Death Note

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

DreamFeathers

Viesti Kirjoittaja DreamFeathers » La Touko 27, 2006 23:02

Tirli kirjoitti:Oon nyt lukenut viisi volyymiä ja olen ihan rakastunut. Ihana piirrustusjälki ja hyvä juoni. Misa vain on todella ärsyttävä, sais hypätä kaivoon. Shinigamit(Varsinkin Ryuk) on hienon näköisiä ja muutenkin tosi kymppi sarja. Ehdottoman hieno! (muuten, haistan rahanhankinnan ilmassa. : D anime, peli, romaani ja leffakin vielä. kohta tulee krääsä.)
Mwaha.... voin sanoo että krääsää ON JO!! Olen ostanut Kiinasta Death Noten taidekirjan, jonka mukana tuli itse Death Note-vihkonen! :twisted: Kärsikää ;) Jos mitään muistan, siellä oli myös jotain pientä tilpehööriäkin.....
Random insanity is always a good excuse...

Arakat

Viesti Kirjoittaja Arakat » Su Touko 28, 2006 12:04

Oi, ihanaa, omaan Death Noteen olisi mukava purkaa aggressioitaan ihmisiä kohtaan *sadistista naurua*

Tuo elokuvakin olisi kiva nähdä. L on söpö :D Mutta saadaankohan sitä tänne Suomeen edes DVD:nä tai minään, vai pitääkö se sitten tilata maapallon toiselta puolelta...?
Sentimental na aoi sora wo

Mada mada no mada dane!

NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver » Ma Touko 29, 2006 01:37

Itse ostin Deathnoten kaksi ensimmäistä volaa nipussa ja ennakkotilasin silloin vielä julkaisemattomat osat 3-5, koska sarjaa oli kehuttu parissa mediassa. Tarina nappasi mukaan todella räväkästi ja luin ensimmäisen osan kokonaan samana iltana. Seuraavana iltana luin puolet toisesta osasta. Syystä tai toisesta en jatkanut heti lukemista. Ennakkotilatut pokkarit saapuivat osa toisensa jälkeen, kunnes kaikki tähän mennessä julkaistut viisi osaa istuivat pöydän kulmalla lukemista odotellessa.

Vasta viime viikonlopulla sain järjestettyä aikaa ja kiinnostusta jatkaa tarinan lukemista. Aloitin lukemisen kokonaan alusta muistin virkistämiseksi. L:n ja Lightin pirullisen tiukka peli tiivistyi heti alusta asti ja panokset kovenivat. Sitten luin kappaleen 36 "isä ja poika" loppuun ja pankista loppui raha. Tarina tekee nimittäin lähes täydellisen ympyrän, nollauksen ja alkuasetelmaan palaamisen. Mielestäni ympyrä olisi saanut olla täydellinen, tarinan olisi voinut päättää. Mikään kappaleen 36 jälkeen tarinaa jatkanut kappale ei ole yltänyt samaa jännityslataukseen kuin aikaisemmat. Toivotaan että tässä on vain hetkellinen notkahdus muuten varsin mallikkaassa tarinankerronnassa.

Sarjan henkilöhahmot on erittäin hyvin suunniteltu ja Obatan kuvitus on ensiluokkaista. L:n hahmo on erinomainen esimerkki hahmosta jota kuvitus tukee todella hyvin. Kaikki ne maneerit ja pakkoelkeet antavat hahmolle tiettyä uskottavuutta. Deathnote on myös hyvä esimerkki juonivetoisesta tarinasta, jota ei tehdä hahmojen kustannuksella. Tarinassa on tosin pari hieman heikompaa hahmoa, jotka poistettiin juonikuviosta mielestäni hieman liian hätäisesti (esim. FBI-agentin kihlattu Naomi Misora). Kuoleman jumalat puolestaan ovat varsin latteita hahmoja tarinassa, mutta tarpeellisia juonenkuljetuksen kannalta. Rem on tosin poikkeus tähän, mutta Ryukin rooliksi jää pitkälti lukijan huvittaminen.

Pienestä pettymyksestä huolimatta viidennen osan kohdalla, odotan seuraavaa osaa vielä ihan positiivisesti. Pistetään päivitystä heinäkuussa.
" Only the past is impossible to change."
http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?seller=ville2501

Tsubasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tsubasa » Ma Touko 29, 2006 01:52

NetDiver kirjoitti:Toivotaan että tässä on vain hetkellinen notkahdus muuten varsin mallikkaassa tarinankerronnassa.
Kyllä se on. Tarinankerronta palaa kyllä jälleen siivilleen, mutta se kestää jonkun aikaa.

Kuten eräs ystävä asian ilmaisi:
Death Noten radikaali hahmokuolema tapahtuu kirjassa 7, minkä jälkeen sarja meni muutaman kuukauden tauolle kun tekijät joutu suunnitteleen mitä helvettiä jatkossa tehdä. Taikoivat sitten varsin menevää ainesta jatkoon ja saivatkin sarjan venytettyä siihen kahteentoista kirjaan. 5 viimeistä kuitenkin pelaa jossain määrin uusilla hahmoilla ja on menettänyt otettaan ja kiinnostavuuttaan (sieppaa sen kyllä takaisin, mutta alku ei suju niin hyvin kuin toivoisi).

Kuroi

Viesti Kirjoittaja Kuroi » Ke Touko 31, 2006 16:16

itse omistan 1-2vol. Haluaisin ostaa jo ilmestyneet 3-4volumet. Meinasin ampua kaikki kun menin erääseen mangakauppaan ja siellä hyllyt notkuivat Death notea vaikka viimeksi jouduin varaamaan ne ja odottamaan 2 kk :< tietenkään minulla ei ollut rahaa, harmitti. Kamalan kalliita mangat on, tulee kalliiksi keräillä.

DreamFeathers

Viesti Kirjoittaja DreamFeathers » Su Kesä 11, 2006 22:05

Gah.... sainpahan vihdoinkin luettua 4 osan.... (en tajua miksi olin aina vain vältellyt sitä) Ei ottanut kuin pari tuntia lukea yksi kirja :p Välillä tuo kissa-hiiri leikki meni niin kimurantiksi että oli vain pakko luovuttaa. Olisi kyllä huvittavaa tietää mitä Lightin päässä nyt liikkuu, kun heitti panokset muutaman pykälän korkeammiksi...

Katselin Fantsun sivuilta nuita parin seuraavan pokkarin takakansia että ei tämä ollut viimenen kerta kun me nähtiin Misaa ja Remiä! Loistavaa! Misa ei paljoa ole innostunut "sokeasti lääpällään"-pikkutyttö meiningillään, mutta Rem on symppis tapaus! Täytyy sanoa että ei Shimigamit ole kauneudella pilattu, mutta jos joku olisi pakko valita... :p

Näin pitkän tauon jälkeen oli pakko lukaista viimeinen neljännes 3 volkkaa enne kuin aloitin 4sta, mutta voin sanoa, että tämä sarja kestää mielestäni uudelleen lukemista (joskaan ei heti putkeen) ja silloin näkee kaikenlaisia pikku vinkkejä mitä ei aikaisemmin huomannut.
Random insanity is always a good excuse...

Mew

Viesti Kirjoittaja Mew » Ma Kesä 12, 2006 14:10

Oooh, Death Note... :shock: Neroin manga koko maailmassa.

Tarina on loistava...ainakin seitsemänteen kirjaan saakka (legendaarinen luku 58 ). Sen jälkeen minulla oli vaikeata jatkaa lukemista ja monetkin ovat lopettaneet sarjan lukemisen siihen. :? Pienen tauon jälkeen kuitenkin päätin jatkaa lukemista, ja kyllähän se siitä pikkuhiljaa alkoi taas maistua hyvälle, vaikka inhosin (ja inhoan vielä) niitä pari uutta hahmoa. Suurin syy siihen että jatkoin lukemista oli varmaan se, että halusin tietää miten sarja loppuu. Pakko sanoa, loppu oli kyllä hemmetin jännittävä :!: ...vaikka pienoinen pettymys minulle...tavallaan...

Muuutta, ei mitään. Nythän tulee vielä pari leffaa, anime, sekä peli (!), joten ei Death Note ole vielä tavallaan loppunut. Ensimmäinen leffa kuulemma kertoo seitsemänteen kirjaan saakka, joten älkää spoilatko itseänne katsomalla elokuvaa.

Niille joilla ei ole paljon rahaa, Death Note maksaa vain 9,50 e/kpl BookPlusissa. (www.bookplus.fi)

Sesta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sesta » Pe Kesä 16, 2006 11:14

yyh haluaisin niin lukea sen mut damn kun ei sitä löydy mistää mangaa myyvästä kaupasta lähimailla, eikä vähän kauenpaakaan...

Taigeni

Viesti Kirjoittaja Taigeni » Pe Kesä 16, 2006 16:56

Sesta kirjoitti:yyh haluaisin niin lukea sen mut damn kun ei sitä löydy mistää mangaa myyvästä kaupasta lähimailla, eikä vähän kauenpaakaan...

Oma käpykyläni esittelee vain niitä Ärriltä yms. löytyviä manga -lajikkeita, mutta kirjakaupan tyypit tilailevat tämänkin sarjan uusimpia osia minulle mielellään (postimaksu tietysti pitää pulittaa itse :cry: ). Elikkäs suosittelen kipaisemaan kirjakauppaan tai vastaavaan kyselemään tilausmahdollisuuksista.
"Is dying only way to become dead?"

Minya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minya » Su Kesä 18, 2006 08:03

elokuva oli loistava! eilen tuli käytyä katsomassa, ja vaikken kaikea ymmärtänytkään, äärettömän hieno kyseinen elokuva oli, täytyy sanoa. juoni poikkesi mangasta jonkin verran: yksi henkilöistä oli "lisätty" ja toisen kohtalo muutettu kokonaan. mutta Ryuk oli toteutettu aivan upeasti, pidän hänestä nyt entistä enemmän. Yagami Light oli hieman ...hmm, ei tarpeeksi ilkeä, ja näyttelijä Tatsuya Fujiwara melkoinen laatikkonaama. L (Kenichi Matsuyama) oli aivan ihana, juuri kuten mangassakin. Ne silmät...*lääh* Ajattelin tarinan etenevän pidemmälle ensimmäisessa elokuvassa, ja kun niin ei käynyt, odotan todella seuraavaa. Loistava elokuva, paras täällä näkemistäni tähän mennessä. :mrgreen:
harmittaa kun en ole enää paikan päällä toisen elokuvan ilmestyessä. :(
Boobies! Pöömehiläisiä!

Iaikaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iaikaa » Su Kesä 18, 2006 09:41

Death Note, yksi harvoista sarjoista joista oikeasti pidän. Itse ~7 pokkaria lukeneena voin todeta, että sarja pysyy hyvinkin jännittävänä ainakin siihen asti, joskin muutoksiahan aina on pidemmän päälle.

Odotan todellakin innolla miten sarja päättyy (enkä vähiten iloitse sen päättymisestä siksi, ettei pokkarimäärä ehtinyt kasvaa kohtuuttomaksi, koska olen päättänyt kaikki itselleni hankkia heikosta rahatilanteestani huolimatta).

Haluaisinpa todella tietää millainen peli DN:stä voidaan tehdä :'D. Noh, pelintekijöillä on varmaankin parempi mielikuvitus kuin minulla.

Mineko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mineko » Su Kesä 18, 2006 10:08

Death Notea luin aluksi erityisesti tarinan vuoksi, taide ei tehnyt kovin suurta vaikutusta (vaikka pidinkin sen realistisuudesta). Kiinnyin piirtojälkeen tosin sarjan loppupuolella hiukan enemmän.
Juoni on se ratkaiseva tekijä. Nerokas ja rönsyilevä, mutta silti hyvin kasassa pysyvä. Se pitää otteessaan ja tarjoaa jatkuvasti uusia käänteitä. Hahmoista ehdottomia suosikkejani ovat Matsuda (sympaattinen tyyppi) ja L. Toisin kuin moni muu (?), olen tykästynyt myös Misaan varsin paljon.

Yhteenveto: yksi lempisarjoistani.
Viimeksi muokannut Mineko, La Marras 29, 2008 14:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Korhonen666

Viesti Kirjoittaja Korhonen666 » Ke Heinä 12, 2006 12:31

En ole lukenut kyseistä mangaa, olen kuullut kyllä kaveriltani tästä ja haluaisin lukea, muttei kenelläkään kavereitani eikä minulla ole sitä. joten siis kysyn. Pystyykö Death notea lukemaan netissä?

Durahan7777

Viesti Kirjoittaja Durahan7777 » Ke Heinä 12, 2006 12:46

Mitänkäs tuon animen saa käsiinsä?

Darth Mauno
Wannabe

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » Ke Heinä 12, 2006 12:55

Echiboo kirjoitti:Pystyykö Death notea lukemaan netissä?
Melkein kaikista tähän mennessä Japanissa ilmestyneistä tankoboneista voi lukea muutaman ensimmäisen sivun Shueishan www-sivuilla. Muilla kielillä ei sarjaa tietääkseni voi laillisesti verkossa lukea.
Durahan7777 kirjoitti:Mitänkäs tuon animen saa käsiinsä?
Ei mitenkään, koska Death Noten anime on vielä tuotantovaiheessa.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”