Henkien Kätkemä

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

widseek_
Viesti:

Henkien Kätkemä

Viesti Kirjoittaja widseek_ » Pe Maalis 03, 2006 14:14

Juu, ajattelin tästä aiheesta kirjoittaa ihan erillisen topicin, sillä juttua on ollut paljon, mutta en löytänyt tästä aiheesta mitään ja yllätyinkin vähäsen.
Eli mieltä olette tästä kyseisestä elokuvasta?
Mielestäni se lukeutuu, ja varmaan kaikkien muidenkin puolesta, Studio Ghiblin ehdottomaan eliittiin.

Eli jos teillä on eri näkemyksiä tai haluatte muuten vain kommentoida tätä elokuvaa, niin siitä vain..

moderaattorin lisäys - teoksen perustiedot voit tarkastaa täältä:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... php?id=377

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Pe Maalis 03, 2006 16:24

Eikö tää aihe jo oo?No en tiiä,mut erinomainen elokuva kyllä on :P
Jännitävä ja hyvä juonni(ainakin minusta).
Mitäs muuta.En ole tätä kuitenkaan hirveän monesti katsonut ja viime kerrastakin on aikaa joten en oikein muista ihan tarkaalleen miten se elokuva meni.
Mutta sen muistan että hyvä on!
:D

Mimi_

Viesti Kirjoittaja Mimi_ » Su Maalis 05, 2006 18:45

Ihan varmana tästä on jo joku, jos ei oo ni :shock: Tää oli ensimmäinen anime minkä katsoin ,siis jos jotain pokemoneja yms maikkarin suomidubattuja animeja mitä maikkari näyttää lähinnä lapsia varten aamuisin ei lasketa , ja tää on mulle tosi rakas. tosin äiti joutui raahaamaan mut väkisin kattomaan tota leffaa ''äiti, vaan jotkut 5-vuotiaat kattoo piirrettyjä'' 8) :lol:

edit: Eipäs ollutkaan ensimmäinen anime, ensimmäinen taisi olla seikkailumetsä 2, mikä oli tosi tärkee kun olin pikkuinen :lol: Video löyty siivouksen yhteydessä pölyisestä komerosta,kannen piirrostyylistä tuli mieleen anime joten suoritin pikaisen haun googlessa. Animeahan se 8) Harmi vain että se video on rikki :cry:
Viimeksi muokannut Mimi_, La Maalis 11, 2006 09:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Nibezu

Viesti Kirjoittaja Nibezu » Su Maalis 05, 2006 19:39

Tosi hyvä anime!!!Ei välttämättä ihan Studio Ghiblin paras,mutta kuuluu ainakin mun Top.5:een...jännittävä juoni ja kivat hahmot :P

Sepeh

Viesti Kirjoittaja Sepeh » Ti Maalis 07, 2006 15:45

Ei näyttäisi aihetta näköjään olevan, aika ihme sinäänsä. Spirited Away on ehkä suosituin Miyazakin elokuvista.

En itse kuitenkaan perusta pahemmin Spirited Awaysta, vaikka mukana on muutama kiintoisa hahmo. Akira ja se mustakaapuinen heppu varsinkin. Ja elokuvan loppu oli mielestäni hieno. En muuten välittänyt siitä pahemmin. Liian yliarvostettua. Miyazakilla on paljon muita parempia teoksia.

Mizuno-chan

Viesti Kirjoittaja Mizuno-chan » Ti Maalis 07, 2006 18:24

Paras animeleffa jonka olen ikinä nähnyt. Enkä mielipidettäni muuta 8) Se loppumusiikki on ehdoton suosikkini.^^

Ree
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ree » Ti Maalis 07, 2006 21:13

Henkien Kätkemä on ensimmäinen anime elokuva jonka olen ikinä nähnyt, joten sillä on aina tärkeä paikka sydämessäni. juonihan on ihan mielikuvituksellinen, mutta jotenkin se takaa löytyy juonirakenne, jota moni muukin on joskus käyttänyt.

Musiikki on kaunista, Joe Hisashi tietää mitä tekee. Ääninäyttelijät ovat hyviä, ja lopussa puhkeaa kyyneliin. Silti en nostaisi tätä Tonari no Totoron tai GOF:n yläpuolelle.

Silti tätä on ihanaa katsoa, huumoriakin löytyy, mutta jotkut kohdat joissa on tavoiteltu jonkinlaista 'Mono no Aware' tunnelmaa tekee mieli kelata ohi. Esim.se junakohtaus
Viimeksi muokannut Ree, Su Maalis 19, 2006 11:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pörrölonkero.

Megumi

Viesti Kirjoittaja Megumi » Ti Maalis 07, 2006 23:58

Katsoin Henkien kätkemän pari päivää sitten ehkä n. puolentoista vuoden tauon jälkeen. Ko. teoksella on se kunnioitettava ominaisuus, että se kestää useamman katselukerran, olin edelleenkin lähes yhtä innoissani kuin silloin joskus teatterissa. Minua kiehtoo sokkeloiset talot, ja siksi Yubaban kylpylä on aivan käsittämättömän ihana paikka. Loppupuolella tunnelma hieman lässähtää, mutta vain hieman.

Ja mikä hupaisinta, poikaystävänikin piti Henkien kätkemästä! Yleensä meillä on aivan eri leffamaku, ja anime ei oikein oo koskaan innostanut häntä.

Jeemhy

Viesti Kirjoittaja Jeemhy » Ke Maalis 08, 2006 09:43

Aivan mahtava elokuva! Sain dvd:n joululahjaksi kihlatulta ja ihastuin elokuvaan täysin! Yhesti olen sen katsonut mutta nyt on kova into katsoa se uudestaan! Ja olen varma että se kestää useamman katselukerran, kyllä siinä niin paljon tapahtuu ettei yksi kerta riitä! :)

Lolita114

Viesti Kirjoittaja Lolita114 » Ke Maalis 08, 2006 18:52

mahtava elokuva!
tarina on mielenkiintoinen ja piti minut hereillä ja valpaana!

musiikit oli kyllä ihanat! niille pisteitä!
take my hand, i take you to the promised land.

Nemuska

Viesti Kirjoittaja Nemuska » Ke Maalis 08, 2006 19:55

Minuun kyseisessä elokuvassa iski musiikki ja kylpylän suunnittelu. Olen aina nauttinut hyvistä taustoista ja rakennuksista. Esimerkiksi Yubaban huone ja kaikki se krääsä mitä siihen kohtaukseen on tungettu. Joillekin se voisi olla liikaa ja raskasta mutta minuun yksityiskohtaisuus iskee.

zirro

Viesti Kirjoittaja zirro » Ke Maalis 08, 2006 22:15

Ihastuttava kokonaisuus,jossa kaikki toimii.Itse olen katsonut leffan ainakin 6 kertaa,eikä se siitä ole huonontunut,päinvastoin.Siitä löytää aina uusia yksityiskohtia.Hahmot ovat loistavia :D
anti-hero, and proud of it.

Oriveden Opiston Sarjakuvalinjan (2008-09) improsarjakuvaa --> http://pilvessa.livejournal.com/

Nekozawa

Viesti Kirjoittaja Nekozawa » To Maalis 09, 2006 22:05

lainasin sen kirjastosta ja katsoin 2 kertaa meinasin jopa 3kerran katsoa se. se on niin hyvä, että kun kerran katsoo niin katsoo toisenkin kerran.
:D pidän kyseisestä elokuvasta.

Shuritza-Chan

Viesti Kirjoittaja Shuritza-Chan » Pe Maalis 10, 2006 19:42

Henkien kätkemä on Toooooodella hyvä anime elokuva. :D Elokuvan olen kattonu monta kertaa.Eikä vieläkään kyllästytä. Hahmot ovat hyviä ja omaperäisiä.Lisäksi elokuvassa on hyvä juoni. kymmenen pojoo tälle elokuvalle :D
Open your eyes don't you see
It's the world you believe in
Open your mouth and scream it out loud
At the world you believe in
The world....

widseek_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja widseek_ » Pe Maalis 10, 2006 22:22

^^Sehän siitä tekeekin hyvän, koska kestää monenkin katsomis kerran, loistava juoni, hyvät henkilöhahmot, erittäin hienot musiikit ja hienot tapahtuma paikat :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”