Lupin III

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Puuhakka

Re: Lupin III

Viesti Kirjoittaja Puuhakka » Su Touko 10, 2015 23:28

VampireNaomi kirjoitti:Minulle on yllättäen iskenyt päälle pienoinen Lupin-kuume ja olen hankkinut kaikkea mahdollista, mitä olen käsiini saanut. Fantasiapeleihin oli jäänyt pyörimään pari loppupään pokkaria Tokyopopin aikoinaan julkaisemasta mangasta, joten hankin sieltä vähän luettavaa ja katsastin myös Babylonin suomalaisen DVD:n. Manga oli hämmentävä kokemus, sillä vaikka se onkin ajoittain hauska ja oivaltava, minulla oli välillä vaikeuksia erottaa hahmoja toisistaan ja tajuta, mitä hittoa oikein tapahtuu. Ruutujen välillä ei joskus tunnu olevan mitään loogista yhteyttä. Tätä lukisi kyllä lisääkin, mutta en viitsi ruveta metsästämään eBaysta yms. puuttuvia pokkareita, koska hinta nousisi postikulujen kanssa liian suolaiseksi.
Se manga on tosi rankkaa luettavaa. Mä tykkään Lupinista kovasti, mutta en pidä siitä lainkaan. On se välillä joo ihan hauskaa luettavaa, mutta se piirtotyyli on liian luonnosmaista, hahmoja on mahdotonta erottaa toisistaan, ja sarja on tosi nihilistinen. Lupin väkisinmakaa naisia jatkuvasti ja käyttäytyy kuin mikäkin psykopaatti perverssi. Mangaa ei välttämättä edes tunnistaisi Lupiniksi ellei sen nimi olisi Lupin. Tiedän että se oli koko sarjan alkuräjähdys, mutta olen iloinen että anime lähti muille teille sen kanssa.
The Legend of the Gold of Babylon -leffasta olen lukenut lähinnä haukkuja, mutta ei tuo nyt niin kamala ollut. Piirrostyyli oli välillä vähän outo ja koko tarina oli jotenkin laimea, mutta ei se huonoin näkemäni Lupin ollut.
Jännää, harvoin näkee ihmisiä jotka tykkää Babylonista. Minä (ja moni muu) inhoan sitä. Se on tosi outo, ja siinä isoja tahditusongelmia ja se loppu... Ei hitto jopa Mystery of Mamon loppu on helposti nieltävissä Babyloniin verrattuna. Se on kyllä minun kirjoissani surkein Lupin mitää minkä olen nähnyt. Sillä on hetkensä, mutta kokonaisuutena se on vaan tosi kehno. Mun on helpompi katsella Odinia kuin Babylonia, ja se on jo aika paljon sanottu se.

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Ma Touko 11, 2015 19:04

Puuhakka kirjoitti:Mangaa ei välttämättä edes tunnistaisi Lupiniksi ellei sen nimi olisi Lupin. Tiedän että se oli koko sarjan alkuräjähdys, mutta olen iloinen että anime lähti muille teille sen kanssa.
Jos olisin odottanut mangalta samaa menoa kuin animessa, olisin ehkä inhonnut sitä, mutta olin lukenut niin monesta paikasta etukäteen varoituksia juuri tuosta Lupinin käytöksestä, että olin varautunut henkisesti. Itsenäisenä teoksena manga ei ehkä ole oikein mitään, mutta siitä tekee mielenkiintoisen nimenomaan se, miten sitä voi verrata animen kanssa. Ja omaan huumorintajuuni iski täysin esim. kohta jossa, joku tyyppi meinasi raiskata naisen ja antoi selitykseksi, että piirtäjä tykkää tämmöisestä ja heti seuraavassa ruudussa tyyppiä puukotettiin, koska piirtäjä tykkää myös semmoisesta.
Sillä on hetkensä, mutta kokonaisuutena se on vaan tosi kehno. Mun on helpompi katsella Odinia kuin Babylonia, ja se on jo aika paljon sanottu se.
Babylon oli sentään viihdyttävä, mitä en voi sanoa Return of Pycalista, joka oli tylsä ja melkein sai itkemään, kun ajattelin, miten hyvä se olisi voinut olla jos se olisi tehty paremmin. Tuollaista haaskattua potentiaalia näkee harvoin. En ole noita kaikkein uusimpia spesiaaleja nähnyt, mutta niistä olen myös kuullut, että ovat aika vetämättömiä.

Mikäs tuo Odin on? En nyt osaa yhdistää sitä mihinkään.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Eat-Man 4/12]
Anime- ja mangablogini

Puuhakka

Viesti Kirjoittaja Puuhakka » Ma Touko 11, 2015 19:32

VampireNaomi kirjoitti:Babylon oli sentään viihdyttävä, mitä en voi sanoa Return of Pycalista, joka oli tylsä ja melkein sai itkemään, kun ajattelin, miten hyvä se olisi voinut olla jos se olisi tehty paremmin. Tuollaista haaskattua potentiaalia näkee harvoin. En ole noita kaikkein uusimpia spesiaaleja nähnyt, mutta niistä olen myös kuullut, että ovat aika vetämättömiä.

Mikäs tuo Odin on? En nyt osaa yhdistää sitä mihinkään.
Odin: Photon Sailer Starlight aka Starlight Mutiny. Yoshinobu "Yamato" Nishizakin tuottama vuoden 1985 scifielokuva. Sen piti olla ensimmäinen elokuva trilogiassa, mutta se menestyi niin huonosti että tarina jäi ekaan osaan. Odin on kuuluisa siitä miten totaalisen surkea se on. Se on kaksituntinen elokuva, mutta sen katsominen tuntuu kestävän kymmenen. Son tosi tylsä, ylipitkä, tuskainen ja typerä läjä ohjaajien puserrettua egoa elokuvamuodossa. Leffa on näti kuin mikä, mutta sitä ei vaan ole kiva katsoa. Se on yksi surkeimmista anime-mistään mitä olen ikinä nähnyt, ja silti katselisin sen mieluummin kuin Babylonin. Return of Pycal on joo kanssa aika karseaa kuraa, mut ainakin se lopputaistelu on tosi viihdyttävä, ja se ei aiheuta väsymystä huonon tahdituksen vuoksi. Babylonissa on hetkensä, vähän kuten vaikka Harmageddonissa on hetkensä, mut se kaikki muu niiden välissä...

EDIT: Tarkoitus ei toki ole haukkua makuasi. Jos tykkää Babylonista niin hienoa, olet minua parempi ihminen, mutta mulla on valtavia ongelmia sen kanssa.

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Ma Touko 11, 2015 20:19

No, nyt sait kiinnostumaan tuosta Odinista. Pitää katsastaa se joskus sopivan tilaisuuden tullen.

Ja en tietenkään ajattele, että haukkuisit makuani jotenkin. Keskustelut menevät ennen pitkää tylsiksi, jos kaikki ovat aina samaa mieltä, ja niin kauan kuin puhutaan teoksista eikä ihmisistä, ei mielestäni tarvitse jarrutella kommenttiensa kanssa yhtään.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Eat-Man 4/12]
Anime- ja mangablogini

Puuhakka

Viesti Kirjoittaja Puuhakka » Ma Touko 11, 2015 21:14

VampireNaomi kirjoitti:No, nyt sait kiinnostumaan tuosta Odinista. Pitää katsastaa se joskus sopivan tilaisuuden tullen.
Musta alkoi tuntua äkkiä siltä kuin olisin juuri pistänyt käteesi käsikranaatin. Mutta sinä vedät sen sokan kyllä itse irti! En ole vastuussa Odinin aiheuttamasta kivusta ja tuskasta.

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » To Touko 14, 2015 19:35

Napoleon's Dictionary ei oikein napannut. Yleensä aarteenmetsästystarinat ovat suosikkejani Lupinin seikkailuista, mutta tässä juoni oli tasapaksu alusta loppuun ja jäin kaipaamaan kunnollista kliimaksia. Pahikset olivat tylsiä, samoin poliisinainen, joka ensin on muka ammattilainen, mutta pari sanaa Lupinilta riittää kääntämään hänen maailmankatsomuksensa päälaelleen. Muutama yksittäinen kohtaus tai kommentti hahmoilta olivat hauskoja, mutta paljon muuta tästä ei jäänyt käteen. Harmi, sillä olin saanut jostain etukäteen kuvan, että tämä olisi tosi hyvä.
Anime- ja mangablogini

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » La Touko 30, 2015 19:41

Hommasin Funimationin aikoinaan julkaisemat leffaboksit ja olen nyt katsellut niitä. Voyage to Danger oli ihan ok, vaikken koskaan jaksa kunnolla innostua niistä Lupineista, joissa vastuksena on laiton asekauppias. Suosikkijuonenkäänteisiini kuuluu, että tyyppi x on muka kuollut, vaan ei olekaan ja tulee sitten täydellisellä hetkellä takaisin, ja tätähän tarjottiin tässä jopa kaksin kappalein. Olin vähän pettynyt tuohon Jigenin ja Karenin kuvioon, sillä olin etukäteen saanut fanivideoiden ja keskustelujen kautta kuvan, että se olisi erityisen tunteellista tavaraa. Ja pöh. Se alun kohtaus, jossa Jigen opetti Karenia ampumaan oli ainoa, jossa oli edes jotain tunnelatausta. Vaikka Lupineita on jo tullut aika paljon katsottua, en ole vielä törmännyt yhteenkään, jossa Jigenillä tuntuisi olevan aidosti tunteita sitä naista kohtaan, jonka kanssa hänellä on jotain menossa. Toisessa TV-sarjassa kai on jotain lupaavia jaksoja, mutta spesiaalit ovat olleet tämän suhteen pettymyksiä. Zenigatan rooli tässä oli toisaalta hämmentävän vääränlainen hänelle, mutta toisaalta ihan hauska.

Dragon of Doom oli myös ihan kelvollista perustavaraa, tosin plussaa siitä, että Goemonilla oli siinä jopa oikea rooli. Lisäksi häntä on aina kiva nähdä naisen kanssa, sillä siitä seuraa yleensä sekä hauskoja että tunteellisia kohtauksia. Tykkäsin monista kohdista, erityisesti lopun ilmataistelusta. Kuitenkin tämä oli vähän sellainen, että ei siitä loppujen lopuksi jäänyt paljon mitään mieleen. Muoks: ei kun joo, Fujiko oli tosi hotti siinä cowgirl-asussa, joka hänellä oli alun naamiaisissa. Iso plussa ja esimerkki siitä, että oikea asu on usein paljon seksikkäämpi kuin paljas pinta.

Kolmas tähän mennessä katsomani on The Pursuit of Harimao's Treasure, ja tämä olikin sitten mielestäni aika huono. Tai no, tykkäsin toimintakohtauksista ja Fujikon säätämisestä sen vanhan ukon kanssa, sillä kerrankin hänen kohteensa oli sen verran charmantti, että tämä meno oli hauskaa eikä ällöttävää. Mutta natsit pahiksina eivät menneet kohdallani läpi, varsinkaan se outo naiseksi pukeutuva pääjehu (lisäksi typerin nimi ikinä!). Ja kaiken sen patsaiden etsimisen jälkeen itse aarre ja sen löytäminen ja kadottaminen olivat pettymyksiä. En pitänyt Goemonin osasta tässä, sillä ensin hän ei tee juuri muuta kuin kinastelee palkastaan Lupinin kanssa, sitten katoaa juonesta täysin ja ilmestyy lopuksi aivan tyhjästä, ihan kuin käsikirjoittajat olisivat äkkiä tajunneet että hei, Goemonia pitää näyttää ruudulla ennen kuin tämä loppuu. Toisaalta tykkään aina Goemonin ja Fujikon yhteistyöstä ja tämä tarjosi lopussa vähän tätä.

Seuraavaksi oli tarkoitus katsoa The Legend of Twilight Gemini, mutta boksissani näyttää olevan leikattu versio. Brittijulkaisu kuulemma on kokonainen, joten pyysin Englannissa asuvaa kaveriani hankkimaan sen minulle käytettynä. Jos sekin on kuitenkin pätkitty, niin sitten katson jo oikeudekseni ladata tämän jostain.
Anime- ja mangablogini

Puuhakka

Viesti Kirjoittaja Puuhakka » Su Touko 31, 2015 02:51

VampireNaomi kirjoitti: Dragon of Doom oli myös ihan kelvollista perustavaraa, tosin plussaa siitä, että Goemonilla oli siinä jopa oikea rooli. Lisäksi häntä on aina kiva nähdä naisen kanssa, sillä siitä seuraa yleensä sekä hauskoja että tunteellisia kohtauksia.
Goemon tuppaa yleensä olemaan Lupin spesiaaleissa taustahahmo ellei sitten spesiaali keskity nimenomaan häneen. Ihan ymmärrettävää koska Goemon on käytännössä voittamaton, ja se läsnäolo veisi muutoin kaiken jännityksen pois toiminnasta. Pitää kyl varmaan jossain välissä katsoa tuo Dragon of Doom. Son yksi niistä harvoista spesiaaleista joita en ole itse nähnyt.
Seuraavaksi oli tarkoitus katsoa The Legend of Twilight Gemini, mutta boksissani näyttää olevan leikattu versio. Brittijulkaisu kuulemma on kokonainen, joten pyysin Englannissa asuvaa kaveriani hankkimaan sen minulle käytettynä. Jos sekin on kuitenkin pätkitty, niin sitten katson jo oikeudekseni ladata tämän jostain.
Twilight Gemini on jännä juttu. Toisaalta siitä leikatusta versiosta on leikattu pois vain pari kohtausta jossa on Fujiko tissit paljaana, ja ainakin toinen niistä oli muistaakseni kohtauksena muutenkin aika epämiellyttävä. Toisaalta, eipä siinä spesiaalissa ole muutakaan hyvää kuin Fujiko tissit paljaana.

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Ti Kesä 09, 2015 17:35

Twilight Geminiä en ole vieläkään saanut katsottua, sillä huomasin, että omistamassani DVD:ssä on leikkelyiden lisäksi vain enkkudubbi. Eipä silti, mitä olen noita jo nyt nähtyjä Lupineja tarkistanut, Funimationin dubbi tuntuu olevan ääninäyttelyn puolelta kunnossa, mutta repliikkejä on välillä muokattu sen verran paljon, että se häiritsee.

Dead or Alive oli sellainen spesiaali, että inhosin sitä etukäteen, koska hahmosuunnittelu ei ollut yhtään oman makuni mukainen. Varsinkin Goemon ja Zenigata olivat jotenkin vastenmielisen näköisiä. Mutta yllättäen pidin sitten kuitenkin tästä, en tosin niinkään Lupinin ja kumppaneiden vaan sivuhahmojen takia. Yleensä Lupinin sivuhahmot jäävät paperinohuiksi pelinappuloiksi, joita vain liikutellaan paikasta toiseen juonen vaatimalla tavalla, mutta Oleander sai niin paljon ruutuaikaa, että ihan oikeasti kiinnyin häneen. Olin välillä niin keskittynyt hänen tarinaansa, että itse asiassa unohdin, että kyseessä oli Lupin-spesiaali eikä vain joku muu anime. Lopun paljastus prinssin suhteen onnistui yllättämään minut ja oli positiivinen lisä, vaikka (tai ehkä juuri siksi että) se sai Lupinin ja kumppanit vaikuttamaan sydämettömiltä roistoilta.

Myös Farewell to Nostradamus upposi minuun. Tämä tuntuu olevan jostain syystä aika inhottu fanien keskuudessa, mutta itse en löytänyt siitä mitään sellaista, minkä takia se ansaitsisi vihat niskaansa. Animaatio oli parempaa kuin Lupineissa yleensä ja vauhdikkaita kohtauksia oli enemmän kuin tarpeeksi. Juoni oli vähän heikko, sillä pääpahiksen tavoitteet jäivät ainakin minulle vähän epäselviksi (miksi kaikki tämä vaiva sen kirjan takia, kun feikkiennustuksillakin pystyy selvästi hallitsemaan massoja?) ja erilaisia juonielementtejä oli ehkä hieman liikaa. Lupinin ääninäyttelijä vaihtui tässä alkuperäisen kuoleman takia, mutta jos en olisi tiennyt sitä, en varmaan olisi edes huomannut. Mainittakoon vielä plussaksi, että
Spoiler:
kerrankin se amerikkalainen presidenttiehdokas ei ollut sen paremmin pääpahis kuin myöskään lähes messiasmainen täydellisyys. Hänestä jäi lopussa ihan positiivinen kuva, vaikka hän leffan alussa olikin törppö.
Lupin-kuumeeni on noussut niin korkeaksi, että tein sen, mitä vuosikausia vannoin olevani ikinä tekemättä: ostin figuurin. Nyt pitää vain olla varovainen, ettei tästä tule tapaa. Lisäksi kaivoin vanhat oppikirjani pölystä ja rupesin kertailemaan japania. Jos sitä vaikka tällä kertaa saisi raahattua itsensä sellaiselle tasolle, että mangan lukeminen onnistuisi. On se kumma, mitä yksi sarja voi saada ihmisessä aikaan.
Anime- ja mangablogini

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Ma Heinä 20, 2015 16:07

Vauhti on vähän hidastunut, mutta Lupinia tulee edelleen katsottua. The Legend of Twilight Gemini oli parempi kuin mitä odotin, sillä tämä oli taas niitä, joista olin kuullut vain negatiivia kommentteja etukäteen. Hahmosuunnittelu sopi hyvin omaan silmääni ja sivuhahmot olivat riittävän mielenkiintoisia, että jaksoin välittää heistä. Vähän oli pettymys, miten pieni rooli muilla kuin Lupinilla oli, mutta olen pikkuhiljaa oppinut nauttimaan niistä murusista, mitä saan. Eli esim. Goemon pelastamassa alastonta Fujikoa riitti pitämään minut hyvällä tuulella pitkän aikaa. Samoin se, miten pitkälle Lupin ja Fujiko sänkypuuhissa pääsivät ja ettei keskeytys tullut siksi, että Fujiko sai haluamansa tiedot/aarteet ja häippäisi.

Jigen's Gravestonelle ei vieläkään ole tullut Discotekin suunnalta julkaisupäivää, joten en malttanut enää, vaan katsoin sitten senkin. Tykkäsin oikein paljon, vaikkei tämä niin eeppisiin mittoihin päässyt, kuin mitä ehkä toivoin. Näytti hyvältä ja musiikki toimi niin hyvin, että hommasin soundtrackin, mitä harvoin teen. Keskivaiheilla ollut Fujiko lasilaatikossa -hommailu meni hivenen verran oman sietokykyni yli, sillä sitä menoa katsoessa tuli ensimmäistä kertaa paha mieli Lupin-animen parissa. Oli vähän liian ahdistavaa, vaikka tiesin tietenkin, ettei siinä mitenkään käy. Mutta Jigen oli tyylikäs alusta loppuun, ja mitään muuta en oikeastaan tältä halunnutkaan. Vihreät vaatteet tosin tuovat häiritsevästi mieleen Nuuskamuikkusen.

Noita vähän vanhempia Funimationin julkaisemia spesiaaleja on vielä muutama katsomatta, mutta päädyin jotenkin katsomaan niiden sijaan aivan uusimman, eli Princess of the Breezen. Tämä oli niin turhauttava katsomiskokemus, että oli pakko kirjoittaa negatiivinen arvostelu MAL:iin, mutta tähän voisi tiivistää, että elokuva yritti liikaa ja teki kaiken niin turvallisen peruskaavan mukaan, että loppujen lopuksi siinä ei ollut mitään särmää tai kipinää. Tasapaksu ja tylsä, paitsi ajoittain ja aivan väärillä tavoilla. Olisin valmis maksamaan siitä hyvästä, että muististani poistettaisiin se kohtaus, jossa kadonnut jalokivi löytyy. Ainoat plussat ihan ok animaatiosta ja siitä, että Lupin, Jigen ja vauva olivat ajoittain oikeasti viihdyttävä yhdistelmä.

Milläs mielin täällä odotetaan uusinta Lupin-sarjaa (vai odottaako kukaan?)? Se alkaa näillä näkymin Italiassa elokuun lopussa ja Japanissa sitten vähän myöhemmin. Tänä viikonloppuna julkaistiin italialainen intro, johon palkattiin PR-syistä joku nuori räppäri. Lopputuloksen voi kuunnella tuosta linkistä. Italialaiset fanit ovat kahden päivän aikana saaneet kasaan jo yli 11 000 allekirjoitusta sen puolesta, ettei tuota kappaletta käytettäisi. Itse en pidä tuota nyt niin huonona, ettei sitä voisi kuunnella, mutta minulla on se etulyöntiasema, etten ymmärrä sanoja.
Anime- ja mangablogini

Porco Rosso

Viesti Kirjoittaja Porco Rosso » Su Syys 06, 2015 11:39

VampireNaomi kirjoitti:Milläs mielin täällä odotetaan uusinta Lupin-sarjaa (vai odottaako kukaan?)? Se alkaa näillä näkymin Italiassa elokuun lopussa ja Japanissa sitten vähän myöhemmin.
Neljä ensimmäistä episodia on nyt esitetty Italiassa (siellä sarja kulkee nimellä Lupin III - L'avventura Italiana) ja kiinnostuneet löytänevät ne internetin syövereistä. Meininki on tähän mennessä ollut tällainen kokoperheen kepeä veijarikomedia jossa pantsunkaan kulma ei vilahda mutta paikallisväriä on saatu mukaan koko lailla - mukana on niin huippujalkapallistia kun mafiapomoakin.

Ai niin ja uutena hahmona tapaamme myös Madame Lupinin!
Kuva
Blogissa Anime-arvostelut ~ Parhaat Animesarjat ~ Parhaat Anime-elokuvat -> ~★AnimePorsas★~

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Ma Syys 07, 2015 16:10

Itsekin olen nuo neljä ensimmäistä jaksoa tarkistanut ja ne iskivät tosi kovaa. Tässä tuntuu olevan juuri sopiva sekoitus komediaa ja satunnaisia vakavampia elementtejä (esim. kakkosjakson jalkapalloilijan taustatarina tai nelosjakson piiriammuskelu) niin, ettei meno mene ihan pelleilyksi, mutta ei myöskään ole samanlaista synkistelyä kuin vuoden 2012 sarjassa. Tykkään älyttömästi, vaikka en pistäisi pahitteeksi, jos panokset kovenisivat sarjan edetessä. Mitään isoa draamaa Lupinissa on kuitenkin vähän vaikea saada aikaan, kun katsoja tietää, ettei päähenkilöiden elämässä voi mikään muuttua pysyvästi.

Harmi, että sarjaa esitetään Italiassa niin kauhean myöhään, etten viitsi valvoa ja katsoa streamia tai maanantain työt eivät lähde kunnolla käyntiin. Viime viikolla ensimmäinen jakso tuli pari tuntia aiemmin ja meno streamin chatissa muiden fanien kanssa oli mahtavaa.

Nyt sitten vain odottelen, että pääsen tuhlaamaan kaikki rahani tämän sarjan oheistuotteisiin!
Anime- ja mangablogini

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Ti Tammi 05, 2016 21:10

Tuossa jokin aika sitten tuli katsottua Salapoliisi Conan -crossoverit. En ole tutustunut Conaniin sen kummemmin, mutta tiedän perusasetelman. Ihan hyvin näissä oli rakennettu sellainen kuvio, että mukaan pääsi, vaikkei ole toista sarjaa/lukenut ollenkaan. Oli hieman häiritsevää, miten hahmot oli välillä selkeästi eri tavalla piirretty ja tuli myös vähän olo, ettei sen paremmin Lupin kuin Conankaan voinut pistää parastaan. Eihän tämmöisessä voi oikeastaan kumpikaan olla toista parempi.

Kumpikaan ei ollut mikään mestariteos, mutta elokuva oli parempi kuin TV-spesiaali, sillä juonessa oli enemmän ytyä ja animaatiobudjettikin selvästi isompi. Lisäksi Goemon sai leffassa vähän isomman roolin kuin spesiaalissa, mutta ihan oikeasti alkaa mennä surkuhupaisaksi, miten pieni osa hänellä useasti tuppaa olemaan. Jättäisivät hänet suosiolla kokonaan pois kuten Jigen's Gravestonessa, jos hänelle ei keksitä mitään järkevää tekemistä. Kohta olisi kyllä jo Goemon-vetoisen spessun vuoro.

Kakkossarjan kaikki 155 jaksoa tulevat taas DVD:lle Jenkeissä. N. puolet niistä on jo julkaistu aiemmin yksittäisinä levyinä, mutta nyt saadaan koko sarja ilmeisesti neljässä eri boksissa. Koko 2015 oli täynnä uskomattomia lisenssiuutisia, mutta minulle tämä oli kyllä ehdottomasti vuoden kruununjalokivi.

Torstaina sitten kaikki katsomaan uutta sarjaa Crunchyrollista ja toivottavasti perjantaina Japanissa tuleva uusi TV-spesiaalikin saapuu joskus meidän katsottavaksemme. Tämä on hienoa aikaa olla Lupin-fani.
Anime- ja mangablogini

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Pe Maalis 25, 2016 12:24

Nyt on katsottu koko uusi sarja, pois laskien ne kaksi jaksoa, jotka Japanissa tulevat vain levymyyntiin. Olen nähnyt netissä lähinnä positiivisia kommentteja sarjasta, tosin jotkut pidemmän linjan fanit ovat olleet pahasti pettyneitä syystä tai toisesta. Itse kuulun siihen enemmistöön, johon sarja upposi ja kovaa. Sarja oli suurimman osan ajasta upean kaunista katsottavaa ja hahmosuunnittelu, animaatio ja taustat olivat parhaimmillaan kerrassaan lumoavia. Tykkäsin eniten yhden jakson seikkailuista (erityisesti Japaniin sijoittuva jakso oli hyvä) eikä pääjuoni oikein jaksanut samalla lailla kiinnostaa, mutta se on pieni murhe muuten niin onnistuneessa sarjassa.

Tämä toivon mukaan tulee jossain vaiheessa Jenkeissä levyinä ulos, silä vanha Geneon-tiimi sai joltain taholta tehtäväkseen dubata sarjan. Itse en Lupinia englanniksi juuri välitä katsoa, mutta jos parhaat äänet pitäisi valita, niin ehdottomasti nuo.

Tuo TV-spessu oli aikamoinen pettymys, sillä kyseessähän oli parista jaksosta kokoon kursittu tekele, jossa oli uutta animaatiota vain murto-osa. Tosiaalta se valoitti hieman parin jakson taustoja ja antoi selityksen esim. sille, miksi kolmannen jakson tapahtumat ylipäätään lähtevät liikkeelle. Ja mukana oli kiva kohtaus, jossa Fujiko riisuu itsensä peiton alla.

Odotan mielenkiinnolla, mitä seuraavaksi nähdään. Ensi vuonna on mangan 50v-synttärit, joten jotain on toivon mukaan tulossa.
Anime- ja mangablogini

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”