Code Geass

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Amazing Slug

Code Geass

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug » To Joulu 21, 2006 08:36

Sinänsä pistää ihmettelemään animen nykyjamaa, kun kauden huippu-uutuus näyttää Pizza Hutin mainokselta. Oli tästä sarjasta mitä mieltä tahansa, se kannattaa katsella ihan vain jotta voisi paheksua räikeää product placementtia. Mutta onko siinä jotain muutakin kuin pizzaa? No, ainakin mechoja, CLAMP:in nuudeli-ihmisiä, koulutyttöjä/poikia, terroristeja, imperialisteja, lapsuudenystäviä, avaruusolento ja karismaattinen, kostonhimoinen, öh, maagi. Normipäivä.

On lähitulevaisuus, ja Britannia on vallannut kolmanneksen maailmasta, mukaanlukien jenkit ja viimeisimpänä vetonaan Japanin. Päähahmo on Britannian kuninkaan poika, joka päättää laittaa Britannian palasiksi kostaakseen faijalle, joka luultavasti tapatti mutsin (vaimojahan riitti). Keinot ovat tosin vähissä, kun yhteydet isukin varoihin tai valtaan on poikki, ja sankarimme Lelouch sokeine ja rampoine pikkusiskoineen on viskattu alistettuun Japaniin käymään hienostokoulua ja toimimaan siellä poliittisena pelinappulana. Japanissa on omat ongelmansa, kun paikalliset terroristit ja vastarinta kiusaavat uutta hallintoa ja yrittävät vapauttaa kansaa. Sarja alkaa, kun terroristit tekevät peliliikkeen ja varastavat Britannialaisesta laboratoriosta jotain arvokasta ja mystistä. Toiminnantäytteisen ensimmäisen jakson aikana Lelouch sekaantuu terroristien ja hallituksen joukkojen väliseen takaa-ajoon, ja saa tapahtumaketjujen seurauksena uutta vettä suunnittelemansa vallankumouksensa myllyyn. Eli normipäivä. Jätetään yksityskohdat katsojan selvitettäväksi. Vihjeenä voin sanoa lolol h4x.

Code Geass on viihdyttävä ja hyvä sarja. Erinomainen, jopa. Hahmoja on todella paljon ja he osaavat olla mielenkiintoisia. He saavat ruutuaikaa ja vuorovaikuttavat toistensa kanssa ja vievät tarinaa eteenpäin ilman turhia junnailuja. Lelouch on karismaattinen, määrätietoinen pelimies. Tuo mieleen Raito-kunin, mutta Lelouch ei ole aivan Raiton kaltainen sekopää, vaan johtaa ihmisiä mieluummin heidän keskellään etulinjassa, eikä polta siltoja takanaan. Sarjan Rei ei ole Rei alkuunkaan, vaan on vetänyt hiuksensa vihreiksi ja saanut reippaasti assertiivisuuttaa ja omia tarpeita, muutakin kuin suunnattoman pizzanhimon. Lelouch kuitenkin hallitsee haareminsa (lisää tyttöjä haaremiin Lelouch!) johtajan ottein ja pitää muijat rautaisessa otteessaan, oli kyseessä sitten terroristi tai avaruusolento. Britannian pomo on jylhä ja eeppinen tyrannikuningas, joka karjuu mahtipontisesti ALL HAIL BRITANNIA!!!!1 niin että katsojaa ihan hihityttää.

Ja sitten mokaillaan niin kunnolla, että on vaikea uskoa silmiään, pidättää nauruaan tai olla deletoimatta jaksoja koneeltaan. Sarjassa esiintyy ainakin alkujaksoissa melkoisen räikeissä paikoissa Pizza Hutin logoja, ja eräs hahmo syö melko ahkerasti puljun pizzoja. Tämän lisäksi ensimmäisessä kymmennessä jaksossa on jo yksi puhdas recap jakso. Ammattilaiset animea valmistamassa? No, omalla kohdalla sarjan viihdyttävyys lyö kyllä yli noista kuopista ja nostaa siltikin sarjan kauden parhaimmistoon. Valveutuneet hipit toki boikotoivat sarjaa ja sen epäintellektuellia ja banaalia kapitalismille ja markkinataloudelle huoraamista.

http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=6704

Onko tämä teidänkin mielestänne "lol tosi hyvä sarja"?

Hoothoot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hoothoot » To Joulu 21, 2006 09:13

Code Greatass vetosi ainakin minuun, ehkäpä juuri siksi, että hahmosuunnittelu oli CLAMPin hommia. Eräällä nimeltämainitsemattomalla kuvalaudalla oli kuva Zerosta ja miehet/pojat, joilla on naamari ja viitta uppoavat pieneen fanitytön sydämeeni, samoin kuin lievän jumalkompleksin omaava päähenkilö ja hänen suhteensa lapsuudenystäväänsä. Päätinpä siis testata, mistä nyt oli kyse ja jo ensimmäisen jakson jälkeen oli varsin koukutettu. Viihdyttävää ainakin, jos ei muuta.

CLAMPIN hahmoissa on taas hauska crossover-ilmiö, joten Nunnaly (Nunali, Nanali or watevör) muistuttaa kovin paljon Angelic Layerin Shuko Suzuharaa, pyörätuolia myöten. Suzakussakin on joitain Syaoramaista.

Plussaa vielä söpöisille alku-ja lopputunnareille ja Millaylle. Pizza Hutista ei mitään kommenttia.
Cosplay on tapa elää, koska ilman sitä ei ole elämää.

Orange and fuzzy is FOE!

K8Skies

Viesti Kirjoittaja K8Skies » To Joulu 21, 2006 12:37

Lol tosi hyvä sarja.

Tosiaan, yleensä en ole tykännyt erityisemmin Clampin tyylistä, mutta Geass on jotenkin erilainen kuin edeltävät, ja erilaisella tarkoitan hyvää asiaa. Tässä tapauksessa erittäin hyvää. Joka tapauksessa piirrosjälki on kuin karkkia ja taidetta yhdistettynä. Sekin on muuten tässä tapauksessa hyvä asia...

Hahmot ovat pitkään aikaan parhaita, joita vastaan on tullut. Lelouch ja CC varsinkin ovat yksinkertaisesti nerokkaita päähenkilöitä, tosin molemmat antavat jatkuvasti antisankari-viboja ja muutenkin välillä ottaa hiukan päähän tuo Lelouchin "voittamattomuus" ja koko tyyppi. Nämä asiat eivät kyllä oikeastaan haittaa, vaan ennemminkin parantavat koko sarjaa. Suzaku Kururugi tekemisineen on myös hyvin suunniteltu. Eihän tässä tiedä kenen puolella olisi, kun päähenkilöt ovat täysin väärillä puolilla, ilmiselvästi tarkoituksella.

Juoni on hyvä, kyllähän tällaiset asetelmat on huomattu toimiviksi jo vuosia sitten, ja toimiva se on nytkin. Musiikit ovat erittäin hyviä, jo pelkät OP ja erityisesti ED ovat mahtavat.

En onnistu löytämään Code Geassista oikeastaan ainuttakaan huomattavaa miinusta, suurinpiirtein kaikki on mennyt putkeen. Ainoastaan Lelouchin koulukaverit ovat pieni miinus. Jokainen koulussa vaikuttava henkilö on täysi klisee, yhtäkään ei ole keksitty itse. Mutta, sekään ei oikeastaan haittaa, kuitenkin hauskimmat kohdat sarjassa ovat tulleet vastaan näissä koulujaksoissa.

Ei siinä sen enempää, Tässäpä sellainen sarja, jota on vain pakko katsoa. Syystä että: Se on hyvä.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

MrBrown

Viesti Kirjoittaja MrBrown » To Joulu 21, 2006 12:44

Kivahan tämä on ollut, ainakin tähän asti.

Lelouchan on tämmöinen Monte Criston tapainen kostaja, jonka tavoitteena on kostaa vihulaisten moraaliset rikkeet, mutta joka hylkää itse moraalisia periaatteita saavuttaaksen koston. Suzaku on sitten tämä "moraalinen-antagonisti", jonka virka tarinassa on osoittaa päähenkilölle miten tämä on väärässä. Se miten tämä sitten käytännössä toteutuu, on tarinan draaman huippupiste.

On tässä tekijät opiskelleet draaman perusteet paljon paremmin kuin vaikkapa Death Noten tai Gundam Seedin tekijät (jostain ihme syystä Geassia verrataan usein jälkimmäiseen). Death Noten tarina kuivuikin kokoon lähinnä tälläisen "moraalisen-antagonistin" puutteeseen.

Rontti

Viesti Kirjoittaja Rontti » To Joulu 21, 2006 17:31

MrBrown kirjoitti:Kivahan tämä on ollut, ainakin tähän asti.
Täysin samaa mieltä,teen syväluotaavamman arvioinnin sitten sarjan viimeisen jakson nähtyäni.Eniten sarjassa ilahdutti itsekäs/jokseenkin vain omia tarkoitusperiään ajava päähenkilö,hienot taistelukohtaukset,varsinkin jaksoissa 2 ja 10 oli aika hektinen meininki päällä ajoittain.Ja onhan tässä ainakin vähemmän pöljiä "plot armoreita" kuin Full Metal Panicissa tai Gundam Seedissä,eli uskottavuuskin on kohtalaisen kunnossa,ainakin toistaiseksi

dr.online

Viesti Kirjoittaja dr.online » To Joulu 21, 2006 21:34

Pitkästä aikaa todella upea scifi-sarja. En oikein ymmärrä miksi tätä niin kovasti verrataan Gundam Seediin (epätoivoisesti yritän CG:tä itselle saada, Gundamia jaksoin hädin tuskin viisi jaksoa katsoa, uskomattoman tylsä.) Code Geassissa auttaa kyllä CLAMPin kauniit hahmot, hienot mechat sekä mielenkiintoinen juoni ja paljon.

Lelouch on ehdoton suosikkini tähän mennessä tästä sarjasta. (sitäeinimestähuomaa.) Järkytyin vähän kakkosjakson loppupuolella siitä kun se täräytti sen jutun sille prinssille ja teki mitä teki. Mutta toisaalta, itsekkäät antisankarit vain ovat niin ihastuttavia.

Ja tosiaan, miinusta voisin kyllä minä antaa näistä luokkatovereista... VOI ELÄMÄNKEVÄT. Onko niiden pakko olla piipittäviä pitkäsäärisiä tyttörukkia joilla on julmetun korkea ääni. T_T + tietenkin se perus superlyhyt hame. (Ainoastaan Karen vaikuttaa mielenkiintoiselta tähän mennessä naisista..) Ja sitäpaitsi ED on mielettömän upea biisi. OP sitten vähän vähemmän, muttei se huono ole, ehei suinkaan. :3

Yhteenvetona siis että pirun hyvä sarja. (Ja minä kun en edes kovasti pidä scifistä..)

Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug » To Joulu 21, 2006 23:33

Lelouch kirjoitti:Pitkästä aikaa todella upea scifi-sarja. En oikein ymmärrä miksi tätä niin kovasti verrataan Gundam Seediin
Jos sarjassa on pinkkihiuksisia prinsessoja ja mechoja, miksi EI verrattaisi Gundam Seediin? :)
Lelouch kirjoitti: Ja tosiaan, miinusta voisin kyllä minä antaa näistä luokkatovereista... VOI ELÄMÄNKEVÄT. Onko niiden pakko olla piipittäviä pitkäsäärisiä tyttörukkia joilla on julmetun korkea ääni. T_T + tietenkin se perus superlyhyt hame.
CLAMP nuudeloi ihmiset. Oletko katsonut miehillä niitä kämmenien kokoja tai raajojen ja sormien pituuksia? Hartioiden leveyksiä? Entä oletko ajatellut, että minä kenties pidän lyhyistä hameista ja korkeista äänistä tytöillä? Kyllä, niiden ON pakko olla.

Kämmenien kuvaaminen kookkaina (en puhu mistään koomisista mitoista, vaan hienoista eroista) ei muuten ole mikään uusi ilmiö. Antiikin Kreikassa ja renesanssin aikaan Euroopassa harrastettiin joskus aivan samaa. Katsokaa esim. se alaston patsasjätkä, oliko Daavid. Tästä voidaan jo lähteä arvailemaan, että kämmenen koko on viesti ihmisen alitajunnalle. Voimaa, turvallisuutta, tms.

Oli miten oli, mielestäni hahmojen ulkonäkö on nimenomaan tyylikäs. Tämän takia minä katson piirrettyjä, kun ei nappaa perus juntinnäköiset Jack Bauerit tms. paviaanit, ja nimenomaan japanilaista, kun en halua katsella keltaisia mutantteja ja groteskejä puhuvia eläimiä. Hyvin on Clamppi hoitanut hommansa.

Sitten kannustamaan hahmoja: \m/ Shizuru mk II, ACTIVATE! \m/

isokana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isokana » To Joulu 21, 2006 23:41

Metka sarja tosiaan. Ei sitä oikein jaksanut uskoa silmiään, kun eteen jälleen kerran vyörytettiin isä-traumoja, salaisia aseita, supermecha, kadonnut prinssi, lapsuuden ystävien tapaaminen, lapsuuden ystävien joutuminen sodan eri puolille, pahat ulkomaiset valloittajat, teininero ja muut mukavat kliseet. Hienolta se näytti, mutta vasta kun Lelouch ja Clovis ensimmäistä kertaa kohtasivat tuli mieleen, että tästähän voisi olla pykälää parempaankin viihteeseen. Ja hyvinhän tuo tuntuu etenevän. Pointtina taitaa olla Sunrisella Mai Himen tyyliin vetää perusjuttuja hyvin tehtynä ja lisäillä väliin kivoja jippoja, jotka pitävät mielenkiinnon yllä. Saa nähdä, mitä sarjan puolivälissä tapahtuu. Kamppailee Kanonin kanssa syksyn parhaan sarjan tittelistä. Tai no, jos Black Lagoon lasketaan mukaan toiseksi parhaan.
Lelouch kirjoitti:Ja tosiaan, miinusta voisin kyllä minä antaa näistä luokkatovereista... VOI ELÄMÄNKEVÄT. Onko niiden pakko olla piipittäviä pitkäsäärisiä tyttörukkia joilla on julmetun korkea ääni. T_T + tietenkin se perus superlyhyt hame.
Kyllähän tällaiseen sarjaan vaaditaan kaikennäköisiä tyttöjä, että kaltaiseni örkin mielenkiinto pysyy yllä. Dominatrix, söpö prinsessa, poikatyttö, naapurintyttö, outo tyttö, herkkä tyttö, isosisko, pyörätuolityttö, sisäkkö. kyllä tähän on kerätty melkein kaikki hyväksi todetut tyypit.

Ja ihmisillä on liian vähän tekemistä.

edit:
Amazing Slug kirjoitti:Lelouch kuitenkin hallitsee haareminsa (lisää tyttöjä haaremiin Lelouch!) johtajan ottein ja pitää muijat rautaisessa otteessaan, oli kyseessä sitten terroristi tai avaruusolento.
Kunhan Suzaku pääsee vauhtiin, nähdään verinen taistelu haaremiherruudesta. Merkkejä on jo ilmassa.
MyAnimeList
Friends? If you're talking about henchmen, I've got lots of those.
I wanted to mess with your mind a bit. Sorry.

Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug » Pe Joulu 22, 2006 03:09

isokana kirjoitti: Kunhan Suzaku pääsee vauhtiin, nähdään verinen taistelu haaremiherruudesta. Merkkejä on jo ilmassa.
Voittajakin on jo selvillä. Onnellinen loppu.

dr.online

Viesti Kirjoittaja dr.online » Pe Joulu 22, 2006 16:11

Amazing Slug kirjoitti:
Lelouch kirjoitti:Pitkästä aikaa todella upea scifi-sarja. En oikein ymmärrä miksi tätä niin kovasti verrataan Gundam Seediin
Jos sarjassa on pinkkihiuksisia prinsessoja ja mechoja, miksi EI verrattaisi Gundam Seediin? :)

CLAMP nuudeloi ihmiset. Oletko katsonut miehillä niitä kämmenien kokoja tai raajojen ja sormien pituuksia? Hartioiden leveyksiä? Entä oletko ajatellut, että minä kenties pidän lyhyistä hameista ja korkeista äänistä tytöillä? Kyllä, niiden ON pakko olla.
Aijaa. : D Ehkä tuokin vain johtuu siitä että minun mielestäni Gundam SEED on mielettömän tylsä, jota Code Geass ei todellakaan ole. ^^'' (Mutta tuolla logiikalla voisi kyllä verrata ihan mihin tahansa mecha-sarjaan... pinkit hiukset on muuten jotenkin.. silmiä särkevät. o_O)

Minun korviani lähinnä särkee se piipitys ja silmiä särkee se hameiden lyhyys. Johtuneeko siitä että itse olen tyttö. (Tai siitä, että niitä on joka sarjassa.) Tai siitä että olen nyyh kade niille pitkille säärille. lol. ei älkää ottako tosissanne...........
: ------------D edit//olen jo alkanut pitämään siitä Millystä (mikälienee). Rankka.

No mutta sehän on vain minun mielipiteeni!

;D
Viimeksi muokannut dr.online, Ke Tammi 03, 2007 18:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

isokana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isokana » Ti Joulu 26, 2006 03:35

Lelouch kirjoitti:Minun korviani lähinnä särkee se piipitys ja silmiä särkee se hameiden lyhyys. Johtuneeko siitä että itse olen tyttö. (Tai siitä, että niitä on joka sarjassa.)
Tervetuloa karvaisen sohjon katselijan/lukijan maailmaan! Vaikka kuinka paljon pitäisi jostain sarjasta, niin aina välillä tulee sellainen olo, että sitä ei ole tehty juuri minä mielessä (Princess Tutu...). Geass puolestaan on tehty mielessä juuri minä, Amazing Slug tai joku muu kahjo tyyppi (lue: joko teinipoika tai sitten vanhempi äijä, joka sattuu tykkäämään koulutytöistä minihameissa ja/tai mechoissa).
MyAnimeList

niidel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niidel » Ti Tammi 02, 2007 23:38

Uuh <3 Code Geass on parasta mitä animelle on tapahtunut vähään aikaan :> Tai siltä se ainakin vielä tuntuu; kokemushan on osoittanut, että kaiken voi pilata viimeisessä jaksossa (Mai-Hime...).

En näköjään ole ainoa, jolle tuli Code Geassista mieleen Death Note ja Lelouchista Light :D Noh, ehkä se "jostain" tuleva erikoiskyky on hivenen samanlainen ;P Samoin luovan valehtelun avulla ihmisten kontrollointi ja hämääminen... ja oman nahan säästäminen. Aluksi hieman epäilin että mitenköhän tämä CLAMPin hahmosuunnittelu tässä toimii, kun muuhun sarjan tuottamiseen ei CLAMP käsittääkseni ole osallistunut - mutta se toimii erittäin hyvin. Toisaalta, Sunrise julkaisee enimmäkseen Hyvää Tavaraa ja Goro Taniguchin ohjaus on jees - samanlainen fiilis ainakin tulee kuin Scryedistä, mikä ei todellakaan ole huono asia.

Toimintakohtaukset ovat hienosti animoituja (kuten sarja muutenkin) ja toimivia - niistä tulee todellakin fiilis siitä, että nyt on kyseessä toiminta. Mechatkin ovat melko "realistisessa" käytössä ja värityskin on melko siedettävä, vaikka tiettyä karkkimaisuutta esiintyykin... Mutta ainakin niiden käyttö sarjassa on tarpeeksi todentuntuista minun makuuni (Ja oma makuni on luonnollisesti ainoa oikea ;P). Mikä osaltaan tietysti luo tunnetta siitä, että siellä on ihan OIKEASTI käynnissä jonkinlainen terrorisminvastainen sota / vapaustaistelu, miten sitä nyt haluaakaan katsoa :P Koulusekoilut taas onnistuvat tuossa tunnelman luomisessa vähän heikommin. Hotenkin tuntuu, että ne on pistetty väliin vain siksi että saadaan jotain "hauskaa" huumoria mukaan, mikä taas ei mielestäni toimi kovinkaan hyvin - tosin silti paremmin kuin useissa muissa animuissa.

Itse kyllä suhtaudun tuohon Suzakun osaan vähän skeptisesti, yleensä tuollaisista on tullut vaan toisiksiviimeisen tason itkujuhla, joka päätyy siihen että viisi miljardia fanityttöä piirtää fanarttia siitä miten toinen pistää karkkitankoa suklaadonitsiin, niinsanotusti. Tai no, kyllä sitä varmaan on jo nytkin :D

Mitä muuten tulee hameiden pituuteen, nehän on juuri sopivat ;> Ja realistiset siinä mielessä, että eihän Japanissa juuri muunlaisia hameita käytetäkään kuin minipituisia :P Mutta voi tosiaan olla, että sarja on suunnattu miespuolisille katsojille :o Enkä usko, että siinä naamiaisasujutussa oli ihan sattumaa, että tällä oppilaskunnan hallituksen puheenjohtajatytsyllä ollut kisuasu olisi ollut täysin arvalla vedetty ;D

Joka tapauksessa yhteenveto Code Geassista on lol tosi hyvä sarja

TAMPEE

Viesti Kirjoittaja TAMPEE » Pe Tammi 26, 2007 22:25

Hyvä sarja on, ja Lelouch osaa asiansa, mutta se yksi rasittava oranssi/pitkätukkainen likka käy hermoille vinkumisellaan.
Tai kävi, koska Lelouch otti pointsit kotiin ja poisti koko muistin itsestään tältä kyseiseltä likalta, jonka nimeä en edes muista.
Mutta muuten tulee ihan vähän nimenomaan mieleen Death Note ja Gundam SEED, vaikkei Code Geassissa kuitenkaan tapeta rikollisia vihkosella tai puhuta eri järjestöistä niin että pää menee pyörälle tai sodita koko ajan. Eli homma ei mene överiksi vaan etenee tasaista tahtia ja jaksaa pysyä mielenkiintoisena.

Jos pitäisi jokin arvostelunumero antaa niin antaisin ehkä 9

moderaattorin muokkaama: spoilerisuojat lisätty yleisön pyynnöstä -Darth Mauno

Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug » Su Tammi 28, 2007 02:51

Sarja on tällä hetkellä suorastaan floodattu hahmoilla. Uusia tulee koko ajan ja vanhat eivät ota kuollakseen. Alku- ja loppukuvissakin on vielä kosolti porukkaa joka ei ole ehtinyt välähdystä enempää ruudulla piipahtaa. Tulevaa on kiva odotella, kun ei tiedä kuka seuraavaksi loikkaa pensaasta JUST AS PLANNED-virnistyksen kanssa.

Virkistävää, että protagonistiksi on eksynyt tyyppi, joka toimii oman etunsa mukaisesti, eikä tee aina ratkaisuja jotka mielyttävät kaikkia, muttei myöskään ole
Light-mä-niin-oon-jäämässä-eloon Yagami, vaan mukava tyyppi. Shirleyn aivopeseminen ja se chillailu musiikki siinä taustalla oli kyllä aika sweeeet. Mindrape 1, angstaus 0.
14. jaksossa oli aika hauskaa neuroosin makua kaikilta osin. Puhun tietysti CC:n vaatteista.
Dyrr kirjoitti:Hyvä sarja on, ja Lelouch osaa asiansa, mutta se yksi rasittava oranssi/pitkätukkainen likka käy hermoille vinkumisellaan. Tai kävi, koska Lelouch otti pointsit kotiin ja poisti koko muistin itsestään tältä kyseiseltä likalta, jonka nimeä en edes muista.
HOW DO I USED SPOILER TAGS?
Viimeksi muokannut Amazing Slug, Su Tammi 28, 2007 03:01. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

isokana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isokana » Su Tammi 28, 2007 02:52

Eikös tuo Dyrrin kommentti kallistu vähän spoilerin puolelle? edit: Ihmeellinen Etana ehti ensin...
Dyrr kirjoitti:Hyvä sarja on, ja Lelouch osaa asiansa, mutta se yksi rasittava oranssi/pitkätukkainen likka käy hermoille vinkumisellaan. Tai kävi, koska Lelouch otti pointsit kotiin ja poisti koko muistin itsestään tältä kyseiseltä likalta, jonka nimeä en edes muista.
spoileri jaksossa 14 kirjoitti:Jos harrastaisin uhkapelejä voisin lyödä vetoa, että viimeiseen jaksoon mennessä Shirleyn muisti on tullut takaisin. Tämähän oli Sunrise-tuotantoa = power of love etc. Noh, ehkä elämä vielä yllättää.
Oma haaremipreferenssi on kääntynyt Karenin puoleen, jonka zombimainen Zero-fanityttö tila on varsin hauska. CC menee kyllä nopeasti ohitse, jos jakson 14 kaltaiset pukukokonaisuudet yleistyvät. Kenen vaatekaapille se oikein oli käynyt? Minä kierin lattialla joka kerta, kun CC vain ruudulla vilahti. Huonolla maulla voi tehdä ihmeitä, kun sitä oikein osaa käyttää.

Hmm, söin tällä viikolla neljä kertaa pizzaa... ei hyvältä näytä. *lähtee steppailemaan vaakaa kohti*

EDIT 2:
Pitää vielä Lulusta jotain sanoa. Hahmo on selvästi yksi viime aikojen mielenkiintoisimmista hahmoista. Lulu on sen verran kiehtova, että Geassin kyydissä roikuttaisiin, vaikka sarja muuten olisi hanurista. Käytös on sopivasti ennalta-arvaamatonta niin, että jakson 14 alussa minulla ei ollut aavistustakaan, miten hän Shirleyn tilanteen hoitaisi. Lisäksi kun koko homman takana on henkilökohtainen kosto, ei katsoja pääse etääntymään hahmosta, vaikka Lulu kuinka katselisi muita nenänvartta alaspäin. Teinisankarina mukaan saadaan vielä kivasti pari toiminnallista tasoa. "No joo, tuossa juuri tein muutaman pinon ruumiita, jotta kostoni ja suunnitelmani maailman suurimman imperiumin kaatamiseksi ei vaarantuisi. Mutta tyttöjen alusvaatteisiin en koske, joku raja sentään minullakin on." Voin vain kuvitella, kuinka jaksossa 26 Lulu on juuri löytämässä kaiken ratkaisevan Objekti X:n. Mutta ei! Se on kääritty Shirleyn pikkuhousuihin! Lulu vajoaa polvilleen maahan. "Ne tiesivät heikon kohtani. Ei edes Geass voi enää minua auttaa." CC pyörittää silmiään taustalla.
MyAnimeList

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”