Lupin III

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Ameno Sagiri

Re: Lupin III

Viesti Kirjoittaja Ameno Sagiri » To Elo 15, 2013 14:43

Katsoin siis ekan sarjan ja 25 leffaa. Katsoin joka päivä parin viikon ajan telkasta kakkostuottarin jakson, mutta ei sitä jaksa, Vaikka hahmoist nauttisi kuinka paljon, niin ei sitä jaksa kahtasaraa kertaa katsoa samat hommat joka jaksossa.

ComSR

Viesti Kirjoittaja ComSR » To Tammi 23, 2014 20:41

Jaa, vaikuttaa siltä, että seitsemäs ja viimeinen osa julkaistaan nyt keväällä sekä yksistään ja boksin mukana.
Mutta onko nyt jo liian myöhäistä, kun viime julkaisusta on kulunut yli kaksi vuotta?
http://www.levykauppax.fi/movie/lupin_the_3rd_7/
http://www.levykauppax.fi/movie/lupin_t ... 7_box_set/
Time never betrays dreams. But on the flip side, dreams must not betray time.

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Pe Tammi 24, 2014 19:07

Huhhuh, enpä olisi uskonut, että tuo vielä julkaistaan. Olen toki tyytyväinen, sillä en parin jakson takia olisi raaskinut ostaa jenkkiboksia.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Eat-Man 4/12]
Anime- ja mangablogini

ComSR

Viesti Kirjoittaja ComSR » To Maalis 20, 2014 22:12

Tulipa suomikokoelma ostettua verrokiksi. Vilkaisin seiskalevyn kaksi jaksoa, ja valitettavasti tuli törmättyä useampaan kirjoitusvirheeseen ja väärinkäsityksiin.
Kuka ihme on "Laf Valone"? :? Raf Vallone on kyllä olemassa, ja hän oli yksi The Italian Job (Riehakas ryöstö)-elokuvan tähdistä.
Tosin tällä kertaa ruudulla näkyvät tekstit ovat myös käännetty. Yksi askel eteenpäin, kaksi takaisin.

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Pe Maalis 21, 2014 16:25

Mitähän tuolle seiskalevyn omalle julkaisulle tapahtui? Siirtyikö tosiaan lokakuulle? En kyllä varmasti ole ostamassa koko boksia, kun levyt 1-6 jo löytyvät. Ennemmin sitten vaikka se jenkkiboksi.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Eat-Man 4/12]
Anime- ja mangablogini

ComSR

Viesti Kirjoittaja ComSR » Pe Maalis 21, 2014 20:21

Voi olla, että sen julkaisu on pistetty jäihin. Sehän oli alustava listaus, josta ei kuullutettu missään.
Jos haluaa suomijulkaisun halvemmalla, Keskon kaupoissa (Anttila, cittari) kokoelma on 15€.

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » La Huhti 25, 2015 11:04

Kannatti odottaa, sillä koko Lupin-sarjan saa nyt Discshopista alle viidellä eurolla. Jos sarja kiinnostaa millään tasolla, nyt kannattaa napata se, sillä näin hyvää tarjousta ei toiste tule vastaan. Boksikin oli tyylikkäämpi kuin mitä oletin.
Anime- ja mangablogini

Porco Rosso

Viesti Kirjoittaja Porco Rosso » La Huhti 25, 2015 12:37

VampireNaomi kirjoitti:Kannatti odottaa, sillä koko Lupin-sarjan saa nyt Discshopista alle viidellä eurolla.
Eikö tämä ole vasta ykköskausi (tieteelliseltä nimeltään Lupin The Third Part I)? Sittemmin sarjaa on tehty toistasataa episodia lisää...

Ghibli-faneille pakko-katsoa tavaraa koska suurimman osan episodeista (14 kpl) on yhteisohjannut jossain määrin tunnetut kaverukset Hayao Miyazaki ja Isao Takahata.
Blogissa Anime-arvostelut ~ Parhaat Animesarjat ~ Parhaat Anime-elokuvat -> ~★AnimePorsas★~

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » La Huhti 25, 2015 13:09

Porco Rosso kirjoitti:
VampireNaomi kirjoitti:Kannatti odottaa, sillä koko Lupin-sarjan saa nyt Discshopista alle viidellä eurolla.
Eikö tämä ole vasta ykköskausi (tieteelliseltä nimeltään Lupin The Third Part I)? Sittemmin sarjaa on tehty toistasataa episodia lisää...
No nimenomaan, mutta itse miellän nuo omikse sarjoikseen enkä vain jatkokausiksi. Tiedä sitten, miten se virallisesti menee.
Anime- ja mangablogini

Puuhakka

Viesti Kirjoittaja Puuhakka » La Touko 02, 2015 07:20

VampireNaomi kirjoitti:No nimenomaan, mutta itse miellän nuo omikse sarjoikseen enkä vain jatkokausiksi. Tiedä sitten, miten se virallisesti menee.
Omia erillisiä sarjoja ne ovat. Ei niin että asialla olisi mitään merkitystä koska Lupinissa ei tunnetusti ole minkäänlaista jatkumoa.

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » La Touko 02, 2015 18:46

Fujiko Mine on ollut hyllyssä odottamassa jo melkein puolitoista vuotta ja vasta tänään avasin paketin ja rupesin katsomaan. Kolmen jakson jälkeen vaikutelma on enemmän kuin positiivinen ja tekisi älyttömästi mieli vain ahmia koko sarja kerralla, mutta yritän edetä hitaasti, että ehdin välillä sulatella näkemääni. Animaatio ja hahmosuunnittelu ovat upeita ja ajoittain itse asiassa unohdan lukea tekstit, kun keskityn vain ihailemaan ruudun tapahtumia. Olen nähnyt monien arvostelujen kritisoivan, että sarja yrittää liikaa, mutta minuun tämä uppoaa täysillä.
Anime- ja mangablogini

Puuhakka

Viesti Kirjoittaja Puuhakka » La Touko 02, 2015 18:55

VampireNaomi kirjoitti:Fujiko Mine on ollut hyllyssä odottamassa jo melkein puolitoista vuotta ja vasta tänään avasin paketin ja rupesin katsomaan. Kolmen jakson jälkeen vaikutelma on enemmän kuin positiivinen ja tekisi älyttömästi mieli vain ahmia koko sarja kerralla, mutta yritän edetä hitaasti, että ehdin välillä sulatella näkemääni. Animaatio ja hahmosuunnittelu ovat upeita ja ajoittain itse asiassa unohdan lukea tekstit, kun keskityn vain ihailemaan ruudun tapahtumia. Olen nähnyt monien arvostelujen kritisoivan, että sarja yrittää liikaa, mutta minuun tämä uppoaa täysillä.
Son hyvä sarja, sitä ei käy kieltäminen, mutta sen animaatio ei ole hyvää. Se on esteettisesti oikein nätti sarja, mutta itse animaatio on aika minimalistista ja jäykkää, eikä ne varjostukset näytä hyviltä. Ne haukkasi sen suhteen isomman palan kuin mitä pystyivät nielemään.

Heti sitten perään katsot tv-spesiaalin Daisuke Jigen's Gravestonen eiks jeh? Son hyvin samanlainen kuin Fujiko Mine, mitä nyt sen päähahmo on Lupin.

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » La Touko 02, 2015 19:22

Puuhakka kirjoitti:Son hyvä sarja, sitä ei käy kieltäminen, mutta sen animaatio ei ole hyvää. Se on esteettisesti oikein nätti sarja, mutta itse animaatio on aika minimalistista ja jäykkää, eikä ne varjostukset näytä hyviltä. Ne haukkasi sen suhteen isomman palan kuin mitä pystyivät nielemään.
Minä taas rakastan noita varjostuksia. On ehkä osittain niiden ansiota, etten ole huomannut animaatiossa mitään sen kummempia ongelmia, mutta en kyllä muutenkaan ole hirveän kriittinen animaation tason suhteen jos kaikki muu miellyttää. Toisaalta olen tällä hetkellä vielä niin mykistynyt katsomiskokemuksen jäljiltä, etten ehkä osaa arvioida sarjaa kriittisesti. Jos tykkään jostain, minulle tulee ensi alkuun tosi vahva "paras ikinä!" -reaktio, joka sitten myöhemmin tasaantuu.
Heti sitten perään katsot tv-spesiaalin Daisuke Jigen's Gravestonen eiks jeh? Son hyvin samanlainen kuin Fujiko Mine, mitä nyt sen päähahmo on Lupin.
Olen itse asiassa kuolannut tämän perään jo pidemmän aikaa, sillä Jigen on suosikkihahmoni tuoteperheessä ja olen aina jotenkin kierolla tavalla tykännyt kohtauksista, joissa häntä ammutaan. Mutta taidan odottaa siihen asti, että Discotek saa puskettua tämän ulos. Olen vähän huono katsomaan animea, jos minulla ei ole sitä levyllä.
Anime- ja mangablogini

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Su Touko 03, 2015 18:44

En sitten kuitenkaan malttanut hidastella sarjan kanssa, vaan katsoin loput kymmenen jaksoa yhdeltä istumalta. Sarja oli ehdottomasti parasta animea, mitä olen pitkään aikaan katsonut, mutta kolmen ensimmäisen jakson hurmio ei kauhean pitkälle säilynyt. Ehkä sarja tuntui aluksi niin upealta vain siksi, että oli kiva nähdä tutut hahmot hieman erilaisissa tunnelmissa. Visuaalisella puolella sarja sopi omaan makuuni täydellisesti ja värien ja viivavarjostusten yhdistelmä näytti joka jaksossa upealta. Aloin Puuhakan kommentin jälkeen katsoa animaatiota vähän kriittisemmällä silmällä, ja olihan se aika vähäeleistä, mutta en toisaalta jäänyt kaipaamaan yhtään enempää. Tyyli sopi sarjan muuhun ilmeeseen tosi hyvin.

Suosikkijaksokseni valikoitui jakso numero viisi, jossa seikkailtiin pyramidissa etsimässä aarretta ja Lupinin, Jigenin ja Fujikon kemiat pelasivat hyvin. Mitään tämän kummempaa en Lupinilta edes tarvitse, joten sarja alkoi kiinnostaa yhä vähemmän sitä mukaa, kun taustalla pyörivä juoni alkoi saada muotoaan. Jossain toisessa sarjassa tämä olisi ehkä toiminut paremmin. Ihan lopussa tuli vähän huijattu olo, mutta toisaalta tuo lopetus oli varmaan mahdollisista vaihtoehdoista se kaikkein toimivin. Miinusta tulee Oscarista, joka oli turhin ja ärsyttävin hahmo, mitä olen pitkiin aikoihin kohdannut. Tosin loppua kohti hänkin sai muutaman sympatiapisteen. Myöskään Zenigatan sänkypuuhia en ehkä olisi tässä sarjassa tarvinnut.

Kaiken kaikkiaan antaisin arvosanan 7/10, koska visuaalinen ilme oli niin hieno ja muutama jakso erottui joukosta todella edukseen.
Anime- ja mangablogini

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » La Touko 09, 2015 23:36

Nyt tuo Lupin-boksi on Discshopissa vieläkin halvempi. Ja kun toukokuussa kerran on ilmainen toimitus, kenenkään talouden ei pitäisi kaatua sen hankkimiseen. Kohta varmaan maksavat, jos joku vain suostuu ottamaan heiltä nuo boksit pois. Sääli, sillä tuo ykkössarja oli mielestäni ihan kelvollista ja paikoittain jopa loistavaa katsottavaa.

Minulle on yllättäen iskenyt päälle pienoinen Lupin-kuume ja olen hankkinut kaikkea mahdollista, mitä olen käsiini saanut. Fantasiapeleihin oli jäänyt pyörimään pari loppupään pokkaria Tokyopopin aikoinaan julkaisemasta mangasta, joten hankin sieltä vähän luettavaa ja katsastin myös Babylonin suomalaisen DVD:n. Manga oli hämmentävä kokemus, sillä vaikka se onkin ajoittain hauska ja oivaltava, minulla oli välillä vaikeuksia erottaa hahmoja toisistaan ja tajuta, mitä hittoa oikein tapahtuu. Ruutujen välillä ei joskus tunnu olevan mitään loogista yhteyttä. Tätä lukisi kyllä lisääkin, mutta en viitsi ruveta metsästämään eBaysta yms. puuttuvia pokkareita, koska hinta nousisi postikulujen kanssa liian suolaiseksi.

The Legend of the Gold of Babylon -leffasta olen lukenut lähinnä haukkuja, mutta ei tuo nyt niin kamala ollut. Piirrostyyli oli välillä vähän outo ja koko tarina oli jotenkin laimea, mutta ei se huonoin näkemäni Lupin ollut.

Seuraavaksi sitten Napoleon's Dictionary, kunhan posti tuo sen. Tai ehkä ennen sitä vielä The Mystery of Mamo, koska sen katsomisesta on jo viitisen vuotta ja olen lähes unohtanut, mitä siinä tapahtuu. Se on myös ensimmäinen koskaan näkemäni Lupin.

Kommentoin varmaan sitten taas, kun saan jotain uutta katsottua. Sori, jos tämä ketju menee meikäläisen yksinpuheluksi.
Anime- ja mangablogini

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”