Ouran High School Host Club

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Hippiainen

Re: Ouran High School Host Club

Viesti Kirjoittaja Hippiainen » Ti Elo 19, 2008 20:37

Eräs kaunis päivä (viime sunnuntai) olin tylsistynyt ja päätimpä sitten aloittaa ouranin katsomisen. Olen sellainen ihminen, joka uutta sarjaa aloittaessaa korkeintaan vilkaisee wikipediaan ja aloittaa katsomisen saman tien. Itseppähän sen näkee, millainen sarja on kyseessä. Tein niin nytkin ja kappas vain! Olin menossa jo jaksossa 9, kun huomasin kellon olevan jo niin paljon, että tämän tunnollisen *köhköh* opiskelijan pitäisi mennä nukkumaan. :roll: Joka tapauksessa katsoin tänään viimeisen jakson ja toivon lisää. Mangaan en ole kajonnutkaan, jos vaikka suomeksi ilmestyisi, niin totta hemmetissä ostaisin. Älyttömän viihdyttävä sarja, täytyy sanoa.

Suosikeiksi nousivat (yllätys yllätys) Tamaki, Kaoru ja Hikaru. Tamaki on idiootti. Helkkarin hauska idiootti kylläkin (kukapa idiootti ei olisi). Tunteenpurkaukset ja isällinen (ehkäpä jokin muukin) tapa suhtautua Haruhiin olivat vain jotain niin hassua. Ja YAY!!! Veljekset eivät olleetkaan täysin samanlaisia ulkonäöstään huolimatta. :lol: Heille molemmille annettiin OMAT luonteenpiirteet, vaikka monessa suhteessa muistuttivatkin toisiaan. Ihania keppostelijoita kyllä. Heidän lähes isoveljellinen huolehtivaisuus Haruhia kohtaan sekoitettuna Tamakin isällisyyteen oli kyllä aivan hemmetin hauskaa katsottavaa.
Demmi kirjoitti:Hikarun ja Kaorun riita yksi parhaita kohtia koko sarjassa XD
Kyllä, yhdyn tuohon. :twisted:

Muutkin Hostit olivat omalla tavalla hauskoja ja varsinki Honey- ja Mori-senpain suhde.. Siis ihan serkuksina, ei sen enempää.

Ooh! Tulipa paljon hienoja sanoja peräkkäin!!
Nainen. Sinne en mene!!

Wolfie
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Pe Elo 22, 2008 22:53

Ouran on ehdottomasti parhaita animeita, joita olen katsonut. Tätä katsoessa ei voi missään vaiheessa olla tylsää ja koko ajan saa olla nauramassa hahmojen sekoiluja. Jokainen hahmo on omalla tavallaan mielenkiintoinen, omat lempihahmoni ovat ehdottomasti kaksoset sekä Tamaki. Suosittelen animea jokaiselle, joka haluaa animessa olevan kunnolla huumoria. Vaikka ihan tosikoille sarja ei ehkä ole, täytyy myöntää, että ainainen koheltaminen alkoi välillä väsyttämään. Pitäisi ehkä katsoa sarja uudestaa, siitähän on melkein vuosi kun sen olen katsonut. Mangaan tuskin koskaan kosken, vaikka sillähän pääsisi jatkamaan tarinaa.
Toiveissa olisi ehdottomasti 2. tuotantokausi, mutta eihän Ouranin jatkamisesta ole ollut mitään puhetta?

Haru-kun

Viesti Kirjoittaja Haru-kun » Su Syys 07, 2008 18:19

Rakastan sitä jaksoa missä Hikaru ja Kaoru "riitelee" ^.^ <3
Btw Yaoi ja veljellinen rakkaus(<3) (ja btw en puhu nyt sarjasta koska siinä ei ole yaoita mutta omissa haaveissani kylläkin ^^<33)(köhköh joo, en ole ainakaan pervo tai mtn..."

Muuten aloin kattomaan Ourania koska rakastuin Tamakiin mut kun olin ekan jakson kattonu niin tajusin et rakastankin Hikaru-semeä ja Kaoru-ukea<3
Siis ihan oikeasti RAKASTAN ja tungen niiden kuvia seinät ja laukun täyteen.

Ja lopuksi btw Haruhi on ihana koska hän ei ole mikään pissi tai teini ja sopisi Morille<3

Olen muuten itse kuullut jotakin huhuja 2.tuotantokaudesta kunhan mangaa on saatu tehtyä tarpeeksi sitä varten mutta en ole varma mistään=^.^=
Tell me why I can't be me...

Zelman

Viesti Kirjoittaja Zelman » Su Syys 07, 2008 19:16

Itse pidän Ouranista hyvinkin paljon. Kaverini suositteli sitä minulle ja minulle ja oli kauhean vaikeaa alkaa katsomaan sitä, mutta heti alkuun päästyä en halunnut päästää siitä irti. Henkilökohtaisesti pidän enemmän animesta kuin mangasta. Manga on mielestäni välillä hieman oudosti piirretty, varsinkin silmät ovat jotain jota päin en voi katsoa. Mangan värikuvat ovat hienoja, mutta itse sivut eivät ole omaa lukunautintoani.

Oikeastaan pidän kaikista sarjan hahmoista. Jokaisessa on paljon hyvää. ^^ Hahmot joista en niin välitä voisivat olla Kyouyan isä, Tamakin mummo ja no muut todellakin sivuhenkilöt. Pidän jopa niistä ihme tyttökoulun hahmoista ja Bostanova (tai muu vastaava) on aivan ihana! Unohtamatta Nekosawa-senpaita tai Haruhin isäukkoa.

Tosin aivan ykköshahmot Host-pojista on Mori-senpai (*__*) sekä Hikaru ja Kaoru. Kaksosten lempeily on kivaa, vaikka en yaoita/shounen-aita olekkaan koskaan fanittanut, Mori taas on aivan ihana, ihana ja ihana (vielä kerran!)! Sellainen hiljainen ja bishy. En osaa selittää.
Haruhi on myös mukava, ei niin naisellinen ja kiltti. Hyvä hahmo tuonne poikien joukkoon. Tosin en ole tykännyt siitä, että Haruhi on tavallaan rikkonut kaksosten välejä! Heidän pitäisi olla ikuisesti yhdessä (ihan veljinä)! Siitä en pidä Haruhista.

Juoni on hauska ja simppeli. Pidän jokaisesta jaksosta ja musiikit ovat aivan omaa luokkaansa. Äääninäyttely on myös musiikkia korvilleni, en voisi kuvitella heille parempia ääniä. Ouran on todellakin hyvä sarja, joskin välillä hieman yliampuva ja joitakin hahmoja olisi saanut tuoda enemmän esille, mutta pidän tästä sarjasta kovin. On tullut katsottuakin kolme kertaa läpi.

Haru-kun

Viesti Kirjoittaja Haru-kun » Ma Syys 08, 2008 09:26

Zelman kirjoitti: Tosin en ole tykännyt siitä, että Haruhi on tavallaan rikkonut kaksosten välejä! Heidän pitäisi olla ikuisesti yhdessä (ihan veljinä)! Siitä en pidä Haruhista.

Muuten olen samaa mieltä mutta eikö Kaoru juuri haluu sen Hikarun olevan enemmän muidenkin kanssa kuin ittensä? Ja olisihan Hikaru ja Haruhikin söpö pari ...<3

[moderaattorin editoima:] Rikkinäinen quote-tagi korjattu.
Tell me why I can't be me...

Pisara

Viesti Kirjoittaja Pisara » Ma Syys 08, 2008 11:59

Ouran, yksi parhaista sarjoista! <3 Tullut jo katottua 3 kertaa läpi ja vieläkin jaksaisi katsoa uudestaan ja uudestaan. Heh. Tarinaltaan loistava ja hahmot aivan ihania. Mangaakin ole jo lukenut ja pakko sanoa, sekin on aivan ihana ;D.

Tamaki on aivan ihana hahmo, en ymmärrä miten ihmiset voivat pitää häntä hölmönä jne jne. No jokaisella on vapaus mielipiteeseensä. Pidän aikalailla myös kaikista hahmoista, paitsi ainut mikä ärsyttää tässä sarjassa on Hikaru ja Kaoru.. xD En oikein pidä siitä showsta mitä ne esittää.. Muuten loistavia hahmoja hekin.
Muahahaaha!

Epputin

Viesti Kirjoittaja Epputin » Ti Loka 14, 2008 10:05

Voi, tää on ehottomasti mun lempisarja nytten. Oon kattonu kaikki jaksot ja täytyy myöntää, että loppu oli vähän pettymys, mutta muuten just best sarja. Rakastan Hikarua ja Kaorua + Tamakia. Aivan ihania<3 Elättelen tässä suuria toiveita mangan tulemisesta suomeksi, ettei tarvitsisi enkuksi alkaa haalia...
Kitisijä on puhunut. Ja lähtee nyt piipittämään jonnekin lisää.

hillemon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hillemon » Pe Loka 24, 2008 00:20

no ihan loistava sarja, huumori kukkii =D honey senpai on se vaan niin suloinen <3

ouraaaaaaaaaaaan
"demons to some, angels to others"

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Ma Joulu 29, 2008 13:39

Hah, eilen vasta aloin seuraamaan tätä animea. En ollut tutustunut sarjaan millään tavalla, joten ensi vaikutelmani oli ekaa jaksoa katsoessani "Voi ei, poika raukkautta" joka ei minua siis hirveänä kiinnosta ^^`
No anyway, ajattelin, että yksi jakso vaan ja älä enempää sitten, MUTTA, kun sitten aikamoinen yllätys tulikin jakson lopussa, olin "ehkä toinenkin..." ja näin ollen olen pääntynyt jaksoon 16 ^___^
Love it!<3 Kaksoset Hikari ja Kaoru ovat minusta mahtavia. Hah! Sitten tietenkin tämä pieni blondi Honey-senpai<33 Kyaa!! Niin FB:stä Momijia muistuttaa, varsinkin kun on sama ääninäyttelijä kyseessä >< Kawaii<33 Ja tämä isompi blondi...Tamaki-senpaiko hän oli? (hyvä nimi muisti) Hahaa! Saa kyllä aina nauraa hänellekki. Niin suloinen ja onneton välillä<3 JA vielä yksi lemppari hahmo on itse päähenkilö, Haruhi. Minusta hän näyttää paremmalta hiukset lyhyinnä kuin pitkinä :-D No, mutta muistuttaa kovasti erästä kaveriani. Ulkoisesti että sisäisesti. Heh.
Joo, hyvä sarja, kyllä kyllä.

ja

Viesti Kirjoittaja ja » Ti Tammi 20, 2009 19:35

ouraniiii :DD tyksin sarjasta ihan hiiimona :33 lauleskelen kaksoissiskoni kanssa esim sarjasta openingia, hikarun ja kaorun 'bokura no love style', jossa ofcourse mäh laulan kakkossäkeen eli kaorun osat >8D, ja mata ashitaa

lemppihahmoni on sarjasta on kaoru ja tamaki :3

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » Ma Kesä 15, 2009 17:08

Voi hyvänen aika. Anime on nyt katsottu loppuun, ja täytyy sanoa että loppu oli äärimmäisen eeppinen ja tunteita herättävä.
Spoiler:
JUURI NÄIN SEN KUULUU OLLAKIN!! Tippa ei tullut linssiin, mutta olin ihan täpönä mukana ja jännitin hammasta purren. Kyoyan pisteet nousivat huimasti ja takaa-ajokohtaus kera hevoskärryjen oli vain jotain niin eeppistä. Ei hemmetti kun vihaan sitä Eclairia! Tamakin isoäitiä myös. Mokomat kieroilijanirppanokat, onneksi eivät saaneet Tamakia lähtemään Ranskaan. Tamaki on niin hölmö... Rakastettava mutta hölmö! Onneksi Haruhi sai hänet jäämään Japaniin. Loppu hyvin, kaikki hyvin, jakso päättyi toivomallani tavalla ja sarja sai arvoisensa päätöksen.
Saa nähdä, miten mangassa sitten... Olen lukenut kahdeksanteen osaan asti. Lempparini ovat Tamaki, Haruhi, Honey-senpai, Mori ja Bossa Nova -kun. Kaksosia vihasin, nyt vain inhoan. Viimeinen jakso nosti heidänkin pojojaan.
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

defia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja defia » Ma Kesä 15, 2009 21:30

Katsoin tässä viikko sitten loppuun. Täytyy myöntää, että kyllä se ihan viihdyttävä oli kun antoi mahdollisuuden. Ensin en ollut ihan vakuuttunut; huumori ei ihan iskenyt, kun ei tuntenut hahmoja, ja kaikki sarjassa oli jotenkin niin epärealistista, kun meno muistutti enemmän jotain ravintolaa kuin koulua. Kuitenkin kun alkoi tietää hahmoista enemmän (ja törmäsi conissa suloisiin ouran-cossaajiin), katsominen oli mukavaa ja pidin erityisesti sarjan keveydestä, jota kesti pariin viimeiseen jaksoon asti. Ainakin minun silmissäni draamaa oli suhteellisen vähän ja se oli tavallaan minimoitu huumorin avulla. Kylläpä tällaista katselisi enemmänkin.

Aloin pitää Haruhista ihan hirveästi loppua kohden. Hän ei ollut tavanomainen tyttöhahmo, vaan persoonallinen ja luonnetta oli sopivasti. Hänen osaltaan pidin myös loppuratkaisusta, ei mennyt liian clichéeksi.. Tamaki taas oli minunkin mielestäni aivan järkyttävän hauska kaikessa typeryydessään ja itserakkaudessaan. Mori ja Honey-sempai ovat myös aivan ihania, oikeastaan pidin periaatteessa kaikista.. Ainostaan Kyouyaa en kovinkaan fanittanut, ehkä loppumetreillä onnistui haalimaan jotain sympatiapisteitä, mutta..
I'm pushing an elephant up the stairs.
Deviantart || Pukuleikkiä

Yookuro

Viesti Kirjoittaja Yookuro » Ma Kesä 22, 2009 15:44

OHSHC:sta tykkkään todella ja lempparini siinä ovat Renge ja Tamaki.
Renge tuottaa nyt mieleen Excelin otaku-hulluuttelullaan, ja Tamaki se vaan on narsistinen komeus joka takaa parhaimmat vitsit sekä mangassa että animessa.

Sarjaa olen lukenut ensimmäisen pokkarin ja katsonut 13 episoodia. Nauroinkin ihan kunnolla siihen Zuka Club-episoodille, varsinkin kun Host Club keksi niin hassun suunnitelman.Aikoisin katsoa kai lisää, mutta haluaisin päästä ensin toisen pokkarin kimppuun, ettei anime anna liikaa vaikutteita mangasta. Manga ennen animea, tietysti. (-^^'-)

MisaAi

Viesti Kirjoittaja MisaAi » La Kesä 27, 2009 21:15

Ouran high school host club on yksi parhaimpia animeita mitä olen koskaan katsonut. Ensinnäkin kaikki miespuoliset hahmot ovat syötävän komeita. Suosikkini miehistä on Ehdottomasti Tamaki, Hikaru ja Gaoru. Haruhi on mielestäni erittäin onnistunut päähenkilö, sillä häntä en minä ainakaan vihaa... Tämä on erittäin yllättävää , sillä yleensä vihaan naista joka on pääosassa ja yleensä hän on erittäin tyhmä, hidasälyinen, kömpelö tai hänessä on vaan jotain mikä alkaa ottamaan päähän ajan mittaa. Kun näin ensimmäisen musiikkivideon OHSHC:stä ihastuin siihen ja samana päivänä katoin kaikki jaksot. OHSHC:ssä on älyttömästi asioita joille vain räkätin. Onnitelut tekijälle! Hän on onnistunut ajoittamaan erittäin hyvin 'vitsinsä'.
Nytten vaan enään pitäisi lukea ne mangat. l3

Rimppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rimppu » Ma Elo 10, 2009 14:48

Olen ollut viimeisen pari vuotta hyvin vahvasti sitä mieltä, että Ouranista on iloa vain yaoi-fanitytöille ja kehnoille cosplayaajille, mutta kun minut hienovaraisesti ylipuhuttiin itsekin cosplayaamaan kyseisestä sarjasta, päätin rohkaistua ja katsoa, mistä on kyse.

Myönnettävä on, että onhan se perhanan hyvä sarja. Pidän eritoten siitä, miten koko konsepti nauraa itselleen ja stereotypioille, miten pienillä yksityiskohdilla on onnistuttu rakentamaan parhaat vitsit, ja miten hahmot ovat itse asiassa ihan rehellisesti mielenkiintoisia ja pidettäviä. Vanhana melodraaman ystävänä pidän animen jälkimmäisestä, hitusen vakavammasta puoliskosta jopa alkupään hysteerisiä jaksoja enemmän, ja ekstrapisteitä ropisee noin triljoona ihan vain tästä ruudusta. Haluan tuosta ison printin seinälleni.

Sarja vaikuttaa kovin utenamaiselta, jos totta puhutaan. Tunnelma ja visuaalinen ilme ovat hämmentävän lähellä Utenan trippailua, mikä on tässä tapauksessa yksinomaan hyvä asia.

Kaikkea sitä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”