Hopeanuoli (Ginga Nagareboshi Gin)

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Monako

Re: Hopeanuoli (Ginga Nagareboshi Gin)

Viesti Kirjoittaja Monako » Pe Loka 16, 2009 09:10

odber kirjoitti:Anttilassa on muuten nyt tarjouksessa se leikkaamaton julkaisu 29€. Sen ja suomessa näytetyn version pituusero on lähes 2h :o. Voisi jopa harkita ostamista nyt. Mitä oleellista siitä sitten on leikattu pois kauheimpien gorejen leikkausten lisäksi? Vai selittyykö tämä pituus op/ed/kertauksien lisäyksellä? (21 jaksoa*(1,5min op +1,5min ed) ~ 60min ja päälle kertauksia 21*1min=21min)

Ei, kyllä siinä leikkaamattomassa on ihan sellaisia kohtauksia jotka on jätetty leikatusta pois...
esim. Lopputaistelun kohtaukset ja Hakuron kohtaaminen...(ja tietysti kaikki raa'at kohtaukset joissa veri lentää 8) ) Suosittelen ostamista jos sen noin halvalla saa...(itse maksoin boxista 60e)
Älä anna vastoinkäymisten masentaa sinua enempää! Elämä on jo tarpeeksi masentavaa!

CthulhuBard
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CthulhuBard » Pe Loka 16, 2009 10:34

Tuli eilen haettua Anttilasta tuo boxi. Kauan sitä halunnut kokoelmiin mutta kyllä kannatti odotella kun lähti näin huokeaan hintaan =) pitääkin tässä viikonloppuna varmaan taas kerran katsastaa tämä sarja.
KABLAM! Rai Luolapoika DVD:lle ja suomeen!

Koji

Viesti Kirjoittaja Koji » Ke Loka 21, 2009 23:33

Hopeanuoli oli varmaan yksi ensimmäisistä animeistani. Joskus monta vuotta sitten ostin isän kanssa Kotkan Anttilasta yhden Hopeanuoli-videon ja katselin sen muutamaan kertaan läpi, ennenkuin pääsin näkemään muut osat. Voisin sanoa, että silloin todellakin pidin Hopanuolesta kovasti. Fanitin sitä toden teolla, katselin sen useaan otteeseen läpi, katselin musiikkivideoita ja tein niitä. Jossain vaiheessa tuli se seinä eteen ja intoni koko sarjaan lopahti. Enään en välitä koko sarjasta paljoakaan.
Sarja on ihan hyvä, vaikka leikattu versio on lievästi sanottuna surkea ja suomidubbaus karsea. Äänet vaihtelevat kesken kaiken. Eniten minua häiritsi se, että Smithistä muuttui yllättäen tyttö (kakkosvideossa hänellä oli miehekäs ääni, yllättäen se muuttui tyttömäiseksi). Ja ihmeelliset nimien vaihtumiset nelosvideolla. Mutta minkäs mahtaa, että suomalaiset pilaavat sarjan?
Idealtaan Hopeanuoli on kyllä aika hauska ja hyvin keksitty. Enään se ei vain iske.
My Anime List || DeviantArt || Klik
Tracon V: Shun Kazami (Bakugan) & Beyond Birthday (Death Note)

Hayashi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hayashi » Ke Marras 04, 2009 22:49

Klassikko sarja, tais olla ensimmäinen anime jonka näin + muumit, niitä tuli katottua paljon. :)
Leikkaamaton dvd boksi oli kyllä hyvä ostos. Ja suomenkieliset dubatut filmit olen kans nähnyt. Ennen kun se dvd boksi hankittiin :D

Eofte

Viesti Kirjoittaja Eofte » Pe Marras 06, 2009 18:14

Ensimmäinen anime, mitä olen koskaan katsonut ja yhä vain sillä on lämmin paikka sydämessäni<3 Itse näin ensin suomenkieliset oikeastaan vahingossa joskus seiskalla, pienempänä en ollut niitä jostain syystä katsellut. Sen jälkeen lainasin tuttavalta leikkaamattomat puoleksi vuodeksi, palautin hetkeksi ja lainasin taas, kunnes sitten kaveri hankki mulle omat DVD:t^^ Niistä olenkin yhä kiitollinen, ajattelin katsoa ne läpi parhaan ystäväni kanssa jouluna, mikäli hän on sillä tuulella :) Hopeanuolien ansiosta opin myös ensimmäisen japaninkielisen sanani eli 'khusoo'. Kaunista, eikö? xD

Hahmoista pidän aika useista, mutta melko alusta lähtien rakastuin aivan täysin Kai-veljeksiin ja edelleen taitavat olla suosikkejani^^
Spoiler:
Voitte siis uskoa, että kun katsoin ensimmäistä kertaa suuren taistelun leikkamattomana, en voinut olla itkemättä, kun Akatora kuoli :"(

Suomenkielisiä Hopeanuolia suorastaan vihaan muutenkin, kuin niiden dubbausten takia. äänet vaihtelevat, puhe on välillä epäselvää, nimet vaihtuvat, erittäin tärkeitä kohtia on jätetty pois, ja jopa itse ääninäytteleminen on surkeaa. Joko siinä ei ole tunnetta lainkaan tai sitten ollaan ylidramaattisia. Tätä mieltä ainakin itse olen, mutta jos joku pitää suomenkielisistä, niin eipä minulla mitään sitäkään vastaan ole. itse en vain halua katsoa niitä edes nauraakseni mielestäni surkealle laadulle... tunnen liikaa myötähäpeää sen tekijöitä kohtaan.

Wulfy

Viesti Kirjoittaja Wulfy » La Joulu 26, 2009 22:29

Onpahan minunkin ensimmäinen anime, jota katsoin. Siitä opettelin piirtämään koirat ja ihmiset, olin addiktoitunut fani,ja otin vaikutteita. Onpahan sydämmessäni paikka sillä vieläkin. Mieleen on jäänyt suomenkielinen leikattu versio, jossa koirat mystisesti katoaa ja seuraavassa jaksossa niitä surraan ja Ben sanoo: "He eivät pelkää mitään, siksi he ovat niin pelkäämättömiä.", hyyyyyy, mikä artikulaatio-ongelma. Kylmät väreet.
Maailmassa ei ole mitään vapaampaa kuin vapaapudotus.
------
Siirretään tasamaalaisen kokemus kolmiuloitteiseen maailmaan ja kuvitellaan, että neliuloitteinen hyperpallo kulkee maailman läpi.

Eofte

Viesti Kirjoittaja Eofte » Ma Tammi 04, 2010 14:53

Jep, tuo Benin artikulaatio-ongelma on suorastaan legenda. Toinen, erittäin huomattava seikka dubbauksessa taitaa olla se, että viidellä koiralla on sama ääninäyttelijä, samalla, kun viidellä ääninäyttelijällä on sama koira ;"D

Olen joka tapauksessa aivan täpinöissäni, kun tajusin noin viikko sitten, etten ole katsonut koko sarjaa varmaan pariinkaan vuoteen ja nyt sisko päätti lainata ne kämpilleen, juuri kun olisin halunnut katsoa niitä :"( Odotan nyt rakkaiden DVD-pakkaukseni palaamista, jotta voisin katsoa tuon legendaarisen sarjan parhaan ystäväni kanssa ;)

a_Sniper

Viesti Kirjoittaja a_Sniper » To Tammi 28, 2010 14:16

Myös täällä hopeanuoli oli ensimmäinen animesarja mitä katsoin.. Näin sen jo todella pienenä. Äite osti videokasettina sen ku näki että siinä on koiria kuvis. Olikoha se se kakkos vhs mikä alko sitte suoraa siitä karhun kohtaamisesta? Ei jestas elämä ollut enää entisensä sen nähtyään :D Tuskinpa äitenikään tiesi että tuo noin rankka sarja oli, mut kaikku muut kolme piti sit samantien ostaa ja aiva hulluna fanitin sarjaa ja fanitan edelleen. Harmittaa kun ei ole mistään löytänyt mangana tätä sarjaa enkkuna.. saati Weed mangaa enempää ku ne kolme julkaistua.

Weed boxin sain joululahjaksi mutta vieläki tekis mieli katsoa mangana tämä ku ne kolme ekaa osaa mitä oon lukenu oli nii mainioita ja anime niihi nähden todella laadutonta kökköä :S

tulilintu

Viesti Kirjoittaja tulilintu » Su Maalis 14, 2010 18:47

Hopsu anime ihan omaa luokkaansa. Kuuluu minun top5-sarjoihin. Muistan miten katsoimme laikattua versiota pikkusiskojen kanssa. Joskus koko pihan lapset olivat katsomassa Hopsua :) Sarjassa on monta tunteelista kohtaa ja lopussa itken aina. Omistan leikaamattoman version ja Weedin. Vaikka Weed ei ole läheskään yhtä hyvä kuin Hopsu.
"Loppujen lopuksi Hyvä pärjää, paha ei" Yoshihiro Takahashi

Vex
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vex » Su Maalis 21, 2010 15:48

*Odottaa kuola valuen Hopsu-mangan suomikäännöksen ilmestymistä marketteihin* Punainen Jättiläinen kun sen on ilmoittanut julkaisevansa kevään puolella.

Hopeanuoli-fan

Viesti Kirjoittaja Hopeanuoli-fan » La Maalis 27, 2010 13:30

TIETENKIN TIEDÄN MIKÄ ON HOPEANUOLI. Itse muuten maksoin leikkaamattomasta DVD-boxista about vähän yli 30 euroa, kun sen cdon.com'ista tilasin. Rakastan tätä sarjaa tosiaan, ja se on ensimmäisiä animeja joita olen katsonut (jos näitä digimoneja yms. pokémoneja ei lasketa) Sarjaa on lisäksi tultu katseltua jo 5-6 vuotiaasta asti. Hopeanuolen kautta alkoi myös minun manga ja anime hullutukseni, ja vieläkään sarja ei tunnu olevan tylsä. Hopeanuolesta tulikin mieleen, olisiko joku valmis cossaamaan Gng/Gdw/Gdwo hahmona 2011 animeconissa? Itse ainenkin olen menossa sinne jonakin hahmona cossaamaan. Ehdotuksiakin hahmoista saa siis minulle kertoa, koska en osaa päättää ketä hahmoista cossaisin. Toivottavasti joku innostuisi edes hiukan ideasta. :wink:
Hiljalleen suljen silmäni,Pimeys on ympärilläni ja pieni valo tuikkii kaukana edessäni.Kuulen äänen,Se huutaa nimeäni.Hiljaa seison paikallani,mutta jalkani pakottavat minut juoksuun.Tuska katoaa,kipu antaa periksi.Tunteet eivät kanna kaunaa.Olen poissa.

Kissansilmä

Viesti Kirjoittaja Kissansilmä » Ti Helmi 08, 2011 18:10

Hopeanuoli on myös minulle ensimmäisiä animeita, joita olen katsonut. Suomidubilla ollaan menty tähän asti, eivät ne niin huonoja ole (toisin kuin ne Agapion tekemät suomidubit Digimonissa silloin ekalla kaudella :'DDD), mutta vähän häiritseviä ne välillä ovat esim. Smithin ja Hyenan äänet muuttuivat pariin otteeseen. Hyenalla oli ensin naisen ääni sitten sama ääni kuin Hopeanuolella ja sitten taas naisen ääni, joka oli kuitenkin eri kuin ensimmäisellä kerralla. Sitten aina muistan sen ekan jakson, kun Daisuke ajaa sen moottorikelkan Akakabutoa päin ja sanoo "Mitäs tästä sanot rum...ryökäle?!" :D
Ensimmäistä kertaa tutustuin Hopsuun, kun sain joskus 4-6 -vuotiaana silloiselta naapuriltamme kaksi ekaa Hopeanuoli-videota, joita tuli katsottua melkein puhki kulumiseen asti. Ja ala-asteella silloisen kaverin kanssa fanitettiin kybällä koko sarjaa :mrgreen:
Viimeksi muokannut Kissansilmä, To Helmi 24, 2011 19:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
He takes on the world all in a stride, and your wounds will be his scars
So won't you remember when the night comes
He will need your open arms
For to be invincible, he needs your love

Obana

Viesti Kirjoittaja Obana » To Helmi 24, 2011 18:56

Ensikosketukseni Hopeanuoleen tapahtui siinä 2000-luvun alussa ollessani koulupäivän jälkeen iltapäiväkerhossa. En tiennyt sen olevan edes japanilaista. Kerran näin Hopeanuolen ykkösosan kaupassa ja ostin sen. Isi näki kuitenkin kun katoin sitä ja otti sen pannaan. En vuosiin nähnyt yhtään Hopeanuolta, mutta jokunen vuosi sitten luin netistä leikkaamattomasta versiosta ja säästin siihen rahaa. Kuitenkin sitä ennen sain isin ostamaan lasten version. Nyt minä katselen kumpaakin versiota vuoron perään ja olen pitänyt muutaman maratooninkin. Hopeanuoli on yksi parhaista sarjoista koskaan.

Angelrose

Viesti Kirjoittaja Angelrose » Pe Maalis 09, 2012 17:45

Aika herättää vanha keskustelu uusiksi tällekin vuodelle.

Hopeanuoli on ainoa sarja, mitä olen koskaan fanittanut. Olen ollut mielestäni joku 6-vuotias, kun rakastuin tähän sarjaan ja sen jälkeen on ollut lähinnä sydämessä. Olen pienestä pitäen piirtänyt koiria vielä tähänkin päivään mennessä juuri Hopeanuolen ansiosta. Weed ja Orion eivät sytyttäneet ollenkaan niin paljon kuin tämä aito ja alkuperäinen x)

Pari vuotta sitten faniuteni nosti uudelleen päätään, kun Hopeanuolta alettiin suomentamaan, nyt on kaikki mangat suomeksi hyllyssä special editionia lukuunottamatta ja Ginga-fanitus on aivan huipussaan. Fanitavaraa on tullut kerättyä ja valitettavast Weed-pehmot ovat jääneet saamatta, mutta tällä hetkellä keräilen innoissani noita vanhoja kunnon yksivärisiä GNG-figuureja. 1. sarja on jo hyppysissäni kolmea figuuria lukuunottamatta. Lisäksi DVD-boksi löytyy, extramangaa, Weedin DVD:t, figuureja ja kaikenlaista.

Chewwy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chewwy » La Kesä 09, 2012 11:03

Hopeanuoli oli yksi niistä ensimmäisistä animeista joita olen nähnyt. En tosin tajunnut sitä katsoessani kuinka karmea leikattu versio ja suomi dubit ovatkaan...
Olen kyllä pitänyt Hopeanuolesta pienestä lähtien ja fanitan sitä edelleen paljon. Kun GNG-mangoja alettiin suomentamaan eräs tuli kyllä superiloiseksi ja nyt on koko GNG-sarja, että special edition ja Meteor Gin hyllyssä. Samoiten kyllä ovat kaikki tähän mennessä ilmestyneet Weedit, mutta ei Weed kyllä Hopeanuolta tule voittamaan.
Blogi: Plastic♫Smile

Nimimerkki vaihtunut AmieZerosta Chewwy:ksi!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”