Pet shop of horrors

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Pihlajanmarja

Viesti Kirjoittaja Pihlajanmarja » To Huhti 03, 2008 22:54

Hieman kommenttia liittyen tähän Pet Shop Of Horrors: Tokyoon. Oikeastaan kirjoitukseni ei sisällä mitään huimia spoilereita, mutta tehdään tämä näin varmuuden vuoksi.
Jollain tapaa tämä Tokyon ensimmäinen osa muistuttaa suuresti varsinaisen Pet Shopin ensimmäistä osaa. Uuden liikkeen avaamisen ja siellä asioivien ihmisten kohtaloiden seuraamisen myötä tulee vaikutelma siitä, että koko tarina alkaa uudelleen alusta. Tiedä sitten onko tämä hyvä vai huono asia. Ja tietystihän me kaikki toivoimme tapaavamme jälleen sen saman rakastettavan parivaljakon, mutta valitettavasti Leon ei varsinaisesti esiinny osassa lainkaan. Tämä jättää jonkinmoisen tyhjän aukon tarinaan ja luo väkisinkin vaikutelman siitä, että jotain olennaista puuttuu. Mutta eihän sitä tiedä, josko hänellä vielä olisi jonkinmoista roolia tulevissa osissa.
Ehdottomasti mielenkiintoisinta tässä ensimmäisessä osassa on lopussa oleva side story, joka kertoo Count D:n isoisästä ja sijoittuu toisen maailmansodan aikoihin. Jos Pet Shopin jatko-osan hankkiminen mietityttää, niin voisin todeta, että kyllä ainakin tämä Tokyon ensimmäinen osa kannattaa kahlata läpi jo pelkästään kyseisen side storyn takia.
Mutta muuten ei ehkä kannata omata mitään järjettömän korkeita odotuksia tätä osaa kohtaan, sillä tyyliltään varsinaiset tarinat jatkavat suunnilleen samoja raiteita kuin aiemminkin. Niille, jotka itseni lailla ovat mieltyneet kyseiseen sarjaan tai muuten vain eivät vielä ole saaneet Pet Shopista tarpeekseen, suosittelen kuitenkin lämpimästi tähän teokseen tutustumista.

Darth Mauno
Wannabe

Re: Pet shop of horrors

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » Ma Heinä 28, 2008 15:35

Suomeksi: http://www.japanpop.fi/uutiset/pet-shop ... i-paunalta

MUOKS. Vaihdettu linkki itselle taloudellisesti edukkaampaan.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

Lilith-chan

Re:

Viesti Kirjoittaja Lilith-chan » Ti Heinä 29, 2008 14:20

Selenicereus kirjoitti:Hieman kommenttia liittyen tähän Pet Shop Of Horrors: Tokyoon. Oikeastaan kirjoitukseni ei sisällä mitään huimia spoilereita, mutta tehdään tämä näin varmuuden vuoksi.
Jollain tapaa tämä Tokyon ensimmäinen osa muistuttaa suuresti varsinaisen Pet Shopin ensimmäistä osaa. Uuden liikkeen avaamisen ja siellä asioivien ihmisten kohtaloiden seuraamisen myötä tulee vaikutelma siitä, että koko tarina alkaa uudelleen alusta. Tiedä sitten onko tämä hyvä vai huono asia. Ja tietystihän me kaikki toivoimme tapaavamme jälleen sen saman rakastettavan parivaljakon, mutta valitettavasti Leon ei varsinaisesti esiinny osassa lainkaan. Tämä jättää jonkinmoisen tyhjän aukon tarinaan ja luo väkisinkin vaikutelman siitä, että jotain olennaista puuttuu. Mutta eihän sitä tiedä, josko hänellä vielä olisi jonkinmoista roolia tulevissa osissa.
Ehdottomasti mielenkiintoisinta tässä ensimmäisessä osassa on lopussa oleva side story, joka kertoo Count D:n isoisästä ja sijoittuu toisen maailmansodan aikoihin. Jos Pet Shopin jatko-osan hankkiminen mietityttää, niin voisin todeta, että kyllä ainakin tämä Tokyon ensimmäinen osa kannattaa kahlata läpi jo pelkästään kyseisen side storyn takia.
Mutta muuten ei ehkä kannata omata mitään järjettömän korkeita odotuksia tätä osaa kohtaan, sillä tyyliltään varsinaiset tarinat jatkavat suunnilleen samoja raiteita kuin aiemminkin. Niille, jotka itseni lailla ovat mieltyneet kyseiseen sarjaan tai muuten vain eivät vielä ole saaneet Pet Shopista tarpeekseen, suosittelen kuitenkin lämpimästi tähän teokseen tutustumista.
Spoiler: Jeps, eräänlaisella spoilerilinjalla jatketaan Petushopon Tokyo-versiota arvioiden
Kieltämättä Leonin puuttuminen kuvioista tuntui aivan samalta kuin esim. Ash Ketchum olisi jättänyt Pikachunsa roskikseen. Se kaverini kanssa semeäijäksi ristitty mustahiuksinen ukko ei riittänyt paikkaamaan Leonin kokoista aukkoa.
Aatun esiintyminen Countin isoisän tarinassa sai allekirjoittaneen repeämään pahemman kerran. :oops:
Mielestäni uusimpien kirjojen tarinoista on hävinnyt se tietynlainen taika ja monipuolisuus, mikä oli Amerikan Chinatownin eläinkaupan kommelluksissa. Sitten kun vielä ekan osan painojälki oli suoraan persiasta, Akinon jatkosarja jätti suuhun hieman kitkerän sivumaun. Fanina aion näistä seikoista huolimatta riippua rakkaan D:mme bisneshommissa mukana hamaan loppuun asti.

Continuo. Mitämitä, Pauna julkaisee Petshopin? Pelottavaa, HYVIN pelottavaa. En ole muuten suomen kielistä mangaa vastaan, mutta julkaisija olisi kyllä saanut olla MIKÄ TAHANSA MUU!

neo-shaman
Viesti:

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja neo-shaman » La Elo 02, 2008 19:30

Lilith-chan kirjoitti: Continuo. Mitämitä, Pauna julkaisee Petshopin? Pelottavaa, HYVIN pelottavaa. En ole muuten suomen kielistä mangaa vastaan, mutta julkaisija olisi kyllä saanut olla MIKÄ TAHANSA MUU!
Olin itsekin täysin shokissa tästä uutisesta! O.O Pet Shop of Horrors on todellakin niitä sarjoja, jotka mielelläni hommaisin omaan hyllyyni halvemmalla hinnalla kuin 10 euroa... Mutta jotenkin se että sarja tulee Paunan kustantamana laskee uskottavuutta :DD No, hyvä että sieltäkin tulee jotain laadukasta.

Lilith-chan

Viesti Kirjoittaja Lilith-chan » La Elo 02, 2008 22:56

neo-shaman kirjoitti:Olin itsekin täysin shokissa tästä uutisesta! O.O Pet Shop of Horrors on todellakin niitä sarjoja, jotka mielelläni hommaisin omaan hyllyyni halvemmalla hinnalla kuin 10 euroa... Mutta jotenkin se että sarja tulee Paunan kustantamana laskee uskottavuutta :DD No, hyvä että sieltäkin tulee jotain laadukasta.
Niinpä. Toivottavasti se on raaskinut lisätä budjettiinsa edes jonkunlaiset laadunvalvojat tätä julkaisua varten! :?

Vaikuttaa siltä, että Pauna on viimein tajunnut, etteivät suomalaiset suostu ostamaan ihan mitä tahansa sarjakuvaa vain sillä verukkeella, että: "hei vähäx ihq qu tää o anime tyylii!" *oho, pitkä lause* Onhan se hienoa, kun julkaistavien sarjojen "laatu" nousee roimasti. Toisaalta se, mikä kuluttajasta on laatua, on ihan kuluttajan omassa silmässä... Näin pseudoallerginen yrittää ajatella järkevästi.

Toivon, että Pauna hoitaa rakkaan D:mme eläinkauppaa kunnialla ja arvostuksella ja jatkaa julkaisultaan laadukkaiden japanilaisten sarjakuvien linjalla. Siten sitä rahaakin saattaisi kirstuun kerääntyä aivan toisella tavalla kuin nyt, olettaisin.

Zelman

Viesti Kirjoittaja Zelman » Su Syys 07, 2008 23:25

-
Viimeksi muokannut Zelman, La Elo 24, 2019 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mucca

Viesti Kirjoittaja Mucca » Pe Loka 24, 2008 21:59

Rakastan tätä sarjaa, kuuluu top vitoseeni. Ostelen tässä Pauna Media Groupin suomennoksia, vaikka sarjan olen lukenut enkuksi, mutta ei ole omalla hyllylläni. D on kyllä paras hahmo, ihana sokerihiiri. Piirustustyyli on kaunista! Eläimet on kivasti piirrettyjä.

Tykkään 2 osan tarinasta, jossa on se pikkurikollinen ja Lady-kissa.

<3
Manga&Anime

Jalkaninja

Re:

Viesti Kirjoittaja Jalkaninja » Ma Joulu 08, 2008 21:02

Minä olen ostanut ensimmäisen jakson ja petyin siihen :( . Idea oli ihan mielenkiintoinen mutta en oikein välittänyt siitä, että kaikki eläimet olivat ihmisen näköisiä. Muuten sarja oli kauniisti piirretty ja kiinnostava, mutta ei oikein minun juttuni.

Näin tällä kertaa :wink:

Jénaminya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jénaminya » Ma Joulu 15, 2008 02:16

Pet Shop of Horrors.. ainoa mangasarja, jonka olen ostanut kokonaan omakseni, enkä kadu.

Minä rakastan kyseistä mangaa. Siitä ei vain saa tarpeekseen. Se on niin kauniin yksityiskohtaisesti piirretty, ja minä en vain saa tarpeekseni D:n hymystä. Kauhuksi en sarjaa niinkään luokittelisi, mutta koko sarja oikein tihkuu salaperäisyyttä, ja minä olin jo ties miten monta kertaa olevinani varma D:n henkilöllisyydestä... Leon taas tuo kuvaan juuri sopivan vastakohdan, enkä minä saa ikinä tarpeekseni näiden kahden keskinäisistä kinasteluista. Vielä kun lisää pisteeksi i:n päälle T-chanin ja kumppanit, jää vain yksi kysymys: Mistä/Milloin tätä saa lisää?

Anime ei niinkään herättänyt mielenkiintoani. Olen kyllä kaikki neljä jaksoa katsonut, mutta.. siitä puuttui vain se jokin. Samoin kuin myös tästä Tokyo-mangasta.
Spoiler:
Vaikka olen kyllä varma, että rakas etsivämme löytää vielä D:n, sen vaikutelman minä ainakin sain siitä sivutarinasta, eivätkä ne vain voi olla niin julmia meille ja erottaa heitä, eiväthän?
Mutta minä ainakin suosittelen kyseistä mangaa kaikille ;)

-Jén
Ai miksi Row on jumala? Hän loi Pottereiden taikamaailman, joten hän on virallisesti sen maailman jumala. Voiko kukaan väittää vastaan?
Ja koska Rowling on Jumalamme ja Potterit Raamattumme, meillä täytyy olla myös uskontunnustus.

Mio

Viesti Kirjoittaja Mio » Su Joulu 28, 2008 14:03

Paunan julkaisu on ihan tarpeeksi laadukas. Mutta pidän tästä sarjasta paljon. Se oli kiinnostava, joten ostin ensimmäisen osan. Pidin siitä ja ostan loputkin osat. Eläimet on piirretty hienosti ja hahmot ovat hyvin piirrettyjä. Sarjassa on hyvät päähenkilöt.

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » To Huhti 09, 2009 18:10

Hold the phone! Wtf? Joseita?! Siis millä lihaksilla? Millä tavoin olen sisäistänyt niin eksistentiaalisella tavalla josein määritelmän väärin, etten tajua, mitä tekemistä PSoH:lla on genren kanssa? Sarjaa en ole kokonaan lukenut, mutta mielestäni orastavassa homoihastuksessa kaiken sen muun farssin ja tragedian ohessa ei ole mitään joseita. Sivutarinatkin ovat ihmissuhdesisältöineen yhtä realistisia kuin bipolaarisesta mielialahäiriöstä kärsivä lohikäärme.

Ruu

Viesti Kirjoittaja Ruu » Pe Marras 13, 2009 13:55

Mangaa en ole (ikävä kyllä) lukenut, mutta animen olen nähnyt.
Yllätyin aika paljon, kun näin hyllyllä joskus Petshop of Horrors-mangan suomennettuna. En ajattellut että sitä alettaisiin suomentamaan, sillä luulin että kaikki olisivat vain sitä Narutoa yms. No, ikävä kyllä en tykkää lukea suomeksi mangaa niin sen ostaminen jäi sitten väliin.

Silloin ainakin pidin animesta, mutta nykyään en uskalla katsoa sillä jotkut animet jotka olen kauan sitten katsonut, niin eivät olekaan enää niin hyviä mitä on muistanut joten haluan säästyä siltä pettymykseltä. Count D'stä tuli tietysti heti lempihahmoni ja näyttää siltä että se on monien muidenkin, mutten yllättynyt siitä.
Pidin sarjan tarinoista, vaikkei se ihan kauhua ollutkaan mutta mukavan mielenkiintoinen ja vähän mystinen.

Ehkä pitäisi etsiä manga käsiini. Onneksi törmäsin tähän ketjuun, koska olin jo unohtanut tämän sarjan ja kuinka pidin siitä.
"And since I am dead, I can take off my head to recite Shakespearean quotations."

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”