Erämaan kutsu

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

fabio

Viesti Kirjoittaja fabio » Su Touko 13, 2007 23:03

Tykkäsin tästä elokuvasta pienenä todella paljon ja oli videolla, mutta elokuva on hävinnyt :( . Joten alan etsimään jos sattuisin jostain kaupasta löytämään kyseisen elokuvan, tai sitten löytäisin sen vielä kotoani.
Aika Rajuu!

Shinba

Viesti Kirjoittaja Shinba » Su Touko 13, 2007 23:14

APUA!

Näin tämän ketjun vasta nyt. Kertokaa joku mistä tämän saa ostettua?! :D Maksan mitä vain, annan vaikka sieluni!

Sain tuon joskus ihan ipanana syntymäpäivälahjaksi tädiltäni ja se oli siitä eteenpäin vuosikausia jatkuvassa katselussa, kunnes *insert bad language* exäni meni ja nauhoitti sen päälle JALKAPALLOA!

Itken vieläkin verta tuon vuoksi, vaikka siitä on jo yli 3 vuotta. Tarvitsen tuon!

Ja nyt voisin sitten selata itse ketjun läpi ja katsoa, josko joku mainitsisi mahdollisesti tämän saatavilla olemisesta...

EDIT: Ihan oikeasti. Jos joku haluaa minulle kaupitella tuosta ihan minkälaisen tahansa version, NIIN KYLLÄ KIITOS. (Juu, tiedän, ei pitäisi kuulua tähän ketjuun, mutta olen epätoivoinen!)

RS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RS » Ke Touko 16, 2007 17:13

Kyseistä videota on enää nykyään hyvin hankala saada mistään, ehkä kirpparilta saattaisi hyvällä lykyllä löytyä. Äskettäin perustettiin verkkoadressikin kyseisen klassikon dvd-julkaisusta, toivottavasti onnistuu.

tellie

Viesti Kirjoittaja tellie » Ke Touko 16, 2007 21:49

Kuulun joukkoon, joka ei edes tajunnut Erämaan kutsun olevan animea ennen kuin vasta nyt :shock: Aina ei pysty hoksaamaan. Olen vain ihmetellyt, että miten on noin tuttu nimi joka etusivulla pyörii, vaikka moista animea en ihan salettiin ole katsonut, ja kun uteliaisuus voitti, niin aloitusviestien linkeistä löytyvistä kuvista iski sitten kunnon flash backit.

Mutta kyllä, varsin vaikuttava piirretty, lapsena olen monesti nähnyt ja vähän vanhempanakin muutaman kerran pätkittäin, kun siskokultani on tätä katsonut. Omana kuitenkaan ei ole ollut, aina videovuokraamosta peräisin. Voisihan tuohon mahdollisesti investoida jos DVD:llä tulisi.

Hieman hankala on nyt lähteä kummemmin ruotimaan leffaa, kun kuitenkin siitä on ainakin puoli vuosikymmentä kun viimeksi olen tätä nähnyt edes pätkänä... Kuitenkin lapsena pidin tästä juuri siksi, että materiaali ei ollut liian siloiteltua, mutta toisaalta lapsen silmille sopivaa, hieman kuin Disneyn Bambissa paikoitellen mutta piirua-paria realistisempana versiona, ja siirapit tietysti poistettuna. Äijähenkeä kehiin!

Tarinankerronta oli vahvaa, ja muistaakseni duppauskaan ei särkenyt korvia, tosin vaatimustaso lienee niistä ajoista noussut pykälällä tai ehkä parillakin :wink:

Nazukka

Viesti Kirjoittaja Nazukka » La Touko 19, 2007 22:13

Olen katsonut erämaan kutsun piennpänä montakin kertaa, tajusin sen vasta lainattuani sen kirjastosta ja katsottuani läpi.. :oops:
Äiti jopa tiedotti että meillä kyseinen video on ollutkin, mutta kuulemma olin siihen kyllästynyt ja lahjoittanut serkulleni :(
Miksi Voih MIKSI? :cry:

Meya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Meya » Ti Touko 22, 2007 12:32

Kyseinen VHS löytyy edelleen hyllystä. Sitä tuli veivattua kyllä moneen oteteeseen muksuna. Hmmm...täytyykin katsella se taas tässä joku päivä. Hulppean jännähän se oli. ^__^
Puputossuinen zombie

Usagi Yojimbo

Viesti Kirjoittaja Usagi Yojimbo » Ti Kesä 12, 2007 16:14

Katsoin tämän eilen ensimmäistä kertaa vuosiin. Tuli mieleen että kyseessä voi hyvinkin olla ainoa Londonin kirjan filmatisointi, joka säilyttää alkuperäisen rakenteen, eli dialogia on todella vähän ja tarinan kertoo 'ulkopuolinen tarkkailija', joka keskittyy koiriin ihmisiä enemmän. Näytellyissä versioissa samaa kerrontatyyliä ei tietenkään voi käyttää. Hieno elokuva ja kertojan puhe on (suomeksi dubatussa) versiossa todella hyvin toteutettu. En tiedä onko jutut otettu suoraan Londonin kirjasta (muistikuvat kirjan yksityiskohdista aika heikkoja) mutta en ihmettelisi, harva pystyy kirjoittamaan noin tyylikästä kuvailua & luontoromantiikkaa.

Onko kukaan nähnyt elokuvasta mitään muuta versiota kuin kotimaisia kasetteja? Kaikki näkemäni Suomi-kasetit ovat samasta masterista ja kestävät n. 70 minuuttia, monet nettilähteet antavat pituudeksi kaikkea mahdollista 70-90 minuutin väliltä. Veikkaan että kyse on yksinkertaisesti väärästä infosta (elokuvasta ei kai ole yhtään DVD-julkaisua ja kasetitkin ovat aika harvinaisia, joten harva elokuvasta kirjoittava on henk. koht. sitä nähnyt), mutta periaatteessa on mahdollista että joku pidempikin versio olisi olemassa...?
Shinba kirjoitti:Kertokaa joku mistä tämän saa ostettua?! :D Maksan mitä vain, annan vaikka sieluni!
Divareista. Kirpputoreilta. Ei ainakaan mistään uutta kamaa myyvästä kaupasta. Jos on ei jaksa second hand-liikkeitä kierrellä niin ostoilmoituksella tai Huuto.netistä, jossa anime-kaseteille on nykyään jopa oma osastonsa. Netissä hinnat vain tapaavat olemaan kovempia kuin divareissa.
"If a man and his wife opposes us, they will die... and even if a Buddha stands in our way, he, too, shall die!"
- Lone Wolf & Cub: Baby Cart in Peril (1972)

Tiikeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiikeri » La Kesä 16, 2007 20:36

Oooh! Tästä on anime!?
Rakastan Jack Londonin kirjoja ja Erämaan kutsu on suosikkini. Olisi upeaa nähdä tämä animena. Täytyy ruveta vahtaamaan entistä tarkempana kirppiksillä.
Älä tule paha sauma, tule hyvä sauma...

shinshin

Viesti Kirjoittaja shinshin » Su Kesä 24, 2007 04:10

Ohhoh tulipas viisasolo x''DDD

Itse kyllä olen tiennyt sen olevan animea jo monet vuodet, mutta silti onnistuitte viisastuttamaan minua.
Vai että kirja... täytyypi lukea.

Itse katselin ihanpienenä kyseistä leffaa mummulassa ja itkeskelin.
Luonteeltani kun olen harakka, rohmusin sen mummulasta kotiin, hyllyssä nytenkin.

vanhat videoni melkein söivät nauhan, pelästyin niin kauhiasti kun kasetti ei enää toiminutkaan ja itkin sitä pari kolme päivää. Kasetti kuitenkin jotenkin yliluonnollisen ihmeellisesti toimii jälleen ja olen todella onnellinen.

Vaikka monet kerrat on leffa tullut katsottua se osaa koskettaa edelleen.
DAIRCgallery★LAWL....

kaitouhaosama
Viesti:

Re: Erämaan kutsu

Viesti Kirjoittaja kaitouhaosama » Ke Maalis 25, 2009 22:33

Oih jessus mä en tiennyt et se on animea... mä pelkäsin sitä pienenä, tulin tähän keskuteluun kun huomasin tän nimen niin olin sillee et Mitä onks animea? :shock: olin niin pieni etten ollut edes muistanut sitä kuinka se oli tehty
''Show me Something Interesting'' Sai

Vex
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vex » La Elo 15, 2009 13:13

Tosiaan olisi aikas perkuleen huippua jos esim Future Film tai vastaava levittäjä saisi pukattua elokuvan dvd:lle. VHS:stä maksaisin mitä vain. Pikkupätkä on vain tullut nähtyä ja niin kovasti haluaisin nähdä kokonaan varsinkin kun sain juuri Jack Londonin romaanin luettua, kerrassaan mahtavaa että kirjan pohjalta on tehty anime-elokuva.

Skwrl

Viesti Kirjoittaja Skwrl » La Elo 15, 2009 21:36

Ohhoh, jopa Jack Londonin kirjoista on tehty animea! Erämaan kutsu kuuluu suosikkeihini, se on Londonin kirjoista kakkossijalla heti Susikoiran jälkeen. :) Harmikseni en ole elokuvaa nähnyt, ainakaan vielä. Pitääpäs googlettaa hetimmiten ja tutkia asiaa tarkemmin!
♪ Omituinen orava
♪ Oulun manga- ja animekerho Omake ry:n puheenjohtaja 2015

Machahiko

Viesti Kirjoittaja Machahiko » Su Elo 23, 2009 03:11

Nostan aihetta kuolleista, eli semmosta vain, että tietääkö joku mistä tätä ehkä löytäisi dvd:llä tai VHS:nä? Muistan kun lapsena katsottiin tuota siskon kanssa ja se oli tosi pelottava omalla tavallaan. Ei sitä kyllä silloin ajatellut, että katsoi animea ja tällein nyt ajateltuna tuli jo lapsena katottua aika paljon kaikkea itämaista. Oltiinki sit siskon kans jo lapsina pieniä weeaboo penskoja. ;_;

Kuinkas moni muuten itki, ja myös pelkäsi lapsena tätä katsoessa? :> Varmaan hienoimpia muistoja kun käytiin jotain kauppaa läpi ja siellä oli semmoinen laatikollinen VHS-videoita mitkä lähti lähes ilmaiseksi pois. Äiti katseli sieltä jotain ja mä etsin turtlesia, mutta ei löytynyt. Siellä oli massoittain jotain hirveitä piirrettyjä monin kappalein, mutta jostain pohjalta äiti löysi sen ja katseli, että tän voisi ostaa ja mun pikkusisko oli innoissaan. Sit katsottiin sitä kaikki ja se oli hirveen pelottavaa. Nyt vain tulee sit mieleen se, että pitäis olla onnellinen kun mulla on niin hyvä äiti. :oops:

(ja pitääpä käydä penkomassa äidin VHS-kasetit läpi jos löytyis video vielä sieltä)
Now into the dawn I'm heading again
The hills are calling my name
Like a leaf on the ground I'm blown away
I wasn't born to stay

YakkiSama

Viesti Kirjoittaja YakkiSama » Su Elo 23, 2009 10:55

En ole ikinä tiennyt tästä elokuvasta olevan animeversiota! O.O Olen nähnyt elokuvan vain "ihmisten esittämänä", kun se joskus vuonna kuusi ja männynkäpy tuli elokuvakanavalta. Jos jostain tämän helmen löytäisin, niin katsoisin varmasti ja ostaisin itselleni..

Leed

Viesti Kirjoittaja Leed » La Helmi 12, 2011 15:53

Minä näin erämaan kutsun joskus monta vuotta sitten kun kaveri toi lainaan. Mutta kun nyt kyselin siitä niin ei löytynyt häneltä enää. : ( Siitä on pari vuotta, ja kun äidinkielen tunnilla luin erämaan kutsun kirjana niin tuli entistä palavampi halu löytää se >.<

Ja sitten kävi niin että pari viikkoja sitten olin kirpparilla ja täysin sattumalta näin sen eräässä hyllyssä. Oli siinä ilonhuudossa pitelemistä ettei säikyttäisi kirpparimummoja xD Oh happy day~~

Kirpparilta sen siis todennäköisesti löytää. : )

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”