Code Geass

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » Ke Touko 14, 2008 16:58

Guildenstern kirjoitti:No ei todellakaan. Shanaistumisesta ei voi edes puhua R2:n yhteydessä. Kai se on muodikasta ruikuttaa suosituista asioista.
Sisäiset puolustukseni vilkkuvat ja pakkohan sitä on vastata. Ehkä hieman sinne päin vinkkasin, mutta en kuitenkaan suoranaisesti väittänyt että sarja Shanaistumassa olisi(eikä toivottavasti niin tee tulevaisuudessakaan). Niidelin viestistä vaan tuli sellainen karmeus mieleen. Ja perhana, minähän en ruikuta ikinä, ellei aihetta löydy(mutta valehtelen solkenaan).
Guildenstern kirjoitti:Todellisuus on, että tähänastisen perusteella R2 on lyönyt ykköskauden lähes jokaisella osa-alueella.
Enemmän toki tapahtuu, mutta muuten olen kyllä tässä asiassa eri mieltä. Saattaa olla että tyydyin ykköskaudella vähempään kun kaikki oli uutta ja hienoa, mutta silti. Kaksi viimeistä jaksoa jättivät kyllä aika kylmäksi.

Yolko

Viesti Kirjoittaja Yolko » Ke Touko 14, 2008 19:30

Ahhh. Kakkoskauden alkaessa olin elänyt liian kauan ilman Geassia. Trailerin ahmin yhä uudelleen ja uudelleen läpi ja väsäilin kökköjä taustakuvia ja vielä kökömpiä fanartteja Lulusta ja kumppaneista odottaen ensimmäistä jaksoa kuin kuuta nousevaa. AHHH CODE GEASS JATKUU VIHDOIN YEAH! Ja kun vielä mahtava O2:nkin [jäi tosin harmittamaan, ettei single ilmestynyt samana päivänä kuin R2 vaan full-versiota ja mahdollista karaokeversiota täytyy odottaa toukokuun 28. päivään asti] Mokona Apapa [KAMUIN MIEKKA ZOMG]-tyylinen ED:kin liimattiin siihen päälle, minä aloitin R2:sen silmät suihtirinkuloina ja erittäin epäobjektiivisesti, ilman kriittisyyden häivääkään. Tässä oli todellinen GLOMP-efekti - en katsonut, mihin oikein glomppasin, olin vain onnellinen että se kauan odotettu kohde oli siinä. Tämä johti siihen, että en välittänyt edes pohjaan jääneen reset-napin vaikutuksista ja uusia hahmojakin tuli suurimmaksi osaksi vain hihkuttua eikä katsottua karvoihin. Kummallista. Tai ei oikeastaan.

HIHHULIHEI
Minä pidän Rolosta. ...Mitä ihmettä? Mistä ihmeestä tämä johtuu? Aluksi hän ärsytti minua niin, joku feikkibroidi iki-ihanan pyörätuolisiskon tilalle - koko hahmo vaikutti niin turhalta ja ärsyttävältä, että oikein kihisin. Ja vielä kaiken lisäksi halusi pahaa Lululle ja teki töitä Villettan kanssa. Painukoon hiiteen koko tyyppi, ajattelin. Mutta mitä kummaa, kun hahmoon perehdyttiin enemmän ja kävi ilmi että hän murhaili ihmisiä yhtä tyynesti kuin pesi hampaitaan, ja saimme tietää hänen hienosta Geassistaankin, minä aloin seuraamaan häntä mielenkiinnolla. Olen aivopesty, hyi hyi, mutta silti toivon että Lelouch alkaisi oikeasti pitämään ystävästämme Rolosta ja heivaisi Suzakun puoleen kääntyneen siskonsa menemään. Hyvin epätodennäköistä, mutta tuppaan toivomaan asioita, jotka eivät koskaan tule tapahtumaan. Tätä ne sedät siellä studiolla varmaan toivoivat Rolon mukaan lisätessään, mutta mitäs tuosta, en jaksa välittää. Pitäähän sitä jostain iloa irti saada.. Ja mistäs muualta sitä täällä korvessa pimeässä huoneessa saa kuin söpöistä animepojista ja ko. poikien nii-san-komplekseista.

Kuutosjakso.. Toi mieleeni vähän liiankin paljon Gundamia ja Transformersia. [Tässä yhdyn todella niidelin mielipiteeseen - pitikö niitä mechoja lisätä oikein väkipakolla mukaan lisää ja vielä värittää ne ah, niin pirteän värisiksi?] Jostain syystä, vaikka toiminnan ystävä olenkin, en pidä kovin paljon mechoista. Knightmare on cool nimi ja pilotit koneiden sisällä ovat kivaa katsottavaa, joten olen pitänyt mechojen osasta Geassissa.. Mechat shakkinappuloina on jees, etenkin poikatyttöjen ja elvisafrojen omaavien miesten ohjaamat sellaiset. Ja vähemmät värikkäät, aivan. Mutta nyt tuli liian suuri annos kerralla. Ja vielä letitetyn vaaleanvärisen takatukan kanssa, joka ärsytti minua jo silloin kun ensimmäistä kertaa näin Suzakun uuden poikaystävän. Ei kiitos. Kyllä minä onnistuin nauttimaan jaksosta, etenkin viimeisen käänteen myötä [jostain kumman syysta Lelouchin järkyttyneet naamanvääntelyt ja huutaminen viitan kanssa poutainen taivas-taustan kanssa miellyttävät minua suuresti], mutta toivon silti ettei Geass muuttuisi pelkäksi mechamätöksi ja fanserviceksi. Pitäähän niitäkin olla, mutta vain harvoin, tai ainakin harvemmin kuin nyt ja pienissä määrissä. Ynh. Tämä olisi minun toiveeni.
"Mihi!"
Spoiler: リンックス
Mah AMVs Teh Arts [DA profile]

Guildenstern

Viesti Kirjoittaja Guildenstern » Ke Touko 14, 2008 22:31

Pavez kirjoitti: Sisäiset puolustukseni vilkkuvat ja pakkohan sitä on vastata.
Ihan turhaan. En mää nyt ollut suoranaisesti kenenkään kimppuun hyökkäämässä.
Sain viestistäsi sellaisen kuvan, ettet olisi vielä yhtään kakkoskautta katsonut*, joten yritin vain hälventää paitsi sinun mutta mahdollisesti monien muidenkin tuntemia ennakkoluuloja R2:ta kohtaan esittämällä oman näkemykseni, viittaamatta kommentillani erityisesti kehenkään. Paitsi luonnollisesti Niidelin viestiin, koska olen eri mieltä hänen pointeistaan.

(* - Kyllä, en opettele vastaajien nimiä ulkoa aiempaa ketjua lukiessani...)

Olke

Viesti Kirjoittaja Olke » Ma Touko 19, 2008 17:23

Mehujää rulex kirjoitti:No niin. Angstijakso. Ei tarjonnut mitään, mitä en olisi odottanut Code Geassin angstijaksolta. Jonkin sortin LelouchxRolo-fanittaja ollut käsikirjoittamassa tätä jaksoa. Ai mitä, hän on koko sarjan pääkäsikirjoittaja? No se selittääkin kaiken. Mutta eipä siitä sitten sen enempää.

Sen sijaan tekeepi mieli spekuloida sitä, että mitä Zero aikoo tehdä seuraavaksi. Ellei Zeron suunnitelmiin kuulu tämän Nunnallyn suunnitelmien kuseminen, niin se tarkoittaisi sitten ilmeisesti sitä, että Lelouch on luopunut kostosta eli Wakamoton tappamisesta. Ja jos kosto ei enää Lelouchia hotsita Nunnallyn suunnitelmista kuulemisen jälkeen niin tarkoittaako se sitten sitä, että Lelouch halusi alunperinkin kostaa vain Nunnallyn takia? Minä kun luulin, että Lelouch halusi kostaa itsensä/äitinsä vuoksi ja ihqn maailman luominen Nunnallylle tulisi sitten ikään kuin siinä sivussa. Nunnallyn pettämistä pidän epätodennäköisenä vaihtoehtona, mutta melkeinpä toivoisin näin käyvän. Kiinnostukseni ykköskauteen herätti osaksi Lelouch of the Rebellion-alaotsikko, ja Nunnallyn/Euphemian suunnitelma toteutuu suunnitellusti niin siitä alkaa vallankumoustelu olla jo aikas kaukana. Oikeastaan paras vaihtoehto olisi, että joku kateellinen brittiylimys pistäisi kohtalokkaita kapuloita rattaisiin niin, että Nunnallyn suunnitelma tuhoutuu ja saa Lelouchin täyteen uutta puhtia jatkaa vallankumoustaan. Kuinkahan voimakkaasti tämän kuvitteellisen brittiylimyksen pitäisi Nunnallya vastustaa saadakseen jopa Suzakun kääntämään kelkkansa ja loikkaamaan Zeron puolelle.... Minäkin kuitenkin pidin Suzakusta eniten silloin, kun näytti vielä edes etäisesti mahdolliselta, että hän ryhtyisi Zeron bestaksi.

Mielenkiintoista on myös nähdä mustien ritareiden reaktio tähän Zeron julistukseen. Miten Zero aikoo vakuuttaa mustikset siitä, ettei Euphemian suorittama kansanmurha ollut Euphemian vika. Minä toivoisin jonkinnäköistä todistusta tälle väitteelle, oli se sitten Geassin ominaisuuksien esittelemistä tai kertomus siitä, mitä tapahtui kun Zero puhui Euphemian kanssa kahden. Zerolle tavanomainen "asia on näin, koska minä niin sanon"-selitys taas olisi sellainen vaihtoehto, jota en toivoisi. Sekin olisi tosin parempi kuin Zeron turpa kii ja totelkaa mustien ritareiden protestoidessa. Sellainen kutina minulla kuitenkin on, että jompikumpi näistä jälkimmäisistä tulee tapahtumaan. Kaipa Geassin julki tuominen synnyttäisi turhaa draamaa mustien ritareiden sisäpiirissä.

Ja Zeron kannattaisi kyllä vakavasti harkita Kaguyaa vaimovalintaa tehdessään. Mistäpä muualta löytäisi ihmisen, joka itse epäsuorasti ehdottaa moniavioisuutta. Seuraavan jakson mulkkailun perusteella kinkeillä tulisi olemaan jokseenkin suuri rooli, joten toivottavasti myös Tian Zi saadaan kaapattua sieltä palatsistaan nyyhkimään Zeron vierelle.

isokana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isokana » Ma Touko 19, 2008 23:48

Olinko ainoa, joka toivoi, että Lulu olisi eräässä kohtauksessa sanonut jotain sellaista kuin "Naamasi on liian lähellä, Rolo"?
reading this will get you geassed! kirjoitti:Kallen melkein toteutti puputyttöfantasiani, mutta keräsi sitten jostain ihmeestä tarpeeksi selkärankaa heikentääkseen Code Geassin heteroluonnetta entisestään. Onneksi tuo Kaguyan "foursome is awesome" kommentti palautti uskoa sarjaan. Muuten oli aika hiljainen jakso. Yhyy ja nyyh, prozacia peliin vaan.

Lulun aivoitukset ovat minullekin vielä jokseenkin hämärän peitossa. Olen kyllä ollut sitä mieltä, että Nunnally on ollut ykkössijalla Lulun suunnitelmista alusta asti ja kosto tulee kakkossijalla. Ykköskauden lopussakin muut suunnitelmat saivat jäädä, kun piti lähteä Nunnallya pelastamaan.

Lulun herkistelyt koulun katolla kyllä viittaavat siihen, että joku asennemuutos on käynnissä. Jos kerran muidenkin britannialaisten onni on nyt tärkeää, niin vaikea kuvitella, että imperiumin tuhoa haudottaisiin. Kukistetun tyrannian edustajille kun tuppaa käymään vähän huonosti entisten sorrettujen käsissä. Jos loppusarja olisikin sitten iloista YYA-henkeä täynnä, niin menisi se yli ymmärryksen ja ali viihdytyksen. Eli jotain täytyy tapahtua, että päästään taas mäiskimään vaivalle paikalle raahatuilla supermechoilla. Laitan minäkin rahani kinuskien toimille tässä suhteessa. Heidän motiivinsa eivät ole vielä selkeät, joten yllätyksiä voi tulla.

Mitä sitten Mustiin ritareihin tulee, niin jaksohan periaatteessa oli jälleen kerran sen toitotusta, ettei niistä ole mihinkään ilman Zeroa. En siis usko avoimeen kapinaan, koska kaikki tietävät, että he kuolevat noin nanosekunnissa, jos Zero ei ole auttamassa. Mutta pitkän tähtäimen mutinaa voisi kuvitella syntyvän ja ehkä Ritarikunnan pirstaloitumista, kunnes sitten jaksossa X räjähtää yhdessä kinuskisuunnitelmien kanssa? Ehkä, ehkä ei.

Lopussa muuten toivoin, että joku olisi ampunut jonkun ohjuksen metaanin kyllästämään ilmaan. Kiva ilotulitus olisi siitäkin varmasti saatu aikaan.
MyAnimeList
Friends? If you're talking about henchmen, I've got lots of those.
I wanted to mess with your mind a bit. Sorry.

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » Ti Touko 20, 2008 02:35

isokana kirjoitti:
reading this will get you geassed! kirjoitti:
Lopussa muuten toivoin, että joku olisi ampunut jonkun ohjuksen metaanin kyllästämään ilmaan. Kiva ilotulitus olisi siitäkin varmasti saatu aikaan.
Zerohan voisi laukaista vahingossa kyynerpäällä mechansa tuliaseet ja räjäyttää kaikki ilmaan. Ihan ykkösseasonin muiston kunniaksi. Uusi mukava "UPSISTA!" piristäisi päivää kummasti. Sen jälkeen perinteinen "NY ME OLLAAN UNITED STATES OF JAAPPANI!!" ja kapina käyntiin. Kapinassa tietysti suunnataan kohti Tokiota ja Zero päättää, että "Ny tuhotaa toi Tokio tosta ihan stragedisista syistä ja... VOI HELEVETTI!? NE VEI NUNALYN..... TAAS!? Täytyy tässä varmaan jättää komentaminen ja rynnätä havokkina perään!" Sitten ilmestyy Suzaku jostain ja kolkkaa Lulun ja vie Herra Ylilöördille. Season 2 päättynyt! THE ENDO! Season 3:sta odotellessa.
Errn vähän lipsahti yli, mutta mitä muuta voi odottaa minulta näillä kellon ajoilla?
This mystery is already on the tip of my tongue!

Yolko

Re:

Viesti Kirjoittaja Yolko » Ke Touko 21, 2008 19:50

isokana kirjoitti:Olinko ainoa, joka toivoi, että Lulu olisi eräässä kohtauksessa sanonut jotain sellaista kuin "Naamasi on liian lähellä, Rolo"?
Lyhyesti sanottuna et. Edes minua ei viehättänyt tuo kohtaus. DX
Spoiler:
Jaa jaa, rupesi Nunnaly sitten ottamaan mallia Euphiesta.. Code Geassissa on yllättävän paljon hahmoja, jotka joko kopioivat toisten ideoita tai eivät yksinkertaisesti ajattele omilla aivoillaan.. No mitäs tuosta. Lelouchilla nyt ainakin on omaperäisiä ideoita vaikka muille jakaa, joten ehkä tämä sitten vähän kompensoi muiden ideapuutteita. Ja olisin odottanut vähän suurempaa kohua sen jälkeen, mitä Nunnaly sanoi, olihan Euphien tapaus sen verran mukava verilöyly. Kaipa näistä asioista sitten vaietaan kunnolla jopa animessa, ehkä se on syy miksi oltiin niin hiljaa. Ja kuka nyt haluaa sanoa ei pyörätuolissa kulkevalle sokealle pikkutytölle? Ihan hyvä vaan, että Zero tajusi, ettei voi jatkaa kaiken tekemistä Nunnalyn tähden - on siinä sen verran paljon ihmisiä jo tekemisissä ettei siskon, joka on kääntynyt petturin puoleen ja ottaa mallia massamurhaajasta, perässä koko ajan pidä juosta. Eipä siinä mitään, Lelouchin angstailut [minä haluan angstata omassa junavaunussani myös ja halkaista kännykkäni..!] olivat ihan mukiinmenevää seurattavaa ja erityisesti pidin siitä kohdasta missä päähenkilömme näköpiiriin alkaa pompahdella siskonsa kuvia joka puolelta - jopa ihan oikeasti eikä vain paranoiasta johtuen. Mutta jakson loppu, sitä minä inhosin ihan isolla I:llä. Sen verran siirappista stuffia että oikein rupesi yököttämään. FRIENDSHIP FOREVARR YEAH-meininkiä. Yähh. Ja yllätys yllätys, ystävämme Rolo astuu yhä vain lähemmäs Lulua.. On alkanut olla tosissaan hommastaan. Vastuullinen pikkuveli, mitäs vikaa siinä on? Mistä sitä tietää vaikka kohta veljeksemme taistelevat rinta rinnan mechoilla Britanniaa vastaan kuin Shinji ja Asuka konsanaan. Sepä olisi mielenkiintoista seurattavaa, etenkin harjoittelujakso, sillä Lelouchilla ei luultavasti riittäisi kunto tanssipelin pelaamiseen. Suzakukin on sitten alkanut todella ottaa hommansa tosissaan.. Eikä pelkästään Lancelotin sisässä. Tästähän on kehkeytymässä kohta Zeron ja Suzakun kaksintaistelu, Suzakulle vielä Geass niin sarja saadaan nopeasti päätökseen, lähes kaikki muut hahmot voikin jo heivata muualle sen jälkeen. No ei, kuka nyt sitä haluaisi? Itse toivon että Geassista ei kovin montaa kautta tulisi, kun minä tuppaan kiertämään muutenkin vähänkin pidemmät sarjat kaukaa enkä todellakaan halua joka toisesta jaksosta iloista school-life-filleriä. Yhy.
Ja odotan muuten innolla Anime-lehden seuraavaa numeroa, siinä tulee olemaan juttua Geassista, yay~
"Mihi!"

Olke

Re: Code Geass

Viesti Kirjoittaja Olke » Ma Touko 26, 2008 12:22

Spoiler: Jakso 8
AWWWWWWWW
UNLIMITED ZERO WORKS!
LET'S LEAVE FOR THE LAND OF FREEDOM, CHINA!

Yllä se, mitä jaksosta jäi mieleen. Pitäisi jättää sunnuntaisin /a/:n selailu kokonaan pois niin tuollaiset kovuudet tulisivat paremmin puun takaa.

Ehdin jo pelätä pahinta erikoisjapanin suhteen, mutta onneksi pelkoni oli turhaa. I continue to fight, sanoo OP:kin. Vaan kuinka Zeron taistelu jatkuu? Ilmeisesti erikoisjapani/Alue 11 jätetään tästedes rauhaan, koska kukas nyt Nunnallylle mitään pahaa haluaisi? Minulla olisi sellainen kutina, että kinukit vaatisivat Zeroa pelastamaan suloisen Tian Zin ärsyttävien eunukkien likaisista käsistä. Tai sitten Zero päättää itse tehdä niin. Olisikohan sen jälkeen vuorossa lähtö Britannian emämaata (eli siis Amerikkaa?) kohti..

Tässä jaksossa toiveeni kävi melkein toteen. Kun Lelouch "miljoona Zeroa" -lollailun jälkeen ottaa maskinsa pois, olin aikamoisen innoissani. Harmikseni paljastelu jäi sitten vain siihen, että supermaid sai varmistuksen Zeron henkilöllisyydestä ja loput ovat sitten jatkossakin yhtä autuaan tietämättömiä asiasta. Toivo kuitenkin elää. Siinä missä ykköskaudella toiveeni toteutuminen muuttui jakso jaksolta epätodennäköisemmäksi, on kakkoskaudella vaikutus ollut päinvastainen. Ei Zeron paljastuminen taida vieläkään kovin todennäköistä olla, mutta kun henkilöllisyys on paljastettu Kallenin lisäksi jo supermaidillekin, joka ei kuitenkaan taida mikään mustiksien nokkamies olla, niin kyllähän tuo paljastumisen todennäköisyys on ainakin minun silmissäni kasvanut.

Lelouchin julistus siteiden katkomisesta sai minut käsittämään, että Lelouch ei aio kouluun palata, mikä on sekin oikein hieno asia. Rolon tilanne on kuitenkin hieman hämäävä. Kaiken sen koulun ja kaverien ylistyksen jälkeen tuntuisi omituiselta ajatella, että hän lähtisi Kiinaan Lelouchin kanssa. Toisaalta taas kaiken sen liian pitkälle menneen veljesrakkauden jälkeen tuntuisi omituiselta, että hän jäisi kouluun. Minä toivon Rolon jäävän Japaniin ajamaan Rivalzin kanssa kilpaa mopoilla, mutta taitaapa jäädä toiveeksi tuokin. Eihän Lelouchilla olisi muuten ketään, jonka kanssa homostella kun Suzakunkin täytyy hengailla Nunnallyn kanssa eikä hän siksi pääse joka käänteessä riitelemään Zeron kanssa.

Mustien ritarien silmälasikäärme (eli se, joka punasteli katsoessaan Nunnallyn puhetta) rules.

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ma Touko 26, 2008 14:00

Se kohtaus muistutti minua kovasti V for Vendettasta. Zero = epic fail guy?

Yolko

Viesti Kirjoittaja Yolko » Ma Touko 26, 2008 20:06

Spoiler: Teh Kasijakso
Ahh, jälleen kerran en voi sanoa muuta kuin AIVAN, en voisi olla enempää samaa mieltä Olken kanssa, etenkin siitä 'Let's all be wannabe-Zeros!' -kohtauksesta. [ja myös Kaguyan glomppauksesta, kyllä vain] Voiko paremmaksi enää mennä? Olen [tietysti] aina halunnut nähdä Zeron fanit idolikseen pukeutuneena ja lisäpotkua toiveen toteutumiselle toivat ihmisten 'Let's all exile together!'-huudot, jotka herättivät minussa suurta huvittautuneisuutta. Tässä vaiheessa voi todellakin puhua erittäin mielenkiintoisesta juonenkäänteestä ja jos sellainen vielä onnistuu naurattamaankin, ei voi muuta kuin kiittää loistavasta animesta. Jään innolla odottamaan seuraavia tapahtumia, epäilen samaa kuin Olke ja olen yhtä kysymysmerkkinä yhdeksi suosikkihahmokseni muodostuneen Rolon suunnitelmista mukaan lähtemisestä, Lelouchin täytyy saada pitää pikku ukensa mukana, mutta toisaalta joku on saattanut todella valittaa veljeshomostelusta. Ja jos koulujaksot todella tämän jälkeen vähenevät, minä tanssin onneni kukkuloilla. Näitä koulukomedioita kun tuppaa löytymään joka kolosta. Tosin jos tämä tarkoittaa enemmän Gundam-maista meininkiä, se ei kyllä herätä minussa kovin suurta iloa.. Minunkin on pakko myöntää että olen jo pitkään toivonut Zeron paljastamaan identiteettinsä, vaikka sen seuraukset äkkipikaisten Black Knightsien keskuudessa voisivatkin olla kyseenalaiset - heipä hei, japanilaisten puolesta taisteleva sankarinne on brittikoulun oppilas ja entinen kuningasperheen jäsen, ei sen enempää.. Ykköskaudella pidin erityisesti siitä jaksosta [taisi olla numero 14, ellen kauhean väärin muista], jossa Lelouch paljasti naamansa sille jollekin papparaiselle [ilmeisesti vanha tuttu tai jotain..? Ah, muistini on erinomainen, kyllä vain] ja tämä jälkimmäinen nauraa ja vakuuttaa, että 'tämä mies on indeed Britannian vihollinen'. Se oli loistava kohta, pidin kovasti. Kuten myös R2:sen kasijaksosta.
Ja muuten, olen täysin rakastunut siihen instrumentaalikappaleeseen, joka soi esimerkiksi siinä vaiheessa kun
Spoiler:
Roundsien ja Zeron pikku kokouksessa
Zero puhuu ja kun Zero ja Suzaku dramaattisesti tuijottelevat toisiaan
Spoiler:
'miljoonisen Zeroa'-suunnitelman tultua julki
. Vanhoilta soundtrackeiltä en sitä löytänyt, joten jään korvat syyhyten odottamaan seuraavaa OSTia, ei voi mitään. Ja voihan sitä jaksoissa kuulla. Ja mitä muuhun Geassin musiikkiin tulee, kauan odotettu Orange Rangen O2-single ilmestyy vihdoin, saadaan siis lopultakin kuulla O2:sen täysversio.
"Mihi!"

Haeym

Viesti Kirjoittaja Haeym » Ti Touko 27, 2008 15:24

Yolko kirjoitti:.. Ja mitä muuhun Geassin musiikkiin tulee, kauan odotettu Orange Rangen O2-single ilmestyy vihdoin, saadaan siis lopultakin kuulla O2:sen täysversio.
Oli minulle pienoinen pettymys, samoin kuin musiikkivideo. (Ei siinä mitään, hauskahan se oli. ^^)
Spoiler: Read this and you will be geassed
Oh noes, mites näille käy jos Lelouch lähtee Kiinaan yksikseen? D:
Kasijakso ei tuonut ainakaan minulle mitään kovin ihmeellistä, mutten kyllä mitään maailmaa mullistavaa odottanutkaan. Mielenkiintoiseksi menee, mahtavatkohan muut koululaiset sanovat kun Lelouch ei tulekkaan kouluun. Jos Lulu siis ylipäätänsäkään minnekään Kiinaan menee. Kyllä se menee. Xingken juttu jäi taas vähän auki, tai minua ainakin jäi mietityttämään seuraavaksi puoleksi sekunniksi mikä ihme herralle tuli. Suzakusta pidän vielä enemmän tämän jakson jälkeen, vaikka hän jo valmiiksi suosikkeihinikin kuuluu. Lulu tietää miten käyttää ystäväänsä hyväksi.

Katsojia näemmä lahjotaan Cecile-fanservicellä, kun neitiä näkyi taaskin ruudussa, vaikkei se mitenkään tarpeellista mielestäni ollut. Olisin myös toivonut että Ougin ja Villetan tilanne olisi hiukan kohentunut, muttei siinä mitään suurempaa muutosta tapahtunut. Villeta ei ainakaan Kiinaan voi lähteä, muuten hän jäisi kiinni.
Lelouch, käytä varjokloonausta! eikun...

Olke

Viesti Kirjoittaja Olke » Ma Kesä 09, 2008 17:06

Spoiler: Yhdeksän
Tian Zi. Ei saakuta. Miksei kukaan kertonut minulle, että Tian Zin ääni on melkein yhtä kuumaa kamaa kuin Kaguyan ääni? Miksen minä huomannut tätä silloin, kun Tian Zi viimeksi puhui? Toivottavasti Tian Zi laitetaan ohjastamaan jotain mustiksien Knightmareista, että saisin kuulla tätä jumalaista ääntä mahdollisimman paljon. Samantien sinne etulinjaan voisi siirtää Kaguyankin. Miksei Zero voittanut shakkimatsia? Suzaku Kaguyan lemmikkinä olisi ollut kovuutta.

Aivan jakson aluksi nauroin sille jäävuorelle. Mutta sitten vakavoiduin keskittyäkseni seuraamaan jakson tapahtumia. Muistanko minä väärin vai onko Nimetystä Mustasta Ritarista Nro. 1242 tehty nyt kakkoskaudella porukan pelle? Vai oliko hän sellainen jo ensimmäisellä kaudella? Tarkoitan siis sitä tyyppiä, joka vankilassa ollessaan vannoi ikuista rakkauttaan Zeroa kohtaan ja joka tässä jaksossa naureskeli sille, ettei eunukeilla ole munia. Ehkei hän saanut ensimmäisellä kaudella tarpeeksi suurta roolia koomikonlahjojensa perusteellista esiintuontia varten.. Joka tapauksessa hän antaa käytöksellään sellaisen vaikutelman, että hän tulee taisteluissa olemaan täydellisen hyödytön, ehkä jopa haitaksi, kunnes sitten jossain ratkaisevassa taistelussa hän pelastaa Kallenin ja kuolee. Muistakaa, että kuulitte tämän ensi kertaa täällä!

Kun Nina saapui Tian Zin hääjuhlaan, minun kävi häntä melkein sääliksi. Melkein. Sitten hän päätti vikistä Millylle jostain aivan käsittämättömästä asiasta, ja sinne katosi sekin myötätunto. Millyä haukkui. Jumalauta. Millyn iltapuku oli muuten tosi jees. Lloyd oli kanssa tosi jees. Shneizelin mieshuora oli hänkin mielenkiintoinen tapaus. Sitten Zero saapui juhlaan, eunukit huusivat käsittämättömän rasittavilla äänillään ja hetken aikaa näytti pahalta. Sitten Schneizel sanoi, että nyt juhlitaan yo. Haluan muuten gif-animaation siitä kohdasta, jossa Kaguya pyörähti Zeron ja Suzakun väliin ja sanoi, että jou serkku. Kaguya on kyllä varmaan paras hahmo koko sarjassa. Zero ja Schneizel menivät pelaamaan shakkia, mister tuleva aviomies sai minulta naurut, kun hänen Schneizel ei ollutkaan niin ylivoimainen kuin herra juhlakalu väitti. Sitten Nina loikkasi jostain esiin ja aiheutti seuraavat naurut. Nauru kuitenkin loppui lyhyeen, kun Nina alkoi puhua ykstoistaisista ja meni täysin sanattomaksi, kun Kallen ilmoittikin olevansa japanilainen.

Toivoisin lopun morsiamen ryöstön olevan enemmänkin jonkin sortin näytös kuin varsinainen kidnappaus. Tarkoituksena olisi siis saada tilanne näyttämään siltä, että Kiinan uusi hallitus ei tue mustia ritareita, mutta todellisuudessa asia olisi päinvastoin. Eniten minä uskon näin siksi, että vaikka Zero tykkääkin nauraa pahisnauruaan vähän joka tilanteessa, oli ryöstön naureskelu kyllä aivan liian liioiteltua. Ei oikeasti kukaan voi olla noin tyytyväinen itseensä, kun sekasorron vuoksi pääsee kenenkään huomaamatta hiippailemaan puolustuskyvyttömän pienen tytön luokse ja sen jälkeen aseella uhaten kidnappaamaan tämän. Ei edes Zero. Lisäksi toivon näin, koska Xing Ke vaikutti ihan sympaattiselta kaverilta. Ja siksi, että Tian Zi on liian suloinen pidettäväksi jossain vastoin tahtoaan.

Orange-kun. Ei helvetti, oikeasti. Miksei hän voi vain kuolla. Koko appelsiiniläppä ei naurata enää edes Zeroa. Ja Orange-kun tietää itsekin, ettei hän mahda mitään mustiksille, vaikka kuinka sanoisi olevansa voittamaton. Hänen ulkonäkönsäkin vain muuttuu kerta toisensa jälkeen naurettavammaksi. Miksei hän vain voi lakata hengittämästä? Vaikka mister Oranssi nyt varmaan pysyisi hengissä hengittämättäkin.

Ja ovatko Ashfordin porukat täysiä puupäitä kun eivät ainakaan tietääkseni osaa päätellä Lelouchin olevan Zero? Ei luulisi olevan vaikeaa huomata, että Lelouchia ei ole näkynyt sitten Zero(je)n karkottamisen ja tehdä sen perusteella sitten tarvittavat laskutoimitukset.

Ykköskausi ei ole minulla aivan kirkkaana mielessä enää, mutta minusta tuntuu siltä, että kakkoskaudella on jo nyt ollut enemmän tilaisuuksia, joissa Zero olisi voinut paljastaa henkilöllisyytensä suuren yleisön edessä. Shakkimatsin aluksikin ehdin jo vähän toivoa Schneizelin voittavan. Tietysti pelkkä paljastuminen ei automaattisesti taitaisi olla kovinkaan monen tiiliskiven arvoinen juttu, kun Lelouch taitaa olla hyvin pitkälti tuntematon kuninkaallinen. Mutta tietystihän Lelouch olisi voinut shakkimatsin jälkeisen paljastelun yhteydessä sanoa Schneizelille, että terve mieheen veli.

Guildenstern

Viesti Kirjoittaja Guildenstern » Ma Kesä 09, 2008 20:05

Olke kirjoitti:
Miksei Zero voittanut shakkimatsia?
Spoiler:
Tuo kohta häiritsi muuten hyvässä jaksossa. Jos käsikirjoittajien on pakko sisällyttää joku lautapeli, tai ylipäätään mikä peli tahansa, mukaan juoneen, olisi vähintäänkin suotavaa, jos he vaivautuisivat opettelemaan edes tuon pelin säännöt kunnolla. Schneizelin siirto oli, paitsi laiton, myös täysin pointiton.

Ensinnäkin, sellaista siirtoa ei voi tehdä. Jos yrität tehdä sitä tietokonetta vastaan, shakkiohjelma estää sen. Jos teet sen oikeaa pelaajaa vastaan ja virnuilet perään, saat turpaasi.
Toisekseen, tilanne ei muuttunut miksikään. Lelouchin sotilas uhkasi edelleen Schneizelin kuningasta senkin jälkeen kun hän oli siirtänyt oman kuninkaansa suojaan. Schneizelin olisi siis pitänyt siirtää kuninkaansa seuraavalla vuorolla turvaan taaksepäin, koska sotilaan syöminen olisi johtanut laittoman tilanteen toistumiseen. Sen jälkeen Lelouch olisi siirtänyt kuninkaansa takaisin siihen missä se oli, ja hän olisi todennäköisesti voittanut pelin (painostamalla musta kuningas+sotilas combolla valkean kuninkaan nurkkaan).

Jos Lelouch oikeasti olisi niin nerokas kuin annetaan ymmärtää, hän olisi nähnyt tuon ennalta ja hyväksynyt Schneizelin antautumisen.
Sitten Schneizel olisi luovuttanut Suzakun, Lelouch olisi spämmännyt koko huoneen Geassilla ja voittanut koko roskan. The End.
Mutta kun ei...

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » Ti Kesä 10, 2008 05:52

Olke kirjoitti:
Tian Zi. Ei saakuta. Miksei kukaan kertonut minulle, että Tian Zin ääni on melkein yhtä kuumaa kamaa kuin Kaguyan ääni? Miksen minä huomannut tätä silloin, kun Tian Zi viimeksi puhui? Toivottavasti Tian Zi laitetaan ohjastamaan jotain mustiksien Knightmareista, että saisin kuulla tätä jumalaista ääntä mahdollisimman paljon. Samantien sinne etulinjaan voisi siirtää Kaguyankin. Miksei Zero voittanut shakkimatsia? Suzaku Kaguyan lemmikkinä olisi ollut kovuutta.

Aivan jakson aluksi nauroin sille jäävuorelle. Mutta sitten vakavoiduin keskittyäkseni seuraamaan jakson tapahtumia. Muistanko minä väärin vai onko Nimetystä Mustasta Ritarista Nro. 1242 tehty nyt kakkoskaudella porukan pelle? Vai oliko hän sellainen jo ensimmäisellä kaudella? Tarkoitan siis sitä tyyppiä, joka vankilassa ollessaan vannoi ikuista rakkauttaan Zeroa kohtaan ja joka tässä jaksossa naureskeli sille, ettei eunukeilla ole munia. Ehkei hän saanut ensimmäisellä kaudella tarpeeksi suurta roolia koomikonlahjojensa perusteellista esiintuontia varten.. Joka tapauksessa hän antaa käytöksellään sellaisen vaikutelman, että hän tulee taisteluissa olemaan täydellisen hyödytön, ehkä jopa haitaksi, kunnes sitten jossain ratkaisevassa taistelussa hän pelastaa Kallenin ja kuolee.

Kun Nina saapui Tian Zin hääjuhlaan, minun kävi häntä melkein sääliksi. Melkein. Sitten hän päätti vikistä Millylle jostain aivan käsittämättömästä asiasta, ja sinne katosi sekin myötätunto. Millyä haukkui. Jumalauta. Millyn iltapuku oli muuten tosi jees. Lloyd oli kanssa tosi jees. Shneizelin mieshuora oli hänkin mielenkiintoinen tapaus. Sitten Zero saapui juhlaan, eunukit huusivat käsittämättömän rasittavilla äänillään ja hetken aikaa näytti pahalta. Sitten Schneizel sanoi, että nyt juhlitaan yo. Haluan muuten gif-animaation siitä kohdasta, jossa Kaguya pyörähti Zeron ja Suzakun väliin ja sanoi, että jou serkku. Kaguya on kyllä varmaan paras hahmo koko sarjassa. Zero ja Schneizel menivät pelaamaan shakkia, mister tuleva aviomies sai minulta naurut, kun hänen Schneizel ei ollutkaan niin ylivoimainen kuin herra juhlakalu väitti. Sitten Nina loikkasi jostain esiin ja aiheutti seuraavat naurut. Nauru kuitenkin loppui lyhyeen, kun Nina alkoi puhua ykstoistaisista ja meni täysin sanattomaksi, kun Kallen ilmoittikin olevansa japanilainen.

Toivoisin lopun morsiamen ryöstön olevan enemmänkin jonkin sortin näytös kuin varsinainen kidnappaus. Tarkoituksena olisi siis saada tilanne näyttämään siltä, että Kiinan uusi hallitus ei tue mustia ritareita, mutta todellisuudessa asia olisi päinvastoin. Eniten minä uskon näin siksi, että vaikka Zero tykkääkin nauraa pahisnauruaan vähän joka tilanteessa, oli ryöstön naureskelu kyllä aivan liian liioiteltua. Ei oikeasti kukaan voi olla noin tyytyväinen itseensä, kun sekasorron vuoksi pääsee kenenkään huomaamatta hiippailemaan puolustuskyvyttömän pienen tytön luokse ja sen jälkeen aseella uhaten kidnappaamaan tämän. Ei edes Zero. Lisäksi toivon näin, koska Xing Ke vaikutti ihan sympaattiselta kaverilta. Ja siksi, että Tian Zi on liian suloinen pidettäväksi jossain vastoin tahtoaan.

Orange-kun. Ei helvetti, oikeasti. Miksei hän voi vain kuolla. Koko appelsiiniläppä ei naurata enää edes Zeroa. Ja Orange-kun tietää itsekin, ettei hän mahda mitään mustiksille, vaikka kuinka sanoisi olevansa voittamaton. Hänen ulkonäkönsäkin vain muuttuu kerta toisensa jälkeen naurettavammaksi. Miksei hän vain voi lakata hengittämästä? Vaikka mister Oranssi nyt varmaan pysyisi hengissä hengittämättäkin.

Ja ovatko Ashfordin porukat täysiä puupäitä kun eivät ainakaan tietääkseni osaa päätellä Lelouchin olevan Zero? Ei luulisi olevan vaikeaa huomata, että Lelouchia ei ole näkynyt sitten Zero(je)n karkottamisen ja tehdä sen perusteella sitten tarvittavat laskutoimitukset.
Alter egoni, missä olet ollut!?!

Great minds think alike jne? Nimittäin miltei kaikki samat asiat kävi itsellänikin mielessä, mukaan lukien tuo Kaguyan gif-pyörähdys, Millyn asu, sexy-äänet ja vaikka mitä! Oikeastaan nyt kun tarkemmin katselen, niin ajatuskulkumme oli niin samanlainen, että turha tässä on mitään kunnon viestiä edes kirjoittaa! Poistin viimeisen kappaleen, sillä en paljoa Zeron maskia oikeastaan miettinyt.

Ihmeellistä, todella ihmeellistä.

Olke

Viesti Kirjoittaja Olke » Ti Kesä 10, 2008 17:12

Pavez kirjoitti:Great minds think alike jne?
Tru dat. Ja katsohan ihmeessä, mitä juuri löysin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”