Card Captor Sakura

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kazuha

Card Captor Sakura

Viesti Kirjoittaja Kazuha » Pe Helmi 17, 2006 15:14

Mitä mieltä olette? Itse tykkään hirveästi, vaikka se onkin minua nuoremmille tarkoitettu. Anime -lehdessäkin oli joskus juttu, hyvät pisteet oli siinäkin saanut. En itse ole kovin suuri CLAMPin fani, mutta tästä kyllä pidän.

Animea löytyy koneelta ja mangaa hyllystä, kummatkin ovat hyviä. Tuli vain mieleen, kun joku joskus sanoi, että katsonko pokemonia, kun katsoin CCS:ää. o_O Kannattaa lukea/katsoa! Mutta kaikkihan eivät tietenkään pidä tästä, mutta omat mielipiteet kaikilla :).

moderaattorin ilmoitus - sarjan perustiedot löytyvät täältä:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=1552
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... php?id=126
"Nothing above. A-and below is some mysterious object I know nothing of..."
- Miaka (Fushgi Yûgi)

Teukku

Viesti Kirjoittaja Teukku » Pe Helmi 17, 2006 15:52

Itte oon nähnyt kaikki jaksot + molemmat elokuvat. Omistan myös itse nuo sarjat bokseina. Loistava sarja, eihän noita muuten ostaisi.

Sepeh

Viesti Kirjoittaja Sepeh » La Helmi 18, 2006 11:17

Kaikki jaksot olen myös itse nähnyt, olihan se ihan mukava sarja. Ensimmäinen tuotantokausi löytyy vielä aitona hyllystä. Välillä alkoi se korttien metsästäminen puuduttamaan, mutta loppua kohden sarja parani entisestään.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » La Helmi 18, 2006 13:37

Kaiken (sen vähän) mitä tiedän elämästä opin CCS:stä. Ohessa otteita näistä asioista:
- CLAMP on sadistiryhmä
- Shaoran on söpö
- Ja Yue. Sillä on myös mukavat housut
- Animen tyttö/naishahmot eivät aina ole kaiken pahan alku ja juuri. Niitä ei aina tarvitse pelätä
- Rakkaus voittaa
- Maailmassa on oikeus
- Ja vääryys
- Suuret asiat voi kertoa yksinkertaisestikin
- Muutkin kun Miyazaki osaavat puhutella ikäryhmien ylitse
- ARRGH (tm)

Voisi siis sanoa että CCS onnistui osumaan jokaiselle rosvosektorille ja päävoitolle samanaikaisesti. Vaikkakin alku on vähän hidas, sen on oikeastaan oltava tuollainen että sanoma ja ympäristö uppoaisivat nuoremmillekin hyvin. Ei sitä putkeen katso, muttei nyt liene tarkoituskaan. Semmoinen sopivan tasaiselle jaksolle ripoteltu tahti toimii. Realismi toki sikseen, mutta huonoja vaikutteita CCS:stä on vaikea saada.

CCS sai pomppimaan ilosta sekä jyrsimään pöydänjalkaa tu(r)skastuneena. Se on shoujoa parhaimmillaan eikä ammu miltään osin yli. Se ei tee tuuletinhuoltoa asiattomilla elementeillä. Se ei käänny ylisokeriseksi. Sen tilannehuumori joskus yllättää muttei pelästytä. Se on jokaisen ihmisen mittainen, just eikä melkein tai yli.

Tai sitten ei. On selvä, että jos genre tai CLAMPin tyyli ei nappaa niin ei siitä sitten pidä.

Miniarvostelu oli Anime-lehdessä numerossa 5 sivulla 10.

Jen-chan

Viesti Kirjoittaja Jen-chan » La Helmi 18, 2006 16:46

Ah, CCS vastasi viime vuonna suurimmasta hiusten repimis kaudesta, kun yritin etsiä master of clowin vikaa pokkaria,jota muuten ei edes löytynyt Lontoosta, kun sellä kävin.Mutta nyt kaikki on hyvin kun se löytyi Fantasiapeleistä ja nyt etsinnän alla on anime.

Se on kyllä yksi parhaimpia sarjoja mitä olen lukenut ja meidän talouden vanhus osastokin pitää siitä(kylläkin aluksi äiti oli vähän peloissaan siitä pinkin määärästä, muttä kun paljastui kuinka pervo se sarja on niin sekin alkoi nauttia siitä).

iina

Viesti Kirjoittaja iina » La Helmi 18, 2006 23:28

Liimauduin penkkiin kiinni, kun olin ensimmäisen mangan saanut käsiini. Luin melkeinpä siltä istumalta koko sarjan. Muistui kovin mieleeni ne ajat, kun luin kerta toisensa jälkeen muutamia samoja romaaneja niiden romanttisuuden ja ihmissuhdekiemuroiden vuoksi. Mielikuvitusmatkailu käy helpoksi Sakuran mukana, eihän tarinan tarvitse olla mahdotonta synkistelyä ollakseen uskottava. Kurjuutta näkee ihan riittävästi, kun vilkaisee ikkunasta ulos.

Parhaillaan hankinnassa ovat CCS-levyt. Tahdon ne kaikki erillisinä.. jostain masokistisesta syystä. Mutta noh, on sitä turhempaankin rahaa pistetty. Muutakin CCS-krääsää on alkanut kerääntyä nurkkiin, mutta sitähän ei voi olla koskaan liikaa.. ;)

~ Pessimisti näkee vaikeutta joka tehtävässä, optimisti näkee tehtävää joka vaikeudessa ~

Niki-chan

Viesti Kirjoittaja Niki-chan » Ma Helmi 20, 2006 21:54

Oi, ihana mangana ja vallan valloittava animena. Kuuluu lempisarjojeni aateliseen kastiin, jonne vain harvat ja valitut pääsevät.
Tosin ei supersöpöytensä takia sovi kaikkein (teini)angstisimpiin päiviin. Toisaalta siitä tulee myös paremmalle tuulelle. 8)

Sanfea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sanfea » Su Tammi 14, 2007 01:41

CCS on ehdoton ja iän ikuinen suosikkini. Manga on mitä taidokkain ja koskettavin kokemus varsinkin lopussa. Voin sanoa rakastavani tätä sarjaa koko sydämestäni!
Ja muuten, sen on Syaoran EI Shaoran! En voi sille mitään, mutta joka kerta kun luen jonkun kirjoittavan rakkaan Syaoranin nimen väärin korvissani särähtää. Voi sitä tuskaa... Kiltit, käyttäkään pikkuisesta oikeaa nimeä. Joohan?? :)

Moon Yan

Viesti Kirjoittaja Moon Yan » Su Tammi 14, 2007 14:48

Päätin ottaa riskin, ja ostin CCS elokuvan Anttilasta, vaikken ollut ikinä nähnyt animesarjaa. Elokuva oli mukiin menevä, ja kiinnostuin itse sarjasta sen myötä. Kysymys kuuluu: Onko animella ja mangalla hirveästi eroa, vai onko aivan sama kumpaa alan ostamaan?

Sanfea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sanfea » Su Tammi 14, 2007 15:07

Moon Yan kirjoitti:Päätin ottaa riskin, ja ostin CCS elokuvan Anttilasta, vaikken ollut ikinä nähnyt animesarjaa. Elokuva oli mukiin menevä, ja kiinnostuin itse sarjasta sen myötä. Kysymys kuuluu: Onko animella ja mangalla hirveästi eroa, vai onko aivan sama kumpaa alan ostamaan?
Animessa on sama perusidea kuin mangassakin. Se on kuitenkin venytetty 70 jakson pituiseksi, joten mukana on ehkä hieman täyteeltä tuntuvia jaksoja. Anime on myös hidastempoisempi ja osa tapahtumista on lähes täysin erilaisia kuin mangassa. Animessa myös jätetään kertomatta muutama oleellinen asia, mutta toisaalta siinä on lisättynä paljon sellaista, mikä mangassa ei ilmene.
Itse suosittelisin mangan ostamista. Ensinnäkin se on esteettisesti paljon onnistuneempi kuin anime. Toiseksi siitä on turha täyttö jätetty pois ja keskitytty olennaiseen. Kolmanneksi mangaan jaksaa tarttua useampaan otteeseen kuin animeen.
Tämä on kuitenkin vain minun mielipiteeni. :)

Marsipaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marsipaani » Ma Tammi 15, 2007 18:47

Mielestäni ihan hyvä... En ole kyllä lukenut, mutta elokuvan olen katsonut! :D Ajattelin ostaa jostain mangaa sitten kun löydän.
Muff'n~

Kyoko

Viesti Kirjoittaja Kyoko » Ke Tammi 17, 2007 11:42

Tykkään tästä sarjasta kovasti.
Olen ostanut itselleni tuon elokuvan ja siitä kaikki oikeastaan lähtikin.
Nyt miulla on sitten koko ekan kauden mangat ja toisesta kaudesta puuttuu ainoastaan nro. 6 , mitä en löydä mistään *nyyhkis*.

Suosikki hahmoni on ilman muuta Yue ja no, onhan Eriolkin ihan mukava tyyppi :twisted: .
Juu, sarja on ihan ok, ellei lasketa mukaan niitä jotaikin söpöily kohtia mitä mä en aina siedä, vaikka shoujoa seuraankin.
Hyvä sarja ja jos jonkin sortin arvosanaa olisi annettava niin se olisi 9-
And believe me I AM STILL ALIVE
I'm doing science and I'm STILL ALIVE
I feel fantastic and I'm STILL ALIVE
While you're dying I'll be STILL ALIVE
And when you're dead I will be STILL ALIVE

Katsotut animet

Kirara

Viesti Kirjoittaja Kirara » Ma Helmi 05, 2007 19:14

Pidin kyllä Card Captor elokuvasta, mutta aika tyhmää oli kun piti tietää heti kuka oli kuka. Olin aluksi vähän pihalla enkä tajunnut kaikkea, mutta kun katsoi uudestaan niin tajusin enemmän.
Ostaisin mangaa, mutta kun täältä pikku Hyvinkäältä ei löydy sitä ja pitäisi tilata ja se kestää triljoona vuotta. ):

Noudattaako muuten anime tuota mangaa aika paljon? Ainahan niitä on jonkin verran muunneltu, mutta suurin piirtein.

female Itachi

Viesti Kirjoittaja female Itachi » Su Maalis 25, 2007 17:04

Fanitan CLAMPia! Card Captor Sakura on ihana! Siitä ei pääse yli eikä ympäri. CLAMP kierrättää hauskasti hahmoja ja paikkoja mangoissaan. Oon kattonu kyseistä sarjaa animena ja CLAMPin kynän jälki näkyy sevästi. ^________^
Omen i-Estel Edain ú-chebin estel anim.

iina

Viesti Kirjoittaja iina » Su Maalis 25, 2007 23:08

Card Captor Sakura animena on siis tv-sarja, missä on 70 jaksoa, sekä kaksi elokuvaa (plus Kero-spinoff). Mangaa on 12 pokkaria, joten animeen on lykätty osa jos toinenkin lisukkeeksi. Muutoin kyllä anime menee melkolailla mangan mukaan.

CCS on sen verran pinkki sarja, että heikompaa saattaa hirvittää. Hahmot ja niiden suhteet keskenään on kyllä niin hienosti rakenneltu, että pelkästään jo heitä seuraamalla saa hykerryskohtauksia. Naamalla on väistämättä leveä hymy, jos nyt ylipäätään kestää katsoa. Ryppyotsaisimmat todennäköisesti jättävät seuraamisen ensimmäiseen jaksoon, mutta suosittelen jaksamaan vähän pidemmälle. Ellei söpöstely ja taikatyttöily iske animena niin lukekaa edes manga. ^^ Mahtavan herttainen sarja loistavilla hahmoilla, mitäpä sitä muuta voisi toivoa. <3

~ Pessimisti näkee vaikeutta joka tehtävässä, optimisti näkee tehtävää joka vaikeudessa ~

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”