Higurashi no Naku Koro ni

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Suiggari-Tou
Viesti:

Re: Higurashi no Naku Koro ni

Viesti Kirjoittaja Suiggari-Tou » Ma Helmi 14, 2011 11:46

Täysin offtopiccina: Umineko= EI HIGURASHIN JATKO-OSA. Tietyllä tavalla se on jatkoa, When They Cry-saagaanhan se kuuluu, mutta When they cry ei tarkoita automaattisesti Higurashia. Umineko on siis oma itsenäinen sarjansa samalta tekijältä, ja samaa saagaa, mutta eri tarinaa. Are we clear?

Muttattaa, itse aiheeseen. Animeen tutustuin muutama vuosi sitten ja vaikka animaatiollisesti laatu oli aivan järkyttävää ekalla kaudella (no, Studio DEENin tuntien...), juoni ja mysteerit liimasivat tuoliin niin ettei voinut kuin tuijottaa ruutua ja pistää seuraavaa jaksoa heti edellisen jälkeen pyörimään odottaen pahinta.

Higurashin toisen kauden, Kain, katsominen on vielä kesken, mutta tiedän suunnilleen mitä tulee tapahtumaan. Ehkä se onkin se syy miksi loppuun katsominen on niin vaikeaa? Ja toka kausi ei ole enää pelottava ja se kertoo vastauksia eikö pyri pelottelemaan ja jättämään sitä "MUTTA MIKSI?!"-tunnetta hyppimään turhankin rajusti. Mutta Hanyuu on vain niin moe.~
Without love, it cannot be seen.

Bluemail

Viesti Kirjoittaja Bluemail » Ke Elo 10, 2011 18:28

Hyvää Higurashin 9-vuotispäivää!

Olen juuri avannut uudet nettisivut Higurashiin, Uminekoon ja Higanbanaan liittyen. Sivut ovat omiaan niille joille sarjat ovat ennestään tuntemattomia, kertoen perusasiat ilman juonipaljastuksia. Olen perustanut myös foorumit, joille tahtoisin kerätä suomalaisia faneja ja uusia tutustujia:

http://sirpalemeri.99k.org/

Tervetuloa!

Kisume

Viesti Kirjoittaja Kisume » Su Maalis 17, 2013 20:13

Bluemail kirjoitti:Hyvää Higurashin 9-vuotispäivää!

Olen juuri avannut uudet nettisivut Higurashiin, Uminekoon ja Higanbanaan liittyen. Sivut ovat omiaan niille joille sarjat ovat ennestään tuntemattomia, kertoen perusasiat ilman juonipaljastuksia. Olen perustanut myös foorumit, joille tahtoisin kerätä suomalaisia faneja ja uusia tutustujia:

http://sirpalemeri.99k.org/

Tervetuloa!
Uu! Tämä pitää tarkistaa, sillä olen katsonut When They Cry:sta vasta Higurashin ja Uminekon enkä tiennytkään noista kahdesta muusta! Myöskin Visual Novelit kiinnostavat, sillä ainakin Chaos;Head:in peli oli selkeästi parempi kuin anime (ero niikuin kirjoilla vs. elokuvilla o_O)

Kirsikkapiiras

Viesti Kirjoittaja Kirsikkapiiras » Su Maalis 24, 2013 09:56

Aivan ihana sarja. Ite oon melkee kattonu kakkoskauden loppuun, mut nyt on kyl ollu taukoo nii pitkää et pitäis varmaan kerrata noi jaksot.

Annan nyt teille sit sellasen vinkin et jos ootte alkanu kattoon tätä niin vaikka tuntuu ettette tajua mitään nii kattokaa kuitenki loppuun. Ykköskausi (Higurashi no naku koro ni) on ns. Kysymyskausi ja kakkoskausi (Kai) on ns. Vastauskausi. Eli katotte ykköskauden eka ja sit jatkatte kakkoskaudelle ja katotte sen. Saatte sitte vastaukset kysymyksiinne sieltä. Mutta sillee se ei mee että esim katotte ekan chapterin yköskaudesta ja sit kakkoskaudesta eka chapteri jne. Se ei mee niin suoraan kummiskaan. Mutt hyvä sarja, suosittelen kattomaan loppuun.

TomatoPizza

Viesti Kirjoittaja TomatoPizza » Su Maalis 24, 2013 11:39

Yksi ensimmäisistä ns. "oikeista" animesarjoista joita katsoin. 12-vuotiaalle meno oli aika villiä, mutta kun ensimmäisestä kaudesta selvisin niin pitihän se toinenkin katsoa. Sarja oli aika loistava, pitäisi joskus katsoa uudestaan koska nyt siitä on ehtinyt unohtaa jo paljon.

Mangana olen myös muutaman osan lukenut, mutta pidin enemmän animesovituksesta.

Jasmin.owo

Viesti Kirjoittaja Jasmin.owo » La Kesä 29, 2013 19:41

Vaikka olenkin 12 , niin silti katsoin kaikki tuotantokaudet koko sarjasta. Loppu tulos on , että se on jopa yksi parhaista animeistani , mitä olen nähnyt. Ja higurashin tyylin tottuminen voi kestää jonkin aikaa , mutta se ei tarkoita että juoni olisi läpeensä homehtunut!
- Sometimes a carrot talks. 
-“I think perhaps all of us go a little crazy at times.”

Gintoki

Viesti Kirjoittaja Gintoki » La Kesä 29, 2013 21:43

muffinpuffy.nyu kirjoitti:Vaikka olenkin 12 , niin silti katsoin kaikki tuotantokaudet koko sarjasta. Loppu tulos on , että se on jopa yksi parhaista animeistani , mitä olen nähnyt. Ja higurashin tyylin tottuminen voi kestää jonkin aikaa , mutta se ei tarkoita että juoni olisi läpeensä homehtunut!
No siinä tapauksessa suosittelen Uminekoa. Se on ikäänkuin looginen ja osittain itsenäinen jatko Higurashille. Anime kohtelee alkuperäisiä soundnovelleja yhtälailla kun Higurashiakin, eli pitääkseen juonen mielenkiintoisena ja tiiviinä, on asioiden tapahtumista nopeutettu melko paljon. Mutta jos olet ehtinyt jo tutustua netin mangan luku-saitteihin tai omaat mahdollisuuden törsätä rahaa isompaankin määrään enkunkielistä mangaa, kannattaa Higurashin nja Uminekon tarinat vielä katselun jälkeen kertaalleen lukea. Asioita selviää vähän paremmin tarinoista ja niiden taustalta.

Itse pelaan molempia pelejä tällä hetkellä enkuks käännettyinä sound novelleina, joka on tietenkin se alkuperäisin ja leikkaamaton tarina. Nämä vaativat lataamista ja mahdollisesti torrenttien avulla. Ja englanninkielen taito on oltava aika korkealla, sillä Umineko sisältää paljon loogista väittelyä ja teorioita. Tutustu kuitenkin aluksi vaikka Uminekon animeen ja katso sitten, riittääkö sulle sen sepittämä versio. Uminekon tarina on kuitenkin siibä vasta puoliksi, sillä tarinakaaria on 8.
Terveellisen fanituksen rajat ylittänyt OtakuOlento

Thymegirl

Viesti Kirjoittaja Thymegirl » Ti Heinä 02, 2013 10:21

When They Cry -sarjojen vahvuus onkin juuri juonessa ja hyvissä hahmoissa. Vaikka taide välillä tökkisikin ni ei siitä pääse mihinkään. Ryukishi07 on nero.

Higurashia oon ehtinyt katsoa ekan kauden ja lukea kysymyskaaret. Sinänsä hauska idea, että kaikilla kaarilla on oma mangaka. Hatunnosto sille, miten yhtenäinen kokonaisuus niistä muodostui.
Frolic In Abandon - Thoughts And Doings Of A Wannabe Otaku Geek
Kaksi marjaa ja hedelmä - kolmen cosplayerin yhteinen blogi
MyAnimeList

Jasmin.owo

Viesti Kirjoittaja Jasmin.owo » To Heinä 18, 2013 22:09

Gintoki kirjoitti:
muffinpuffy.nyu kirjoitti:Vaikka olenkin 12 , niin silti katsoin kaikki tuotantokaudet koko sarjasta. Loppu tulos on , että se on jopa yksi parhaista animeistani , mitä olen nähnyt. Ja higurashin tyylin tottuminen voi kestää jonkin aikaa , mutta se ei tarkoita että juoni olisi läpeensä homehtunut!
No siinä tapauksessa suosittelen Uminekoa. Se on ikäänkuin looginen ja osittain itsenäinen jatko Higurashille. Anime kohtelee alkuperäisiä soundnovelleja yhtälailla kun Higurashiakin, eli pitääkseen juonen mielenkiintoisena ja tiiviinä, on asioiden tapahtumista nopeutettu melko paljon. Mutta jos olet ehtinyt jo tutustua netin mangan luku-saitteihin tai omaat mahdollisuuden törsätä rahaa isompaankin määrään enkunkielistä mangaa, kannattaa Higurashin nja Uminekon tarinat vielä katselun jälkeen kertaalleen lukea. Asioita selviää vähän paremmin tarinoista ja niiden taustalta.

Itse pelaan molempia pelejä tällä hetkellä enkuks käännettyinä sound novelleina, joka on tietenkin se alkuperäisin ja leikkaamaton tarina. Nämä vaativat lataamista ja mahdollisesti torrenttien avulla. Ja englanninkielen taito on oltava aika korkealla, sillä Umineko sisältää paljon loogista väittelyä ja teorioita. Tutustu kuitenkin aluksi vaikka Uminekon animeen ja katso sitten, riittääkö sulle sen sepittämä versio. Uminekon tarina on kuitenkin siibä vasta puoliksi, sillä tarinakaaria on 8.

Juup, kattelen just parhaimmillaan uminekoa , se on kans hyvä sarja. Kivat mysteerit..ja sillee.
- Sometimes a carrot talks. 
-“I think perhaps all of us go a little crazy at times.”

Skald

Viesti Kirjoittaja Skald » Ma Marras 11, 2013 00:11

Onko Higurashi Kaku samanlaista höttöä kuin Kira? :---D Ei oikeasti ole ees totta tämä huonous. Mun mielestä nuo hahmot eivät muutenkaan itsessään ole mistään kotoisin, ärsyttäviä suurin osa. Varsinaisessa sarjassakin tuli haukoteltua ja ärsyynnyttyä niille alustuksille missä kerholaiset pelaa niitä pelejä. Sinänsä kyllä tykkään Higurashista sillon kun siinä tapahtuu jotain, mutta sellanen turha ja juoneton liibalaaba ei vaan toimi näillä hahmoilla. Varsinkin Satokoa en vaan voi sietää, verenpaine nousee.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”