Code Geass

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Pavez
Viesti:

Re: Code Geass

Viesti Kirjoittaja Pavez » Ma Syys 29, 2008 16:45

Spoiler:
Onko se, että onko Lulu elossa vai ei oikeasti niin tärkeää? Henkilökohtaisesti en näe kuolemattomuutta niin kauheankaan pahana kirouksena(ja jos Lulun persoonaa yhtään tajusin, niin ei hänkään), joten pidin tätä marttyyrimeininkiä ihan sopivana. Varsinkin kun se tuli niin puskasta. Mutta joo, kyllähän se C.C. näytti sen verran iloiselta että ehkä se tosiaan oli Lulu siellä ajajana. Uskokaa mitä haluatte, ette kuitenkaan voi tietää varmuudella(enkä voi minäkään)! Mwhahaa!

Itsekin luulin Suzakun kuolleen. Kun Zero saapui, ajattelin että joko nyt tulee jokin "ympyrä sulkeutuu"-fiiliksillä varustettu avoin loppu tai sitten jokin aivan täydellinen floppi. Mutta avot!

Ja maalaistyttö-C.C. pitkällä letillä oli myös ihan jees.

Zirdante

Viesti Kirjoittaja Zirdante » Ma Syys 29, 2008 18:19

Spoiler:
Paras lopetus oli kyllä Orange-kun appelsiinifarmarina.

aurea

Viesti Kirjoittaja aurea » Ma Syys 29, 2008 19:46

Spoiler: finaali
C.C maalaisasussa jäi lopusta kirkkaimpana mieleen. Eipä oikeastaan enää hirveästi kiinnostanut miten loppuu muttei katsomista nyt keskenkään viitsinyt jättää kun näin pitkälle seurattiin. Kuitenkin ihan positiivisesti yllätti lopetus, olisi voinut paljon huonompikin olla (tai paljon parempikin, mutta olen jo tyytyväinen siihen ettei ollut huono).
Kuoliko Leeluu oikeasti ei hirveästi kiinnosta, mutta panisin rahani tarkastelun valossa "elää" kohdalle. Loppu saa 9 bonus pistettä jos jäi eloon, muttei maailmaani kaada vaikka olisikin kupsahtanut.

Kakkoskausi oli minulle lähinnä hyvää viihdettä (surkeaa alkua lukuunottamatta), mutta päättömät käänteet yms tuskin innostavat enää, joten jos jatkoa tulee niin saa olla ihan erilaista menoa.

Neko-musume

Viesti Kirjoittaja Neko-musume » Ma Syys 29, 2008 22:49

Spoiler:
Täyslaidallinen marjapuuroa ja sokerit päälle. Ihan näin kysymyksenä että eikös C.C ole vieläkin
kuolematon vai antoiko se otsamerkkinsä Lululle?
Zirdante kirjoitti:Paras lopetus oli kyllä Orange-kun appelsiinifarmarina.
Kannatetaan, lisäksi on kannattavaa pysäytellä viimeistä jaksoa piirtäessään appelsiiniolomuotoiselle Orange-kunille maskia.
Vaihtoehtoinen loppu ei aina ole vaihtoehtoinen
Jäsenvastaava/Sihteeri Jinsei Ry

isokana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isokana » Ma Syys 29, 2008 23:10

Spoiler: finaalissa ollaan
Ensin pari sanaa jaksosta 24, jonka senkin ehdin vasta katsoa. Schnitzelin geassointi oli pettymys. Tai ei itsessään, sillä sehän sopi tähän lopussa paljastuneeseen hälläväliä itsestäni -asenteeseen. Mutta se kuinka vartijat jotenkin saivat Diethardin ja Schnitzelin bändärin aisoihin ilman äännähdystäkään meni vähän yli. No, eipä ollut ensimmäinen kerta pakotettu juonenkäänne, mutta kun Schnitzel oli oikeastaan kiva hahmo, että se häiritsi. Cornelia elossa, selvä. Näyttää hyvältä myös sairasvuoteella, joten hyväksytään. Mutta Gilford!? Ei tässä sarjassa kukaan enää osaa kuolla. Nunnallyn silmien avaus samaten meni lässähdysten joukkoon. Aika avuton esitys mielenlujuudesta varsinkin, kun Lulu geassointi taas onnistuu ensi jaksossa.

No, eipä olleet fiilikset korkealla viimeisen jakson alkaessa, enkä ollut edes innostunut sitä katsomaan. Ehkä siitä johtuen viimeinen jakso oli positiivinen yllätys. Lulun marttyyrikuoleman oli tulossa ja tuli, mutta henkiinherääminen oli kiva juttu. Joo, elossahan se. Kärrynajajan koko olemus ja animaation rajaukset suunnilleen huutaavat "Katsokaa kuinka piilottelen henkilöllisyyttäni!" ja CC sanoo Lelouchinsa pään yli ajajaa kohti. Suzakun selviäminen ei myöskään ollut turhan yllättävä. Koko "kuolema" oli jotenkin niin nopeasti ohitse, että arvasi jotain olevan vielä tulossa. Selittelyjä olisi voinut tietysti esittää, mutta turha kai toivoa mahdottomia. Hautakivessä hyvää engrishiä taasen "Knight The Zero". Yllättävän mukava nähdä onnellinen loppu sarjalle, kun olin toivonut suunnilleen jaksosta 5 asti kuoleman kyllästämää ja veristä lopetusta kaikkien osalta. Kallen paahtoleipä suussa, Nunnally keisarina, Villetta onnellisena, Appelsiini ja Anya farmareina (yllätävin paritus koskaan?) ja Lulu ja CC pakomatkalla, lämpöinen olo tuosta kaikesta jäi. Tosin ikipessimistinä en pysty uskomaan sarjan pahan voi keskittää ja tappaa ja kaikki on hyvin sen jälkeen -viestiin, vaan olen enemmän historia toistaa itseään opittiin siitä mitään tai ei -koulukuntaa ja homma menee päin tuuletinta parissa vuosikymmenessä. No, koiranpentuja ja sateenkaaria vain kaikille tämän kerran! Paitsi ehkä Suzakulle. Mieshän sai lopussa, mitä halusikin eli systeemi muutettiin systeemiä käyttämällä vaikkakin väkivaltaisesti. Mutta samalla hän menetti aika paljon itsestään ja kaikesta rakastamastaan. Sai kuitenkin Nunnallyn, mitä paritusta en myöskään heti olisi ennustanut.

Kokonaisuutena kakkoskausi oli liian epätasainen ja lopussa turhan kovasti hyppivä ja sekoileva kokonaisuus. Sekoileva tämä on ollut aina, mutta ennen oli tyyliä mukana. On R2 silti niukasti kasin kamaa, mutta jää kaihertamaan menetetty potentiaali.
MyAnimeList
Friends? If you're talking about henchmen, I've got lots of those.
I wanted to mess with your mind a bit. Sorry.

Saunis

Viesti Kirjoittaja Saunis » Ti Syys 30, 2008 11:46

Näin loppui tämäkin sarja. Ihan kiva loppu mutta ihmetyttää se
Spoiler:
mihin Schnizel katosi?
Veikkaan, että tästä sarjasta kuullaan vielä. Jos ei season 3:n niin OVAn muodossa.
Magic never dies

Yolko

Viesti Kirjoittaja Yolko » Ti Syys 30, 2008 15:36

Spoiler: Teh Last Episode
Luulin että Geassin lopusta tulisi Sunrisen tapaan järkyttävän siirappinen.. Mutta se onnistuikin olemaan vain siirappinen ilman isoa ässää. 83 Tyytyväinen olen, eikä minua olisi vaivannut edes Lulun kuolemakaan, kun vähän surullisia loppuja on tässä skenessä aivan liian vähän.. Ja ideahan oli Lulun suunnitelman toteutuminen eikä niinkään se että jääkö hän itse henkiin vai ei. Tosin henkiin jääminen oli arvattavissa kun Geass on muutenkin ainakin minun silmieni ja korvieni mukaan pyrkinyt olemaan erittäin fanien miellyttämishaluinen. Eikä Sunrise oli montaa surumielistä loppua tähän sarjaan tuonut, jos vaikka Mai-HiMEäkin ajattelee. >.> Fanityttönä jäi Lulun ja C.C.:n iloinen maalaiselämä häiritsemään, SuzaLulu parituksen olisi pitänyt säilyä aivan loppuun asti. Emperor and his knight -asetelma oli varsin otollinen doujinsheille ja fanficeille.. Mutta kyllähän ne Suzakun kanssa sentään ehti jonkin aikaa aisapari olla ja kyllähän ne vielä dramaattisesti miekan kanssa halaili. Suzaku vielä ihan itki Lulun vuoksi, joten kai meitä SuzaLulu-fanejakin oli ajateltu.
Olen tyytyväinen myös itseeni, sillä kiinnitin kummastuneena huomiota siihen, kun Lulu käski Schneizelia tottelemaan Zeroa eikä Lelouchi Vi Britanniaa. O.o Kerrankin huomaan jotain tähdellistä. Mutta Suzakun kuolema oli niin hätiköity ja niin monta hahmoa on tässä sarjassa henkiin herännyt [Sunrisen tapaan], ettei feikkihauta ja Zerona paikalle ilmestyminen ei hetkauttanut enää ollenkaan. En olisi ollut edes kovin järkyttynyt jos Euphiekin olisi pompannut esiin jostain puskasta. Tavallaan ärsyttää, että ainoastaan yksi tärkeä hahmo [no jaa, siis tavallaan.. Olihan Lulun isäpappakin ja äitikin tärkeitä, mutta ehkä ymmärrätte mitä tarkoitan..] kuolee oikeasti ja sitten kaikki kuolemiseen liittyvä draama ja kaunat keskittyy siihen yhteen eikä kukaan muu ikinä onnistu todella kuolemaan. Ottaa päähän tuollainen.
Mutta Geass oli silti kovin nautittava sarja, ja ensimmäinen jota seurasin aktiivisesti viikottain uuden episoodin ilmestyttyä - yleensä kun alan katsomaan sarjaa vasta jonkin aikaa sen loppumisen jälkeen.
..Päätäni jää ainoastaan vaivaamaan yksi asia - mitä minä nyt katson joka viikko? DX Pitäisikö ottaa ihmiset Xam'dissa tai jossain kiinni? DD8 Äähh...
"Mihi!"
Spoiler: リンックス
Mah AMVs Teh Arts [DA profile]

Haeym

Viesti Kirjoittaja Haeym » Ti Syys 30, 2008 16:26

Spoiler: lolwut
Se on sitten loppu nyt. Itse olen sillä kannalla että Lelouch elää. En tiedä mitä väliä sillä on onko herra elossa vai kuollut, mutta ehkä siitä saa jotain kiksejä kun on sitä mieltä että hän on elossa. Orange-kun hymuili siihen mallin kun Zerozaku pomppasi olan yli että tiesi jostain jotain. Siinä vaiheessa kun Lelouch hymyili Suzakulle tuli mieleen että oliskos tässä sittenkin jotain hämminkiä. Lelouchilla on kuitenkin Code kädessä ja näytti sen Suzakulle samalla kun veti dramaattisesti verta Zeron maskiin. Itkin taas vaihteeksi. =_=

Sunrise, thank you for raping my brains.

Maveric

Viesti Kirjoittaja Maveric » Pe Loka 03, 2008 23:50

Yolko kirjoitti:..Päätäni jää ainoastaan vaivaamaan yksi asia - mitä minä nyt katson joka viikko? DX Pitäisikö ottaa ihmiset Xam'dissa tai jossain kiinni? DD8 Äähh...
Gundam 00 season 2 ja ef - a tale of melodies. Gundam 5. ja ef-melo 6. päivä tätä kuuta (jos en väärin muista).

Aika hyvin on täällä jo kasattu tuntemukset Geassista, joten en itse vaivaudu nyt kirjoittamaan kuin sen että pidin sarjasta paljon ja lopetus ei ollut yllätys, mutta oli silti sopiva. Geassia ei mielestäni pitäisi lähteä vetämään kolmannelle tuotantokaudelle, sillä ei siitä kummiskaan tulisi mitään, kun kakkoskaudellakin oli jo haparoitu. [/random thoughts]
I'm so friggin' lonely...
Tryin' to do a comeback!!
*hates winter sunlight*

Yolko

Viesti Kirjoittaja Yolko » Su Loka 05, 2008 18:15

Maveric kirjoitti:
Yolko kirjoitti:..Päätäni jää ainoastaan vaivaamaan yksi asia - mitä minä nyt katson joka viikko? DX Pitäisikö ottaa ihmiset Xam'dissa tai jossain kiinni? DD8 Äähh...
Gundam 00 season 2 ja ef - a tale of melodies. Gundam 5. ja ef-melo 6. päivä tätä kuuta (jos en väärin muista).
Waa, en ole katsonut Gundamin enkä ef:n ekaa kautta.. Vaikka tuo ef taitaakin olla itsenäisempi, vai? Siis kun onhan sillä eri nimikin.. Kun ensimmäinen oli Tales of Memories. >.> Mutta kiitos vinkeistä kuitenkin. 83 <3

Ohhoh, menipä off-topiciksi taas.. Argh.. Mutta minä olen ihan masentunut kun tänään ei tule uutta Geass-jaksoa. ;__; Luulisi että olisin onnellinen että se loppui, minä jos kuka vihaan liiaksi venytettyjä ja ikuisuuteen jatkuvia sarjoja - en katso mitään animea, jolle ei ole näkymässä loppua ollenkaan. Kaikkia näitä mainstream-sarjoja [Naruto, Bleach, One Piece, blaaa...] olen kokeillut, mutta ei riitä minulla kärsivällisyys satojen jaksojen katsomiseen. Ehkä katsoisin jos olisin heti ensimmäisestä jaksosta sen ilmestyttyä aloittanut. Geassiin ehdin hyvin mukaan ja tuntui mahtavalta jutella uusimmasta jaksosta muiden aktiivisesti seuraavien ihmisten kanssa, mutta ei minulla mitään muuta sarjaa ole missä samoin olisi käynyt. Ehkä tämä on siis syy, miksi olen surullinen sarjan loppumisesta ja edelleen kauheissa Geass-fiilistelyissä.. Fanartia syntyy kuin sieniä sateella [vaikka mitään en saa loppuun tehtyä], SuzaLulu-doujinsheja sekä -ficcejä luen järjettömiä määriä ja YouTubesta löysin ison kasan täysin loistavia parodioita. Yyy.
"Mihi!"
Spoiler: リンックス
Mah AMVs Teh Arts [DA profile]

Kaneli

Viesti Kirjoittaja Kaneli » Ma Loka 13, 2008 19:13

Spoiler:
Vähä mielipide eroaa muista siten että pidin toisesta kaudesta enemmän, eka alkoi vähän tympimään, kun vakavaa juttua tuli aivan typerällä tarinalla ja logiikalla, mut tokassa kaudessa ne mietti että halutaanko me jotain järkevää ja vakavaa, vai jotain hauskaa. Ei ne valinnu mitää sekasotkuista välimuotoa tokassa vaan koitti suoraan tähdätä mielenkiintoa herättävään ja hauskaan. Ehkä tä johtu myös siitä et oli toka kausi, siis toinen pläjäys samaa kamaa. Niin ja en ymmärrä miksi se Lelouch EI OLISI elossa, sehän on just Lelouchin tapaista järjestää jotain tällaista ja hämätä kaikkia ja sitten poistua esirivun taakse juhlavan musiikin soidessa ja iso hymy huulilla. Sekä viimeisessä jaksossa sitä vihjettä tuli joka rööristä ja en tajua että miksei ne vaan näyttäny sitä kaveria suoraan siinä lopussa rynkyttämässä jotain C.C:tä samalla miettien kuinka se tunnin päästä tapaa sitten Karenin salaa (huom. iso hymy huulilla).
En ole minkään sanomani takana, mielipiteeni vaihtelee noin viikottain.

Roleplay

Viesti Kirjoittaja Roleplay » Pe Loka 17, 2008 23:38

Jeps, siinähän se meni. Itseäkin jäi hieman mietityttämään tuo loppu, ei tosin niin merkitse miten se sitten meni.
Keskiarvolta sanoisin että katsomisen arvoinen sarja, tulihan sitä viikottain jännitettyä että miten käy.

Chiame

Viesti Kirjoittaja Chiame » Su Tammi 11, 2009 01:25

Tästä sarjasta on sanottava jotain... :? Se on huono. En ymmärrä mitä nämä ihmiset oikein hehkuttavat siinä. Päähenkilö on äärettömästi hanurista... eli lipevä. Ja hänen haaremissaan oli vain yksi hyvä ihminen, ja se on Shirley. Ja mitä hänellekkään tapahtui (katso sarja)... :shock: Ungh ja Euphemian ja Suzakun romanssi oli jotain niin ihanaa, (sanoo shoujoromanssien ystävä) MUTTA MITÄ SILLEKKÄÄN TAPAHTUI (katso sarja). Yhh... :cry: Congratulations, olette juuri löytäneet toisinajattelijan...

Katsoin sarjan loppuun puhtaasti siitä syystä, että hahmot ovat CLAMPin kädenjälkeä, luenhan minä Tove Janssonin Muumi-kirjatkin kokonaan vaikka Muumilaakson marraskuu ja Muumipappa ja meri ovat luomukuraa. :roll: Lelouch on kaksinaamainen huijari, kun ajattelee häntä ensin normaalissa arjessaan ja mechan ratissa, ja sen jälkeen Shirleyn seurassa. Eri mies. Shirleyn kainalossa herra esittää marttyyriä ja on niin nöyrä, ja tämä tapahtuu pelkästään auringonlaskun kajossa. Muutoin mielessä ei pyöri mikään muu kuin turha maailman valloittaminen...

Loppu miellytti minua eksponentaalisesti, siinä tapahtui se mikä kuuluikin. En pistä hanttiin enää :wink: Vähän reunan takaahan se tuli, mutta miellytti tullessaan. Sarja oli kokonaisuudessaan ristiriitainen, ja tuskaa katsoa, mutta lopussa tunsin täyttymyksen tunteen (johtuu varmasti osittain myös siitä, että tuska on ohi)... 8) Pyydän anteeksi mikäli mielipiteeni tekee jumalanpilkkaa ah, niin ihanaa Lulua kohtaan... X''D Kärsikää.

SUZAKU OLI ALUSSA SYAORANIN KOPIO mutta lopussa hän muuttui vääränlaiseksi. Hävetkää myös.
Never push the "Big Red"-button!! Never!!
http://riinapuri.deviantart.com

Nezumi-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nezumi-chan » To Helmi 26, 2009 20:45

CGtä on tunkenut nyt joka tuutista viimeisen puolen vuoden ajan ja kun sieltä löytyi vielä pari tummaihoista hahmoa niin pakkohan se oli katsoa (kerää tummia hahmoja cosplay tarkoitukseen).

Pystyin katsomaan sarjaa kokonaiset 1,5 jaksoa. Myönnettäköön että varauksena oli jo ennakkoon nimi Clamp tekijätiimissä sekä artin kaposet kaulat. Myönnettäköön, että en ole koskaan ollut mikään Über mecha fani (vaikka FMP, Gonzot ja muutama muu pirun hyviä ovatkin). Myönnettäköön, että en hirveästi pidä ylimielisistä ja itserakkaista päähenkilöistä.

Uskon silti puhuvani suhteellisen objektiivisesti kun sanon, että Code Geass oli/on huono. Eniten itseäni tökkii sen yltiömäinen teennäisyys ja tarkoituksenhakuisuus. Ainut missä anime ei ollut tarkoituksenhakuinen oli sen ylitseampuvuus. Valitettavasti ylitseampuvuus toimii vaan silloin kuin se tehdään tahallaan ja pilke silmäkulmassa. Eli metsään mentiin siltäkin osin. Mikä sitten Code Geassissa sinua viehättääkin, kerro se, niin voin vinkata tusinan verran animeja joissa pitämäsi piirre esiintyy, mutta jotka ovat vielä oikeasti hyviä. Paitsi tietty, jos tykkää teennäisistä, tällä tyylillä piiretyistä animeista, joissa ylimieliset päähahmot. Sitten tullakin jo makuasioihin ja niistä on turha lähteä edes keskustelemaan.
Only dead fish go with the flow

DeviantArt
Team108 - Suomen Suikoden Cosplayaajat
Conikuva galleria 2006-->

Guildenstern

Viesti Kirjoittaja Guildenstern » To Helmi 26, 2009 21:42

Nezumi-chan kirjoitti:Uskon silti puhuvani suhteellisen objektiivisesti kun sanon, että Code Geass oli/on huono. Eniten itseäni tökkii sen yltiömäinen teennäisyys ja tarkoituksenhakuisuus. Ainut missä anime ei ollut tarkoituksenhakuinen oli sen ylitseampuvuus. Valitettavasti ylitseampuvuus toimii vaan silloin kuin se tehdään tahallaan ja pilke silmäkulmassa. Eli metsään mentiin siltäkin osin.

Ai olet sitä mieltä, että sarja, jossa lukioikäinen supernero prinssi taistelee pahaa imperiumia vastaan tulppaanikypärään ja viittaan naamioituneena ottaa itsensä vakavissaan? Luulen, että meillä on hyvin erilaiset käsitykset termistä "tarkoitushakuisuus".

Ja puolentoista jakson perustella voikin tavallisesti muodostaa objektiivisia näkemyksiä yhtään mistään.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”