 22:31

olisiko doujini?
Animehan LoZ:dasta on kyllä tehty.
Tuo kuva voi kyllä olla ihan doujinshistakin, niitähän tehdään kaikesta...

Kunimura

Viesti Kirjoittaja Kunimura » Ti Tammi 02, 2007 08:20

Durahan7777 kirjoitti:olisiko doujini?
En usko että ainakaan kuvan kirja olisi. Siinä on oikeassa alakulmassa merkitty copyrightit Nintendolle ja käsittääkseni fani-doujinsheissa harvemmin on noita copyright merkintöjä.

A Link to the Pastista on myös tehty manga ja sitä on peräti käännetty suomeksi. Sitä julkaistiin joskus ysikyt luvulla Nintendo-nimisen lehden sivuilla. Samainen lehti julkaisi myös muita Zelda ja Nintendo aiheisia sarjakuvia, joista suurin osaa oli mangaa. Lehden julkaisu lopetettiin valitettavasti kesken ennen kuin sarja oli saatu loppuun.

Kuulopuheiden mukaan Fantasiapelit myy tuota A Link to the Past sarjakuvaa. Näin olen siis kuullut, itse en ole sitä siellä nähnyt, mutta enpä ole etsinytkään.

RS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RS » Ti Tammi 02, 2007 14:37

Toki no Okarina (Ocarina of Time) -manga käsittää kaksi kirjaa, kumpaakaan ei ole käännetty englanniksi. Fanikäännöksiä tosin on olemassa (mutta niistähän ei hiiskuta näin julkisesti mitään ;D). Itse pidin sarjasta kuin hullu puurosta, taisi olla yksi ensimmäisistä lukemistani mangoista. Peliä pelanneet saavat mangasta taatusti eniten irti, tuttuja paikkoja ja hahmoja on hauska bongailla. Volvagia-lohikäärmeellekin on keksitty liikuttava tarina, jollaista ei ollut muistaakseni pelissä.

Sarjan tekijä Akira Himekawa - jolla muutes ainakin allekirjoittaneen mielestä on todella nätti piirrostyyli - on piirtänyt muitakin Zelda-peleihin perustuvia mangoja, ainakin Majora's Maskin, Oracle of Seasonsin, Oracle of Agesin, Four Swordsin, Minish Capin ja Triforce of the Godsin (joka ei ilmeisesti perustu yhteenkään peliin). Kaikki ovat virallisia sarjoja, eivät doujinsheja. Näitäkään ei ole julkaistu virallisesti englanniksi, harmi vain.

Sheik

Viesti Kirjoittaja Sheik » Ti Tammi 02, 2007 18:27

Olen lukenut nuo mangat. Kyllähän ne nyt läpi lukaisee ajan vietteeksi, mutta eipä niistä mielestäni muuhun ole.

Zeldasta on varmasti vaikea tehdä muutenkaan mangaa/sarjakuvaa, koska Link on liian "helppo" päähahmo. Jokainen pelaaja kuvittelee Linkin oman laisekseen (hemmohan ei puhua pukahda peleissä), ja mangaa lukiessa ainakin itselleni tuli kiukunpuuskia tekijän ratkaisuista. Olen itse ajatellut Linkin niin erilaiseksi kuin millaiseksi hänet mangassa esitettiin, että se ei ollut aivan paras lukukokemus.

Lisäksi piirrostyyli hieman kaihersi silmääni, koska monet hahmot olivat mielestäni liian söpöjä. Mutta enköhän minä pysty elämään tämän kanssa, oheistuotteet ovat vain oheistuotteita.
Erehtyminen on inhimillistä, toisten syyttely politiikkaa.

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Ti Tammi 02, 2007 19:53

Onko tätä sitten mahdollista tulla enkuksi?

Joo, olen pari sivua minäkin kyllä lukenut.Piirustutyylistä minä kyllä pidin todella paljon, mutta niin kuin Sheik sanoikin, että jokainen pelaaja kuvittee Linkin erilaiseksi, mikä todellakin pitää paikkaansa.
Oli outoa nähdä että Link puhui, kun peleissähän hän ei puhu tai kommentoi muuten kuin huutaen.
Sääli että ei kuitenkaa vielä löydy tätä mangaa hyllystäni.

Sleepy Dancer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sleepy Dancer » Ti Tammi 09, 2007 14:19

en ole nähnyt mangaa-- joskus pitkä aika sitten näin jotain Link animea. se oli outo. 0__o
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

Uzi-99

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 » Pe Tammi 19, 2007 23:12

Nintendo-lehdessä julkaistiin aikanaan tasantarkkaan kaksi mangasarjaa... Super Mario (en muista että olisi kytketty mihinkään tiettyyn sarjan osaan) ja Zelda- Link to the Past, molemmat jäivät kesken lehden lopettaessa. Muut sarjat (Mario, Zelda, Metroid, Captain N) olivat jenkkisarjoja eivätkä jääneet mitenkään erityisesti mieleen (ostin/tilasin kaikki numerot viimeistä vuotta lukuunottamatta).

Zelda- Link to the Pastin piirsi Cyborg 009-mangasta paremmin tunnettu Shotaro Ishinomori ja englanninkielistä albumia sai aikanaan Fantasiapeleistä, sieltä olen omani ostanut joskus yhdeksänkymmentäluvun puolivälissä-lopulla... Olisiko ollut 96-98 aikana.

Mitä Zelda-mangoihin laajemmalti tulee: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Legend_of_Zelda_manga.

Wiki tietää myös kertoa että Zelda-piirretty oli jenkkituotantoa, mikä selittänee miksi se näyttää oudolta. =)

Tsubasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tsubasa » La Tammi 20, 2007 13:59

Uzi-99 kirjoitti: Wiki tietää myös kertoa että Zelda-piirretty oli jenkkituotantoa, mikä selittänee miksi se näyttää oudolta. =)
Se on myös sen verran vanha, että Linkilläkin oli vielä ruskeat hiukset. Sekin selittänee myös aika lailla... Nintendo ei ole siitä sarjasta käsittääkseni erityisen ylpeä.

Excyuuuuuse me!

Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug » Ti Tammi 23, 2007 02:49

Uzi-99 kirjoitti:Super Mario (en muista että olisi kytketty mihinkään tiettyyn sarjan osaan)
Liittyihän tuo. Juuri ilmestyneeseen Super Mario Worldiin, eli siihen ekaan Super Nintendon Mario-peliin.
Muut sarjat (Mario, Zelda, Metroid, Captain N) olivat jenkkisarjoja eivätkä jääneet mitenkään erityisesti mieleen (ostin/tilasin kaikki numerot viimeistä vuotta lukuunottamatta).
Niin no, kuten suuressa maailmassa sanottaisiin, ne sarjakuvat olivat aids.

AIDS!

Minulta löytynee kaikki Nintendo-lehden numerot, ellen sitten heittänyt niitä vuosia sitten roskiin. Linkin tarinaan odotettiin jatkoa kuin kuuta nousevaa, se Mario juttu oli vähän niin ja näin. Kyllä muksuna harmitti, kun lehti sitten lopetti.

Maveric

Viesti Kirjoittaja Maveric » Su Helmi 04, 2007 18:43

Joo, tullut luettua TMC, OoT, MM, FS+, ALttP, OoS ja OoA mangat (fani käännöksinä). Ollaan Nintendo -foorumin porukoilla yritetty saada tuo sarja Sangatsun julkaisulistaan (jos täältä tulisi apua?). Tähän mennessä vain harkittu Sangatsussa. Tässä linkki Nintendon vastaavaan aiheeseen: http://foorumi.nintendo.fi/viewtopic.php?t=1370.
I'm so friggin' lonely...
Tryin' to do a comeback!!
*hates winter sunlight*

Solid

Viesti Kirjoittaja Solid » Ti Helmi 06, 2007 23:20

Tunnustan lukeneeni OOT:n netissä.

Aivan mahtava oli mielestäni. Piirrostyyli oli hieno ja sutjakka. Ehkä tarinan kerronta oli huonointa antia, mutta kyllä silläkin meni. En nyt tarkoita, ettei selvää olisi saannut, mutta sarjan muun laadun mukaan lukien se oli heikointa.. Koittakaa ymmärtää..

Vaikka itselläkin on oma mielipide Linkistä, niin itselleni sopi tuo Linkin "uberhyvis"-syndrooma.

Lunalina

Re: The Legend of Zelda

Viesti Kirjoittaja Lunalina » Pe Kesä 08, 2012 19:58

Jotakin Zelda-mangaa on nyt julkaistu englanniksi ja niitä myydään ainakin Fantasiapeleissä:
1. Ocarina of Time (2 osaa)
2. Majora's Mask
3. Oracle of Seasons
4. Oracle of Ages
5. Four Swords (2 osaa)
6. Minish Cap
7. A Link To The Past
8. Phantom Hourglass

Henkilökohtainen suosikki on Link to the Past. Linkin luonteenkehitys kokemattomasta omenafarmarista Hyrulen ritariksi on kaunista katseltavaa. Samalla tulee itse ajateltua, miten realistinen koko tarina on verrattuna oikeaan elämään.
Mangan alkuperäinen hahmo (joka ei esiintynyt pelissä) Ghanti oli aika ärsyttävä hahmo. Vaikka hän vihasi Linkiä hänen taustansa takia, SILTI hän seurasi Linkiä sivusta ja auttoi muutaman kerran matkan aikana.
Spoiler:
Koska tykkäsi Linkistä, sehän oli niin ilmiselvää xD
Viimeksi muokannut Lunalina, Pe Elo 24, 2012 12:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The past won't be changed, but we can change the future!"
-Karin, Kamichama Karin Chu

"Bring it on, shorty!"
-Spyro, Spyro 2: Gateway to Glimmer

=)

Re: The Legend of Zelda

Viesti Kirjoittaja =) » Su Elo 12, 2012 11:13

Omasta hyllystä löytyy (lähes) kaikki, siis yhtä lukuunottamatta. Ensinnäkin, vartuin nintendo 64:sen Ocarina of Timen seurassa, ja siitä lähtien zeldarompetta kerätty hyllyt täyteen. Laadukas manga, jossa on onnistettu kiteyttämään tarina todella tiiviiksi, mutta toimivaksi kokonaisuudeksi, ja piirrosjälki on aivan loistavaa!
"Mutta pulla se on! Pulla!"
"Epäonnistunut kahvinkeittäjä teki mokan."
http://secura.e-sim.org/lan.17640/

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”