D.Gray-man

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Anssi

Viesti Kirjoittaja Anssi » Pe Maalis 21, 2008 19:37

Itse katoin Gray-mania noin 40 jaksoa, sitten vaan kyllästyi. Tarina ontyperä, puolet jaksoista on fillereitä ja taistelut ovat kuolettavan tylsiä. Ainoa valopilkku sarjassa oli Tyki Mikk, mutta noiden Noan klaanimiestenkään motiiveja en ymmärrä. Tälläkin ihmiskavereita, joita ei halua menettää, mutta silti työskentelee sen eteen, että maailma tayttyy demoneista.

RELO

Viesti Kirjoittaja RELO » La Huhti 26, 2008 22:09

Minullakin on vähän vaikeeta ymmärtää noita Noah tyyppejä mutta D.Gray-Man oli ainakin alku kappaleissa se manga joka minun mielestä oli piiretty parhaiten mutta sitten siitä tuli vähän sotkua...
Ja anime on aika surkeesti tehty, Kanda on jonkun kolmekymppisen näköinen muut hahmot ovat myös paljon vanhemman näköisiä kuin mangassa. Mutta alku musiikit ovat olleet aika hyviä.
D.Gray-Man on luultavasti mun lempi manga mutta siellä Kroryn linassa, kun Allenin silmä muuttui niin sinä hän pompahti tuon Manan kallo tai mikä lie mutta miksi sen kallon päällä oli D.......? onko sillä D:llä jotain tekemistä D.Gray-Manin kanssa...???
...
.....
en ole ihminen
.....
...

ayuw

Viesti Kirjoittaja ayuw » Ma Huhti 28, 2008 23:37

RELO kirjoitti:Minullakin on vähän vaikeeta ymmärtää noita Noah tyyppejä mutta D.Gray-Man oli ainakin alku kappaleissa se manga joka minun mielestä oli piiretty parhaiten mutta sitten siitä tuli vähän sotkua...
Johtunee siitä, että ensimmäiset pokkarit on todennäköisesti luettu ihan pokkarimuodossa. Uusimmat chapterit skannataan heti niiden ilmestyttyä Japanissa, jotta saamme lukea ne mahdollisimman pian. Mangaahan julkaistaan ensin lehdissä ja sen jälkeen vasta pokkareina, joita varten sivuja siistitään ja luonnosmaista jälkeä parannellaan aika lailla.
Vertaa:
Kuva
SJ-julkaisu

Kuva
Tankoubon-julkaisu

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Ti Huhti 29, 2008 12:30

ayuw: Hahaaah, nyt tajuan! Ihmettelinkin, miksi nämä uusimmat chapterit ovat olleet tuollaista mössöä ja viivaa. Kiitos ja kumarrus! Nyt minunkaan ei tarvitse miettiä, onko piirtotyyli kenties menossa huonompaan suuntaan.. sitä ei vain ole viimeistelty.

Tsubasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tsubasa » Ti Huhti 29, 2008 17:00

Sarjaan liittymättä, tämän huomaa myös Yotsuba&!ssa. Tässä on alkuperäinen, tässä paranneltu versio (jonka tosin pilaa ADVin rujo painojälki).

shounen

Viesti Kirjoittaja shounen » Su Touko 11, 2008 18:19

Itse aloittelen sarjaa, ja toivon että en oikein kyllästyisi ihan heti sarjaan. Nyt on viisitoista jaksoa katsottu ja ainakin yhä on mielenkiinto pysynyt yllä, toivottavasti jatkuu myös.

Itse olen nyt jo huomannut sen että kaikki tapahtuu aina samalla tavalla, ensin esittely jakso, sitten tappelu jakso, sitten tappelu/selittely jakso... Sitten kierros alkaa alusta kun uusi tehtävä saadaan.

Vaan takit aivan ihania :p Se oli jotain sellaista mikä sai pään villiksi, no ei ehkä ihan. Mutta tiedän nyt että millaisen teen seuraavasta takistani :)
:3

shounen

Re:

Viesti Kirjoittaja shounen » Ke Heinä 16, 2008 23:38

shounen kirjoitti:Itse aloittelen sarjaa, ja toivon että en oikein kyllästyisi ihan heti sarjaan. Nyt on viisitoista jaksoa katsottu ja ainakin yhä on mielenkiinto pysynyt yllä, toivottavasti jatkuu myös.
Noh nyt on katsottu 90 jaksoa että ihan mukavasti pysynyt mielenkiinto näemmä :) Noahin Tyki Mikk on ehkä ihaninta mitä sarjassa voi olla, etenkin hiukset auki, ah... 8) Vaan joo, tykkään tykkään, jossain välissä pelkäsin että en jaksa katsoa että on liian samanlaista, mutta kunhan juoni lähti ns. kunnolla liikenteeseen niin johan kiinnostus vaan lisääntyi.
:3

Sanun

Re: D.Gray-man

Viesti Kirjoittaja Sanun » Ke Heinä 23, 2008 20:49

Erittäin mukaansatempaiseva sarja, eikä sitä katsoessakaan mennyt kuin muutamia öitä ja unirytmi täysin perseelleen... :) Btw, katsoin ensin animen, vaikutti erittäin hyvältä, rakastuin eritoteen ensimmäiseen ja kolmanteen openingiin, endingit eivät olleet mitenkään vaikuttavia. Animessa oli tietenkin fillereitä, mutta suurimmilta osilta hyviä fillereitä, näin jälkikäteen mangan luettuaan voi sanoa, että ilman anime olisin jo tipahtanut pari kertaa kärryiltä, sillä tapahtumat vaihtuivat tiuhaan tahtiin ja juonikin eteni melko reippaasti.

Henkilökaartista suosikiksi on noussut ehdottomasti Lavi LavixAllenköh, perässä puksuttelevat sitten Allen ja Komui. Animen loppupuolella (tähän mennessä ilmestyneistä, sarjahan on vielä kesken) Lenaleesta on tehty kyllä ärsyttävä itkupilli, pidin hänestä mangassa enemmän.

Puolikuolleena cosplayn teosta en tahdo jaksaa kirjoittaa pitkää viestiä, joten tässä lyhyt palautelista:
+Sympaattiset hahmot
+Reippaasti etenevä juoni
+Ne univormut <3
+Animen laatu
-Animessa jäädään jauhamaan samaa asiaa joskus liian pitkäksi aikaa(lyhyeksi tarkoitettua keskustelua)
-Hahmot, joiden luonnetta venytetään ja vanutetaan animen fillereissä vähän suuntaan jos toiseenkin
(-Miksi melkein kaikki parittavat aina Kandan ja Allenin, Lavi ja Allen sen olla pitää D:)

Shieva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shieva » Ti Heinä 29, 2008 18:31

Itse pidän sarjasta todella paljon, mutta kriitikoilta olen suhteellisen huonoa palautetta lukenut. Se on kyllä totta, että sarja on suhteellisen kliseinen, ja että animessa on paljon fillereitä. Kuitenkin siinä on sopivasti huumoria, eikä taisteluja ole liikaa (tai liian vähän).
Hahmoista sen verran, että tämä on yksi niistä erittäin harvoista animeista, joiden naispuolisista henkilöistä pidän. Lempihahmojani ovat lähes kaikki Noahit (Tyki Mikk <3), sekä Lavi, Allen, Kanda, Krory ja Komui... Suoraan sanottuna jokainen :'D
Animen openingeja rakastan <3 Endingejä en oikein ikinä jaksa kuunnella :')

Rakuen91

Viesti Kirjoittaja Rakuen91 » Ke Heinä 30, 2008 00:27

Juu on tullu katottua ja luettua. manga on vähän puuduttavaa, mutta animea kattoo aina mielellään aivot puoliksi narikassa (toinen puoli pysyy että tajuaakin jotain.) Tykiä tuli cossattuakin animeconissa, mutta pakko sanoa että pitää pitää niskasta tiukasti kiinni että jaksaa kattoa se sarja vaatii kärsivällisyyttä... on muuten eka sarja jota oon kattonu ilman että siitä on kaikki jaksot tullu.

"Me olemme oikeassa!" (Jasdebi : anime daing game)
Cossaajan marinaa maailmasta ja Pukujen teosta:http://ananas-pukuilijanpivkirja.blogspot.com/

Deva säätöä -> http://www.Sesshofan.deviantart.com

Wea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wea » Ti Elo 05, 2008 12:54

Hyvä sarja on kyllä!Ehdoton suosikkini ja lisäksi kun kaikki jätkät ovat aika pitkälti ihan hyvän näköisiä(siis päähenkilöt,erityisesti Yu Kanda<3).

Sivutkin olen tehnyt sarjasta suomeksi 8).
Osoite:
http://www.freewebs.com/dgray-man-no-sekai/index.htm
::D.Gray-Man no Sekai::Suomen ensimmäinen D.Gray-Man sivu::
http://www.freewebs.com/dgray-man-no-sekai/

::Finnish Katekyo Hitman Reborn Site::Suomen ensimmäinen Katekyo Hitman Reborn::
http://www.freewebs.com/finnish-khr-site/

Azraelswing
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Azraelswing » La Elo 09, 2008 13:20

Rakuen91 kirjoitti:Juu on tullu katottua ja luettua. manga on vähän puuduttavaa, mutta animea kattoo aina mielellään aivot puoliksi narikassa (toinen puoli pysyy että tajuaakin jotain.
Hmm... omassa tapauksessa tilanne on aika käänteinen. Manga on ihan mainiota luettavaa, mutta animen suhteen tuli seinä vastaan heti kun törmäsin ensimmäiseen filleri aaltoon. Onhan se ymmärrettävää että anime versioissa mangasta (etenkin keskeneräisistä sellaisesta) on usein oltava fillereitä, mutta että heti ensimmäisen kunnen tarinanpätkän jälkeen? Ei näin! Ja se animointityyli? Ei se näytä läheskään niin tyylikkäältä kuin manga, aivan liian geneerisen tuntuista. Tämän lisäksi se eräänlainen Allenin nerffaaminen alussa 'luovalla' tapahtumien ajallisella eteenpäin siirrolla, verrattuna mangaan siis... Äh, siinä lähti aikalailla animen suhteen. Mutta, kuten sanottu... manga on kyllä hyvää tavaraa.
"This is the first age that's paid much attention to the future, which is a little ironic since we may not have one." - Arthur C. Clarke

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » La Elo 16, 2008 10:59

Azraelswing kirjoitti:
Rakuen91 kirjoitti:Juu on tullu katottua ja luettua. manga on vähän puuduttavaa, mutta animea kattoo aina mielellään aivot puoliksi narikassa (toinen puoli pysyy että tajuaakin jotain.
Hmm... omassa tapauksessa tilanne on aika käänteinen. Manga on ihan mainiota luettavaa, mutta animen suhteen tuli seinä vastaan heti kun törmäsin ensimmäiseen filleri aaltoon. Onhan se ymmärrettävää että anime versioissa mangasta (etenkin keskeneräisistä sellaisesta) on usein oltava fillereitä, mutta että heti ensimmäisen kunnen tarinanpätkän jälkeen? Ei näin! Ja se animointityyli? Ei se näytä läheskään niin tyylikkäältä kuin manga, aivan liian geneerisen tuntuista. Tämän lisäksi se eräänlainen Allenin nerffaaminen alussa 'luovalla' tapahtumien ajallisella eteenpäin siirrolla, verrattuna mangaan siis... Äh, siinä lähti aikalailla animen suhteen. Mutta, kuten sanottu... manga on kyllä hyvää tavaraa.
Olen samaa mieltä kanssasi Azraelswing. Mangassa piirustustyyli on kyllä todella "Ah...!" tavaraa. Tekijä on saannut jokaisista sivuista uskomattoman hyvännäköisen!
Anime ei kuitenkaan omasta mielestäni mikään huono ole. Itse asiassa hyvin laadukkaan näköistähän tämä on ja vähän vaivaakin on nähty. Tietystikkään anime näytä koskaan täysin samanlaiselta kuin manga, mutta tämä on minusta riittävän hyvä n____n

Wea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wea » Su Elo 17, 2008 18:16

Totta,koukuttava sarja se on 8).
Niin eikä pidäkkään mielestäni olla samallainen kuin manga täysin 8).
Animeen ja mangaan on panostettu ja kumpakin purevat minuun kyllä täysillä!>w<
DGM tuotteita olsi vain kiva jos niitä saataisin suomeenkin 8)
Itselläni on kaikki 1-10 mangat mitä fantsusta löytyy ja uusin dgm manga on aivan ihana,sillä siinä on Yu<3

Ryhmä cossi animeconiin 2009 tulee sarjasta ja porukkaa sinne haetaan.Toivotaan että iso ryhmä saadaan jottai DGM sarja pääsis conissa loistoon myös^^!
Mutta juu...anime jaksotkin ovat hyviä vaikka onneksi fillereitä ei ole kuin noin puolessa välissä sarjaa.Olen kyllä iloinen että nän kaunis sarja on luotu.DGM todellakin on suosikki sarjani mitä olen katsonut/kuullut.Toivon että sarja ei menettäisi innotusta tai juontaan missään vaiheessa ja parus hahmoista saataisiin kaikki tiedot irti.DGM sarjahan ei mikään kovinkaan vanah sarja sillä sehän on noin 2-3 vuotta vanha vai olenko väärässä?
::D.Gray-Man no Sekai::Suomen ensimmäinen D.Gray-Man sivu::
http://www.freewebs.com/dgray-man-no-sekai/

::Finnish Katekyo Hitman Reborn Site::Suomen ensimmäinen Katekyo Hitman Reborn::
http://www.freewebs.com/finnish-khr-site/

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Su Elo 17, 2008 18:57

_Shadow_ kirjoitti:Mangassa piirustustyyli on kyllä todella "Ah...!" tavaraa. Tekijä on saannut jokaisista sivuista uskomattoman hyvännäköisen!
Anime ei kuitenkaan omasta mielestäni mikään huono ole. Itse asiassa hyvin laadukkaan näköistähän tämä on ja vähän vaivaakin on nähty. Tietystikkään anime näytä koskaan täysin samanlaiselta kuin manga, mutta tämä on minusta riittävän hyvä n____n
Manga todellakin on jotain niin herkkua silmille, ettäääh!<3 *sulaaaaaa*
Animeakin katsoo, sillä joskus animoinnistakin on osattu tehdä todella hienon näköistä katsottavaa. No, tietenkin niitä "epic fail" -animointejakin tulee vastaan. Joskus huomaa vähän liiankin selvästi, kun ns. piirtäjä vaihtuu. Eli animointi muuttuu ja hahmot alkavat näyttää palikoilta. Muistaakseni ainakin jaksoissa vähän päälle ysikyt löytyy tällaisia kohtia. Tulee sellainen olo, että "kuka tuo on? D:" ja "miks allenin naama näyttää tuolta?" sekä "mikä lavia vaivaa? o__o". Jotain tuonne päin. Saadaanpahan kaverin kanssa joko hyvät naurut taikka sitten kädet naamalle ja jotain epämääristä vähemmän tyytyväistä muminaa siihen taustalle. Mutta kyllä sitä kuitenkin katsoo!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”