XXXHOLiC

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Don Pixe

Viesti Kirjoittaja Don Pixe » Ke Kesä 21, 2006 12:36

Linkin voi etsiä itsekin, mutta tässä olisi -> http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=2890 Aika suppeasti kyllä kertovat Animenewsnetworkissa, mutta eiköhän siitä sen ihan perusperusperusidean saa.

Nythän kun kuulimme tästä boksista (täällä)... Niin. Itse odotan kovin innolla, jos siinä tosiaan on nuo alkuperäiset äänet ja vielä suomitekstitkin. Muhaha...

Mineko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mineko » Ke Kesä 21, 2006 19:35

Minusta xxxHolic on ok sarja, taide on ihan nättiä ja juoni kunnollinen, mutta voiton vie Tsubasa Reservoir Chronicle.

// Tämän viestin voi minun puolestani poistaa, se ei sisällä mitään järkevästi argumentoitua tai nokkelasti sanottua. Onneksi kirjoitustaitoni ovat nykyisin paremmat. En vain keksi xxxHolicista tällä hetkellä mitään kunnollista sanottavaa.
Viimeksi muokannut Mineko, Ke Marras 12, 2008 15:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Pe Kesä 30, 2006 02:49

Juu nyt on katottu 12 jaksoa Holikkia, on tää kyllä vaan hassun jäntskyli sarja katsoa keskellä yötä, varsinkin jaksot 10, ja 12 on antanu ihan halvatun hassut kylmät väristykset, ja pelästyttäny näin sopivasti keskellä yötä kun yksinään pimeessä sitä katselee :D
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

Chiame

Viesti Kirjoittaja Chiame » Pe Maalis 14, 2008 20:15

Katsoin animen, ja mielestäni oikein mainio, ainakin itse pidin. Kimihiro oli yllätys sillä hänellähän on valkoinen iho ja pienet pupillit, joten hän näyttää ihan joltain pahikselta!! Ja sitähän herra ei ole lähimainkaan ("Himmawarri-chaaaaan<3" 8) ). Muutenkin luulin hommaa vakavemmaksi. Domeki oli mielestäni varsin paljon vähemmän komea kuin Kimihiro...en vaan ymmärrä miksi ihmeessä hänet on leimattu "tyttöjen suosikiksi". Kimihiro oli paaaaaljon ystävällisempi, komeampi ja iloisempi!! :? Joo ja hänhän kokkaa mainiosti!! That's so weird... Yuukokin oli mielestäni hyvä hahmo. Mokonakin oli vähän ylläri, kun se on sellainen hellanlettas utulutu kawaii El Dumbo Korvajänis ja sitten se vetää pään täyteen Yuukon kanssa. 8)
Never push the "Big Red"-button!! Never!!
http://riinapuri.deviantart.com

chinor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja chinor » Ma Maalis 17, 2008 00:10

XXXHOLiC on jotenkin kummasti kivunnut lempisarjojeni joukkoon aivan viime aikoina. Ensimmäisen tuotantokauden animesta olen nähnyt, tykkäsin siitä hirrrrrrrrveästi, ja odotankin kovalla innolla toista kautta joka alkaa aivan pian n____n Joskus kauan kauan sitten ostin mangan kaksi ensimmäistä osaa, mutta vasta nyt kun kiinnostus tähän sarjaan on herännyt uudestaan, uskaltauduin Fantsuun ostamaan lisää (3.-5. osat). Tykkään mangan (ja animenkin) tyylistä aivan älyttömästi, se ei ole sitä perusCLAMPia, vaan tyylitellympää ja graafisempaa (ei sillä että perusCLAMP huonoa olisi :3).

Täällä kovin monet ovat Watanukin ja Doumekin paritusta vastaan, itse kuitenkin olen täysin sen kannalla, sehän on ilmiselvää :------D <3 Ja sitäpaitsi, Himawari on niin hömelö, se vaan kiduttaa Watanukia olemalla niin ylenpalttisen tietämätön mitä ympärillä tapahtuu. Eipä siinä mitään, shounen-ai -vihjailut ovat yksi CLAMPin tavaramerkeistä, ja tuovat omalta osaltani ainakin mukavaa lisäjännitystä sarjoihin.
誰にも優しく愛に生きる人~ あにき~!! | ミカンせいじん | 「森の安藤」

Oxu

Re: XXXHOLiC

Viesti Kirjoittaja Oxu » Ke Touko 21, 2008 19:58

XxxHolic on ehdottomasti yksi minun lempi sarjoistani. Ensinnäkin pidän Sarjan graafisesta tyylistä erittäin paljon, se on melkein kuin taidetta. Sarjan hahmot ovat aivan mahtavia (jos ei lasketa mokonaa). Erittäin hauskaa katsoa selvästi alkoholisointuneen Yuukon juoksuttaa watanukia tai kun doumeki ilmestyy tyhjästä kiusaamaan watanukia "aho" :D .
Onneksi kauan odotettu XxxHolic kei on alkanut. Olen katsonut siitä 5 ensimmäistä jaksoa ja en ole joutunut pettymään :P

tietääkö kukaan muuuten mistä päin suomea saisi Xxxholic mangaa? kirjastosta olen kattonut ja löytänytkin, mutta ruotsinkielisenä :|

chinor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja chinor » Ke Touko 21, 2008 23:13

XXXHOLiCcia löytyy ainakin Fantasiapeleistä, muistan joskus nähneeni sitä myös Suomalaisessa Kirjakaupassakin.
誰にも優しく愛に生きる人~ あにき~!! | ミカンせいじん | 「森の安藤」

Yolko

Re:

Viesti Kirjoittaja Yolko » To Touko 22, 2008 10:44

chinor kirjoitti:Täällä kovin monet ovat Watanukin ja Doumekin paritusta vastaan, itse kuitenkin olen täysin sen kannalla, sehän on ilmiselvää :------D <3 Ja sitäpaitsi, Himawari on niin hömelö, se vaan kiduttaa Watanukia olemalla niin ylenpalttisen tietämätön mitä ympärillä tapahtuu. Eipä siinä mitään, shounen-ai -vihjailut ovat yksi CLAMPin tavaramerkeistä, ja tuovat omalta osaltani ainakin mukavaa lisäjännitystä sarjoihin.
Aivan! 8D Olen erittäin samaa mieltä. Joskus olisi jopa kiva nähdä CLAMPin menevän pidemmälle näiden paritustensa kanssa.. Kun tällä hetkellä itse oikea paritus jää fanficcien kirjoittajien tehtäväksi. Tosin, nykyinen tilannehan on melkoisen nerokas - saavuttaa perusparituksista pitävät normi-ihmiset, muttei kuitenkaan jätä shounen-ai/yaoi-kansaa aivan kylmäksi. Näin saavutetaan suuri yleisö a lá CLAMP. :'DD Tokyo Babylonia ja X tv:täkin oli kiva seurata näiden vihjailujen ansiosta.

Siis, minäkin pidän XXXHOLiCista kovasti. CLAMPin sarjat nyt yleensäkin ovat tupanneet olevaan mieleeni, pidän Mokona Apapan tyylin lisäksi myös kovasti tästä pelkistetymmästä tyylistä ja avauskuvia jaksaa katsella pitkäänkin. Ja kun nättiin sarjaan mukaan ynnätään vielä hauskoja hahmoja, viittauksia muihin sarjoihin ja yliluonnollisia teemojakin vielä, olen aivan myyty. Tällä hetkellä hyllystäni löytyy neljä pokkaria ko. sarjaa ja anime on tullut katsottua XXXHOLiC Kei:n alkujaksoja myöten. Yleensä en jaksa fanittaa jatkuvia sarjoja, ja siksi minulla ei olekaan enempää mangaa, mutta XXXHOLiC on kyllä omalla alueellaan oikein loistava sarja. Watanukiin ihastuin jo alkumetreillä ja myös Yuukon suorasukaisen määräilevä käytös jaksoi naurattaa. Himawarista en ole erityisemmin pitänyt koskaan, mutta myös monet sivuhahmot ovat olleet mieleeni. Myöhemmin shounen-aista sekä yaoista innostuttuani luin ja katsoin uudestaan Watanuki x Doumeki-parituksen näkökulmasta. Kyseiseen paritukseen liittyviä fanficcejä on myös tullut luettua melkoisen paljon ja suunnitteilla on jopa oma fic. :3 XXXHOLiC Kein alusta löytyvä jännite Watanukin ja Doumekin välillä oli varsin nautittavaa katsottavaa, kyllä vain.
"Mihi!"
Spoiler: リンックス
Mah AMVs Teh Arts [DA profile]

gauntlilikoi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gauntlilikoi » Ke Loka 03, 2012 23:26

Tästä on ilmeisesti ensi vuonna tulossa live-action-draamasovitus :d En oikein tiedä mitä ajatella, mutta joka tapauksessa täytyy tsekata ihan mielenkiinnosta. Aika kummallista että holicista tehdään live-action nyt kun sarja on jo päättynyt eikä ole muutenkaan tällä hetkellä kovin ajankohtainen. Ei sillä, en valita :d

KasumiU

Viesti Kirjoittaja KasumiU » Su Maalis 10, 2013 01:32

Itse ainakin katsottua jo animen ekan jakson rakastuin siihen täysin vaikken animen artista oiken tykännytkää. Yuuko on minusta näin raa'asti sanottuna helvetin hotti naikkonen, ulkonäöllisesti ja persoonallisesti :wink: ja Watanuki on tosi hyvä päähenkilö : hän on hauska ja osaa olla vakava, on kohtelias (Doumekia lukuun ottamatta), ihanan näköinen. Se vähän ketuttaa kun Doumeki on tosi hyvä ystävä Watanukia kohtaan, tämä vaan huutaa ja morkkaa Doumekia.

Juoni oli minusta tosi ihana ja mielnekiintoinen, siinä myös tulee tutustumaan Japanin myytteihin ja kertomuksiin, mistä itse tykkään.

Mangaa aloin tuossa muutama viikko sitten lukemaan, ja ihastuin heti hahmoille oikeutta tekevään arttiin, etenkin nenäverenvuotoa aiheuttavissa chaptereiden aluissa >:3. Mietin, onko mielikuvitustani, mutta onko Doumeki vähän törkeämpi mangassa? :| Mutta joka tapauksessa, mielestäni todella viehättävä teos.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”