Death Note

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » Ma Marras 27, 2006 19:29

Vaikka manga menee juonen edetessä tasaista alamäkeä, ei se missään vaiheessa sorru huonoksi, laadukasta tavaraa se on. Alku vaan on niin paljon parempi kuin loput.
Anime on vedetty hieman överiksi, jotkin ylidramaattiset kirjoituskohtaukset on melkein koomisia. Mutta ei se sarjasta huonoa tee.

Anime: 8.5
Manga: 9

Mew

Viesti Kirjoittaja Mew » Ma Marras 27, 2006 21:15

Pavez kirjoitti:Anime on vedetty hieman överiksi, jotkin ylidramaattiset kirjoituskohtaukset on melkein koomisia.
Varsinkin viime jakson sipsipussin avaaminen. x]

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » Ke Marras 29, 2006 14:40

Mew kirjoitti:
Pavez kirjoitti:Anime on vedetty hieman överiksi, jotkin ylidramaattiset kirjoituskohtaukset on melkein koomisia.
Myönnän: Repesin nauramaan tuossa kohtaa.

Kkos

Viesti Kirjoittaja Kkos » Ma Joulu 04, 2006 02:21

tulipa vahingossa katsottua Death Noten ensimmäinen live action elokuvakin tuossa... vaikken olekkaan juonesta sen enempää perillä mitä anime jaksoja on tullut, tuli nopeasti tunne että kyseinen live action otti aikalailla taiteellisia vapauksia tapahtumien kulussa ja osa asioista oli vaan jäänyt pois. samanlaista jännitettä ei siis syntynyt kuin animesarjassa..jotkut tykkää ja toiset ei.
tiedä mitä elokuvan jatko-osa tuo tullessaan..ainakin traileri näytti kiinnostavalta lopussa..tosin pitäisi varmaan lukea kyseinen sarja manganakin niin voisi tuo elokuva avautua hieman paremmin. :)
What a horrible night to have a BO!

eyrie

Viesti Kirjoittaja eyrie » Ti Joulu 05, 2006 17:28

Death Note, ahh. On se vaan niin loistava.

Itse olen vasta viitos volumeen saakka lukenut ja täytyy sanoa, että yksi asia mistä en tykännyt sitten ollenkaan oli
se kuinka Ryuk lähti matkaan Raiton (tai Lightin, anyway you like it) Death Noten kanssa. Rakastin nimittäin sitä, kuinka Raito joutui miettimään joka hetki paljastaako hän itsensä jotenkin. En tiedä olenko ainoa, mutta evil-Raito kiehtoi minua äärettömästi :D.
Ja sitten tietenkin se, että Ryuk on aivan huippu (jostain syystä en koskaan ole oikein tykännyt Remistä). On nyt jo ikävä.

Mutta joo, niin kuin moni muukin on jo täällä saman asian sanonut, niin loistava juoni, häikäisevä piirrustustyyli ja mahtavat hahmot. Ei voisi enempää mangalta toivoa. Anime versio oli sitten hiukan latteampi, vaikka ihan hyvin oli toteutettukin. Kyllä se manga vaan antaa paljon enemmän, suosittelen lukemaan.

moderaattorin muokkaama: spoilerisuojat lisätty -Darth Mauno

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » La Joulu 09, 2006 01:05

En ole tuota mieltä. Minusta ensimmäisen jakson "kirjoituskohta" on eräs sarjan parhaista kohdista. Tiedä häntä ehkä pidän musiikista.
This mystery is already on the tip of my tongue!

Akuryou

Viesti Kirjoittaja Akuryou » La Joulu 09, 2006 10:17

Alucard kirjoitti:
En ole tuota mieltä. Minusta ensimmäisen jakson "kirjoituskohta" on eräs sarjan parhaista kohdista. Tiedä häntä ehkä pidän musiikista.
onhan nuo kohdat tottakai vähän mehusteltuja, mutta tämähän on periaatteessa vain hyvä asia :) itse sanoisin että ainoa koominen asia mikä sarjasta löytyy on hassunhauska ryuk. sitten onkin L, joka on hiukan koominen hassuine ilmeineen ja eleineen, mutta muuten hän onkin sitten täysi symppis ^^ onhan se matsudakin ihan koominen hahmo, enemmänkin tosin rasittavassa mielessä..

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » La Joulu 09, 2006 12:29

Pavez kirjoitti:
Mew kirjoitti:
Myönnän: Repesin nauramaan tuossa kohtaa.
Ylidramaattista ehkä, mutta melkoinen tehokeino. Sopi oikeastaan hyvin sarjan dramaattiseen luonteeseen. Olihan se tietysti melko hölmöä, mutta silti sopi hyvin. Tämä on siis vain minun mielipiteeni asiasta.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

Pikke Wood

Viesti Kirjoittaja Pikke Wood » Ti Joulu 19, 2006 15:54

Aloitin Death Noten animesta. No, pakkohan sitä oli mangaakin lukea. Viimmeisimpiä lukuja en ole lukenut, enkä luultavasti lähiaikoina luekaan. En vain pysty, koska tiedän mitä tapahtuu ja en.. Kestä, jos noin voi sanoa, sitä.

Olen samaa mieltä siitä, että juoni huononee edetessä, vaikkei olekaan missään välissä huonoa. Sinäänsä en pettynyt sarjaan tai mitään, minulla vain oli tietty toive miten asiat päättyivät ja se ei, tietenkään, toteutunut. Mutta niin käy melkein jokaisen sarjan kanssa.

En osaa sanoa kummasta pidän enemmän, mangasta vai animesta. Kattoo nyt miten anime etenee, mietin sitten uudestaan.
Voin valehtelematta sanoa, että tämä on lempi sarjani. Tai ainakin jaetulla sijalla.

-Ju-

Viesti Kirjoittaja -Ju- » Ti Joulu 19, 2006 20:37

Huu vaikuttaa ihan mielenkiintoselta... Taas yks sarja lisää listaan joita pitäs ehtiä kattoon/lukeen! :D

shiawase

Viesti Kirjoittaja shiawase » Ti Joulu 19, 2006 22:34

Myös itselläni tämä pomppasi suoraan sarjalistojen kärkeen. Olen vasta lähiaikoina alkanut perehtyä tarkemmin synkkäilmeisempiin ja/tai jännityssarjoihin, joten en ole vielä genreen kovin hyvin perehtynyt. Mieliastahan se riippu, mitä milloinkin haluaa katsoa.
No, nyt taisin poiketa aiheesta. Animea olen nähnyt sen 11 jaksoa, mangaa en ole valitettavasti päässyt vielä lukemaan. Noista jaksoista viimeisimmän kun loppuun katsoin, juoksin huutaen ympäri asuntoa, kun ei millään jaksaisi odottaa jatkoa. *jaa minäkö kärsimätön?*
Se live-action-versiokin olisi varmasti mielenkiintoinen, mutta ajattelin nyt ensin keskittyä tähän varsinaiseen sarjaan.

Pahoitteluni, väsyneenä kun tuppaa teksti menemään melko tönköksi.

_A_

Viesti Kirjoittaja _A_ » Ke Tammi 03, 2007 16:15

Kukapa ei rakastaisi kuolemanjumalia<3
Syöttäisin eräälle sellaiselle omenia joka päivä.
Todella hyvä sarja niin animena kuin mangana.
a.k.a Folkee

^elina

Viesti Kirjoittaja ^elina » To Tammi 04, 2007 20:15

Sitähän on nyt itkeskelty kaksi päivää kun L kuoli, shokkihan se oli.

Muppe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Muppe » La Tammi 06, 2007 13:20

Death Note on yksi parhaimmista sarjoista, mitä olen koskaan lukenut tai katsonut. Mangana olen koko sarjan lukenut läpi ja animena olen katsonut kyseisestä sarjasta kaikki tulleet 12 osaa.

Death Noten hahmot ovat mielenkiintoisia ja juoni on monimutkainen, mutta suoraan sanoen nerokas. Siinä tapahtuu koko ajan kaikenlaista ja muihin "tapetaan ne kaikki"-sarjoihin luodaan mukavaa eroa, että tässä ei tapella toisia vastaan mitä kummallisimmilla iskuilla kolme mangapokkaria putkeen. Juoni on kudottu todella nerokkaasti yhteen ja siitä ei vain saa silmiään irti.

Hahmot ovat hyvin toteutettuja, pidän niistä todella paljon. Lightin ja L:län välinen taistelu on viihdyttävää ja sen toivoisi jatkuvan ikuisuuden, koska itse en ainakaan loppujen lopuksi halua nähdä kummankaan häviävän. Shinigamit ovat myös todella mielenkiintoisia otuksia.

Sir_Lancelot

Viesti Kirjoittaja Sir_Lancelot » Su Tammi 07, 2007 16:39

Itse asiassa mangan loppu oli pettymys, uskoin nimittäin Lightin voittavan.

Moderointi ilmoitus: Spoileriväri vaihdettu valkoiseksi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”