Princess Tutu

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Puri-chan

Viesti Kirjoittaja Puri-chan » Ke Heinä 04, 2007 20:00

Katsoin ensimmäistä jaksoa puoleen väliin, sitten riitti. En suoraan sanottuna kestänyt enempää. :D
Piirrostyyli ei ollut yhtään mieleeni, ja päähenkilön äänikin oli rasittava. Kaveri kyllä tykkää siitä, mutta minuun ei iske..
Na no da. [/url]

Ji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ji » Su Heinä 22, 2007 12:40

Aluksi oli vaikeaa kun siellä niitä eläimiä tanssahteli, mutta siihen tottui jonnin ajan kuluttua. Harmi ettei sinne koskaan tullut sitä norsua. XD

Ahirun ääni meinasi myös aiheuttaa hiukan päänvaivaa, mutta siihen tottui onneksi aika nopeaa. Miehetsukkahousuissa (vai olisiko nämmä nyt olleet vielä poikia) on tietenkin hyvä juttu.
Kissaopettaja...ilmeisesti hänellä oli tarvetta vaimolle, kun aina oli uhkailun kohteena huonot oppilaatn et vaimoksi joutuu. :\ (ellen nyt väärin muista mikä on hyvinkin mahdollista.
Jostain syystä Mytho oli Ahirun ihastus ei ollut minulle mitenkään mielenkiintoinen hahmo, joten odotin aina Fakirin esiintuloa. Mukavan kärttyinen heppu.
Spoiler:
Olin sitten ihan positiivisesti yllättynyt, kun tämä Rue päätyi Mython kanssa yhteen. Mutta hiukan jäi harmittamaan Kun se Ahiru jäi ankaksi, olisi se nyt voinut Fakirin kanssa olla. (valivalivali)
Pidin myös siitä miten joka jaksossa oli eri baletti. Siis pähkinänsärkijä ja joutsenlampi näin esimerkiksi.
Ihan katottava ja sai jännittämään lopua johon olin sitten tyytyväinen.
Viimeksi muokannut Ji, Ma Kesä 09, 2008 17:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tuc-keksi

Viesti Kirjoittaja Tuc-keksi » To Syys 20, 2007 09:33

Mewinda kirjoitti:Katsoin ensimmäistä jaksoa puoleen väliin, sitten riitti. En suoraan sanottuna kestänyt enempää. :D
Piirrostyyli ei ollut yhtään mieleeni, ja päähenkilön äänikin oli rasittava. Kaveri kyllä tykkää siitä, mutta minuun ei iske..
Heh! Tuli mieleen fiilikset Ouran Kokou Host Clubista kun näin sen ensimmäisen jakson. Aika rankkaa menoa se oli...
"Rose... wand... floating... superior... crystal... eternal... beautiful... flower... genocide!"
Katsotut animeyt

Soraseiun

Viesti Kirjoittaja Soraseiun » To Syys 20, 2007 17:17

Minä katsoin tämän sarjan vain nähdäkseni olisiko siellä vaaleanpunainen norsu balettia tanssimassa. Noh..eihä se sieltä koskaan tullut :?

Siskon innostamana katsoin tämän sarjan, koska tämä hihitteli joissakin jaksoissa, joten halusin itsekin katsoa mistä oli kyse.
Vähän aikaa meni että pystyin sulattamaan sarjan tanssivat eläimet, mutta kissaopettaja oli vallan hulvaton tapaus.
Ja menipä vähän aikaa, että päähenkilön ääneen totuin.

Loppujen lopuksi sarja oli ihan katottava, mutta toiste en saisi itseäni sitä katsomaan. Itseäni häiritsi aina lopussa kun se tarinankertoja tuli selittämään asioita....sen olisi voinut jättää kokonaan poies niin olis ollut parempi. Musiikkikin oli hienoa kuunneltavaa sarjan aikana.

Fakiakin yllätti hiustensa suhteen. Kun tämän hiukset kastui yhdessä jaksossa, oli tämä heti paremman näkönen. :wink:

Tsubasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tsubasa » To Syys 20, 2007 18:34

Soraseiun kirjoitti: Itseäni häiritsi aina lopussa kun se tarinankertoja tuli selittämään asioita....sen olisi voinut jättää kokonaan poies niin olis ollut parempi.
Sitä sanotaan "previkaksi." Aika monessa sarjassa on sellaisia.

Lunaria

Viesti Kirjoittaja Lunaria » Ma Joulu 03, 2007 12:54

Minä siis NIIN rakastuin tähän sarjaa ja meinasin tyyliin repiä pääni irti ku eilen illalla hoksasin animea kattellessa, että enää oli vaan yksi jakso jäljellä. WUAAAH!

Alussa suoraansanottuna sarja ei kiinnostanu mua millään muotoa kauheasti...sain kirjastosta lainattua 1. volumen ja jo kansikuva meinasi säikäyttää minut totaallisesti...se oli vaan jotenkin niin...kauhea! Piirrosjälki oli muutenki vähän niin ja näin ja tarina..., no, mutta päätin silti kaikesta huolimatta kokeilla animea (ku yleensä muutenkin pidän animesta enemmän) ja se ISKI! :D Jotenkin tuntuu nyt ku ajattelen, että manga eteni tarinaltaankin jotenki aivan erilailla...pitäis lainata se ykkönen uudestaan... Mutta siis rakastuin sarjaan. Loppu oli todella ihana eikä sarja missään vaiheessa ollu mitenkään itsestään selvä vaikka niin saatto alussa vähän ajatella. Toisaalta olin vähän näreissäni ettei Mytho sitten kuitenkaan rakastanut Tutua, mutta toisaalta sai Rue sitten lopulta prinssinsä...jotenkin jäi vaan tuo Rue-viha päälle sarjan alusta, mutta lopultahan se kuitenki tais rakastaa Mythoa kaikista eniten että...parempi näin ja hieno loppu. Ainoa asia mikä oikeasti tympäsi oli ettei Ahirun ja Fakirin suhde päässyt sitten loppukädessä mihinkään. WAAH! Mä olisin niin odottanu romanssia näiden kahden välille...,mutta koko juttu jäi jotenki auki.

Kokonaisuudessaan kuitenkin aivan hitsin hieno anime...olisin toivonu pitemmäksi (ehkä), mutta ei kyllä tuntunu missään vaiheessa että edes yksikin jakso olisi tehty turhaan. Ja neko-sensei oli vain BEST! :lol: Ja kaikki jotka eivät ole sarjaan vielä tutustuneet...älkää ihmeessä säikähtäkö tuota baletti-teemaa! Ja vaikka kyseessä onkin satu...se ei todellaakaan ole mikään tyypillinen satu vaan paljon moniulotteisempi :D
~~Kuka antaisi minulle siivet....?~~

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ma Joulu 03, 2007 12:58

Miten tähän liittyy ne kitarasooloa vetävät ninjat? Se ei ole koskaan oikein selvinnyt minulle.

Jos jonain päivänä päätän alkaa katsomaan sohjoa, tämä on varmasti yksi ensimmäisiä sarjoja joihin tutustun.

Pavez
Viesti:

Re: Princess Tutu

Viesti Kirjoittaja Pavez » To Kesä 05, 2008 00:15

Tulee vähän Full Moonin animeversio mieleen. Pää hajoaa aina välillä ja pitää käydä hermosauhuilla tai vain kuunnella Muse - Starlight tms. pari kertaa täysillä. Mutta raivostuttaviin kohtauksiin tottuu, kunhan vaan sohjovaihde isketään kunnolla silmään ja suonissa alkaa hemoglobiinin sijaan virtaamaan sulaa sokeria. Sitten ollaan saavuttamassa niitä euforian tiloja joiden takia sohjoa edes katsotaan.

Mutta meininki on(sohjouden lisäksi) aivan loistavaa. Fiilis on aika surrealistinen kun juoni, kerronta ja hahmot ovat kaikki vähän sieltä jostain tuntemattomasta.

Tällaiset sarjat eivät harmillisesti voi ikinä nousta suosituiksi, sillä tämä menee sinne "katsoin 2 jaksoa ja vihasin"-luokkaan todella monilla. Muistakaa Lucky Star, Simoun ja vastaavat! Eivät nekään heti hyviltä vaikuttaneet!

Okei okei, fanityttöpuoleni on ottanut nyt rauhoittavia, joten josko katsottaisiin rationaalinen analyysi: Olen katsonut vasta 6 jaksoa, tykkään juonesta, hahmoista, tunnelmasta jne; mutta liika sohjous ärsyttää välillä. Kokonaisuutena ansaitsee kuitenkin miltei kiitettävän arvosanan.

Joo-o, pitäskö mennä nukkumaan.

chinor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja chinor » To Kesä 05, 2008 02:21

Tutu on erittäin virkistävä ja erilainen shoujo. Karsastin alkuun tätä baletti-teemaa, mutta sarja olikin toteutettu erittäin kauniisti ilman, että balettiin edes kyllästyi (ja tämä on aika hyvin, kun ottaa huomioon, että balettia tanssittiin lähestulkoon koko ajan). Itse ainakin innostuin jopa baletista hieman, ja tarkoituksena olikin käydä katsomassa Giselle-baletti, joka oli animessakin yhdessä kohtaa (mutta laiska kun olen, niin en käynyt). Tästä päästäänkin hienosti sarjan musiikkiin. Tutun soundtrack on ehdottomasti yksi suosikeistani, tai siis, ihanaa klassista musiikkia? Kyllä kiitos.

Hahmotkin oli toteutettu sillä tavalla mukavasti, että alussa oli hyvikset ja pahikset, ja sitten yhtäkkiä käännetäänkin roolit toisinpäin. Näin päädyin ensin Mython ihkutuksesta Fakirin ihkutukseen. Ruesta en tykännyt missään vaiheessa, vaikka hänenkin motiivinsa selitettiin ja draamaa tulvi. Ahiru vain oli paljon mukavampi. Loppu oli dramaattinen (ja surullinen), eikä kyyneliltä säästytty taaskaan. Seurasin viimeisiä jaksoja aika pitkälti sydän kurkussa, ja kun viimeinkin jakso oli katsottu, jäi se tuttu "haluan lisää"-tunne. En kuitenkaan usko, että animea olisi voinut loppupisteestä enää hyvin jatkaa, joten olen tyytyväinen siihen, mitä sain.

Mainiota shoujoa, katsoisin mielelläni uudestaankin.
誰にも優しく愛に生きる人~ あにき~!! | ミカンせいじん | 「森の安藤」

Aralys

Viesti Kirjoittaja Aralys » To Kesä 05, 2008 23:12

Princess Tutu on ehdottomasti parhaimpia shojosarjoja, joita olen nähnyt. Hahmot olivat omaperäisiä, ja huolella tehtyjä, ei sellaisia "noniin, tehdääpäs tuosta tuommoinen söpö ja tuo on pahis ja tuo on semmonen jne". Lemppareitani alusta asti olivat Ahiru, Fakir ja Rue. Mythosta en pitänyt, jotenkin vähän liian imelä ja äänikin oli jotenkin epämieluisa. Juoni eteni hyvin, vaikka muutama loppua edeltävä jakso olikin ehkä hieman tylsempi, mutta hitaus oli toisaalta hyvä, koska viimeinen jakso olikin sitten pelkkää toimintaa. Loppu oli koskettava ja hyvä, etenkin
Spoiler:
kun oli fanittanut AhiruxFakir-paritusta alusta alkaen. Harmi vain, että näiden kahden välille ei kummepaa romanssia syntynyt ja Ahiru jäi ankaksi. Itse toivoin, että Ahiru oli muuttunut pysyvästi ihmiseksi ja hän olisi voinut jatkaa elämää ihmisenä Fakirin kanssa. Ja vielä se jäi harmittamaan, että he eivät suudelleet kertaakaan. Ah, se oli ollut loistava päätös loistavalle animelle. *liikaa sohjoa*
I'm safe
up high
nothing can touch me

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » Ma Kesä 09, 2008 03:41

Viimeinen jaksokin vihdoin katsottu.

On se uskomatonta, miten homma onnistuu paranemaan tasaisesti 14 jaksoa, jonka jälkeen sarjan taso lähtee syöksykierteeseen. Onneksi 23. jakso ottaa ohjat käsiinsä taas ja loppu loistaa. Homma meni välillä jo vähän eeppiseksi, mutta yhdeksän jaksoa kehnoutta 26:sta oli kyllä hieman liikaa.
Hieman ärsyttää kun potentiaalia olisi ollut niin paljon parempaan, mutta kyllähän tämä ihan viihdyttävää oli.

wyverna

Viesti Kirjoittaja wyverna » Ma Huhti 13, 2009 10:45

Olen kyseisen animen katsonut ja pidin. Minulla ei vielä siihen aikaan ollut mikään paras englanti, joten en aina ymmärtänyt kaikkea. Esim, ne alkujutut missä se nainen kertoo jotain, skippasin aina yli, kun en ymmärtänyt.
Ja se ärsytti, että Ahirun ja Fakian suhde jäi auki ja Rue sai Mython. Minä en oikeen Ruesta pitänyt, ja Mythoonkin meni hermot siinä kun siitä tuli sellainen korppi. Yksi kaverini katsoi sarjan ja ihastui mutta päivitteli minulle: Miten Fakia tyydyttää miehiset halunsa kun Ahiru on taas ankka? *krhm*
Nauroin vain tälle kommentille ja sanoin että ne ei varmaan ajatellu sitä sitten siinä lopussa.
Njoo. Hieman huvittavaa oli, kun tämä samainen kaverini luuli sitä muurahaiskarhua Rueksi, ja kysyi miksi siitä yhtäkkiä tuli sellainen. :D (näinhän se asia ei ollut)
Mutta yleinen mielipiteeni on, että se on ihan OK ja sen katsomiseen voi kuluttaa aikaansa. :3
長寿と繁栄を。

Saint-Just

Viesti Kirjoittaja Saint-Just » Su Huhti 19, 2009 21:43

Hyvä sarja varustettuna loistavalla soundtrackilla ja hyvillä hahmoilla. Parempi kuin suurin osa muista shojosarjoista ja huomattavasti parempi kuin suurin osa muista taikatyttöshojosarjoista. Täynnä hyvää klassista musiikkia ja sarjaa voisi seurata jo pelkästään sen takia.

Hahmot olivat tarpeeksi hyviä. Ahiru ja Fakir olivat pirun kovia, Rue oli vähän niin ja näin, kun taas Mytho ei iskenyt ollenkaan. Kaveri oli uskomattoman tylsä ja persoonaton eikä voi muuta kuin ihmetellä, miten Ahiru oli voinut ihastua tuollaiseen. Olihan tuo persoonattomuus tosin hahmon ideakin, mutta se häiritsi silti. Rue oli kyllä hot ja ääni silkkaa hunajaa, mutta en hänestä erityisesti pitänyt. Toi kyllä mukavaa vastapainoa Ahiruun/Tutuun. Itse päähenkilö Ahiru oli hauska ja viihdyttävä, vaikka ääni vaatikin vähän totuttautumista. Fakirista pidin varmaan eniten, alussa oli kärttyinen mutta muuttui sitten mukavaksi ja välittäväksi. Kemia Ahirun ja Fakirin välillä toimi mainiosti, ja onneksi kamala Mytho jäi romanssissa vähän taka-alalle. Sivuhahmot, pääasiassa Neko-sensei, Lilie & Pike, Edel ja Uzura, täyttivät myös roolinsa mukavasti.

Jossain keskivaiheilla sarja muuttui vähän huonommaksi, kun tuli vähän liikaa pitkästyttävää toistoa, mutta onneksi se parani vielä loppuun mennessä. Itse lopetus oli hieno ja koskettava, ja oikeat tyypit päätyivät yhteen.

Koji

Viesti Kirjoittaja Koji » Pe Heinä 31, 2009 13:25

Yksi ainoista shojo sarjoista mistä pidän. Hahmot ovat ihania. Fakirista en aluksi pitänyt, mutta sitten rupesinkin tykkäämään. Mytho on suloinen, vaikka kovinkin outo ja vähän tylsä. Ahiru on hauska hahmo x) viihdytti mukavasti. Rue... En tykkää. Ärsyttävä hahmo. Neko-sensei taas... No yksi niistä hauskimmista hahmoista.

Juoni on vallan mainio. Vaikka se välillä alkoi pyörimään ympyräää... Loppu oli upea.

Musiikitkin... Ah x3 Alkutunnari ei vain iskenut, kun en pidä sellaisesta pimputuksesta. Muuten musiikit olivat ihania.
My Anime List || DeviantArt || Klik
Tracon V: Shun Kazami (Bakugan) & Beyond Birthday (Death Note)

Malicia

Viesti Kirjoittaja Malicia » Ma Elo 24, 2009 12:52

Tutu on tähän mennessä yksi parhaimmista shoujoista mitä itse olen nähnyt :D Itse rakastuin aikanaan Shoujo kakumei Utenaan ja tutussa oli jossakin tasolla samanlainen tunnelma tosin synkkyyttä ei samalla tasolla ollut mitä Utenassa. Olisikos syynä varmaan tämä prinsseily ja satuelementit. Kuitenki vanhana Sailor moon fanina ei taikatyttöilykään saanut irvistelemään. Mielenkiintoisia hahmoja ja musiikit oli aivan ihania.
Loppuratkaisusta tuumasin aikanani että....
Spoiler:
..itseä ei kirvellyt se että Ahiru ei saanut Mythoa lopussa koska itseä enemmän suretti se että Fakir ja Ahiru ei saanut toisiaan. Mytho ei muutenkaan omiin suosikkihahmoihin kuulunut, sen verta tuli kyllästyttyä siihen kaihoisaan voihkintaan. "ah... sain sydämeni palasen takaisin.. ah kiitos tutuh~ 8<" Tosin hahmon pisteet nousivat kovasti sitten kun Mytho ei enää ollut niin.. tyhjä.

Ruella ja Fakirilla oli enemmän tyyliä. Rue on varmaan suosikkihahmoja itse sarjasta, sen jälkeen tulee Fakir. Ihanan kovapintaisen oloinen mies joka sitten näyttää herkän puolensa. Kaunista.
Mutta ylipäätänsä kaikkien shoujoa rakastavien kuuluisi nähdä Tutu.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”