Hopeanuoli (Ginga Nagareboshi Gin)

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

jessykkä<3

Viesti Kirjoittaja jessykkä<3 » Ti Heinä 03, 2007 10:02

Joo nii se loi siis leikkatusta... hih olin vähän väsyny en ollut yön aika nukkunu ku piti valvoo mun kamun kanssakellon ympäri :D Näitä hullujen juttuja Joo Mie olen kattonut ja ihmettelin ku netis menin Youtubeen niin siellä oli se kohtaus.... nyt mun on pakko saaha jostaki se leikkaamaton versio.....mie taas sekoilen

Urumi
Urumi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Urumi » Ti Heinä 03, 2007 10:11

jessykkä<3 kirjoitti:mie en käsitä miksi leikkaamattomasta hopsusta on poistettu Hakuron kohtaaminen..!! siis eihän siinä oo mitään pahaa tai semmosta.. tietääkö joku syyn..??
Mitä olen Hopeanuoli-sivuilta lueskellut, niin kovin monet ovat olleet sitä mieltä, että tämä Hakuro-kohtaus (samoin kuin Rikin kohtaaminen koirien etsinnän jälkeen) siksi, että tällöin videosta olisi tullut liian pitkä. Hakuron kohtaaminen on lopulta varsin pitkä kohtaus ja siihen olisi pitänyt ottaa muutakin juttua mukaan selvittämään asiaa vielä lisää.

Edit: Typo poistettu.
Viimeksi muokannut Urumi, Ke Touko 20, 2009 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tarpeeton on tarpeellisinta.
Urumi.fi - Chibicon.fi

jessykkä<3

Viesti Kirjoittaja jessykkä<3 » Ti Heinä 03, 2007 17:44

Joo niin mäki mut vasta nyt ku en oo päässy koneel ku netti on reistaillut..ja pahasti.. :twisted: (syy...hmmmm.. riehaantunut??)
Se oli leikatusta hopsusuta ei leikkaamattomasta (virhe, sen siitä saa ku valvoo kellon ympäri :wink: ) Kiiitit tiedosta...moimoi

"tällöin videosta olisi tullut liian pitkä. "
Joo eiku niitä ole 5 ? siis tästä sarjasta tarkoitat..!!

moderaattorin sörkkimä: kaksi peräkkäistä viestiä yhdistetty. muistakaapa se muokkaa-nappi... -Kyuu

Urumi
Urumi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Urumi » Ke Heinä 04, 2007 13:36

jessykkä<3 kirjoitti:"tällöin videosta olisi tullut liian pitkä. "
Joo eiku niitä ole 5 ? siis tästä sarjasta tarkoitat..!!
Viittaisin leikatun kohtaukseen, josta tämä Hakuron kohtaaminen oli leikattu pois. Näitä videoita on neljä. Jos Hakuron kohtaaminen olisi liitetty tähän neljänteen videoon mukaan, olisi viimeisestä videosta tullut noin 10-15 minuuttia pidempi kuin muista.

Leikkaamattomissa videoissa -joita on viisi- Hakuron kohtaaminen on mukana eikä sitä ole mangan versiosta lyhennetty. (Päinvastoin sitä oli muistaakseni hieman pidennetty.)
Viimeksi muokannut Urumi, Ke Touko 20, 2009 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tarpeeton on tarpeellisinta.
Urumi.fi - Chibicon.fi

Riina-san

Viesti Kirjoittaja Riina-san » Ke Heinä 11, 2007 11:52

Hopeanuoli on ensimmäinen anime jonka olen nähnyt, sillä meillä oli Hopeanuolen kaikki videot jo ennen kuin mie olin ees syntynyt. Se on myös minun yks lempi animeista, sillä tykkään paljon koirista. Olen kylläkin nähnyt vain leikatut veriot, mutta toivon näkeväni pian myös leikkaamattomat.

jessykkä<3

Viesti Kirjoittaja jessykkä<3 » Ke Heinä 18, 2007 11:02

Hopsu on kans eka video jonka oon kattonu :wink: (mulla on kaikki leikatut, leikkaamattomat tulee muutaman vk päästä) :D nyt ku tääl ei ollu oikein semmosia kesäilmoja nii on aikaa kattoo net uuestaan, viimeksi katoin vissin 2 vuotta sitten :roll: Mulle tulee aina pahamieli ku Nää Akatoran ja Rikin kuoleman... noi kohat on jotenki niin surullisia :cry:
Viimeksi muokannut jessykkä<3, Ma Syys 03, 2007 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-yuki-

Viesti Kirjoittaja -yuki- » Su Syys 23, 2007 21:45

haha tulee ihan vanhat hyvät ajat mieleen!!(puhun kuin olisin vanhaki jo) aina pienenä muistan ku menin parhaan kaverini luo ja se katto hopenuolta! ja suurin ihme tänään ne ei ollu dupattuja!tai osa oli mut silti! ja jotenki se ei vaan minnuun iskeny sillon! ja nyt 7?, vuotta tai 8 myöhemmin miun nykyinen hyvä ystävä kattoo hopeanuolta ja weediä!! et en voinu muuta todeta ku et ympäri käyvvään ja yhteen tullaan!ja kyseinen kaveri on miutki taivutellu sitä kattoon! ei se vieläkään iske mut kaverin mieliks!!! ja miun tuuril se lukee tän ja tajuu kenest puhutaan!!! =.=
piisamirotta oli vierailulla luokassa -yuuki of the barrel-

Riza-chan

Viesti Kirjoittaja Riza-chan » Ti Loka 02, 2007 14:03

Gin aiheista topiccia juuri etsinkin :P

Minunkin ensimmäinen anime minkä olen nähnyt on Hopeanuoli. Ja heti kun olin nähnyt niitä, aloin leikkimään niitä itse/leikin lelukoirilla. Kaikki leikatut DVD:t minulla on, mutta tietsikalla katson joskus leikkaamattomia. Lempihahmoni on Gin ja paras karhu on Sokkin(harppuuna karhu) . Ärsyttävin hahmo on ehkäpä Hyena.

Piti tilata Hopeanuoli soittoääniki yks kerta kun löysin sellasen :lol:

Misery-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Misery-chan » Ti Loka 16, 2007 10:01

hopeanuoli tosiaan on legendaarinen. Ensimmäinen anime mihin tutustuin ja myös rakastuin<3 Hopeanuoli on ollakseen kuitenkin niin vanha, erittäin hyvää jälkeä.

Tuolla ekalla sivulla joku huomauttikin että koirat vs. Madara taistelussa on käytetty liikaa samoja kuvapohjia. siinä olen täysin samaa mieltä. siinä kohtaa alkaa itseäni v*ituttamaan kun samat koirat liiskataan samalla tavalla kolmatta kertaa.

Ärsyttävin hahmo oli minustakin Hyena, mutta jostain syystä en suuremmin pitänyt Crossistakaan. Lempihahmoni oli kokoajan Riki ja Akatora. Karhuista jos joku pitää sanoa, niin ehkä Mosa.

Yhtäkään en omista valitettavasti omana, mutta tarkoitus olisi hankkiä leikkaamattomana tuo dvd-boksi ja mahdollisesti myös mangat.
"Elämä on haaste, ja vain ne jotka nousevat kohtaamaan sen haasteen tietävät mitä on olla elossa."
- Larten Crepsley

hgmnj

Viesti Kirjoittaja hgmnj » Ti Loka 16, 2007 20:36

joo, hopeanuoleen rakastuin kun yhden dvd:n sain. tykkään. mutten yhtään siitä dupatusta.. ääni tulee ja hahmot jauhaa tyhjää jotain puoli minuuttia :D no ei ihan mutta kuitenkin.
se tarina on hyvä mutta joskus tuli sellasia tylsiä kohtia. ne pahis koirat oli siistejä. 8)

mutta nykyään on se weed?? en siitä piittaa... tavallaan että hopeanuoli on jossain vankina tai jotain ,no ei jätetä yleisöä kylmäksi vaan laitetaan se poika seikkailemaan.
hassua kun se hopeanuolen isähän oli kanssa siinä hopeanuolen seikkailussa mukana.

historia toistaa itseään: hopeanuolen isä - hopeanuoli - hopeanuolen poika :D

Weylin

Viesti Kirjoittaja Weylin » To Loka 18, 2007 06:32

^ Ja kun Weedissä kerrotaan hiukan historiaa, niin mainitaan vain "Hopeanuolen lauma voitti.." (tai jotain tuon tyylistä) Ja minä kun aina luulin, että se oli Rikin lauma 8)

Ollaan monen kanssa väitelty näiden kahden piirrostyylistä ja yllättävää kyllä vähemmistö pitää Hopeanuolen piirrostyyliä parempana. Tsk, nehän näyttää siinä eniten koirilta! Weedin outo pyöristetty jälki on jotenkin...no, ei niin silmää miellyttävää.
-Elämä on peliä-

Vuji
Viesti:

Re: Hopeanuoli (Ginga Nagareboshi Gin)

Viesti Kirjoittaja Vuji » Su Marras 09, 2008 14:52

Vaikka tämä aihe onkin jo, kröhöm, kohtalaisen vanha, on tämän ikuisen Ginga-fanin tultava silti vastaamaan.

Siis, Hopeanuoli-anime on paras anime mitä olen koskaan katsonut. Se on piirretty melko tarkasti, verrattuna jälkeläiseensä Weediin. Juonikin on mukava, oikein nostalginen. Suomidubbikin menettelee, onhan se kuitenkin ensimmäinen kosketus koko sarjaan. 8-D
Mangaa olen lukenut, ja muutamia osia omistankin (japaniksi tietenkin), ja onhan noita extramangona sun muitakin tullut hankittua. ^__^
Suuri toive tämän Mangasarjan kannalta; tulisi joskus suomeen, ihan kunnon suomennuksilla, ilman peilauksia, ja alkuperäisillä nimillä (Hopeanuoli on Gin, Punasilmä Akame..).
Mutta siis, nostalgisin ja ihanin anime&manga-sarja on. <3
~ Real heroes won't never die ~

soinap

Viesti Kirjoittaja soinap » To Huhti 23, 2009 16:02

Kun nuo pävittäiset uutiset MangaFoxista tulivat niin huomasin, että Ginga Nagareboshi Giniä on alettu kääntämään englanniksi (siis fanikäännöksinä). Tietenkin tälläinen "sivistyssarja" oli aloitettava ja eka vola onkin nyt luettuna. Sanottaisiinko että Yoshihiro Takahashilla on mielenkiintoinen piirtojälki. Hieman suttuista mutta todellakin viesti on tullut perille. Ja ihanan raakaakin ollut tämä alku kun Rikiäkin näkyi ja Giniä koulutetaan karhunmetsästyskoiraksi :'> Katsoo sitten milloin jakson jatkaa sillä ei tää ihan suosikkeihin animenakaan kuulu. Mutta silloin tällöin kun on aika voisi hyvinkin lueskella eteenpäin. Niin ja katsoo tietenkin kuinka nopeasti he tätä kääntävät.

Anime oli ihan ok, joskus pienenä tuli katseltua tämä leikattu versio ja myöhemmin nähty myös alkuperäinen. Tykkään niistä tiikeriveljeksistä kaikkein eniten ja inhokkini oli juuri se koira jonka nimeä en nyt muista kun aikaa taas kulunut sen katselemisesta. Kuitenkin näitä mielenkiintoisia sarjoja siinä mielessä, että näkökulma on koiran n_____n
Weediäkin katsottu hieman muttei yllä kyllä lähellekään GNG'n tasoa. Ehkä katson loppuun, ehkä en.

pöllödemoni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pöllödemoni » Su Touko 10, 2009 18:11

Katsoin eilen ensimmäisen jakson, en ole koskaan ennen hirveän paljon tätä katsonut. Ala-asteella joskus luokkakaverit tätä hehkutti... Tämä ei ole mun mielestä mikään lastenohjelma. Itseäni jotenkin puistatti se ensimmäisen jakson "syö lihaani!!11"- juttu. Outoa kyllä, yhdessä kohdassa ruutuun pärähti suomen kieltä :shock: Olin jotenkin niin automaattisesti suomentanut tekstit mielessäni etten ihan heti edes huomannut sitä :?
"En jaksa enää kävellä!"
"Ettekö jaksa enää kävellä?"

odber

Viesti Kirjoittaja odber » Ke Loka 14, 2009 19:34

Aah, Hopeanuoli. Sitä tuli katsottua monet kerrat pienenä ja kyllä sitä näin vanhempanakin yhä voi katsoa. Hyllystä löytyy vanhat VHS:t ja kokoelma DVD.

Anttilassa on muuten nyt tarjouksessa se leikkaamaton julkaisu 29€. Sen ja suomessa näytetyn version pituusero on lähes 2h :o. Voisi jopa harkita ostamista nyt. Mitä oleellista siitä sitten on leikattu pois kauheimpien gorejen leikkausten lisäksi? Vai selittyykö tämä pituus op/ed/kertauksien lisäyksellä? (21 jaksoa*(1,5min op +1,5min ed) ~ 60min ja päälle kertauksia 21*1min=21min)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”