Death Note

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Arakat

Death Note

Viesti Kirjoittaja Arakat » Ma Touko 01, 2006 20:32

Järkytyin kun täällä ei ole topiccia tästä aiheesta!

Eli eli, manga (ja pian live-action -elokuva) nimeltä Death Note (tai Deathnote, miten vaan). Itse en nyt ala sarjaa sen kummemmin esittelemään, tietoa saa tästä linkistä: http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=4354

Itse pidän tästä mangasta todella paljon, koska siinä on juuri sellaisia aineksia, mistä pidän kaikissa tarinoissa: jännitystä, psykologiaa, yliluonnollisuutta ja sopiva määrä huumoria.

Hahmot ovat myös älyttömän hyvin tehtyjä. Henkilökohtaisia suosikkejani ovat L ja shinigami Ryuk (se Mario Golf -juttu oli jotain aivan hurmaavaa :) ). Misakin on hyvin tehty hahmo, mutta häntä on melkein pakko vihata koko ajan.

Light on kyllä ehdottomasti mielenkiintoisin hahmo, kaikkine nerokkaine suunitelmineen, mutta jostain syystä en pidä hänestä kovin paljoa.

Että näin. Ja sitten keskustelua. Kiitos.

moderaattorin lisäys - ja animen perustiedot löytyvät täältä
http://www.animenewsnetwork.com.au/ency ... hp?id=6592
(Kannattaa muistaa, että vaikka itse harrastaisi vain animea tai mangaa, niin jotakuta muuta taatusti kiinnostaa myös se toinen versio, joten muistetaan linkittää molemmat, kun mahdollista. Kiittoos - Furinji)
Sentimental na aoi sora wo

Mada mada no mada dane!

Liekki

Viesti Kirjoittaja Liekki » Ti Touko 02, 2006 16:30

Death note, niinpä tietenkin! :D

Tästä sarjasta tykkään niin maan vietävästi, ehkä just sen takia että tässä ei aliarvioida lukijan älyllisiä kykyjä. Tässä oikeasti joutuu miettimään ja pohtimaan (jos siis haluaa, ei ole pakko xD). Tästä psykologiapuolesta ja asioiden jauhamisesta tykkään kovasti, sillä olen aina ollut kiinnostunut psykasta ja aion kirjottaa sen ylppäreissä sitten myöhemmin.

Piirrostyylistä tykkään myös, hivenen realistisempaa. Jostain kumman syystä L:n hiuksien ja silmien katselu teki aina hyvän mielen :lol: (ok omat pakkomielteet)

Tarinassakin on jotain järkeä, mikä oli ensikuulemalta vaikea uskoa. "Siis jätkä saa shinigamin kirjan ja alkaa tappaa ihmisiä? Okkeeiii-iiii...."
Ja toimii muuten ihan pirun hyvin kyseinen asetelma :lol:

Misa oli aluksi tosi ärsyttävä, sotkeutuvainen tytönhupakko, mutta jonkin ajan kuluttua siitä alkoi tykätä tosi kovastikin ;) se on kuitenkin niin symppis.

Itse tykkään Lightista tosi paljon myös. Nii-in, pelottavaa miten ihminen muuttuu kun se yhtäkkiä saakin suunnatonta valtaa yli muiden. Hmm, en vieläkään oikein tiedä kumman puolella loppujen lopuksi olen : Lightin vai L:n. L edustaa oikeutta, mutta Light on kuitenkin päähahmo ja sen puolelle vaistomaisesti asettuu. En oikein edes tiedä haluanko että Light saadaan kiinni teoistaan, vaikka toinen puoli minusta sanoo että semmoisella murhaajapaskiaisella ei ole oikeutta elää, vaikka se nyt pelkästään rikollisia tappaisikin :lol: mutta alkoi vaan tuntua että sen motiivit alko olla aika kyseenalaset siinä jossain vaiheessa.

Ja Ryuk rules! xD

Tuo Death note - leffa olisi kyllä ihan huippu nähdä.
- Here's your knife.
- SWORD.
- Whatever...

Anyanya

Viesti Kirjoittaja Anyanya » Ti Touko 02, 2006 17:21

Hmmm... Itsekin aloin kiinnostua kyseisestä sarjasta kun luin siitä Anime-lehdessä.
Waaaah!!

blue_wolf

Viesti Kirjoittaja blue_wolf » Ti Touko 02, 2006 20:22

Ensimmäisen osan olen vasta lukenut (toinen on tilauksessa, en malta odottaa) ja kyllä, olen pitänyt lukemastani.

Koko idea, että ihmisiä voi tappaa vain kirjoittamalla heidän nimensä vihkoon, on jo huippumielenkiintoinen ja kun siihen lisätään kaunis taide, hahmot, juonenkäänteet sun muut, niin johan on mielekäs soppa jo valmis!
Varsinaisen kissa ja hiiri-leikinkin tämä sisältää (viittaan nyt L:ään ja Lightiin), sydän paukkuu ja kädet tärisevät lukiessa...

Mutta jostain ihmeen syystä tämä ei kuitenkaan oikein kestä kuin yhden lukukerran, siitä on sitten kadonnut se jännitys yms. kun tietää jo ne juonenkäänteet, siitä tulee tylsä. Tai no, ei ehkä tylsä, mutta pointin ehkä ymmärsit. (Mutta jostain toisesta syystä tämä ei päde muihin sarjoihin mitä hylly sisällään kantaa..)

Mutta nythän sarja kuulema saa päätöksensä Japanissa, ellei sitten ole ihan vasta saannutkin.

Liekki

Viesti Kirjoittaja Liekki » Ke Touko 03, 2006 21:00

blue_wolf kirjoitti:...Mutta jostain ihmeen syystä tämä ei kuitenkaan oikein kestä kuin yhden lukukerran, siitä on sitten kadonnut se jännitys yms. kun tietää jo ne juonenkäänteet, siitä tulee tylsä.
Yllättävän totta muuten. Eka kertaa lukiessa sitä suorastaan ahmii ja jännittää mukana, ja jokaista juonenkäännettä vahtaa niin että simät meinaa pullistua ulos kuopistaan xD (tai sitten osasyynä on taipumus lukea parhaat palat yöllä, silloin on tunteet pinnassa ja se tekee kaikesta jännempää).
Huomasin itsekin, että toista kertaa lukiessa osa jännityksestä oli poissa. Onneksi sentään Death noten ilmapiiri pysyy samana vaikka suurin pointti olisikin jo koettu ;). Tämän sarjan teho on juuri vaihtelevassa juonessa, ja kun sen kerran lukee, toista samanlaista kertaa ei tule. Tosin silti, yksikin kerta joka säväyttää kunnolla on parempi kuin kymmenen kertaa, joista ei mikään tunnu miltään.

Kraah, nyt todella tekisi mieli hommata jostain tätä lisää xD! Maltan tuskin odottaa loppua. Vaikea kuvitella millainen siitä on tehty. Tulee heti kymmenen erilaista vaihtoehtoa mieleen, ja yksikään niistä ei tunnu sopivalta... toivottavasti loppu ei löräytä koko sarjaa läjään.
- Here's your knife.
- SWORD.
- Whatever...

Soeur Odeline

Viesti Kirjoittaja Soeur Odeline » Ma Touko 15, 2006 14:15

Meinasin jo aloittaa itse topicin tästä mangasta, mutta onneksi joku oli ehtinyt ensin.

Kun luin sen arvostelun Anime-lehdestä aloin jo aavistella, että tuossa olisi manga minun makuuni. Ja kyllähän se on todella hyvä. Upeasti piirretty, ei outoa hahmojen karrikointia välillä (niitä pieniä, isosuisia kuvia, chibejä? valaiskaa ihmeessä noviisia...) eikä liikaa turhanpäiväistä romantiikkaa (olen outo tyttö) mutta sitäkin enemmän mielenkiintoista dialogia.

Kaikki hahmot ovat mielenkiintoisia, Light, L, Ryuk ja Misa (vaikka ehkä vain hienojen vaatteiden takia) ja ehdoton suosikkini Rem.

Minkä takia Death Notea ei muuten myydä kauppojen hyllyllä ? (en ainakaan viimeksi nähnyt Fantasiapeleissä) Se tilaaminen tulee todella kalliiksi.
Extreme? Me?

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ma Touko 15, 2006 15:07

Soeur Odeline kirjoitti:Minkä takia Death Notea ei muuten myydä kauppojen hyllyllä ? (en ainakaan viimeksi nähnyt Fantasiapeleissä) Se tilaaminen tulee todella kalliiksi.
Tämmöiset asiat menevät ostokokemukset -alueen puolelle, mutta todettakoon että kyllä Fantasiapeleistä tätä löytyi pääkallopaikalta ainakin viime viikolla. Se, puuttuuko jostain toimipisteestä tai onko väliaikaisesti loppu on asia joka kuuluu aivan toiseen suuntaan foorumia.

DreamFeathers

Viesti Kirjoittaja DreamFeathers » Ma Touko 15, 2006 20:30

kyuu kirjoitti:
Soeur Odeline kirjoitti:Minkä takia Death Notea ei muuten myydä kauppojen hyllyllä ? (en ainakaan viimeksi nähnyt Fantasiapeleissä) Se tilaaminen tulee todella kalliiksi.
Tämmöiset asiat menevät ostokokemukset -alueen puolelle, mutta todettakoon että kyllä Fantasiapeleistä tätä löytyi pääkallopaikalta ainakin viime viikolla. Se, puuttuuko jostain toimipisteestä tai onko väliaikaisesti loppu on asia joka kuuluu aivan toiseen suuntaan foorumia.
Satuin ihmettelemään samaa kun kävin Fantsussa metsästämässä luettavaa ja sain sattumalta 3 ekaa osaa yhdellä kertaa (ystävällisesti kaivelivat mulle viimesen kipaleen 3 osaa mulle varastosta) ja piruuttani kysäsin... kuulemma on todella kova menekki sarjalla, eli siksi sitä ei välttämäti näy aina hyllyllä
Random insanity is always a good excuse...

aNty
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aNty » Ma Touko 15, 2006 22:25

Animelehdestä minäkin tämän sarjan bongasin ja mietin moneen otteeseen, että käynkö ostamassa sitä ja sitten lopulta sitä tuli 2 ensimmäistä volumea ostettua. Enkä kadu yhtään.

Sarjassa on todellakin mielenkiintoinen idea (tarkoitan sitä siis, että voi tappaa toisen kirjoittamalla nimen muistikirjaan) ja siitä vielä mielenkiintoisemman tekee Lightin nerokkuus sen käyttämisessä. En malta odottaa mitä hän tulevissa osissa keksii ja sen takia pitääkin tästä äkkiä kerätä rahat kokoon ja mennä ostamaan loput volumet mitä on ilmestynyt...
~
~

Lönkka
Fantasiapelit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lönkka » Ti Touko 16, 2006 12:32

Soeur Odeline kirjoitti: Minkä takia Death Notea ei muuten myydä kauppojen hyllyllä ? (en ainakaan viimeksi nähnyt Fantasiapeleissä) Se tilaaminen tulee todella kalliiksi.
Aiemmat viestit tähän jo ihan oikein vastasivatkin.

Kysyntä tosiaan pääsi yllättämään ja kesti hetken ennenkuin saatiin tilaukset vastaamaan kysynnän valtavaa määrää.

Huikeasta kysynnästä johtuen päätin itsekin testata ja koukutuin välittömästi. Ekan alpparin jälkeen pelkäsin että miten juonta voidaan viedä enää eteenpäin kun Kiran etsintä eteni aika vauhdilla, mutta pelko osoittautui turhaksi. Ainakin vielä nelososassa on riittänyt uusia (ja toimivia!) juonenkäänteitä.

Suosittelen sarjaa varauksetta lähes kaikille manga-faneille!

BTW Sarjaa on siis saatavilla tätä nykyä neljä osaa...

-Lönkka
Fantasiapelit

Kikyou

Viesti Kirjoittaja Kikyou » To Touko 25, 2006 17:03

Death note elokuvan traileri: http://wwws.warnerbros.co.jp/deathnote/
Ihan ok,tosin hassua kun japanilaiset kun ovat musiikiksi valinneet uutta chili peppersiä :roll:
Tekivät sitten animen sijasta kunnon elokuvan oikeilla näyttelijöillä...

Tsubasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tsubasa » Pe Touko 26, 2006 04:01

Kaksi elokuvaa, itse asiassa.

Ja on siitä animekin tekeillä, ja peli. Ja romaaniversio, Nisho Ishinin kirjoittama.

Kikyou

Viesti Kirjoittaja Kikyou » Pe Touko 26, 2006 09:56

Tsubasa kirjoitti:Kaksi elokuvaa, itse asiassa.

Ja on siitä animekin tekeillä, ja peli. Ja romaaniversio, Nisho Ishinin kirjoittama.
Aahaa,kiitos tiedosta!milloinkahan niitä aletaan julkaisemaan euroopassa,olisi kiva ostaa...

Taigeni

Viesti Kirjoittaja Taigeni » La Touko 27, 2006 16:51

Minäkin sarjan Anime -lehdestä bongasin. Kyseisessä numerossa on mahtava taite sarjan arvostelun kohdalla, kun kieli pitkällä odotin tilaustani, joka kirjakauppaan lähes heti oli mennyt. Eikä hintakaan kirpaise: n. 10€ pokkari plus noin 5€:n postimaksut päälle. Ei se minusta ainakaan ole liikaa kyseiseltä sarjalta. Loistavaa taidetta ja juoni pitää otteessaan lopppuun asti, jolloin tulee pakollinen tarkistus raharintamalle ja pohdintaa saisiko sitä jo lisää.

Lightin ja L:n kissa-hiiri leikin seuraaminen pistää veren kiehumaan suonissa ja saa frendini kiehumaan tasatahtia vereni kanssa, kun hänelle aiheesta höpötän. Misan vaatteet ovat erityisen hienoja ja olen kade, kun jos (outojen lauseiden rintamaa...) koti Suomessa moiset pistäisi päällensä saisi roimasti katseita (eikä se taitaisi omaan vaatimattomaan tyyliini sopia).

Ilmeisesti sarja ei ole kovin suosittu paikkakunnallani (tai sitten muut hankkivat sitä muuta kautta), kun ensi kertaa pokkaria tilatessani kämmäiltiin oikein olan takaa ja nyt he tuntevat minut ja tilaukseni heti kun astun sisään kirjakauppaan ja aloitan selostamisen. Nytkin vetää viidennen osan tilaus, joka taisi ilmestyä tässä samaisessa kuussa (?). Tilauksen tulo kestää kuulemma hieman kauemmin, mutta kuka välittää. Tärkeintä on saada se hyppysiinsa. Ja voinhan purkaa tuskani NGE:n katsomiseen, kunhan sen saan ostettua tässä lähipäivinä.

//Editaatio: Katsoin sen elokuvan trailerin ja juoni vaikutti menevän samoja uria mangan kanssa. Hiisi, kun L näytti samalta, kuin mangan sivuilla.
"Is dying only way to become dead?"

Tirli

Viesti Kirjoittaja Tirli » La Touko 27, 2006 19:31

Oon nyt lukenut viisi volyymiä ja olen ihan rakastunut. Ihana piirrustusjälki ja hyvä juoni. Misa vain on todella ärsyttävä, sais hypätä kaivoon. Shinigamit(Varsinkin Ryuk) on hienon näköisiä ja muutenkin tosi kymppi sarja. Ehdottoman hieno! (muuten, haistan rahanhankinnan ilmassa. : D anime, peli, romaani ja leffakin vielä. kohta tulee krääsä.)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”