.hack

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

TAMPEE

.hack

Viesti Kirjoittaja TAMPEE » Ti Kesä 27, 2006 12:58

En löytänyt tästä animesarjasta keskustelua joten päätin sitten itse tehdä sellaisen ja kiinnostaisi kovasti mitä mieltä olette .hack -sarjoista?

Tässä animessa siis käsitellään sitä, kuinka eri hahmot eri .hack -kausissa "pelaavat" jonkinlaisessa pelissä nimeltä "The World". (Sarjan juonta on vaikea selittää.) Ja kyllä, tämä on fantasiasarja.

Dot Hack -sarjoja on tällä hetkellä:

.hack//LIMINALITY
.hack//Legend of the Twilight Bracelet
.hack//Roots
.hack//SIGN
.hack//GIFT (OVA)
.hack//Intermezzo (OVA)
.hack//Unison (OVA)

Mangana kyseistä sarjaa on tietääkseni ilmestynyt:

Legend of the Twilight Bracelet
G.U. (sama kuin roots)
SIGN

Mielipiteitä tästä sarjasta animena sekä pelinä tännepäin!

moderaattorin lisäys: tarvittavat ANN-linkit:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... php?id=605 (Sign)
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=1963 (Legend of the Twilight anime)
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=1870 (Legend of the Twilight manga)
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... php?id=709 (Liminality)
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=6248 (Roots)
Viimeksi muokannut TAMPEE, To Elo 10, 2006 14:18. Yhteensä muokattu 7 kertaa.

rama
Viesti:

Re: .hack

Viesti Kirjoittaja rama » Ti Kesä 27, 2006 13:30

Hakeru kirjoitti:Tässä animessa siis käsitellään sitä, kuinka eri hahmot eri .hack -kausissa "pelaavat" jonkinlaisessa pelissä nimeltä "The World". (Sarjan juonta on vaikea selittää.) Ja kyllä, tämä on fantasiasarja.

.hack sarjoja on tällä hetkellä:

.hack//LIMINALITY
.hack//Legend of the Twilight
.hack//Roots
.hack//SIGN

Kertokaa mielipiteitänne! Itse pidän tästä sarjasta, vaikka joskus juuri tämmöisistä fantasiasarjoista ei oikein saa selkoa.
Mielestäni varsin mielenkiintoinen idea pätkiä laajahko kertomus eri medioihin (konsollipeli, manga, anime). Myös idea simuloida online-roolipeliä on hauska :D
Itse olen pelannut läpi kaikki neljä osaa (mutta täyttelen vielä item-listaa) sekä katsonut pelien mukana tulleet .hack//LIMINALITY-animeen osat, mutten ole vielä lukenut mangoja enkä tutustunut tv-animeehen.

Peleistä sen verran että pelattavuus on hyvä, mutta tarina kärsii mielestäni juonen lyhyydestä, koko homma olisi helposti mahtunut kahdelle levylle neljän sijasta. Vaikka alueita voikin yhdistellä periaatteessa loputtomiin mielensä mukaan siihen väsyy aika pian. Osa hahmoista on todella ärsyttäviä, mutta tämähän on rpg:n perusidea; jokaiselle jotain. Toivoisi vain ettei tiettyjä olioita olisi pakko raahata mukana... :P

Omat suosikkini, eli Top Five
Wiseman
Sora
Moonstone
Balmung
Gardenia
Viimeksi muokannut rama, Ti Kesä 27, 2006 16:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Ti Kesä 27, 2006 15:57

.hack//Sign on tullut katsottua kokonaan ja pakko myöntää että pidin kovasti, tuo .hack//Roots on kesken, ei vaikuta kyllä yhtä hyvältä kuin //sign mutta oikein mukiinmenevä sekin, ei siinä mitään. Mutta joo oikein mukavia sarjoja näistä molemmat, muihin en ole vielä päässyt käsiksi, mutta ehkä sitten tulevaisuudessa.
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

rama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rama » Ti Kesä 27, 2006 16:04

immolatus_dead kirjoitti:.hack//Sign on tullut katsottua kokonaan ja pakko myöntää että pidin kovasti, tuo .hack//Roots on kesken, ei vaikuta kyllä yhtä hyvältä kuin //sign mutta oikein mukiinmenevä sekin, ei siinä mitään. Mutta joo oikein mukavia sarjoja näistä molemmat, muihin en ole vielä päässyt käsiksi, mutta ehkä sitten tulevaisuudessa.
Onko .hack//Sign se anime, jossa asiat ”menevät pieleen”, siis tapahtumat ennen PS2 pelejä? Sen haluaisin todellakin nähdä, toinen oli kuulema huomattavasti lapsellisempi (tai siis suunnattu nuoremmalle yleisölle, oikein super-kawaii).

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ti Kesä 27, 2006 16:11

.hack//SIGN on tosiaan .hack//MÖRK - synkkä, tunnelmavetoinen, tuuuuuskaisen hidastempoinen ja muistinko sanoa synkkä? Kyllä sen kerran katsoi mutta kolmeen kertaan keitettyä kahvia tarvittiin avuksi.

.hack//Legend of the Twilight on puolestaan .hack//TILULII, eli vedetty touhu ihan ylösalasin, pinkkiä ja kaikkea. Ehkäpä juuri Signin yliampuvan synkkyyden takia tämän yliampuva söpöily tekee joko ihan hyvää tai sitten täydellisen shokin, riippuen siitä paljonko Signin tyyliä arvosti. Itse pidin ihan kelvollisena vaihteluna, vaikkakaan ei nyt mitenkään huipputeos sekään.

Nuo molemmat on keretty arvostelemaan Anime-lehdessä, en muista nyt numeroita tosin.

Tuosta tuoreimmasta osaan vain sanoa sen verran toistaiseksi että jösses minkälaisen pakkauksen ovat saaneet päähenkilöksi. Söpö isolla äffällä.

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Ti Kesä 27, 2006 16:13

rama kirjoitti:
immolatus_dead kirjoitti:.hack//Sign on tullut katsottua kokonaan ja pakko myöntää että pidin kovasti, tuo .hack//Roots on kesken, ei vaikuta kyllä yhtä hyvältä kuin //sign mutta oikein mukiinmenevä sekin, ei siinä mitään. Mutta joo oikein mukavia sarjoja näistä molemmat, muihin en ole vielä päässyt käsiksi, mutta ehkä sitten tulevaisuudessa.
Onko .hack//Sign se anime, jossa asiat ”menevät pieleen”, siis tapahtumat ennen PS2 pelejä? Sen haluaisin todellakin nähdä, toinen oli kuulema huomattavasti lapsellisempi (tai siis suunnattu nuoremmalle yleisölle, oikein super-kawaii).
Luulen että tämä nuoremmille suunnattu mistä puhuit olisi .hack//Dusk (Joka muutes näyttäisi olevan jatkoa //signille
Pistetään oikein linkkiäkin:

.hack//Dusk-> http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=1963
.hack//Sign-> http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... php?id=605

Pieleen? jaa no siis .hack//sign.... Pistetään nyt sitten oikeen spoileria peliin
Eli ideanahan siis oli, että pikku kagara nimeltänsä Tsukasa joutui mysteerisesti pelin sisälle, ja pystyi silloin haistamaan, ja mikä helvetillisempää, tuntemaan kaiken (siis itse) ja siitähän se hauskuus alkaa.
Viimeksi muokannut immolatus_dead, Ti Kesä 27, 2006 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

rama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rama » Ti Kesä 27, 2006 16:18

immolatus_dead kirjoitti:Pieleen? jaa no siis .hack//sign.... Pistetään nyt sitten oikeen spoileria peliin
Eli ideanahan siis oli, että pikku kagara nimeltänsä Tsukasa joutui mysteerisesti pelin sisälle, ja pystyi silloin haistamaan, ja mikä helvetillisempää, tuntemaan kaiken (siis itse) ja siitähän se hauskuus alkaa.
Juuri mitä tarkoitin, kiitos!
kyuu kirjoitti:.hack//SIGN on tosiaan .hack//MÖRK - synkkä, tunnelmavetoinen, tuuuuuskaisen hidastempoinen ja muistinko sanoa synkkä? Kyllä sen kerran katsoi mutta kolmeen kertaan keitettyä kahvia tarvittiin avuksi.

Tuosta tuoreimmasta osaan vain sanoa sen verran toistaiseksi että jösses minkälaisen pakkauksen ovat saaneet päähenkilöksi. Söpö isolla äffällä.
Mwahahaa, tosi kuvaavat nimet :D Mutta synkeys ja runsas verenvuoto ovat minulle elinehdot mitä tulee mangaan ja animeeseen, eli kuulostaa todella lupaavalta tuo .hack//MÖRK
Mutta eipä tuo uusinkaan pahalta kuulosta. Varsinkin jos oikein isolla äffällä...

Starfire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Starfire » Ti Kesä 27, 2006 16:45

.hack//SIGN anime oli ihan OK. Ei nyt mitenkään järisyttävä, mutta kyllä sen katsoi ihan mielellään. .hack//LIMINALITY olikin sitten taas vastaavasti aikamoista kuraa.

Erikoismaininnan ansaitsee kuitenkin jälleen Kajiuran .hack//SIGN soundtrack, joka on yksi parhaista animesoundtrackeista koskaan missään ikinä. Soundtrackkia myös hyödynnettiin animessa ihan mainiosti.

_Tata

Viesti Kirjoittaja _Tata » Ti Kesä 27, 2006 16:46

Yleisesti ottaen nämä sarjat ovat kärsivällisille ja tunnelmista nauttiville henkilöille. Ainakin Sign ja Roots ovat sarjoja, joissa on koko ajan "kohta tapahtuu jotain" -vaihe päällä. Joka sitten ratkaistaan joko angstaamalla lisää tai ohittamalla itse tapahtuma - se ehti nimittäin tapahtua jaksojen välissä. Roots etenkin onnistuu tässä vallan erinomaisesti. Eli pääasiallinen tunnelma on luokkaa hohhoijaa, kun maisemiin on kyllästynyt.

Twilight taas onkin lastenkamaa se, josta ei jaksa kirjoitella yhtäkään lausetta. Ainoa onnistunut näistä on Liminality, jonka etuina todellakin on se, että jotain tapahtuu ja jaksoja ei ole käytettävissä 26 'tarinan' kertomiseen. Lisäksi näissä jaksoissa tapahtumat ovat realimaailmassa, pelimaailman sijaan, tästä iiso bonus.

Yhteenveto: unilääkettä, aloita katsomaan Liminalitysta, jos täytyy koskea näihin.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ti Kesä 27, 2006 17:13

Starfire kirjoitti:Erikoismaininnan ansaitsee kuitenkin jälleen Kajiuran .hack//SIGN soundtrack, joka on yksi parhaista animesoundtrackeista koskaan missään ikinä. Soundtrackkia myös hyödynnettiin animessa ihan mainiosti.
Kyllä, soundtrackista irtoaa plussa- ja muunlaisia pisteitä ihan kivasti.

Mutta tässä on myös tuo mielipideasia. Mielestäni kun musiikki tulee Signissa välistä aivan liian lujalla, peittää dialogia ja kompensoi tapahtumien puutetta turhankin kanssa. Okei, se on hyvää musiikkia mutta ei musiikki saa olla jatkuva tekosyy. Mielummin sitä sitten soittelee cd:ltä ja kuuntelee erikseen, etenkin kun tekivät mainion tempun ja pistivät bokseihin kaupanpäällisiksi juustolevyjä. Tykkäsin hyvää.

Ehkäpä aiheesta voidaan olla montaa mieltä?

TAMPEE

Viesti Kirjoittaja TAMPEE » Ti Kesä 27, 2006 21:04

.hack//Rootsin avausmusiikki on mielestäni myös aika hyvä kuten .hack//SIGN:ssäkin.

Starfire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Starfire » Ti Kesä 27, 2006 22:47

kyuu kirjoitti: Mutta tässä on myös tuo mielipideasia. Mielestäni kun musiikki tulee Signissa välistä aivan liian lujalla, peittää dialogia ja kompensoi tapahtumien puutetta turhankin kanssa. Okei, se on hyvää musiikkia mutta ei musiikki saa olla jatkuva tekosyy. Mielummin sitä sitten soittelee cd:ltä ja kuuntelee erikseen, etenkin kun tekivät mainion tempun ja pistivät bokseihin kaupanpäällisiksi juustolevyjä. Tykkäsin hyvää.

Ehkäpä aiheesta voidaan olla montaa mieltä?
Minun mielestäni suhteessa kovaääninen taustamusiikki, ja vieläpä usein vokaalimusiikki, oli sangen virkistävää vaihtelua perus taustaininöihin, ja loi ihan erilaisen tunnelman kuin mihin olin tottunut. Your mileage may vary.

Zepro

Viesti Kirjoittaja Zepro » La Heinä 08, 2006 02:12

Itse olen katsellut .hack//Legend of Twilight Braceletin ja .hack//SIGNin. Ihan mukavia ja mielenkiintoisia sarjoja mielestäni ovat. Idea on omaperäinen ja toteutus suhteellisen hyvä. Hahmot olivat eloisia ja jokaisella oli kovin erilainen luonne ja omanlainen persoonansa. En kuitenkaan jaksanut katsoa montaa jaksoa putkeen, vaan sitä jaksoi katsoa usein muutaman jakson kerrallaan, jonka jälkeen kaipasi taas jonkinlaista vaihtelua.

Dertion

Viesti Kirjoittaja Dertion » La Heinä 08, 2006 11:54

Zepro kirjoitti:Itse olen katsellut .hack//Legend of Twilight Braceletin ja .hack//SIGNin. Ihan mukavia ja mielenkiintoisia sarjoja mielestäni ovat. Idea on omaperäinen ja toteutus suhteellisen hyvä. Hahmot olivat eloisia ja jokaisella oli kovin erilainen luonne ja omanlainen persoonansa. En kuitenkaan jaksanut katsoa montaa jaksoa putkeen, vaan sitä jaksoi katsoa usein muutaman jakson kerrallaan, jonka jälkeen kaipasi taas jonkinlaista vaihtelua.
Minä olen katsonut animena .hack//Sign:in, ja omistan mangana .hack//Legend of Twilight:in, molemmat tosi hyviä. //Sign:in katsomiseen meni kolme koulupäivää :) Mielestäni on hauskaa että ne ovat niin erilaisia keskenään, vaihtelu virkistää! Ja kuten sanoit, hahmosuunnittelu on hienoa!

Wolf
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wolf » To Syys 07, 2006 19:50

Mie oon kattellut SIGNin ja Roots on tällä hetkellä kesken (OVA-jaksoista nähty Unison ja GIFT da maailman huonoin chibi fest). SIGNissa ja Rootsissa molemmissa on kyllä aivan helvetin loistavat musiikit (Rootsissa se Yön kuningattaren aaria on kyllä vähän ärsyttävähkö). SIGN on joo tosiaan hieman hidastempoinen, mutta jotenkin silti rakastin sitä. Hahmot on ihania, seiyuut on ihania, etc. Rootsissa ehkä vähän sama juttu. Mutta minkäs teet. Kun kerran .hackiin koskee on vaikea päästä siitä eroon. Duskia en kyllä ala katsomaan. Ihan jees hahmoja siinäkin (tai no tarkemmin sanottuna hahmo, alias Balmung), mutta ei sellasta kersameininkiä kestä.

Koko .hackin perusidea kiehtoo älyttömästi. Hemmetin hyvä keksintö, haluisin iteki tehdä itestäni hiton coolin näkösen hahmon ja lähteä mättämään monstereita ja ehkä etsiskelemään Key of the Twilightia siinä sivussa.
Pilvien reunalta laivaansa uittava poika ei palannutkaan
Se sanoi että unelmien linnasta
mistään hinnasta
ette mua mukaanne saa

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”