Code Geass

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Olke

Viesti Kirjoittaja Olke » Ma Touko 05, 2008 17:24

Aaaaaaaa....
Jakso viisi kirjoitti kirjoitti kirjoitti:Enpä olisi arvannut näin sanovani, mutta kylläpäs Suzaku muuttui äkisti siedettävämmäksi hahmoksi. Raivokertoimeni laski kuin lehmän häntä tajutessani, ettei hän selvästikään enää yritä olla ärsyttävä moralfag, näin internettermejä käyttääkseni lol, ykköskauden tavoin. Nyt Suzakultakin alkaa löytyä häikäilemättömyyttä, jonka huomaa erityisesti jakson lopun Nunnaly-kohtauksesta.

Jostain olin aiemmin spoilaantunut siitä tiedosta, että Nunnaly pirauttaa Lelouchille, mutta saakuta vie sitä Darth Suzakun ilmettä siinä jakson loppuhetkillä. Oikeastaan ainoa vika Suzakussa tällä hetkellä on se, ettei hän käsittääkseni ole vieläkään varsinaisesti mikään komentaja, joten hänen roolinsa tullee taisteluissa olemaan edelleenkin se sama puolimetrinen jääpuikko Zeron perssiissä. Eli siis sotilas taistelukentällä eikä Zeron kaltainen uberkomentaja. Toisaalta tuollainen komentajatouhuilu olisi varmaan sitten johtanut vain johonkin Death Note-tyyliseen "arvasin että arvasit että arvasin että arvasit että arvasin että teet näin, koska arvasit että arvasin että arvasit minun tekevän näin"-typeryyteen.

Muuten tämän jakson voisikin sitten tiivistää sanaan vitutus. Ihan jee jee hah hah haa hauskaahan se oli, mutta tämän sarjan kanssa tulee muutenkin aina niin kovat vieroitusoireet seuraavaa jaksoa odotellessa, että olisin minä toivonut koulu-slice-of-life-hömpän keston laskevan edes puoleen. Varsinainen juonta kuljettava osuus jaksosta tunnuttiin jättävän sen verran pimentoon, että sitä varmaan sitten kertaillaan tässä parin seuraavan jakson aikana, joka sekin taas viivyttää juonessa etenemistä. Noh, jos jotain plussapuolia tästä jaksosta jo mainitun lisäksi mainitsisin, niin ainakin Anyan lisääntynyt esiintymisaika oli tosi jees. Kallenin asento ihmepuvun sisällä vähän kummastutti, mutta pitihän sitä jostain niitä perseitä saada kuvaan. Pizzatytöstä tehtiin pizzaa. Ahahaha.

Kuvittelenko minä vain vai onko yaoi-fanservice lisääntynyt eksponentiaalisesti ykköskauteen verrattuna? Ykköskaudella sen havaitsemiseen tuntui tarvitsevan yaoi-laseja (tosin ei kovin vahvoja sellaisia), mutta tässähän alkaa pian tarvita aikas vahvoja tosimies-laseja, jos aikoo jättää homostelun huomioimatta. Tai voihan olla, että olin vielä ykköskautta katsoessani niin kova jätkä, etten tuollaista huomannut.

Nyt siis pyöreät ritarit (tai heistä ne, joilla on jotain väliä) ovat astuneet näyttämölle. OP:n perusteella paikalle pitäisi vielä saapua kiinalaisia ja sitten koko kaarti alkaakin olla kasassa. Toivottavasti vaan tuohon ei mene kovin kauaa. Tästä koulutouhusta tekisi mieli päästä jo eroon. Tappeluj nyt jo ja vähä vinkiää hei.

Niki-chan

Viesti Kirjoittaja Niki-chan » Ma Touko 05, 2008 20:17

Olke kirjoitti:
Jakso viisi kirjoitti kirjoitti kirjoitti:Enpä olisi arvannut näin sanovani, mutta kylläpäs Suzaku muuttui äkisti siedettävämmäksi hahmoksi. Raivokertoimeni laski kuin lehmän häntä tajutessani, ettei hän selvästikään enää yritä olla ärsyttävä moralfag, näin internettermejä käyttääkseni lol, ykköskauden tavoin. Nyt Suzakultakin alkaa löytyä häikäilemättömyyttä, jonka huomaa erityisesti jakson lopun Nunnaly-kohtauksesta.
.... >
Olenko minä ainut, jonka mielestä koko Nunnally-tempaus ja jakson loppukohtauksen takatukka laski Suzakun pisteitä huomattavasti? Toisaalta olen myös tähän mennessä ainut tietämäni ihminen, jonka lempihahmoihin Suzaku on lukeutunut sarjan alkumetreistä lähtien. Olen jotenkin aina pitänyt Suzakun ritarillisesta ideologiasta muuttaa mätä organisaatio sisältäpäin..

Kieltämättä minua myös inhottaa Lelouchin häikäilemättömyys Rolon suhteen. Sen lisäksi että minua on aina hiukan häirinnyt se, miten suhteellisen helppoa tappokäskyn antaminen on Lelouchille ollut.. nyt se alkaa ottaa samanlaisia mittoja kuin eräällä herralla, kenen kevytversioksi hahAHahAAHa olen Lelouchia joskus kutsunut.
Pavez kirjoitti:
Star Wars ja Code Geass R2 1-4 SpoilZ kirjoitti:
Mutta perhana, tämähän on loistavaa. Jos homma jatkuu samaa rataa niin Suzakusta tulee pähein pahis(tosin kukaan ei voi olla yhtä pähee kuin Vader) ikinä ja viimeisillä voimillaan hän menee ja pelastaa Lelouchin(tämä voisi jopa tapahtua). Ja OMFG Suzaku on oikeasti Lelouchin isä!!! Eiku prkl.
Pfft.. Allekirjoitetaan!
"Never put off until tomorrow what you can do the day after tomorrow." - Mark Twain

Haeym

Viesti Kirjoittaja Haeym » Ti Touko 06, 2008 16:43

Olke kirjoitti:Aaaaaaaa....
Jakso viisi kirjoitti kirjoitti kirjoitti:nips..
Kuvittelenko minä vain vai onko yaoi-fanservice lisääntynyt eksponentiaalisesti ykköskauteen verrattuna? Ykköskaudella sen havaitsemiseen tuntui tarvitsevan yaoi-laseja (tosin ei kovin vahvoja sellaisia), mutta tässähän alkaa pian tarvita aikas vahvoja tosimies-laseja, jos aikoo jättää homostelun huomioimatta. Tai voihan olla, että olin vielä ykköskautta katsoessani niin kova jätkä, etten tuollaista huomannut.
naps..
Lloyd on saanut tähän mennessä sen verran vähän ruutuaikaa, niin Sunrisen oli pakko lykätä Gino mukaan kun ketään ei ollut kaulailemassa Suzakun kanssa. hyvä niin =3= Tässä rupeaa jo hieman mietityttämään kummalle sukupuolelle sarja on suunnattu. Löytyy aika yllättävää fanserviceä kummallekkin, tosin tuo Villettan veto oli odotettavissa. Tekijät löytävät kyllä nykyään monenlaisia kuvakulmia kuvata Kallen-neidin takapuolta, oli tyttö sitten Knightmaressa tai ei.

Kaikki tuntuvat vihaavan Suzakua, mutta mielestäni herra on ihan siedettevä ja hyvännäköinenkin vielä. *w* Saapa nähdä millaiseen suuntaa sekin hahmo kehittyy. Ykköskauden Euphemia & Suzaku - hetket olivat herkkua, ehkäpä siitä johtuukin se että pidän Suzakusta.

Hehee, Gino, hehee. Lloydia tässä vielä odotellaan.

isokana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isokana » Ke Touko 07, 2008 23:57

Olke kirjoitti:
Jakso viisi kirjoitti kirjoitti kirjoitti:Muuten tämän jakson voisikin sitten tiivistää sanaan vitutus. Ihan jee jee hah hah haa hauskaahan se oli, mutta tämän sarjan kanssa tulee muutenkin aina niin kovat vieroitusoireet seuraavaa jaksoa odotellessa, että olisin minä toivonut koulu-slice-of-life-hömpän keston laskevan edes puoleen. Varsinainen juonta kuljettava osuus jaksosta tunnuttiin jättävän sen verran pimentoon, että sitä varmaan sitten kertaillaan tässä parin seuraavan jakson aikana, joka sekin taas viivyttää juonessa etenemistä.
ei tästä uskalla mitään sanoa ilman spoilerisuojia kirjoitti:Mitämitämitä? Minulle jakso viisi oli paluu Code Geassin kunnian aikoihin, kun jaksossa yhdistetään päätöntä koulumenoa ja kieroja suunnitelmia. Jossain ensimmäisen kauden viestissä kerroin jo saavani uskomattomia kiksejä siitä, kun ensin todistaa Zeron mäsäyttävän rekkalastillisen porukkaa tuonpuoleiseen ja kohta Lelouchin stressaavan Shirleyn pikkuhousuista. Tai jahtaavan kissaa. Tai nöyrtyvän Millyn ruoskan alla.

No joo, en usko samaa esiintyvän toisella kaudella kovinkaan paljon, kun tilanne on muuttunut niistä viattomista ajoista. Jaksossa kuitenkin vietiin asioita ihan riittävästi eteenpäin koulusähellyksen ohella eli lähinnä tuotiin uudet pelaajat pöydälle, kun edellinen kriisi oli saatu ratkaistua, ja seuraavassa jaksossa päästään sitten käyttämään tätä uutta asetelmaa hyödyksi.

Suzaku on loistava. Olihan se ensimmäisellä kaudellakin hupaisaa seurata hänen heiluvan naiivilla "No kyllä mä sen systeemin sisältä päin muutan... Ai suunnitelma? Mä on niin hyvis etten sellasia tarvi" asenteella, mutta nyt kun se suunnitelma ja totaalisen badass yllätys käyttää Nunnallya hyväkseen Lulun paljastamiseksi tulivat esille, niin mieshän uskomaton. Lulun vaihto ritarin asemaan toisessa jaksossa petasi tätä asennetta sen verran, etten ihan tippunut tuolilta, mutta peukalo nousi ylös. :twisted: Ikävä kyllä pohdintani siitä, että Rolo olisi sukupuolenvaihtoleikkauksessa käynyt ja kävelykykynsä takaisin saanut Nunnally, loppui tähän. No, kaikkea ei voi saada. :( Siirryn kannattamaan Pavezin esittämää isä-poika -suhdetta Lulun ja Suzakun välille. :D

Mitä muuta? Kallen jatkaa turvallisella linjalla käyttämällä minimaalisia vaatteita (puputyttö!!!! ei sillä että se oli pakkokirjoitettu tarinaan mutta niin kun minä välittäisin :shock:) ja työntymällä kameran eteen mielenkiintoisiin asentoihin. Montahan jaksoa vielä menee ennen kuin hän tajuaa, että aivojen käyttäminen tarkoittaa sitä, että C.C. murhaa hänet verbaalisesti? :roll: Siirto vanhaan asemaan Zeron faniklubin johtajaksi antaa uskoa siihen, että hän kuolaa pian koiranpentuilmeen kanssa Zeron liikkeitä. Rolo taas on Zeron koirapentu jo tässä vaiheessa. Odotan jo innolla jaksoa, kun Zero hylkää hänet hyödyttömänä jotenkin todella epämiellyttävällä tavalla. Nam! 8) C.C:n uusi tyyli = kaksi peukaloa ylös, C.C. pizzantäytteenä = kolme peukaloa ylös, C.C. kokoamassa asetta = neljä peukaloa ylös! Haistan muuten verisen kissatappelun Lulun ja Ginon välillä, kun ryhtyvät kamppailemaan Suzakun sydämestä. Kuin C.C. ja Kallen Lulusta! Vau! :oops:

Lisää vaan jaksoja kehiin, Nunnallyn esiintuominen oli ensimmäinen kerta, kun toisella kaudella esitettiin megapläjäyksinä tulevia juonenkäänteitä ja vaikka uskon, ettei ensimmäisen kauden Euphie skenaariota pystytä millään voittamaan, niin tuskin tätä tylsäksi saa mitenkään. Kuin Pizza Hutin pizza, tätä voi syödä äärettömästi! :)
MyAnimeList
Friends? If you're talking about henchmen, I've got lots of those.
I wanted to mess with your mind a bit. Sorry.

Olke

Viesti Kirjoittaja Olke » To Touko 08, 2008 00:28

isokana kirjoitti:
ei tästä uskalla mitään sanoa ilman spoilerisuojia kirjoitti:Mitämitämitä? Minulle jakso viisi oli paluu Code Geassin kunnian aikoihin, kun jaksossa yhdistetään päätöntä koulumenoa ja kieroja suunnitelmia. Jossain ensimmäisen kauden viestissä kerroin jo saavani uskomattomia kiksejä siitä, kun ensin todistaa Zeron mäsäyttävän rekkalastillisen porukkaa tuonpuoleiseen ja kohta Lelouchin stressaavan Shirleyn pikkuhousuista. Tai jahtaavan kissaa. Tai nöyrtyvän Millyn ruoskan alla.

No joo, en usko samaa esiintyvän toisella kaudella kovinkaan paljon, kun tilanne on muuttunut niistä viattomista ajoista. Jaksossa kuitenkin vietiin asioita ihan riittävästi eteenpäin koulusähellyksen ohella eli lähinnä tuotiin uudet pelaajat pöydälle, kun edellinen kriisi oli saatu ratkaistua, ja seuraavassa jaksossa päästään sitten käyttämään tätä uutta asetelmaa hyödyksi.
Peitetään nyt kun kerran kaikki muutkin niin tekee kirjoitti:Kieltämättä kouludraamailu oli ykköskaudella minunkin mielestäni kovuutta, siinä kun oli aina vähintäänkin pieni "pelko" Lelouchin paljastumisesta. Nyt kakkoskaudella en ole itsestäni tuota pelkoa pystynyt puristamaan, joten se luonnollisesti vähentää kouluilun arvoa minun silmissäni. Ja ykköskaudella Kallen hengaili koulussa kanssa, muutenkin kuin furrypuvussa. Onhan siellä Milly, jonka taisin unohtaa aiemmin mainita. Milly rules. Muun turhautumisen tätä jaksoa kohtaan laitankin sitten sen piikkiin, että tuollainen cliffhangeri saa viikon tuntumaan aivan liian pitkältä ajalta.

Näitä viestejä lukiessa olen kyllä saanut huomata, että mihin minä huomioni oikein kiinnitänkään pyöreitä ritareita sisältävien kohtauksien aikana. Sain nimittäin kerta toisensa jälkeen oikein miettiä, että kuka hemmetti tuo moneen kertaan mainittu Gino oikein on...

Offina voisinkin sitten koomiseen sävyyn pohtia, että onkohan minun elämässäni alkamassa jokin uusi vaihe. Minä en muista, että minun postaustani olisi lainailtu näin ahkeraan millään foorumilla. Ha ha.

isokana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isokana » To Touko 08, 2008 00:59

Olke kirjoitti:Sain nimittäin kerta toisensa jälkeen oikein miettiä, että kuka hemmetti tuo moneen kertaan mainittu Gino oikein on...
Minä taasen jouduin miettimään, kuka tämä Anyan oli, jonka mainitsit edellisessä viestissäsi. Tasan ei käy onnen lahjat... *gasp* Ei kai Code Geass muuta minua hiljalleen yaoi-parittajaksi?! *paniikkikohtaus* *juoksu päin seinää* *katsoo Gravitationia kuolan valuessa suupielestä* *nirvana*

Kosh, pitäisiköhän lisää katsomislistaan Kanokon, että pääsisi näistä fiiliksistä eroon...
MyAnimeList

Summoner

Viesti Kirjoittaja Summoner » To Touko 08, 2008 15:52

Mahtavaa settiä taas. Hitsit että Lulun ilme oli muikea, kun hän kuulee Nunnalyn äänen puhelimessa. Ja Kallenin ahterin kuvaaminen aiheuttaa minussa aina repeilyä, joo voihan sen kuvakulman sinnekin valita joo... :D
Tässä ketjussa on niin mielenkiintoisia kommentteja, että jätän suosiolla suuremman analysoimisen sikseen. V.V:stä olisi kyllä kiva kuulla lisää. Olenko ainoa, jolla alkoi soida transformersin musat päässä, kun Ginon mecha teki ubermuuntumisen hävittäjästä Knightmareksi? :lol:
'There are many worlds, but they all share the same sky. One sky, one destiny.'
http://www.animewatcher.net/users/1212/anime

Tagawari

Viesti Kirjoittaja Tagawari » Su Touko 11, 2008 21:50

Olipas taas vaihteeksi jännä ja mielenkiintoinen jakso. Fanipalvelua ei tosin liiennyt... :/
spoilz kirjoitti:Viime jakson lopussa mietittiin kuumeisesti, miten Lelouch tuosta selviää. No heti tämän jakson aluksi sieltä ilmestyykin, ylläri, Rolo. Ehdin jo odottaa jotain Lelouchin neronleimausta, eikä mitään sattumaa. Noh, käy se näinkin. Siitä sitten seurasi sitä perusmechailua, mikä pitää katsojaluvut korkealla... Hiukan tosin mietitytti, että miksi helvetissä Lulu ikäänkuin jäätyi siihen Nannalyn eteen, eikä kyennyt toimimaan... Lulun ilme tosin oli näkemisen arvoinen, kun Suzaku vie Nunnalyn hänen nenänsä edestä ;) Haluaisin myös saada noille kinkeille vähän isompaa roolia, toivottavasti myöhemmissä jaksoissa sitten. Mielenkiintoiselta vaikuttaa myös se, mikä on tämän uuden kiinalaisen rooli sarjassa. Nimeähän ei ainakaan mainittu, mutta vaikuttaisi olevan jonkin sortin monarkki :]. Seuraavasta jaksosta sopii odottaa myös mielenkiintoista.
Hi Everyone Meet bunny
(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Help Bunny by Copying and pasting Bunny into your signature to help him gain world domination!

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » Ma Touko 12, 2008 16:12

Jätkät ei näin.
SpoilZ kirjoitti:Vitosjakso oli ookoo, vaikkei yltänyt lähellekään ykköskauden koulujaksoja. Kutosjakso taas oli tylsäääääähhhh.

Nunnally meni kuvernaattoriksi vapaaehtoisesti ja tykkää Suzakusta enemmän kuin Zerosta. Ja tähän hienouteen piti kokonainen jakso tuhlata. Ajatus on ookoo, mutta toteutus ei.

Odotan edelleen sitä "olkaamme kaikki nyt ihan rehellisiä itsellemme ja toisillemme"-jaksoa(eikä Code Geass ole ainoa sarja, jossa tällaista jaksoa olen odottanut).

Lelouch : Oikeasti vihaan sinua Rolo! *osoittaa aseella*
Rolo : Odota! Olen oikeasti tyttö!
...
...
Lelouch : Tits or GTFO.
...
...
*ampuu*

Karen : Rakastan sinua Lelouch!
Lelouch : Olen pahoillani, mutta en rakasta sinua(on vähän kriittisempää mietittävää).
Karen : Argh!
*Pari jaksoa tunnekuohuja. Pystyykö Karen olemaan katsomatta sydämenmuotoisten lasiensa lävitse koko ajan? Lähettääkö hänet hengenvaaraan Lelouch vai Zero? Lievää angstia.
Lelouch tutkii henkistä minuuttaan ja mietiskelee: mitä hän oikeasti Karenista ajattelee? Sitten, kuin salama kirkkaalta taivaalta, se muuttuu päivänkirkkaaksi!
*

Lelouch : Rakastan sinua C.C.
*C.C. nöyryyttää Lelouchia hieman peittääkseen oikeat tunteensa*
C.C. : Mitä sinä höpötät senkin pölhö?
*Pari jaksoa tunnekuohuja. C.C. miettii, että tämänhän piti olla puhtaasti ammattimainen liitto, josta tunteet jätetään ulkopuolelle. Lievää angstia.*

C.C. : Minäkin rakastan sinua, mutta tämä ei voi toimia.
*Lelouch suutelee C.C.:tä kuin TosiMies ja C.C. tajuaa että rakkaus voittaa järjen ja logiikan!*

JA JUURI KUN LELOUCH x C.C. ON KÄYMÄSSÄ TOTEEN JOKIN DRAMAATTINEN TAPAHTUMA REPII HEIDÄN ERILLEEN!!!!!

OMFG MIKSEN MINÄ OLE KÄSIKIRJOITTAJA!?!?!?!

Olke

Viesti Kirjoittaja Olke » Ma Touko 12, 2008 17:53

Hups heijaa, mikä jakso.
New York Times rakastaa Antero Mertarantaa kirjoitti:Melkein tekisi mieli hehkuttaa tätä jaksoa ja sanoa, että tämmösest Geassist meikä niinq diggaa jou, mutta niin tehdessäni olisin melkoisessa ristiriidassa aiempien kirjoittelujeni kanssa. Siinä missä edellisen jakson juonenkuljetus jäi minulta aika hyvin kaiken hupailun alle piiloon, tässä jaksossa ei juuri edes ollut mitään mitä piilottaa.

Aluksi Rolo ilmestyy paikalle ja tilanne hoituu nätisti. Lelouch ilmoittaa, että incest is wincest ja kertoo varmasti pelastavansa Nunnalyn, vaikkei neito itse oikein ymmärrä, että miltä. Seuraavaksi Lelouchin videokokoustaminen CC:n kanssa antoi olettaa, että Villetta on aika lailla ajettu nurkkaan, kun huippusalaisessa kokoushuoneessa ei ravaa edes niitä nimettömiä britannialaisia. Sitten äkisti saadaankin selville, että Lloyd rules edelleen. Lloydin kauhunkiljaisu rokkasi niin saakutasti (tämä taisi tulla vähän sen jälkeen kun Guren sai uudet haxit).

Sitten vähän flashbackiä ja ankaraa aivotyöskentelyä Zeron osalta. Tämän lisäksi Zeron reaktiot Nunnalyn puhumisiin muistuttivat minua lähinnä komediasarjojen liioitelluista GASP!-reaktioista. Ei hyvä. Lisää ei-hyvää tulee siitä kun Darth Suzaku ryntää sisään ja aiheuttaa niin suuret ilmavirrat tai jotain, että Zero lähtee lentoon. Tämäkin siis näytti komediasarjoille tyypilliseltä yllätysreaktion liitoittelulta, mikä toi tahatonta komiikkaa tilanteeseen. Code Geass on vakavaa liiketoimintaa. Kaikki hauskaksi miellettävä sux.

Mutta koska olen iloinen ja positiivinen ihminen, minun on pakko keksiä myös jotain hyvää sanottavaa tästä jaksosta. No niin. No ensinnäkin se, että Anya ja Kaguya saivat ruutuaikaa (Oi Kaguya, minuako tarkoitit puhuessasi miehestäsi, joka odottaa sinua?). Lisäksi kinkkikeisarinna Tian Zi oli mukava tuttavuus (lols, piti oikein tarkistaa, että kyseessä on tosiaan keisarinna). Kiinalaisten eunukkityypit ovat ilmeisesti kaikki toistensa klooneja, kun sen yhdenkin ääni kuulosti niin samalta kuin sen Alue yhdelletoista tulleen tyypin.

Vaikkei tällä toisella kaudella Zeron henkilöllisyyttä tiedäkään Kallenia lukuunottamatta kukaan, joka ei sitä olisi ykköskaudella tiennyt, niin silti minulle on herännyt taas pieni toivo siitä, että Zero paljastaisi itse henkilöllisyytensä. Joko vain porukkansa kovimmille kovanaamoille tai sitten koko maailmalle niin, että ihmiset saisivat paskoa niitä tiiliskiviä saadessaan tietää, että vallankumousta johtaakin Norio Wakamoton oma poika.

Ai niin. Vaikka seuraavan jakson nimi voisikin periaatteessa viitata vähän toivomaani itsensäpaljasteluun (lol), minusta tuntuu silti, ettei se lupaa hyvää. Toivottavasti tulossa ei ole mitään Euphienator 2:sta. Mutta nyt alkaisi viimeinkin vaikuttaa siltä, että koko jengi alkaa olla koossa. Jos vaikka tämä toinen Revellion lähtisi viimeinkin kunnolla käyntiin. Vaikka vähän kyllä tuntuu, että vaikka tämä kuinka etenisi niin silti tulen tuota käynnistymistä toivomaan jakso toisensa jälkeen.
Tagawari kirjoitti:
spoilz kirjoitti:Mielenkiintoiselta vaikuttaa myös se, mikä on tämän uuden kiinalaisen rooli sarjassa. Nimeähän ei ainakaan mainittu, mutta vaikuttaisi olevan jonkin sortin monarkki :].
Kiinalaisen nimi... kirjoitti:on käsittääkseni Tian Zi. Tai Tianzi, en tiedä. Mitään oikeaa lähdettä en osaa enkä jaksa tähän hätään antaa/etsiä, mutta /a/:ssa näin muistelisin sanottaneen ja näin Wikipediassakin lukee. Wikipedian luotettavuudesta voi olla montaa mieltä, mutta tässä tapauksessa ainakin itse luotan, kun samansuuntaista juttua olen tosiaan muualtakin lukenut.

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ma Touko 12, 2008 21:08

Aa, hyvä jakso. Vähemmän perseilyä (lol kallenin perseilyä GET IT?) ja enemmän toimintaa, setä tykkää. Setä tykkää myös Anyasta ja Kaguyasta (pitääpä eksyä jossain välissä danbooruun etsimään fanarttia). Seuraavan jakson nimi lupaa paljon.

Homma on mielestäni palannut takaisin raiteilleen, vähän vielä lisää nyt juonintaa peliin niin ah.

Ja se, että Wakamoto sanoo "nii-san" on söpöintä ikinä.

niidel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niidel » Ma Touko 12, 2008 23:35

ASDF.

Odotin Code Geassin kakkoskautta (hih tuo Kallenin kakkospuoli onkin ollut aika hyvin esittelyssä :'''D) kuin uunituoretta Pizza Hutin pizzaa, mutta sainkin jotain uudelleenlämmitettyä läpyskää, johon on vaan päälle heitetty vähän lisää suolaa, tomaattikastiketta ja jalapenoviipaleita että väljähtyneisyys peittyisi kaiken (huonolla tavalla) tajunnanräjäyttävän alle.

Melko vahvat bon voyage -fiilikset, kuten Matti sanoisi.

Kuinka minusta tuntuu, että R2:n suunnittelupalaveri on mennyt jotenkin näin (muutaman sakepullon tyhjentämisen jälkeen, tietysti):

Pomo: "Hmm. Nämä meidän katsojalukumme eivät nyt ole olleet ihan niin korkeat kuin olisin toivonut. Varsinkin naiskatsojien määrä on aivan liian alhainen oheisrihkamamyyntiä ajatellen. Ehdotuksia?"

Salaryman 1: "Pomo-san, minulla on ehdotus! Laitetaan siihen nättejä poikia! Korvataan vaikka Lelouchin sisko valeveljellä ja nämä voisivat sitten vähän olla niinkuin silleen että saadaan teinityttöjen pöksyt kosteiksi ;D~ Ja vähän muitakin nättipoitsuja lisää!"

Salaryman 2: "Pomo-san, minullakin on ehdotus! Laitetaan lisää räjähdyksiä! Lisää liikettä ja toimintaa! Isoja tykkejä! Päivitetään vaikka Guren MARK KAKKOSTA ihan HYPERIKSI!! Mutta ennen kaikkea laitetaan lisää Kallenin persettä! Ja tissejä! Ja perseitä! Ja tissejä! Johan tulee mieskatsojia!"

Salaryman 3: "Pomo-san, minullakin on täällä ehdotus! Voitaisiin laittaa lisää mechoja! Ei sellaisia tylsiä yksi - tai kaksivärisiä, vaan sellaisia VÄRIKKÄITÄ ja MUUNTUVIA!! Vaikka LENTÄVIÄ!! Saadaan varmasti lapsikatsojiakin kun on niin paljon värejä!!"

Valitettavasti homma vaan ei toimi. Okei, eihän Code Geass koskaan erityisen "hienostunut" anime ole ollut, suurin piirtein yhtä hienostunut kuin rynnäköivä sarvikuono. Mutta ainakin ykköskaudella sen sarvi oli huolella hiottu. Nyt siihen sarvikuonoon on liimattu 30 sarvea lisää, maalattu se sateenkaaren väreihin ja lisätty siihen tuikkivat ledivalot ja karvanopat.

Ei näin.
Bubukuuti | niidelj@Twitter | jussikari.fi | Desuconin ex-pääjärjestäjä | lovers gonna love

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » Ti Touko 13, 2008 00:05

Holy shit!

Niidelin viestiä lukiessa minulle tuli aivan tajuton Shakugan No Shana II-flashback. Karmaisevaa...

Toivon todella, ettei tästä tule samanlaista tragediaa. Potentiaalia kun on kuitenkin aivan tajuttomasti.

P.S. Jos ette tiedä mistä puhun: SNS:n eka kausi oli loistavaa settiä ja toiveet olivat ylhäällä tokan kauden suhteen. Sitten sieltä tuli sellaista vanhan toistoa, johon oli vielä laitettu kaikki mahdolliset massoihin vetoavat elementit. Lopputuloksena hirveä sössö, joka hädin tuskin enää muistutti ekaa kautta.

Guildenstern

Viesti Kirjoittaja Guildenstern » Ti Touko 13, 2008 09:57

Pavez kirjoitti:Holy shit!
Niidelin viestiä lukiessa minulle tuli aivan tajuton Shakugan No Shana II-flashback. Karmaisevaa...
Toivon todella, ettei tästä tule samanlaista tragediaa. Potentiaalia kun on kuitenkin aivan tajuttomasti.
No ei todellakaan. Shanaistumisesta ei voi edes puhua R2:n yhteydessä. Kai se on muodikasta ruikuttaa suosituista asioista.

Todellisuus on, että tähänastisen perusteella R2 on lyönyt ykköskauden lähes jokaisella osa-alueella. Kaikki on tiiviimpää ja hiotumpaa, joka jaksossa peräti tapahtuu jotain, eikä käydä huvipuistossa tai opeteta vaihto-oppilasta kävelemään.

Ykköskaudella touhu lamaantui kolmen ensimmäisen jakson jälkeen. R2 on tykittänyt vauhtia jo kuuden jakson ajan, ilman mitään ylimääräistä tai turhaa. Jos ohjaus ja käsikirjoitus olisivat yhdentekevää roskaa, juonenkäänteitä ja hahmojen motiivien moraalisia oikeutuksia ei analysoitaisi suureen ääneen viikosta toiseen.

Minua R2 on viihdyttänyt toistaiseksi edeltäjäänsä enemmän. Toivottavasti meno jatkuu vähintään yhtä tasokkaana eteenpäin.

(PS. Ja Orange Rangen tunnari on yksi kovimmista OP-biiseistä koskaan.)

isokana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isokana » Ti Touko 13, 2008 23:28

Nimesin kuudennen jakson Ilmestysgeassiksi. Tapahtuihan siinä kolme lähes pyhältä vaikuttaa äkillistä ilmestystä (Rollo, laiva ja Zero Kallenin eteen lopussa). Ne olivat vähän hölmöjä (olenhan ateisti), mutta välissä oli tarpeeksi mättöä ja hubaa, jotta saatoin unohtaa ne. Kivaa kun Zeroa lyödään arkaan paikkaan (varsinkin noin söpösti) ja seuraavassa jaksossa sitten angstin ja itsesäälin kourissa vellova Zero, jota Kallen ja C.C. yrittävät piristää puputyttöinä. Joohan? Eihän?
Olke kirjoitti:Vaikkei tällä toisella kaudella Zeron henkilöllisyyttä tiedäkään Kallenia lukuunottamatta kukaan, joka ei sitä olisi ykköskaudella tiennyt, niin silti minulle on herännyt taas pieni toivo siitä, että Zero paljastaisi itse henkilöllisyytensä. Joko vain porukkansa kovimmille kovanaamoille tai sitten koko maailmalle niin, että ihmiset saisivat paskoa niitä tiiliskiviä saadessaan tietää, että vallankumousta johtaakin Norio Wakamoton oma poika.
Oikeastaan sama ajatus vilahti minunkin mielessäni. Varmasti kaikkein suurin syy siihen, että Lulu ei paljasta asiaa, on Nunnally, koska se satuttaisi Nunnally enemmän kuin mikään muu. Muutenhan Lulu tekee mitä vain, jos se edistää Britannian tuhoa. Jos tämän jakson tapahtumat enteilevät välirikkoa sisarusten välille, niin "all conditions are cleared" ja jonkun mielipuolisen suunnitelman osana Lulu saattaa tehdä paljastuksen. Ei ehkä todennäköisin vaihtoehto, mutta hengitys on tehty pidättämistä varten.
MyAnimeList

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”