Ergo Proxy

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kkos

Ergo Proxy

Viesti Kirjoittaja Kkos » To Helmi 16, 2006 00:48

onko joku muunkin sattunut törmäämään tähän aivan fantastisesti animoituun sarjaan. mangan puolelta ei ole itselläni mitään tietoa onko koko sarjaa edes myynnissä mangana...jos joku tietää enemmän, voisi ilmaista itseään :)

moderaattorin lisäys - teoksen perustiedot voit tarkastaa täältä:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=5115
What a horrible night to have a BO!

aNty
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aNty » La Maalis 18, 2006 01:31

Kyllä, törmätty on. (:
Katsoin ensimmäiset 3 jaksoa ja luultavasti tiedossa hyvä sarja.

Tosiaan mangaakin olisi mukava lukea, jos sellaista nyt on. Itse en ainakaan löytänyt, pikaisesti kun etsin. Viisaammat valaiskaa meitä!
~
~

K8Skies

Viesti Kirjoittaja K8Skies » La Maalis 18, 2006 02:52

Yhden jakson olen katsonut, ja täysin koukkuun jäin jo ensimmäisten minuuttien aikana. Musiikki ja animaatio ovat kerta
kaikkiaan aivan mahtavia, mutta niin päähenkilöstä, ympäristöstä ja itse juonesta tulee sellainen olo, että on tämän olisi jo jossain nähnyt ennenkin. Lil varsinkin on oikein erityisen kliseisen tuntuinen päähenkilö, mutta nämä seikat tulevat luultavasti muuttumaan ja vaikkeivat muuttuisikaan, eivät ne oikeastaan haittaa, koska Ergo Proxy on vain niin erinomaisen oloinen sarja. Katsotaan kuitenkin mitä tulee jatkossa.

Mangaa ei Ergo Proxystä ole.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

Cyb

Viesti Kirjoittaja Cyb » La Maalis 18, 2006 14:34

Yhden jakson olen ehtinyt katsastaa, ja vaikken yleensä haluaisi vain sen perusteella pompata johtopäätöksiin niin minulle jäi sen perusteella sellainen maku, että sarjasta olisi yritetty tehdä jollain tavalla surrealistista epäselvällä kerronnalla, ja epäonnistuttu siinä surkeasti. Tunnelma oli kyllä hyvä ja mikäli ymmärsin tapahtumia oikein, aihepiirikin sopii minulle. Kunhan ehdin katsoa muita jaksoja niin ehkä mielipiteeni kerronnan tyylistä muuttuu.
SchützTaffel

niidel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niidel » Ma Maalis 20, 2006 00:39

Ihan mielenkiintoiselta vaikutti sen kuuluisan yhden jakson perusteella. Arviointini on tosin <-----------> näin paljon puolueellinen, kun ko. anime on samalta porukalta kuin Witch Hunter Robin, mikä on yksi suosikkianimeni (Taku Iwasakin musiikit vaikuttivat myös asiaan ;>). Vähän tuli mieleen myös Ghost In The Shell Stand-Alone Complex :D Mikä ei kyllä ole yhtään huono juttu.

Mitä pääosabeibeen tulee, niin ihan söpöhän se on ;D Ja sillä on haulikko \o/! Nainen minun makuuni \o/! Ainoa ongelma on vaan se, että se on vähän liian CRAAAAWLING IIIIIN MY SKIIIIN, ihme emo-meininki sillä :D Ja ne siniset luomivärit :P...

Jään odottamaan jatkoa :O

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Ma Maalis 20, 2006 00:41

Juu, ensimmäisen jakson olen katsonut ja oikein mukavalta vaikuttaa. Odotan näkeväni lisää :wink:
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

ShyHi

Viesti Kirjoittaja ShyHi » Ma Kesä 05, 2006 19:23

Synkkää maailmanlopun meininkiä, joka on onnistunut yllättämään vielä kymmenen jakson jälkeen. Harvassa ovat ne animet, joista voin sanoa todella pitäväni ja tämä on yksi niistä. Tarina etenee pikkuhiljaa, eikä kaikkea läväytetä selväksi heti alkumetreillä. Re-L Mayer on ensimmäinen naishahmo, joka on tehnyt minuun vaikutuksen poikkeamalla herkästä, haavoittuvasta ja kitisevästä stereotypiasta olematta kuitenkaan liian macho. Pino on ihastuttavan viaton kaiken kauhean keskellä ja Vincent vaan niin ulkona kaikesta ympärillään tapahtuvasta, että koko ajan odottaa mitä hänelle tulee seuraavaksi tapahtumaan.
“There is much more to the world than you think. Perhaps it is really a doorway, and if you choose to go inside, you'll find many unexpected things.” ~ Shigeru Miyamoto ~

Kkos

Viesti Kirjoittaja Kkos » Ti Kesä 06, 2006 05:43

jostain syystä olen kerennyt jo vähän pettymään ennakko-odotuksieni suhteen tarinankerrontaan..

eri mieltä edellisen kirjoittajan kanssa olen kumminkin eräästä asiasta:
Real Mayar (huvittava sinäänsä, kaikki sarjan hahmot tuntuvat lausuvan eri tavalla hänen nimensä..vaihtelua) taitaakin olla ainut joka on enemmän tai vähemmän pihalla (10 nähdyn jakson perusteella) tapahtumista..
toivottavasti tarinankerronnan puolella tahti vähän kiristyisi, kun potentiaalia tuntuu olevan useammallekkin kuin yhdelle tuotantokaudelle.

ShyHi

Viesti Kirjoittaja ShyHi » Ti Kesä 06, 2006 18:41

Kkos kirjoitti:Real Mayar (huvittava sinäänsä, kaikki sarjan hahmot tuntuvat lausuvan eri tavalla hänen nimensä..vaihtelua)
Hieman on kieltämättä aiheuttanut hämmennystä tuo nimijuttu, eivätkä tekijät/kääntäjätkään taida olla oikein selvillä mikä oikea muoto on...

Kortissa jotain ihan muuta kuin käännöksessä...

Ja taas monitorissa ihan eri kuin kortissa...tai käännöksessä :)
Kkos kirjoitti:Real Mayar taitaakin olla ainut joka on enemmän tai vähemmän pihalla (10 nähdyn jakson perusteella) tapahtumista..
Tarkemmin kun ajattelin ja jakson kymmenen perusteella, Daedalus (tai Dedars) tuntuu olevan ainut, jolla on jotenkin näppinsä sotkettuna koko soppaan ja jonkinlainen "suuri suunnitelma" kehitteillä.Ha! Ehkä ylivarovaisuutta, mutta eipä ihan niin helposti kukaan spoilaannu ^^.
“There is much more to the world than you think. Perhaps it is really a doorway, and if you choose to go inside, you'll find many unexpected things.” ~ Shigeru Miyamoto ~

Kkos

Viesti Kirjoittaja Kkos » Ke Kesä 07, 2006 23:33

ShyHi kirjoitti:
Kkos kirjoitti:Real Mayar (huvittava sinäänsä, kaikki sarjan hahmot tuntuvat lausuvan eri tavalla hänen nimensä..vaihtelua)
Hieman on kieltämättä aiheuttanut hämmennystä tuo nimijuttu, eivätkä tekijät/kääntäjätkään taida olla oikein selvillä mikä oikea muoto on...
jospa tyydytään siihen mitä tietoa ANN antaa "Real Mayar, a female inspector from the Citizen Information Bureau"

Sir_Lancelot

Viesti Kirjoittaja Sir_Lancelot » Su Kesä 11, 2006 09:50

Hyvä sarja tämäkin. Tosin kunnolla kärryille pääsin vasta 9. jakson kohdalla. Kaikki pienet vihjeet on piilotettu varsin näppärästi. Tai sitten minä olen vain tyhmä... :wink:

Kkos

Viesti Kirjoittaja Kkos » To Loka 05, 2006 00:21

nytpä on tästäkin sarjasta tullut katsottua kaikki 23 jaksoa. tahallista venytystä mutta silti pakko oli katsoa ihan viimeinenkin jakso jotta juonesta tajusi olennaisimmat seikat. suosittelen lämpimästi niille jotka haluavat yrittää tehdä itse johtopäätöksiä laahaavasta dialogista.

Mikoto

Viesti Kirjoittaja Mikoto » Ma Tammi 01, 2007 23:51

Koko sarjan olen tässä loman aikana katsellut, ja pitkästä aikaa taisin sattumalta löytää todella hyvän animen. Sarja on "ulkoa" katsottuna hyvinkin kaunis, mutta mielestäni sen sisältöön piti keskittyä ehkä liiankin tarkasti.

Päähenkilö on todellakin näyttävä <- löysin kuvan jostain testituloksesta ja pakkohan se animekin oli sitten löytää...
The GazettE @ Tavastia, Helsinki ♥♥♥

PinkuSamurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PinkuSamurai » Su Tammi 07, 2007 03:36

khyyl khyyl tää tuli katottua :) mahtava sarja !! vähän eroaa näiden edellisestä sarjasta :D
~ NYA ~

NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver » Su Helmi 18, 2007 17:10

Ergo Proxy tuli katseltua loppuun eilisiltana. Parempaa animea pitkään aikaan, muttei aivan sitä parasta. Tunnelma sarjassa on alkumetreiltä kohdallaan ja katsojan oletukset jutuista ovat aika kaukana siitä mihin ne sarja päättyessä menevät. Koukuttavampia juttuja on kerronnan verkkaus ja kuinka henkilöiden ja maailman taustat tulevat pikkuhiljaa esiin. Tarinankerronta tosin ontuu sarja keskivaiheilla ja ainakin allekirjoittanut oli vähällä lopettaa sarjan katsominen. Loppua lähestyttäessä homma rupeaa taas rullaamaan. Näinkin hahmovetoisessa animessa Real Mayer on harvinaisen tylsä hahmo, vaikka saakiin hieman ihmisyyttä matkan aikana. Myöskään Vincent ei saa suurta sympatiaa aikaan, vaikka sopivan pihalla onkin. Vincentistä tulee hieman mieleen stereotyyppinen japanilainen myyntimies. Pino ja Raul Greed puolestaan ovatkin sarjan parasta antia. Hellyyttävän viattomassa lapsiandroidissa ei voida mennä vikaan. Raul, hitaasti itsetuhoaan kohti kulkevana, on varsin maukas hahmo. Myös Daedalus vakuuttaa omia etujaan ja intohimojaan havittelevana paskiaisena. Proxyistä voi olla montaa mieltä. Sarjan animaatio on pääosin mainiota, mutta piirtojälki notkuu varsinkin sarjan puolessa välin. Sarjan musiikit vakuuttavat ja Radioheadin "Paranoid Android" päätöstunnarina on varsin osuva.

Summattuna Ergo Proxy on katsottava paketti, joka hieman kärsii turhasta venytyksestä. Sarjassa on paljon psykologista ja filosofista jauhantaa, joten toinen katselukerta on varmasti kannattava.
" Only the past is impossible to change."
http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?seller=ville2501

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”