Hopeanuoli (Ginga Nagareboshi Gin)

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Hijiri

Viesti Kirjoittaja Hijiri » Su Touko 06, 2007 17:23

Oivoi, nostalgia. Tutustuin sarjaan ensimmäisen kerran 10-vuotiaana, neljännen luokan alussa jolloin kaverini kertoi ostaneensa kaikki neljä kasettia laivamatkalta. Sain ne sitten lainaan ja tykästyin samantien. Hankin samat videot myös itselleni ja niiden katsomisesta käytiin monta kertaa väittelyitä vanhempien kanssa sillä heidän mielestään sarja oli liian väkivaltainen minun katsottavakseni.

Hopeanuoli oli ehdottomasti alkuvuosien hienoin piirrossarja ja sitä piti todellakin katsoa lähes päivittäin. Piirroksia syntyi myös mahdottomia määriä ja itseasiassa juuri Hopeanuolen ansiosta aloitin piirtämisenkin. Minulla oli myös tapana nimetä lelukoiria Hopeanuolen hahmojen mukaan. Sarja oli muutenkin todella tärkeä ja rakas silloin ala-asteen loppuvuosina ja etsin erilaisilta nettisivuilta kaiken mahdollisen tiedon Hopeanuoleen liittyen ja sain sitä kautta myös tietoa leikkaamattomista kohtauksista ja leikkaamattoman DVD:n ilmestyessä lainasin kyseiset levyt kaveriltani.

Suosikkihahmojani ovat aina olleet tiikeriveljekset, erityisesti musta tiikeri Kurotora. Itse Hopeanuoli oli pitkään inhokkilistallani ärsyttävän asenteensa vuoksi enkä vieläkään kamalasti pidä hänestä.

Sarjan musiikki on uskomattoman hienoa ja alan vieläkin itkeä joka kerta kun taustamusiikki Sorrow alkaa soida. Usein jo pelkästään kappaleen kuuleminen riittää. Siinä on vain jotain niin koskettavaa ja surullista..
"Don't sweat it. It'll work out somehow." -Tatara Totsuka
Hijiri @ AnimePlanet
Hijiri @ MyAnimeList

Migata-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Migata-chan » Ke Touko 09, 2007 08:30

Howler kirjoitti:
jw kirjoitti:
Minttu-Chan kirjoitti:oudon hopeanuoli DVD kannen ja mietin että mikäköhän se on

Kyseessä lienee leikattu ja dubeilla varustettu lastenversio sarjasta kahdella DVD:llä metalliboksissa.

Minäkin veikkailen että juuri tälläinen

No tota joo, ihan huvikseen kävin Forssan Euromarketin DVD hyllyt läpi ja ooh! Hyllystä löytyy Hopeanuolta, Weediä, naapurini Totoro jne. Mutta asiaan, Hopeanuolen kannessa luki että "ouhuttu suomeksi". Okei, se siis on puhuttu suomeksi. Mutta ei se kyllä tuolta näyttänyt kun tuo kuva tuolla... Taisi kyllä olla Futurefilmin tuotosta. Onko kokemuksia? Millaista suomennosta kyseessä? Taitaapi olla leikattu versio, voi kuinka pitkä se leikattu on?

Skald

Viesti Kirjoittaja Skald » Ke Touko 09, 2007 18:08

Huomasin vasta nyt tämän topikin. Meillä ei ollut jostain syystä telkkaria kun olin pieni, joten näin ensimmäisen kerran Hopeanuolen vasta 11-vuotiaana kun äiti osti neljännen videon Rovaniemeltä. Ihastuin siihen totaalisesti ja surffaillessani Hopeanuoli-foorumilla ja muilla sivuilla sain tietää Weedin ja leikkaamattoman version olemassaolosta, että Hopeanuoli on animea ja siitä on tehty manga. Hopeanuoli oli siis oikeastaan koko anime- ja mangaharrastukseni alku.

Orange pearl mermaid

Viesti Kirjoittaja Orange pearl mermaid » La Touko 12, 2007 19:11

Minulla on ne kaikki VHS:sät. N.7-14-vuotiaana jaksoi vielä kiinostaa, mutta ei oikein enää (17-v). Mutta kyllä se oli mahtava ja muistan, kun vielä ala-asteella leikittiin Hopeanuolta :) . Eikä noita kasetteja oikein enää voisi katsoa, kun 4-osa meni rikki ja videot on huonossa kunnossa. Siitä olen samaa mieltä, että alkutunnari on loistava! Sitä kuunnellessa menee ihan iho kananlihalle! :lol: Se oli ensimmäinen animeni, mutta vasta n. vuosi sitten aloin "oikeasti" harrastaa mangaa/ animea.
Animanga fani 4ever!

Shinba

Viesti Kirjoittaja Shinba » La Touko 12, 2007 19:39

Orange pearl mermaid kirjoitti:Minulla on ne kaikki VHS:sät. N.7-14-vuotiaana jaksoi vielä kiinostaa, mutta ei oikein enää (17-v).

Oletan, että olet nähnyt vain nuo leikkaamattomat. Jos pidät niitä tuossa iässä jo vähän lapsellisena, suosittelen ehdottomasti katsomaan ne leikkaamattomat. Ovat meinaan ihan eri sarjaa leikattujen kanssa, IMO :)

Minä jaksan vieläkin katsella alkuperäistä Hopeanuolta kerta toisensa jälkeen, kohta pitäisi puolison kanssa taas katsoakin ne. Harmittaa vaan, kun se boxin hinta ei tule koskaan alas, haluaisin ostaa sen itsellenikin, miehellä se siis on jo omana. Olisi se silti kiva olla ihan "omassakin kokoelmassa".

Orange pearl mermaid

Viesti Kirjoittaja Orange pearl mermaid » Su Touko 13, 2007 14:34

Ne on leikatut kyllä, mutta leikkaamattomia en löydä mistään :evil: Harmittaa. Kyllä tuo leikattukin ala-asteikäisenä vähän ällötti. Tiedän kyllä suunnilleen mitä leikkaamattomassa tapahtuu ja olen nähnyt kuvia.
Animanga fani 4ever!

Tremma

Viesti Kirjoittaja Tremma » Ke Kesä 20, 2007 14:00

Ehdottomasti yksi maailman parhaista animeista, manganakin miellytti.

Skidinä tosiaan tuli ekan kerran nähtyä leikatut dubapatut pätkät, ja muutama vuosi sitten vasta itse leikkaamaton legenda.
Joka katselu kerran jälkeen on liikuttunut ja vaikuttunut olo.

Vuosi, pari sitten, oli kauhea buumi, omistin varmaan useimmat GNG mangat jotka olin tilannut Bemmulta http://www.bemmu.com tai ostellut tuttavilta.
Ja kun kuulin vielä pari kesää sitten jatko-osasta Ginga Densetsu Weed en voinut muuta kuin rakastua tähänkin (jokseenkin piirrostyyliltään raiskattuun) animeen sekä tietysti mangaan.

Innostus on kuitenkin mennyt jo vanhemmiten ohi, mangat myin pois ja tienasin niillä hyvän summan.
Mutta edelleen kyseessä suosikki anime.
Ja kaikkihan sen tiesivät, että Yoshihiro Takahashi loi legendan.

Aimeara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aimeara » Ke Kesä 20, 2007 14:16

Hopeanuoli, hmm. Minullakin tämä oli yksi ensimmäisistä animesarjoista aikoinaan, siihen aikaan niitä kaikkein rakkaimpia. Minullakin suosikkeina olivat Tiikeriveljekset - ja Hopeanuolen veljet, jotka taisivat olla nimeltään Kultanuoli ja Pronssinuoli tms. Eikä heitä koskaan näytetty muualla kuin äitinsä imetettävinä, mutta olivat sen verran suloisia tapauksia, että ihastuin jo siinä vaiheessa sidekickeihin.

Hopeanuoli jäikin sitten moneksi vuodeksi unholaan. Videot kyllä löytyivät (ja löytyvät) yhä, mutta koirat eivät jaksaneet kiinnostaa (olen kissaihminen). Kun serkku kuitenkin eräänä kesäiltana soitti ja ilmoitti, että hänen isosiskonsa oli ostanut leikkaamattoman boksin, ei tarvinnut edes pyytää minua tulemaan, olin jo vetämässä kenkiä jalkaan. Koko lootan sisältö katsottiin yhdellä istumalla, vedet silmissä ja käsi joko suun edessä tai pitelemässä vatsaa naurusta hytkyessä. Voi draama, voi klisee, voi voi. Sen katsomisen jälkeen en enää tuntenut mitään tarvetta katsoa Hopeanuolta. Kaikki oli nähty ja hyvä niin. Sama ajatus pitää yhä, enkä ole viitsinyt koskea edes Weediin.

Eli enää minua ei oikein voi sanoa Hopeanuoli-faniksi, mutta sydämessäni on silti pieni paikka tuolle valtaisalle koiralaumalle, joka niin urheasti taisteli suurta ja pelottavaa Akakabutoa vastaan.
となり の おたくさん でござる。

minnz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minnz » To Kesä 21, 2007 11:33

Hopea Nuoli oli minun ensimmäinen anime jonka näin ja se oli todella mahtava elokuva. Oli hyvä että animen alussa näytettiin Rikin isän kuoleman. Muuta en voi sanoa kuin että olipa tosi hyvä elokuva! :D

Holy91

Viesti Kirjoittaja Holy91 » To Kesä 21, 2007 12:32

No Hopeanuoli oli välillä tylsä loppupuolella,no onneksi lopputunnari oli
onneksi kaunis :cry:

Meya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Meya » Ma Kesä 25, 2007 12:35

Nyt tuli kyllä kunnon nostalgia-trippi. Muistan kun naapurin poika sai vuonna -92 hopeanuolen ensimmäisen osan. Se oli niin kovaa kamaa, että päätettiin viedä se kouluun elokuvatunnille (aina ala-asteen keväällä oli semmonen leffa-päivä). Veivattiin se sitten ihan onnessamme koulun VHS-myllyyn ja aloitetiin katsominen koko luokan voimin. Eihän siinä mennyt kun alle 20 minuuttia, kun puolet luokasta jo itki peloissaan ja räkä valuen. Opettaja suuttui ja takavarikoi hopeanuoli-kasetin viikoksi. Istuttiin kaverin kanssa samainen viikko iltapäivisin jälki-istunnossa. XD
Puputossuinen zombie

Tremma

Viesti Kirjoittaja Tremma » Pe Kesä 29, 2007 14:40

Piti tulla tännekin nyt taas oikein raportoimaan kun paraikaa vieressä pyörii leikkaamaton GNG.
Olenkin juuri päässyt kohtaan jossa leikattu kolmas kasetti loppuu.

Mahtava anime, paranee joka katselukerralta. Aina löytää jotain uutta.

Temari-San

jupsis juu...

Viesti Kirjoittaja Temari-San » La Kesä 30, 2007 15:24

musta Hopeanuoli on tosi kawaii!

Se on niin söpö,ja onhan se legendakin :D
Kavereitten kanssa keksittiin sen pohjalta roolipeli...

Pitäisi taas katsoa uudestaan... :mrgreen:
"I call it... the giggolo beam!" - Kurz Weber

jessykkä<3

Viesti Kirjoittaja jessykkä<3 » Ma Heinä 02, 2007 18:34

Hopsu on niin ihana...!! :wink: Mut musta hopeanuoli on paremmin tehty ku weed..!! koirat näyttää enemmän oikeilta kun taas weedis joskus palikoilta (kaapista löytyy 1-8, eli vissin kaikki) hopsusta mulla on leikkaamattomat ja leikatun saan ku teen vähän kesätöitä papalle... :D
mie en käsitä miksi leikatusta hopsusta on poistettu Hakuron kohtaaminen..!! siis eihän siinä oo mitään pahaa tai semmosta.. tietääkö joku syyn..?? (korjasin ton kohan mis kirj otan et: miksi leikatusta hopsusta on poistettu Hakuron kohtaaminen..!! nii koha leikatusta kun siin luki et leikkaamattomasta.. olin vähän väsynyt..kiitti ku kerrot et olin kirjoittanut väärin mangaka :D )
Viimeksi muokannut jessykkä<3, Ti Heinä 03, 2007 10:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mangaka

Viesti Kirjoittaja Mangaka » Ma Heinä 02, 2007 18:53

jessykkä<3 kirjoitti:mie en käsitä miksi leikkaamattomasta hopsusta on poistettu Hakuron kohtaaminen..!! siis eihän siinä oo mitään pahaa tai semmosta.. tietääkö joku syyn..??

Siis varmaankin leikatusta on poistettu se.. leikkaamataonhan on se alkuperäinen ja leikattua on käsitelty :P mutta en kyllä tiedä syytä tuohon, en itseasiassa ole edes katsonut koko sarjaa :lol:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”