Death Note

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

chiuchan

Re: Death Note

Viesti Kirjoittaja chiuchan » La Loka 18, 2008 21:20

Noniin. Ensinnäkin ilmoitan teille että Death Note on (ainakin omasta mielestäni) maailman paras sarjakuva. Miksikö? Luulisin että L:n takia. Ja koukuttavan tarinan takia. Tämä sarjakuva onkin minulle kuin ilonlähde. Nimittäin aina kun luen sitä minulle tulee hyvä mieli kun voi lukea hyvää tarinaa ja katsella hauskannäköistä L:ää. Ja aina kun luen sitä alkaa tehdä mieli jotain makeaa... Mutta on sarjassa muitakin hyviä hahmoja kuin L. Esimerkiksi tämä Ryuk. Alussa ajattelin että mikä ihme tuo on, ihan outo, mutta nyt en voisi kuvitella lukevani tätäsarjaa jos siinä ei olisi Ryukia. Ja se toisen osan repliikki: Hei Light! Pelataan Mario Golfia! oli ihan huippu. Ja sitten itse päähenkilö. Light on tehty juuri sopivasti: hän on juuri sopivan mielenvikainen, komea ja älykäs tuohon rooliin. Joten ei tässä enää muuta voi sanoa että Death Note jos joku on hyvä manga.

foochan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foochan » Ke Marras 26, 2008 11:35

Ehdottomasti paras animesarja mitä oon katsonu :D mangaa en oo lukenu mut tavoitteena lukea mangaversiokin. Itse pidän eniten L:stä, se on vaa jotenki nii liikuttava ja omalaatuinen. Lightosta en pidä yhtään mutta se on mielenkiintoinen hahmo sinänsä. Parasta Death notessa on itse tarina. Juoni on rakennettu silleen että se ei ole ainakaan omasta mielestäni mitenkään ennalta arvattava niin kuin valitettavasti monissa sarjoissa on. Loppukin on sellainen mitä en osannut odottaa. Älykkään juonensa ja moraalisten kysymysten takia se myös vaatii katsojalta enemmän kuin joku perusshonen-sarja. Näiden ja monen muun jutun takia Death Note on yksinkertaisesti paras sarja mitä olen koskaan katosnut.

chiuchan

Viesti Kirjoittaja chiuchan » Ke Joulu 10, 2008 14:16

*nyyhniiskbyääh* Katsoin sarjankahdennenkymmenennenviidennen jakson juuri. Nyt loppui kyllä kiinnostus koko sarjaa kohtaan. Tai no, ei ihan. Mutta melkein.
Kun tämä kyseinen jakso vaan oli jotain niin kamalaa. Suomennoksen seuraajat saavat tietää sen tässä kuussa...

Kitayama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kitayama » Ke Joulu 10, 2008 22:04

Oma DN-intoilu puhkesi uuteen kukkaan kun jatkoin taas sarjan lukemista - ja huikean kaunis Collector's Edition ykkösosasta oli myös yllättävän hyvä porkkana. Olen ollut tyytyväinen suomennokseen tähän asti, mutta ostan toki jos enkuksi ilmestyy erikoiskrääsää. Kirjafriikin on vaikea vastustaa hienoa kovakantista julkaisua lempparisarjastaan.

Minä pidän Death Notesta, koska se on niin ainutlaatuinen. Light on suosikkihahmoni ikinä mistään sarjasta ja pidän tällaisesta synkeästä tuomiopäivän menosta, jossa tasapainoillaan hulluuden ja nerouden rajalla. Rakastan antisankareita! <3 Tietenkin minua myös kiehtoo tarinan psykologinen vetovoima ja moraaliset teemat, olen hulluna kaikenlaiseen moraalifilosofiaan ja persoonallisuuden psykologiaan, joten tätä lukiessa alkaa aina kummasti varpaat vipattamaan innosta. On hienoa, että jokin sarja todella antaa ajateltavaa.

Tietysti ei ole miinusta, että sarjasta vedetty huumori on hyvää, mitä vakavammat teemat sitä parempaa huumoria siitä yleensä irtoaa. Ja tietty myönnän, että en myöskään nyrpistä nenääni hyvällä maulla tehdylle yaoille... Hetkinen, yaoi ja hyvä maku samassa lauseessa wtf? Mutta muuten sanon möö L:lle, pitäkää mokoma karkkivuoren kuningas hyvänänne. :D

"L, we're going to the candy mountain!"
今は涙に濡れたままで
深い祈りのように

xyakaix

Viesti Kirjoittaja xyakaix » To Joulu 11, 2008 12:27

Animen katsastin tuossa jonkin aikaa sitten ja see päätyikin suoraan toiseksi suosikeistani. Tarina on nerokas, jännittävin mitä olen animeissa tähän saakka nähnyt. Antagonisti päähenkilönä nosti silmissäni sarjan arvoa entisestään. L:kin oli omaperäisimpiä ja mielenkiintoisimpia hahmoja mitä olen nähnyt. Myös kaikki sarjan nerokkuus ja ripaus yliluonnollisuutta tekivät siitä vaan paremman. Mutta tarina oli kieltämättä Death Noten parasta antia. Jaksoi pitää mielenkiinnon yllä koko ajan ennalta-arvaamattomaan loppuun saakka.

happycherry

Viesti Kirjoittaja happycherry » Pe Joulu 12, 2008 00:01

Death note on äärimmäisen helposti fanitettava sarja, juuri se takia koska siinä on L ja Raito ja muitakin kaikkia aineksia joita hyvään tarinaan tarvitaan. I LUV DEATHNOTE :!: Tsukiconissa oleessa huippu-L haussa kisassa oli suorastaan söpöjä L:iä, vaikka joillain olikin vähän liian pitkät hiukset L.n rooliin :}

Tässä kuussa tuleva pokkari tulee olemaan suorastaan itkettävää lukemista, joten kaikki L-fanit voisivat vaikka varata nenäliinapaketin siihen viereen ihan varmuuden vuoksi... :cry:
Viimeksi muokannut madu, Pe Joulu 12, 2008 07:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Yhdistettiin tuplaviesti.
life inside the musicbox aint easy

Juria

Viesti Kirjoittaja Juria » Pe Joulu 12, 2008 15:38

Kitayama kirjoitti:"L, we're going to the candy mountain!"
Ha ha haa!! "L the Unicorn" :D Kiitos, sain juuri päivän naurut. :lol:
If Peter Piper picked a peck of pickled peppers, where's the peck of pickled peppers Peter Piper picked?

zany

Viesti Kirjoittaja zany » Pe Joulu 12, 2008 17:52

Juuri sain tuon animen katottua loppuun.. Jotenkin loppuun päin mentäessä taso laski hieman. Loppu ei tullut yllätyksenä, koska valitettavasti minulle spoilattiin se -.-
Se kun
Spoiler:
kun Ryuk kirjoitti Lightin nimen Death Noteen ja Light kuoli sinne portaikkoon
eikä se ollu yhtään kiva loppu :'<
Mangaa oon suomenkielisenä ostanu ja aion kyllä sarjan kerätä loppuun vaikka nyt lopun tiedänkin.
Forever love, Forever dream
afureru omoi dake ga
hageshiku setsunaku jikan wo umetsukusu
Oh! Tell me why
All I see is blue in my heart

DA || Animewatcher

Mio

Viesti Kirjoittaja Mio » Pe Tammi 02, 2009 16:57

Death Note...yksi parhaimpia manga-sarjoja. Anime on myös hyvä. Sarjassa on mahtavat hahmot; etsivänero L, mielenvikainen Light\Raito, hauskat shinigamit, Misa-Misa ja Kira-tutkintajoukot. Juoni on niin koukuttava ja jännittävä. Se tekee Death Notesta yhden maailman parhaista sarjakuvista. Sarjan selkeä taide antaa sarjalle suurta plussaa. Niin, hahmot erottaa toisistaan.
Viimeksi muokannut Mio, Su Tammi 18, 2009 18:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Shinsei

Viesti Kirjoittaja Shinsei » La Tammi 03, 2009 19:31

Sanon vain että on parhaimpia sarjoja, mitä olen tähän asti katsonut animena. Mangasta en ole lukenut muuta kuin ensimmäisen osan, mutta sanoisimpa että anime on mielestäni parempi, taustamusiikitkin antavat paljon tunnetta ja henkilöt ovat kerrassaan ihania :D Siihen Suomen Huippu L Haussa- kisaankin osallistuin Tsukiconissa, vaikken fanitakkaan L:ää niin paljoa (hermoilin hirveän paljon). Filmiä ei ole tullut katsottua, vaikka haluaisinkin.

Cheyenne

Viesti Kirjoittaja Cheyenne » Ke Tammi 14, 2009 20:49

Death Note, yksi parhaista sarjoista ikinä! Olen lukenut paljon arvosteluja ja juttuja Death Notesta, ja sarja vaikutti heti mielenkiintoiselta. Kun sain pokkarin käteeni, olin täysin myyty; hieno piirrostyyli, loistava juoni ja L! L on aivan loistava, ihanan omituinen ja samalla niin fiksu. Tykkään myös kuolemanjumalista :D
Haluaisin nähdä Death Noten animena ja live-elokuvana (vai mikä se nyt on). Kyllä minä ne vielä joskus käsiini saan :D
Death Note on yksinkertaisesti koukuttava sarja.

Lambo~

Viesti Kirjoittaja Lambo~ » Su Tammi 25, 2009 20:33

Aluksi itselläni oli hieman ennakkoluuloja kyseistä sarjaa kohden, mutta animena sitten lopulta päädyin sarjaa seuraamaan ja oli muuten hyvin yllättävä kokemus. En ollenkaan osannut odottaa sarjaa niin hyväksi. Tunnelma oli animessa hyvä musiikin ansiosta, mutta mangana sarja koukutti enemmän.

Mangana siis seuraan kyseistä sarjaa hyvin innolla. Piirtojälki on suorastaan sanottuna todella upeaa kaikkine pienine yksityiskohtineen. Hahmot on hyvin eroteltavissa toisistaan, ja ne on osattu suunnitella hyvin loppuun asti. Mangassa tunnelma on vielä vahvempi, kuin animessa. Jotenkin kun mangassa saa rauhassa katsoa kaikkia upeita yksityiskohtia tarkkaan, jää se paremmin mieleen.

Ketään varsinaista suosikkia hahmoa itselläni ei ole, mutta L on aika hyvä tyyppi ollut. Ehdottomasit lukemisen arvoinen sarja kyseessä.
Conan-kun, Salapoliisi Conan -fanin ykkösmesta.
"A secret makes a woman woman"

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Ti Tammi 27, 2009 22:49

Ei hitto vie.
Spoiler:
Vaikka Near onkin hyvä tyyppi niin Melon on melkoinen limanuljaska. Kaapata nyt Lightin systeri panttivangiksi saadakseen yksi Death Noteista käsiinsä ja pakottaa shinigami parka auttamaan poliisien eliminoinnissa. Heppuhan osaa olla pahempi, kuin Light toisinaan. En siis oikein tykkää koko Melonista.
Moderaattorin mutinat: Spoilerit suojattu ettei ruostu.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

pöllödemoni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pöllödemoni » To Touko 07, 2009 19:28

Pidän enemmän kirjan 7 jälkeisestä DN:sta kun edeltävästä. En oikein tiedä miksi, mutta varmaan siksi koska sarjaan alkoi tulla enemmän äksöniä sen jälkeen (= vähemmän puhetta = helpompi ymmärtää enkkutekstit :wink:). Olen jostain syystä ihan koukussa tämän sarjan musiikkeihin, tällaista mulle ei ole ennen tapahtunut :?
"En jaksa enää kävellä!"
"Ettekö jaksa enää kävellä?"

Koji

Viesti Kirjoittaja Koji » Ti Touko 12, 2009 16:15

Death Note on totaallisen hyvä sarja. Menestyksensa ansainnut ^__^
Vaikka tiesinkin miten sarjassa kävisi, kun Youtubesta pätkiä olin katsellut niin silti olen jaksanut seurata sitä. Vaikka mangaa tässä seuraankin mielummin. Death Noten hyvä puoli on se, että ei aina osaa odottaa mitä käy ja jaksaa seurata loppuun asti.
Ehkä ainoa haitta puoli on se, että suomenkieli on tälläistä ihmeellistä ja saa vaikuttamaan, että mangassa on älyttömästi selittelyä ja muuta.
My Anime List || DeviantArt || Klik
Tracon V: Shun Kazami (Bakugan) & Beyond Birthday (Death Note)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”