Paradise Kiss

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Ireth

Paradise Kiss

Viesti Kirjoittaja Ireth » To Helmi 16, 2006 18:52

Eipä ole tälle mielestäni hyvälle sarjalle vielä perustettu keskustelua (?) jollen nyt ihan väärin katsonut^^ Tässä kuitenkin omat mielipiteeni kyseisestä mangasta ja animesta.
Ensin ihastuin sarjassa tuohon piirrostyyliin; se on omaperäisempää, kirja ei ole täynnä jättisilmäisiä tyttösiä vaikka ihan mangalta vielä näyttääkin. Kerrankin löysin kannen, joka ei ollut täynnä mitä omaperäisimpiä väriyhdistelmiä ja juonikin vaikutti ihan ok:lta. Kotona sitten aloin lukemaan, ja olin ennätysajassa lukenut koko mangan kannesta kanteen. Innostuin henkilöistä heti ja pian alussa oudoimmilta ja naurettavilta tuntuneet henkilöt olivat ihania ja juoni vaikutti koko ajan enemmän lupaavalta. Ja ei aikaakaan kun sain kuulla kaverillani PK:ta olevan animena ja päivässä katsoin kaikki läpi hetkeäkään kyllästymättä.. Seuraavina päivinä (jollei jopa 4 päivän ajan..) päässä pyöri (mielestäni sarjalle hyvin valitut) alku ja loppumusiikki taukoamatta ja tuntui kuin ei olisi omaa elämää ollenkaan kun ajatukset pyöri vain kyseisen sarjan tiimoilla. Kaverit kyllästyivät jo kuuntelemaan loputonta saarnaa PK:n juonesta ja aah kuinka kukin henkilö oli nyt niin ihana luennoista (onneksi tämä vaihe meni vihdoin ohi, nyt voin jopa kuunnella noita musiikkeja saamatta outoja tunnevyörykohtauksia). Mangasta animeen on karsittu osa kohtauksista, mutta ei mielestäni ainakaan juonta haittaavasti. Piirrosjälki on mangassa huolellisempi (mielestäni esim. Arashi näyttää erilaiselta mangassa kuin animessa) ja animessa miinuksena on välillä mielestäni liiaksi pitkitettyjä hiljaisia kohtauksia, kuin jaksoon olisi haluttu muutaman sekuntin lisä. Musiikista annan animelle plussan.

Onko muilla kokemuksia kyseisestä mangasta? Entäs tekijän Ai Yazawan muista mangoista? Tässä vielä tokyopopin esittelyn osoite...
http://www.tokyopop.com/dbpage.php?page ... uctid=1162

moderaattorin lisäys - teoksen perustiedot voit tarkastaa täältä:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=5081
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=1569

iina

Viesti Kirjoittaja iina » To Helmi 16, 2006 20:47

Pohdiskelin itsekin ketjun aloittamista vähän aikaisemmin, kun en löytänyt. Ehditpä ensiksi.. :) Luin joskus reilu vuosi sitten pari ensimmäistä osaa, tai ahmin oikeastaan, mutta jostain syystä Paradise Kiss jäi hieman unohduksiin. Takaraivossa se kuitenkin oli koko ajan ja ensimmäisen jakson animesta katsottuani ostin samantien kaksi ensimmäistä osaa mangaa.

Vielä en ole ehtinyt koko sarjaa katsastaa, mutta vaikuttaa Hyvin, Hyvin Lupaavalta. Onneksi manga on vain viisiosainen, olen jo ihan pulassa muutenkin pitkien sarjojen kanssa. Mukavaa vaihtelua siis :) Kiinnostuin ihan aluksi aiheesta muodin parissa. Mangan hahmot ovat sympaattisia, piirustusjälki on varsin mukavaa ja ihmissuhdekuvaukset toimivia.

Animen alku- ja lopputunnarit jäävät tosiaan soimaan päähän. Hyvät valinnat musiikkipuolella muutenkin. Animaatio on nättiä, tosin ensimmäisen kerran Yukarin chibi/karikatyyri-hahmoilu hieman pisti silmään, mutta siihenkin on jo ehtinyt tottua. Tulee mitä todennäköisimmin hankittua joskus hamassa tulevaisuudessa myös animena omaan hyllyyn ja OSTkin on vakavassa harkinnassa..

*two thumbs up*

~ Pessimisti näkee vaikeutta joka tehtävässä, optimisti näkee tehtävää joka vaikeudessa ~

Liekki

Viesti Kirjoittaja Liekki » Pe Helmi 17, 2006 13:05

Mangaa pari ekaa pokkaria olen lukenut ja suunnitelmissa hankkia lisää. Juuri kannen takia ( :lol: ) dissasin tätä sarjaa aluksi, enkä ottanut korviini että se minua saattaisi kiinnostaa, kun kerta vaatemuodista tykkään. Noh, loppujen lopuksi minut lähes pakotettiin tutustumaan tähän sarjaan hieman ja eikös mitä, kyllä kolahti :lol:
Huumori on kyllä niin hauskaa ja hahmot varsin eläväisiä että ei ole mitään valittamista 8)
Ja tietysti plussaa on, että ei ole turhan pitkäksi tätä sarjaa venytetty, kärsii ostaa nuo puuttuvat pokkarit vielä :wink:
- Here's your knife.
- SWORD.
- Whatever...

K8Skies

Viesti Kirjoittaja K8Skies » Pe Helmi 17, 2006 19:17

Paradise Kiss on ainakin animena todella erilainen ja erottuu valtavirrasta, tiedä sitten edukseen vai eikö. Itse en ole mangaa lukenut, mutta animesta tykkään. Piirrostyyli on tosiaan varsin erilaista ja sarja muutenkin kulkee omia polkujaan, mutta animaatio on hauskaa, todella eläväistä ja jotenkin liioitellun korostettua. Varmaan se pääsyy miksi tästä pidänkin. Myös loppumusiikki oli aika hauska yllätys, kun ensimmäisen kerran sen kuulin. Tuli sellainen "mitä ihmettä" kun Franz Ferdinand pärähti soimaan.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

Ireth

Viesti Kirjoittaja Ireth » La Helmi 18, 2006 17:23

Juu, olin muutenkin frans ferdinardin cd:tä ollut ostamassa edellisenä päivänä kun sitten seuraavana päivänä tähän animeen tutustuin, joten loppumusiikki ainakin tuli yllätyksenä! Minullekkin aihe kolahti, kun olen aina kaikenlaisesta piirtämisestä ja vaatteiden suunnittelusta tykännyt^^ (Ja kerrankin mangassa oli pitkä päähenkilö...! Jotenkin Yukari sen takia jopa vähän samaistuttavammalta, kun olen itsekkin pitkä.. :roll: )

Liekki

Viesti Kirjoittaja Liekki » La Helmi 18, 2006 17:54

Ireth kirjoitti: (Ja kerrankin mangassa oli pitkä päähenkilö...! Jotenkin Yukari sen takia jopa vähän samaistuttavammalta, kun olen itsekkin pitkä.. :roll: )
Heh heh, no olihan se uutta että kerrankin päähenkilöstä on tehty pitkä, mutta itse (kai) tällä perusteella samaistun paremmin lyhyisiin henkilöihin kun itsekin olen tämmöinen nysä :lol: Mutta loogista tietenkin että malliksi vain pitkät pääsevät.
Kuuntelin muuten animen alkutunnarin! Jäi aika vahvasti soimaan päähän sen jälkeen..... 8)
- Here's your knife.
- SWORD.
- Whatever...

kagura

Viesti Kirjoittaja kagura » La Maalis 11, 2006 19:51

Tää on mullakin lähiaikojen ostoslistalla. Eräs ystäväni - sarjakuvapiirtäjä itsekin - suositteli tätä lämpimästi ja tähän mennessä kaikki hänen suosituksensa ovat menneet nappiin :)
- ナナ -

Ireth

Viesti Kirjoittaja Ireth » Su Maalis 12, 2006 17:33

Juu, pari kaveriani sanoivat loppua todella huonoksi, mutta mieluummin minä ainakin tuollaisen lopun olisin laittanut kuin sellaisen "aah kaikki on täydellistä". Pari päivää olin siis ihan omissa maailmoissani koulussa kun jokasesta asiasta tuli mieleen vain tämä sarja, esim. kaikesta hyräilystä ne tunnari biisit. Mitä mieltä muut oli siitä lopusta?

Arashii
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arashii » La Maalis 18, 2006 22:50

En ole tosiaankaan koko sarjaa katsonut/lukenut, mutta eipä se minua estä mielipidettäni sanomasta. >XD

Animena olen nyt kattonut 6 jaksoa. Mangaa ajattelin ostaa myös, yleensä kun pidän enemmän mangasta kuin animesta.

Ensin minuun kolahti juuri tuo ''erikoinen'' piirtotyyli. Oikeastaan sehän on melko tavallinen jos vertaa esim. amerikkalaisiin sarjakuviin. Mittasuhteet ovat kunnossa (lukuun ottamatta niitä chibejä tietty..) ja silmät ei ole niin isot, kuin useimmissa sarjoissa. Taustat ja kaikki ovat nättejä ja ihan kuin valokuvia. Juonikin on hyvä, kiva katsella välillä jotain, missä ei seikkailla ympäriinsä ja tapella.

Ja musiikista: Lonely in Gorgeus on nykyään yksi lempibiiseistäni. :D

edit: moderaattorin pyynnöstä editoitu. anteeksi. ^^'
Viimeksi muokannut Arashii, Su Maalis 19, 2006 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Let's move the small talk off of me, please!"

kagura

Viesti Kirjoittaja kagura » Su Maalis 19, 2006 11:39

Pah mä yritin eilen Helsingin mangakauppoja selata, mutta missään ei ollut hyllyssä ykkösosaa. Boohoo.. Nimittäin mulla alkaa tulle nyt tästä joku sellanen pakkomielle, kun olen mangan taidetta netissä vilkuillut ja törmännyt valtavan kauniisiin kuviin.

...

No niin näin pitkän ajan jälkeen vihdoin aloitin sarjan lukemisen ja eilen ostin ja ahmaisin ensimmäisen pokkarin.

En voinut laskea sitä kädestä ollenkaan. Siis tykkäsin ihan mielettömästi. Jotenkin muotimaailmamanga tuntui musta vähän tympeältä idealta, ja ainoa syy, mikä sai kiinnostumaan oli taide. Yazawan taide todella miellyttää silmää, mutta tässä oli kyllä niin paljon muutakin kiinnostavaa.

Paradise kiss -teamin jäsenet olivat kaikki varsinaisia persoonia, ja kaikki he oli saatu todella kiinnostaviksi hahmoiksi ja mulla onkin tunne, että hahmot kehittyvät ja saavat uusia puoliakin tarinan myötä. Sekstaamista ja viitteitä siihen ja kännit olivat aiheina myös, ja varmaan tämä onkin vähän vanhemmalle lukijakunnalle suunnattu. Päähenkilötkin olivat sen tavallisen kuudentoista sijaan jo 18 kypsässä ( :roll: ) iässä. Hirveesti mitään söpöilyä ja chibeilyä tässä ei ollut, mutta ilmankin pärjäsi hyvin. Ehdottomasti helmi.

Sitten pari kysymystä:
- Animea en löytänyt ainakaan pacificin listalta. Onko sitä siis edes julkaistu dvd:nä? Vai onko sillä jokin toineen nimi?
- Onko joku jo tutustunut Yazawan Nana-mangaan? Yritin sitäkin Fantsusta bongailla, mutta ei ollut hyllyssä. Onko jollain tietoa Ai Yazawan muista mangoista (mitä ja minkälaisia).
- ナナ -

Armin^

Viesti Kirjoittaja Armin^ » Pe Kesä 16, 2006 12:42

Paradise Kiss on ollut aikoinaan ensimmäisiäni lukemiani manga-alppeja, ainoastaan viimeinen osa on lukematta. Takaraivossa se on kutkutellut, mutta jäänyt sinne. Mitä itseasiassa, nyt kun asiaa mietin, ihmettelen.

Pidän muutenkin vanhemmalle väelle suunnatusta mangasta, mutta jotenkin Arashin ja Miwakon (muistinkohan nimen oikein..?) pöytäkohtaus tuntui omituiselta... ehkä se, että Miwako kuitenkin on ihan pikkulapsen näköinen (apua, sisäinen kukkahattutätini heräsi..). Jotenkin se myös kiehtoi (olen siis perverssikin...)

Muistaakseni jossain vaiheessa näitä osia oli vaikea saada, mutta käsittääkseni niistäkin on nyt tehty uuden painokset...?

Animesta en ennen tätä ketjua ollut kuullutkaan, joten aloitan senkin metsästämisen. Tosin yhdyn edelliseen puhujaan, etten tätä myöskään löytänyt, joten löytyykö sitä DVD:nä?
Rekka Shinen!

kagura

Viesti Kirjoittaja kagura » Ma Kesä 19, 2006 00:08

Otin vähän selvää animesta enemmän, ja julkaisuvuosi on ollut 2005 eli ilmeisesti ei ole julkaistu muualla kun japanissa vielä. Mutta eiköhän se aikanaan sitten.

Kakkososa mangaa oli yhtä hyvä kuin ensimmäinen. Ja kyllä se Miwako/Arashi -kohtaus ekassa osassa oli vähän että "häh", mutta toisaalta, onhan ne tosiaan sen ikäisiä, että mikä ettei.. se on vaan se Miwakon babydoll-look kun hämää :roll:
- ナナ -

Mako

Viesti Kirjoittaja Mako » Ke Kesä 21, 2006 20:57

Minäkin tutustuin tuohon mangaan joskus viime syksynä,kun lainasin ykkösosan kirjastosta.
Aivan ihana manga!Piirustustyyli,hahmot,juonikin...Nh.n___n
Nyt en vain ole lukenut sitä enempää,kun kirjastossa oli vain se ykkönen,eikä ole (muka)ollut rahaa ostaa kakkosta. :)

iina

Viesti Kirjoittaja iina » Ti Loka 24, 2006 22:46

Whee~
Nytpä tiedän mihin tuhlaan veronpalautuksista osan. Nimittäin Paradise Kissin ensimmäinen DVD on tulossa markkinoille \o/ (Geneon Entertainment (USA) Inc., julkaisupäivämäärä 19.12.2006 Tieto ANN:n sivuilta). Täytyy kyllä myöntää, etten vieläkään omista edes mangaa kokonaan.. Se on sillä kuuluisalla hankintalistalla, kunhan vain varallisuus antaisi myöten.

ParaKissu onnistuu kyllä yllättämään joka kerta, kun olen mangan napannut käteeni ihan vain vilkaistakseni, huomaan lukeneeni sen jälleen kerran kannesta kanteen. :3 Piirrostyyliä ei voi olla kehumatta liikaa ja ah me hahmot ^.^ <3 Tuskin maltan odottaa, että näen animenkin loppuun.

~ Pessimisti näkee vaikeutta joka tehtävässä, optimisti näkee tehtävää joka vaikeudessa ~

kagura

Viesti Kirjoittaja kagura » Ke Loka 25, 2006 14:44

Minäkin odotan animea kärsimättömänä, vaikka se ei ole ihan hirveän hyviä arvosteluja saanutkaan... päinvastoin. Ja ilmeisesti aika tynkä anime 12 jaksoineen. Mutta Yazawa on Yazawa ja pakkohan tuo on hankkia ja katsoa. ParaKiss -manga kuuluu ehdottomiin mangamaailmani ykkösiin, mutta pakko hieman tässä mainostaa Nanaa.. siihen verrattuna ParaKiss vaikuttaa Yazawan harjoitustyöltä ;)

Muokattu: sain itseasiassa sarjan käsiini juuri. Hassua kyllä se oli minulle lähetetty lahjana tulemaan tietämättäni jo kun kirjoitin eilen tätä viestiä. Siinä on 13 osaa ja kommentoin luonnollisesti katseltuani.

--------

Animen katsottuani sanoisin:
Anime oli ihan ok. Mutta pelkästään ok. Siinä oli siis 12 jaksoa ja tarina eteni melko ripeästi. Hahmot olivat paljon mangaa latteampia ja aika erilaisia. Mangassa kaikilla ParaKissin jäsenillä oli kiinnostava persoona, mutta anime lätisti kaikki Yukaria ja georgea lukuunottamatta vain taustakoristeiksi. Arashi varsinkin oli pettymys. Mangan jälkeen anime oli varmasti ymmärrettävämpi, olihan pohjalla tieto hahmojen historiasta ja vaikuttimista, mutta pelkän animen pohjalta olisi ollut vähän ihmettelemistä. Esim. kun Arashi äkkiä puuskahtaa Miwakolle, että "hän ei olisi ainakaan ottanut sinua väkisin" ilman että tätä Miwakon ja Arashin välistä asiaa olisi käyty muuten läpi. Yukari ja George olivat sitten hieman sielukkaampia, tosin kaukana mangan hahmojen elävyydestä.

Hyvänä puolena animessa oli visuaalisuus. Vaikka tarina ja hamot jäivät varjoksi mangasta, niin visuaalisti anime oli nautittava. Yukarin sininen mekko animoituna oli valtavan kaunis. Samoin George sinisine hiuksineen. Eye-candy anime, ei paljon muuta. Jos sellaista arvostaa, niin anime on hyvä hankinta. Tarinankerronnasta nauttivalle mielummin manga siis kouraan!
- ナナ -

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”