Hopeanuoli (Ginga Nagareboshi Gin)

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Sayuri

Viesti Kirjoittaja Sayuri » Ma Kesä 26, 2006 07:58

Howler kirjoitti:
jw kirjoitti:
Minttu-Chan kirjoitti:oudon hopeanuoli DVD kannen ja mietin että mikäköhän se on
Kyseessä lienee leikattu ja dubeilla varustettu lastenversio sarjasta kahdella DVD:llä metalliboksissa.
Minäkin veikkailen että juuri tälläinen
Niin mäkin, näin tuon saman Anime-lehden takakannessa joskus kauan sitten (maaliskuussa? :D )
Ensin minä katsoin Hopeanuolta, sitten pikkuveli :) Se on kuusi vuotta, ja kun se näki ekan Hopeanuolen, se oli neljä. Jes.
Kamulla on leikkaamaton versio mutta itse en ole vaivautunut ostamaan.. Kyllä tuo leikattu kelpaa kirjastosta, silloin harvoin kun haluan sitä enää katsoa.. (osaan melkein kaikki vuorosanat ulkoa) :P
Musiikki on kyllä tosi hyvä :)

t-lintu

Viesti Kirjoittaja t-lintu » Ma Kesä 26, 2006 12:40

Ää, kaikki on jo sanottu! Minullakin silti tähän sarjaan liittyy niin paljon muistoja, että on mukava niistä kirjoittaa.

Eli silloin joskus yli kymmenen vuotta sitten, kun äiti osti Hopeanuoli-videokasetit meille lapsille, näin animen ensimmäisen kerran. Se oli tosin lyhennetty versio, mutta minä pysyin aika mukavasti juonessa mukana (eihän siihen silloin tuntunut muuta kuuluvankaan, kuin juoksua ympäri maita ja mantuja ja välillä kahakointia). :) Pelkäsin tietysti Akakabutoa välillä kovasti. Pihan muutkin lapset olivat nähneet Hopeanuolen, joten useampikin oli siitä innoissaan. Siispä leikimmekin pihalla Hopeanuolta! Yksi puhalsi satoja saippuakuplia ja sitten kaikki aloimme niitä hysteerisesti huitomaan rikki, huutaen samalla "Akakabuuttooo!!!" Aikuiset eivät ymmärtäneet mitään. Tästä on yksi valokuvakin. :D

Nyt sitten kun aikaa vierähti, muistot tästä todella vaikuttavasta sarjasta palasivat mieleeni. Näin sitten CDONissa boksin 50 eurolla, niin päätin sitten tilata. Tiesin, etteivät karhut enää olisi niin pelottavia kuin silloin pentuna katsoessa, mutta kylmät väreet menivät useaan otteeseen, etenkin tunnusmusiikin lähdettyä soimaan. Musiikki on aina ollut minulle sarjan tärkeimpiä seikkoja, ja Hopeanuolen kauniit ja tunnelmaa tuovat kappaleet, jopa tehosteet olivat syöpyneet mieleeni. Nostalginen tunne! Nyt boksi on lainassa, mutta toivon saavani sen pian takaisin. Pakko saada!

Voi voi, kun haluaisin Hopeanuoli-soundtrackin... ei ole löytynyt mistään. :|

Akita Inu

Viesti Kirjoittaja Akita Inu » La Heinä 08, 2006 01:02

Hopeanuoli on aivan ihana<3 Taisi minullakin olla ensimmäinen anime, jota katsoin silloin joskus tosi pienenä ja heti koukutti :D
En omista leikattuja videoita, enkä edes halua niitä, sillä nykyään en kestäisi sitä karmeaa suomenkielistä dubbausta (silloin pentuna sillä ei ollut mitään väliä).
Olen ostanut leikkaamattoman dvd-boxin ja onhan se tullut katsottua monen monituiset kerrat läpi, itse asiassa aionkin tässä lähiaikoina jälleen uudelleen katsoa kaikki jaksot läpi :P
Siinä kun on aivan mahtavia kohtauksia ja sellaisiakin jotka saavat minut kyynelten partaalle. Riki on kyllä paras! <3 niin uljas ja ihana.... olen aina tykännyt hänestä eniten. Leikkaamattomissa Rikillä on aikas mahtipontinen ääni :D Ja entäs sitten itse Hopeanuoli, niin suloinen!!
Todellakin legenda tämä anime. Aion ostaa Weed-animenkin, kun se elokuussa Suomessa julkaistaan. Olen nähnyt siitä pätkiä ja kyllä huomaa, että se on eri tavalla piirretty kuin Ginga Nagareboshi Gin. Tosin onhan Weed paljon uudempikin...
Hopeanuolin musiikit ovat aivan mahtavat! Alkumusiikki on legendaarinen, siitä ei voi olla tykkäämättä. Pitäisi tosiaan hankkia soundtrack... minulla on Hopeanuolen alkutunnari kännykässä soittoäänenä :lol:
Ja se surullisissa kohtauksissa soiva musiikki, aivan ihana.
Mangaakin kai pitäisi etsiä jostain... olen lukenut Weedin kolme ekaa osaa enkuksi, mutten omista niitä itse.
Kuitenkin, en usko että koskaan lakkaan pitämästä Hopeanuolesta. On se sen verran hyvä ja lapsesta asti olen sitä fanittanut, niin ettei ihastus katoa koskaan.

Miu-sama

Viesti Kirjoittaja Miu-sama » La Heinä 08, 2006 11:43

Hopeanuoli on aina sydämmessäni..<333 ja kanssa weed (ginga densetsu weed) onko kukaan edes nähnyt niitä jaksoja? minä olen nähnyt kaikki! ja ne on sydäntä koskettavia... ja viimeinen jakso oli surullisinn... :cry: ihan itketti..:'( katson gingaa melkein 3 kertaa viikossa..:D (molempia.. ) koska ne ovat ihania..:D olen hyvin hulluna niihin...:D vaikka ovatkin pelkkiä koiria..;>

Akita Inu

Viesti Kirjoittaja Akita Inu » La Heinä 08, 2006 13:32

En ole nähnyt Weed-jaksoja, pelkkiä pätkiä vain. Olen kyllä miettinyt että pitäisikö katsoa, mutta Weediähän julkaistaan loppukesästä Suomessakin, niin varmaan kai sinne asti pitäisi jaksaa odotella... :wink: Musavideoita kyseisestä animesta olen nähnyt ja uskon, että se on lähestulkoon yhtä koskettava ja ihana kuin Hopeanuolikin. Weedissä taitaa juoni olla enemmänkin koirien välisistä suhteista, kun mitään karhujakaan ei enää ole vastustajina.

Miu-sama

Viesti Kirjoittaja Miu-sama » La Heinä 08, 2006 21:50

niin no, juoni siinä on,että weed yrittää päästä isänsä ginin luo.. (hopeanuolen - ginga nagareboshi gin) no giniä sanotaan johtajaksi tietysti siinä..^^ päävihollinen siinä on hougen... :/ :D http://koti.mbnet.fi/mooni/7_0_rx.html <-- tuolla siitä kerrotaan kyllä paremmin.. xD niin.. siinä on kanssa hopeanuolesta.. TIETYSTI..^-^

Akita Inu

Viesti Kirjoittaja Akita Inu » Su Heinä 09, 2006 00:03

Miu-sama kirjoitti:niin no, juoni siinä on,että weed yrittää päästä isänsä ginin luo.. (hopeanuolen - ginga nagareboshi gin) no giniä sanotaan johtajaksi tietysti siinä..^^ päävihollinen siinä on hougen... :/ :D http://koti.mbnet.fi/mooni/7_0_rx.html <-- tuolla siitä kerrotaan kyllä paremmin.. xD niin.. siinä on kanssa hopeanuolesta.. TIETYSTI..^-^
Niin, jotain tuon tapaista muistelinkin siinä olevan. Englanniksi luin kolme ekaa Weed-mangaa ja siinähän se kerrottiin, miten Weed lähtee GB:n kanssa etsimään isäänsä. Juu, tottakai nyt Giniä pitää olla :D eihän Weed olisi mitään ilman häntä. Ja oikeinhan se on että Giniä sanotaan Johtajaksi, sitä hän onkin. Isänsä paikan kun peri...

-mangafan-

Viesti Kirjoittaja -mangafan- » To Elo 10, 2006 20:16

Minäkin satun omistamaan nykyisin hopeanuoli DVD boksin.. kahdesti on tullut katsottua läpi. Lapsena aina leikimme Hopeanuolta ja siitä asti olen pitänytkin Hopeanuolesta... Onko muuten Hopeanuoli manga edes harvinainen löytö? Yritin jo muutamalta netti sivustolta katsella mutta silmään ei sattunut.. Tämä nyt meni jo aiheesta ulos mutta kiitos jos saisin vastaustakin.. :)
Ostaisin lehdet: W.I.T.C.H. osa 89 ja Villivarsa 9/ 2000. Kunto oltava hyvä! Laitathan yv:llä! Ilmoitus edelleen voimassa!

Chouji

Viesti Kirjoittaja Chouji » Pe Elo 11, 2006 01:16

-mangafan- kirjoitti:Minäkin satun omistamaan nykyisin hopeanuoli DVD boksin.. kahdesti on tullut katsottua läpi. Lapsena aina leikimme Hopeanuolta ja siitä asti olen pitänytkin Hopeanuolesta... Onko muuten Hopeanuoli manga edes harvinainen löytö? Yritin jo muutamalta netti sivustolta katsella mutta silmään ei sattunut.. Tämä nyt meni jo aiheesta ulos mutta kiitos jos saisin vastaustakin.. :)

mene tälle sivulle: http://fi.bemmu.com/manga/info_centered.php

siellä löytyy hopeanuoli mangaa, mutta japanin kielellä jos kiinnostaa
I will show you the power of the half finn

Kukkakommando

Viesti Kirjoittaja Kukkakommando » Pe Elo 11, 2006 12:45

Hopsut on legendoja! Mulla on se ihme leikkaamaton dvd-boxi. Pitää aina kerran vuodes kattoo ja fanittaa. Olen aivan pienestä pitäen katsonut ja katsotettu niitä. Tosin eka vhs sitten tvssä ja viimeisenä dvdllä.
:3

Akita Inu

Viesti Kirjoittaja Akita Inu » Pe Elo 11, 2006 18:51

Jeees, ne on legendoja!! :D
Pitää aina kattoo uudestaan ja uudestaan tuo leikkaamaton dvd boksi. Eikä kyllästy, kuten olen varmaan jo monesti toitottanutkin :wink:
Hopeanuoli nyt vaan on niin ihana<3 ja samaten Riki<3<3 että minä rakastan noita molempia :D
Ja tykkään myös Akatorasta, Akamesta ja Johnista, jos en ole jo maininnut :P

Jakkimaru
Viesti:

Moi!

Viesti Kirjoittaja Jakkimaru » Su Elo 13, 2006 20:25

Heipsan, te kaikki! Itse olen katsonut kaikki Ginga Densetsu Weedit animena ja haluaisin nähdä myös Hopeanuolen. :) Joskus kersana tuli katsottua niitä leikattuja animeja VHS:änä. :)
I'll be there, by the moon and teh stars, like a shadow i''l be by your side, i swear.

Akita Inu

Viesti Kirjoittaja Akita Inu » Ma Elo 14, 2006 12:44

Minä luultavastikin ostan TÄNÄÄN ekan Weed-dvd:n Anttilasta, ainakin näin oon suunnitellu :D
En malta odottaa että näkisin sen... ja sisaruksiani kiinnostaa kans, kun ollaan kaikki katottu Hopeanuolta ja tykätty siitä! :wink:

Chiriin

Viesti Kirjoittaja Chiriin » Ti Elo 22, 2006 22:38

Ah, Hopeanuoli, yksi lapsuudensankareistani Mutanttikilpikonnien ja Prätkähiirien ohella. Hopeanuoli oli tosiaankin ensimmäinen animeni. Muistan, kun silloisen kaverini kanssa käytiin kilpaa kirjastossa lainaamassa Hopeanuoli- videoita. Ja niitä sitten möllötettiin silmät suurina. Rikin kuolemaa paruttiin ja pelättiin Akakabutoa :D

Sitten kesällä 2003 siskoni osti GNG DVD-boksin. Kaikki jaksot katsottiin läpi heti samana päivänä, melkein putkeen.

GNG on yksi suosikkianimeistani. Jokaisella katselukerralla yhtä viihdyttävä ja koskettava... ja ne musiikit.

Blue Bonewings

Viesti Kirjoittaja Blue Bonewings » Ti Elo 22, 2006 22:41

GIN on ihan apina =) mun mielestä se on aika ankee ku ne koirat pyörii vaa sillee ympyrää sit GIN tappaa vastustajansa ja alkaa pillittään =P aika outoo se sekoo... no paras kohta siin on se ku tää tää tää punasilmäkös se oli ni tuli muut oli aika tylsii kohtii ...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”