Hopeanuoli (Ginga Nagareboshi Gin)

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Solid

Viesti Kirjoittaja Solid » La Helmi 17, 2007 02:39

Alucard kirjoitti:
Rin_ kirjoitti: apuva! ethän vain ole erehtynyt katsomaan hopeanuoli legendaa suomalaisten dubbaamana?!
Et varmaan ymmärrä, kuinka nostalgisia nuo vanhat Hopeanuolen dubit ovat niille, jotka ovat lapsuudessaan Hopeanuolen niitten kera katsoneet.
Tosin eihän niitten laatu kyllä mikään maailmaa mullistava ole, mutta nostalgia-arvo niillä on minulle huippu suuri.
Samat ovat aatokseni. Lapsena olin täysin sarjan äänienkin pauloissa. Minun edelleen vaikea kuvitella Ginille vauvan ääntä ja Benille hänen japaninkielistä ääntä, tai kenellekkään. Smithin ääntenvaihtelu on suorastaan sallittua, kun ajattelen, miltä hänen japaninkielinen äänensä kuullostaa jne.

Ja lisäksi ovathan ne huumoripläjäyksiäkin "Hallitse, hallitse tekniikkaa", "he eivät pelkää mitään -- siksi ne ovat niin pelkäämättömiä" ovat legendoja :D

Eihän japaninkieliset äänetkään huonoja ole, hyeenan ääni on kuunneltavaa siinä, mutta nuorena vitsa väänetään. Suomidubit jäi korvan taakse.

Pikke Wood

Viesti Kirjoittaja Pikke Wood » Ti Helmi 20, 2007 10:44

Ah. Hopeanuoli. Joskus 6-7 vuotiaana veljen kaverilta sain videon tai kaksi lainaan. Ja aina tilaisuuden tullen lainailin niitä, ihastuin sarjaan. Alkutunnari on jotain ihan omaa laatuaan, aivan mahtava. Sitten kun kuulin siitä ettö Hopeanuolesta tulee leikkaamaton DVDboxi niin pyysin joululahjaksi, ja sain. Ja se on tullut lainattua luokkani pojille pariin kertaan, en ole ainut johon se on kolahtanut ja lujaa :D Mangaa haluaisin kovasti lukea. Ne sudet kiinnostavat kovasti!
Et varmaan ymmärrä, kuinka nostalgisia nuo vanhat Hopeanuolen dubit ovat niille, jotka ovat lapsuudessaan Hopeanuolen niitten kera katsoneet.
Tosin eihän niitten laatu kyllä mikään maailmaa mullistava ole, mutta nostalgia-arvo niillä on minulle huippu suuri.
Aivan. Pitäisi jostain hankkia videot taas käsiini, leikkaamaton on mahtava, mutta eihän niistä samaa tunnetta saa kuin huonoista-mutta-niin-tärkeistä suomidubeista. :wink:
"he eivät pelkää mitään -- siksi ne ovat niin pelkäämättömiä
Haha, ehkä paras. Lapsena tuota varmaan tuli hoettua, sillon se oli hieno lausahdus. Ei siinä silloin lapsosena ollut mitään ihmeellistä tuossa lauseessa, kuulosti erittäin järkevältä. Nyt naurattaa :D

Mutta Hopeanuoli on aivan omaa tasoaan, minulle on Hopeanuoli ja muu anime. En voi Hopeanuolta verrata muihin lempianimeihini, se on omalla tavallaan ykkönen ikuisesti. :D

Northern lights

Viesti Kirjoittaja Northern lights » La Maalis 10, 2007 20:33

Heh, koirahulluna minä tietenkin olen nähnyt tämän animen. Tuli monesti lainattua kirjastosta pienenä, mutta näin ekan kerran Hopeanuolen kun veljeni oli sen lainannut. Olin kai 3 -vuotias silloin ja veli katseli sitä olohuoneessa ja näin hieman sitä siinä samalla. Ei minua veri haitannut. Kiinosti vain pirusti kun siinä oli koiria^^;.

Olin kai hieman tyhmä kun en koskaan tajunnut miten hullunkurisia lausahduksia hahmot sanoivat suomi dubissa, sillä esimerkiksi tuo "Nuo koirat eivät pelkää mitään... siksi he ovatkin niin pelkäämättömiä..." -lausahdus ei minusta kuulostanut ihmeelliseltä, paitsi kyllä jossainaivojen perukoilla se tuntuikin tönköltä lauseelta. Tajusin vasta tuon lauseen hauskuuden kun luin sen joltain foorumilta :roll:

Täytyy kyllä sanoa että Akaka Buutto on ainoa pahis mitä olen koskaan piirretyissä/animessa pelännyt, edes jonkin verran. Ykkösvideossa ainakin tunnelma oli juuri oikea kun Akaka Buutto oli paikalla.

Hospusta ei voi sanoa muuta kuin että se on legenda^^; Itsessään alkutunnarikin on niin... lumoava. Joskus katselin/kuuntelin vain sitä alkutunnaria ja kelasin uudelleen ja uudelleen sen alkuun. Harvoin yhtä hienoja tunnareita tulee nähdyksi. Lisäksi, harvoin tuleemitään hyviä eläin aiheisia animeja vastaan... :? ja harmittaa se että Hopeanuoli ei jatkunut susien tarinaan saakka. Ne vasta hyviä olisivat olleetkin...

Yaa-chan

Viesti Kirjoittaja Yaa-chan » La Maalis 10, 2007 20:57

Joskus pienempänä katsoin Hopeanuolta, mutta siihen se sitten jäi. Ihan katsottava sarja, mutta minua nuo koirien sähellykset eivät nykyään niin hirveästi kiinnosta. Ja Weedin oli varsinainen moka. Ei itse sarja sinänsäkkään, mutta päähenkilö, Weed, on sanoinkuvaamattoman ärsyttävä.
Rikin kuolema minua suretti.
Hopeanuolen (Käytetään nyt tuota suomenkielistä nimeä, kun vauhtiin päästiin) kaulasta kiinniottamiset (Kuten muidenkin koirien/vähemmän koiramaisten) ja pyörimiset niin kauan, että palanen irtoaa ja veri roiskuu, ym. Ovat itseasiassa aika tylsiä. Ja ylipäätään minua häiritsee se, että Hopeanuoli tappoi Pääjehukarhun (En nyt enään muista miten se nimikään kirjotettiin) pyörimällä ilmassa ja sitten vain "Viuh" kaula katkeaa? :?
Ei oikein minun makuuni. Anteeksi Spoilerista niille, jotka eivät vielä ole kyseistä 4 VHS/DVD nähneet.

Jos pitäisi sanoa lempihahmo, niin John ja Punasilmä (Käytän nyt näitä suomi -nimiä) Säälin Johnin kohtaloa :'| Ällöttävä loppu :cry:

moderaattorin muokkaama: spoileritagit lisätty -Kyuu
... -_-'

Zell Dinch<3

Elzu

Viesti Kirjoittaja Elzu » La Maalis 10, 2007 21:09

Täytyy kyllä sanoa, että Weed anime häpäisee Hopeanuolen :roll:
Sanottakoon, että Hopeanuolesta lempi hahmoni on Smith :3

adela

Viesti Kirjoittaja adela » Ke Maalis 14, 2007 19:46

Hopeanuoli, ah, niin ihanaa. Pikku kakrunahan näitä jaksoi tuijottaa ikuisuuksia ja uudestaan ja uudestaan. Vaan menivät sitten hukkaan muutoissa. Aikeissa on kyllä hankkia ne DVD:t itelle, kunhan löytyy rahaa joskus niin paljon.
Koska ne oli leikattuja versioita, ihmettelin aina pienenä lopun juttua
missä Riki on ensin täysin kunnos ja sitten...
Suosikkeja oli ja on Hopeanuoli itse, Tiikeriveljekset ja varmaan omalla tavallaan Punasilmäkin.
Weedistä sen verran että huh. Ei tykkää. Jotensakin liian suloinen ja ja.. Öh, en osaa selittää mutta en pitänyt. Hopeanuolikin oli niin möh siinä että ihan murisin kun katsoin sitä.

Moderointi-isku: Spoilerisuojat lisätty. -Alucard

Maiko

Viesti Kirjoittaja Maiko » Ke Maalis 21, 2007 23:47

Alucard kirjoitti:
Rin_ kirjoitti: apuva! ethän vain ole erehtynyt katsomaan hopeanuoli legendaa suomalaisten dubbaamana?!
Näinpä. Nostalgia arvo noilla on suuri, osaan edelleenkin täsmällisesti ulkoa nuo legendaariset suomenkieliset lausahdukset :lol: Tuli tämä huomattua kun kattelin pitkästä aikaa nuo leikkaamattomat yhteen putkeen kun tein radioon aiheesta juttua, en pahemmin sitä edes katsonut, kunhan pyöri taustameluna tunnelmaa luomassa ja silti ne replat tuli selkäytimestä..

Ja mie meen vähän pitemmälle, meikältä kun löytyy kotoa ihka oikea akiitta-koira :P Tosin tuo ei kyllä vielä tähän päivään mennessä ole lähtenyt vuorille perustamaan villikoira laumoja saati metsästämään karhuja, vaikka kuinka olen sitä koittanut sivistää asiasta :roll:

KillerFox
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KillerFox » To Maalis 22, 2007 02:01

Hopeanuoli tuli katsottua joskus pienenä, ehkä jopa liiankin pienenä. Akakabutosta taisi tulla aikoinaan hiukan lieviä traumoja. ;) Eipä mitään, hyvä sarja ja sellainen se on edelleen.
"Anime on elämäntapa, joka syö sinut ja rahasi."
http://www.animetietokanta.com
www.soundclick.com/KillerFox

NOBU

Viesti Kirjoittaja NOBU » Su Maalis 25, 2007 16:02

hopeanuoli.... aivan mahtava anime... tosin en tiedä miten paljon pitäisin siitä jos en olisi katsonut sitä pienempänä..nostalgiaa..koska en varmaan pystyisi katsomaan joitain kohtauksia vakavasti.
Niin noista dubeista.. eivät ne sillion pienenä häirinneet, ihmetytti vain miksi Akatoran ääni vaihtui yhtäkkiä naisellisemmaksi tai miksi Curotora kuulostaa smurffilta..mutta nykyään katson vain leikkaamatonta versiota, jos katsoisin vhs:iä nyt, olisin varmaan saanut kaameita kramppeja nauraessani.

Maiko

Viesti Kirjoittaja Maiko » Ma Maalis 26, 2007 19:20

^Sisäinen pieni välimerkin hyväksikäyttäjä iskee.. Se on Kurotora :lol: musta=kuro, tora=tiikeri. Ja jaappanilaisten rotujen ystävänä pitää vielä mainostaa että rotu on Kai. Noissa muuten ihmetetty pienenä ainakin itseä se että ensin ne oli nimetty suomeksi punatiikeri, harmaatiikeri ja mustatiikeri ja sitten kohta puhuttiinkin noilla japsi nimillä. Muistan joskus olleeni että wtf?? No silloin opin ensimmäiset japanin kielen sanat kun noita nimiä pähkäilin.

Mutta Hopeanuoli pienenä ihmetytty monien muidenkin osien kannalta kuin pelkkien äänien. "Hieman" peliä selvensi tuo kun vihdoinkin sai nähdä ne leikkaamattomat.

Chibi-nee

Viesti Kirjoittaja Chibi-nee » La Maalis 31, 2007 13:16

olen samaa mieltä jo monen samaa sanoneen kanssa: Weed on vitsi hopeanuolesta. se on jossain kohdin melkein suoraa matkintaakin. mutta hopeanuoli on hyvä, paitsi suomeksi dubattuna. itsselläni on leikkaamaton versio suomenkielisillä teksteillä ja onpa tuo tullut katsottua moneen otteeseen. weedejä katselin kavereitteni kanssa, mutta parasta niissä on kurotoran ääni. mutta weedistä saa aikaan mahtavia piladubbeja :mrgreen: :wink:

Inuyashafan4ever

Viesti Kirjoittaja Inuyashafan4ever » La Maalis 31, 2007 13:55

Kyllähän ne kaikki hopeanuoli dvd:t meiltä(kin) löytyy. Pikkuveli on ihan hulluna siihen, joten olihan minunkin pakko ne nähdä, ja rakastuin todella <3
"In the bottom of he's heart, he has already left us"<3<3

Suni

Viesti Kirjoittaja Suni » Pe Huhti 06, 2007 14:25

Hopeanuoli on ihan hyvä. Parempi se on kuin Weed,Mutta dubbauksena ihan huono,Weedissä on aika paljon virheitä enemmän kuin hopeanuolessa.Kun katsoin hopeanuolen dubattuna sekä alkuperäisenä/oikeana versiona huomaa että kamalasti dubbauksessa on kohtia pois. Kaikki veri kohdat otettu pois. Ihan surkeata. :?
Lately, you don't even talk to me.

hidiz

Viesti Kirjoittaja hidiz » Pe Huhti 06, 2007 17:58

Kuten monet muutkin, myös minä katsoin pentuna Hopeanuolta. Ja sieltä jäivät elämään muutamat lausahdukset kuten: "Shieltä she tulee.." ja "Auttakaa minut ales täältä!" :D Valitettavasti minulla ei enää ole vanhoja videoita koska eräs joka lainasi ne minulta ei koskaan palauttanut videoita takaisin, ja muutti vielä pois paikkakunnalta! :evil: Nooh tässä noin vuosi sitten sain kaverin kanssa katsottua leikkaamattomat versiot ja siitä asti olenkin suunnitellut tuon paketin ostamista itelleni, vaikka niissä ei sitä samaa henkeä enää olekaan kuin mitä oli vanhoissa videoissa.
Incognito, sarjakuva narkomaani.

Kagoshima
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kagoshima » Ti Huhti 17, 2007 17:27

Ensin katoin kaikki Hopeanuolet suomeksi dubattuina, niin kyllä tykästyin, kun olin jotain 6 vuotta. Sitten kun parisen vuotta sitte katoin sen japanin kielisenä, ne kaikki dvd:t niin tietty suomenkieliset jäi heti varjoon. Oli miljoona kertaa parempia ja oli vaan hyvä, kun oli ne poistetut kohtaukset siinä mukana.
Kagoshima...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”