Ranma ½

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Sepeh

Viesti Kirjoittaja Sepeh » La Maalis 11, 2006 14:26

Ranman tuotantokaudet ovat muuten älyttömän kalliita, myös ulkomailla. Saisivat tiputtaa jossain vaiheessa niiden hintoja. Sen verran kauan olen ainakin itse odottanut, eiköhän ne jossain vaiheessa tulekkin alas.

Kyoko

Viesti Kirjoittaja Kyoko » La Maalis 11, 2006 17:25

Minä olen katsellut Ranma ½ animejaksoja. 1-3 kautta.
Tosi hyvä sarja vaikkakin ihan surkeilla enkkudupeilla puhuvatkin.
And believe me I AM STILL ALIVE
I'm doing science and I'm STILL ALIVE
I feel fantastic and I'm STILL ALIVE
While you're dying I'll be STILL ALIVE
And when you're dead I will be STILL ALIVE

Katsotut animet

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » La Maalis 11, 2006 22:15

Niinpä.Japaniksi katsoisin paljon mielummin kuin englanniksi...
Ranman poika ääni kuulostaa jonkun vanhan mummon ääneltä,ja akanen ääni kuulostaa minusta enemmänkin pojalta kuin tytöltä.

Sepeh

Viesti Kirjoittaja Sepeh » Su Maalis 12, 2006 12:30

Miksi sitten katsotte enkuksi dubattuja? Ranmassa on varmaan oikeasti kaikista hirveimmät dubit, USA:ssa on tästä pidetty monia äänestyksiä ja Ranmahan se siellä kärjessä pysyy.

Yleensäkin VIZ:n julkaisujen dubit ovat aina olleet huonoja.

Shinji-san

Viesti Kirjoittaja Shinji-san » Ma Maalis 13, 2006 21:11

_Kagome_ kirjoitti:Niinpä.Japaniksi katsoisin paljon mielummin kuin englanniksi...
Ranman poika ääni kuulostaa jonkun vanhan mummon ääneltä,ja akanen ääni kuulostaa minusta enemmänkin pojalta kuin tytöltä.
No mutta Akanehan on sellainen machoämmä, että pojan ääni on perusteltu...?
When you feel depressed I only have to do... What? Get drunk? -Englanninopettaja David Hamer, Jyväskylän Lyseon lukio

Animefans!

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » Su Maalis 26, 2006 19:34

Shinji-san kirjoitti:
_Kagome_ kirjoitti:Niinpä.Japaniksi katsoisin paljon mielummin kuin englanniksi...
No mutta Akanehan on sellainen machoämmä, että pojan ääni on perusteltu...?
Akane ei kyllä ole mikään "machoämmä", vaikka Ranma Akanea niin usein haukkuukin. Minuakin häiritsee englannin kieliset dubbaukset niin paljon, että Ranmaan koske tikullakaan, jos enkuksi dubattu.

Kiba^

Viesti Kirjoittaja Kiba^ » Ti Huhti 04, 2006 17:01

Shinji-san kirjoitti:Ranma 1/2 on alusta loppuun (tai ainakin osaan 26 asti, en ole pidemmälle lukenut) täynnä herkullista ihmissuhdesoppaa ja hillitöntä huumoria. Takahashi on mestari, kun kuvataan kahden ihmisen suhteen kehittymistä. Erinomainen sarja!
Olen samaa mieltä. en osaa sanoa mitään jota ei ranmasta puutu. ^^
Please, Take my hand and come with me to Paradise, Kiba. <3

Qin

Viesti Kirjoittaja Qin » Ti Touko 16, 2006 02:05

Itse pidin enemmän eng dubatusta animesta (Genma, Kuno) kuin jap, jotka kuulostivat hieman laiskoilta.

Mangaa (eng) olen suunnitellut ostavani. Onkohan Viz painosten välillä suurehkoja eroja, sisällön tai kirjakoon puolesta? Jos paikalla on asiantuntijoita, otan mielelläni netti/kauppa -suosituksia vastaan.

Archonia Tässä ilmeisesti yksi alan nettilafka. Onko kokemuksia? Ja tuolta listasta päätellen Viz Media ei ilmeisesti ole vielä julkaissut kaikkia osia, ainakaan tuosta painoksesta?

Darth Mauno
Wannabe

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » Ti Touko 16, 2006 02:25

Qin kirjoitti:Jos paikalla on asiantuntijoita, otan mielelläni netti/kauppa -suosituksia vastaan. Archonia Tässä ilmeisesti yksi alan nettilafka. Onko kokemuksia?
Jälleen kerran, Osto-opas auttaa.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

Qin

Viesti Kirjoittaja Qin » Ti Touko 23, 2006 11:17

Huomasin muuten, että englannin kielisen, 2 painoksen mangassa, 5 kirjasta puuttuu sivuja. 13. "I won't eat it" tarina loppuu ainakin puoliväliin, ja seuraava kirjakin alkaa seuraavasta tarinasta.

Onko muissa kirjoissa havaittu samaa ongelmaa? Toivottavasti ei ainakaan ole tietoinen päätös kustantajalta leikata kirjan kokoa.

Chouko

Viesti Kirjoittaja Chouko » Ti Touko 23, 2006 14:32

Qin kirjoitti:Huomasin muuten, että englannin kielisen, 2 painoksen mangassa, 5 kirjasta puuttuu sivuja. 13. "I won't eat it" tarina loppuu ainakin puoliväliin, ja seuraava kirjakin alkaa seuraavasta tarinasta.

Onko muissa kirjoissa havaittu samaa ongelmaa? Toivottavasti ei ainakaan ole tietoinen päätös kustantajalta leikata kirjan kokoa.
Itselläni on tuo samainen kirja, mutta minulla ei puutu sivuja. Voitko sanoa tarkalleen mistä kohdin tarina katkee?

Qin

Viesti Kirjoittaja Qin » Ti Touko 23, 2006 14:44

Tarina katkeaa sivulle 192, kun Kuno toteaa "We must ALL live here togeth--" ja saa sitten naamaansa.

Kirja näyttäisi tosin olevan nidottu hieman väljästi tuota edeltävällä sivulla, että ehkä se sitten on vain uniikki painovirhe.

Mana^^

Viesti Kirjoittaja Mana^^ » Ti Touko 23, 2006 15:27

Ääh, ranma ei iske, yksitoikkoinen sarja ._. Tasan yhden jakson olen katsonut ja tasan yhden pokkarin lukenut,siihen jäivät.
Mana on jumala <3

jw

Viesti Kirjoittaja jw » Ti Touko 23, 2006 16:13

Mana^^ kirjoitti:Ääh, ranma ei iske, yksitoikkoinen sarja ._. Tasan yhden jakson olen katsonut ja tasan yhden pokkarin lukenut,siihen jäivät.
Noin vähällä ei kyllä oikein saa käsitystä sarjasta sillä itse ajattelin täysin samoin Ranmasta ennen kuin lainasin kaikki 20 ensimmäistä osaa, niin johan alkoi kiinnostaa minuakin.

_hikaria

Viesti Kirjoittaja _hikaria » Ke Touko 24, 2006 09:18

Itse aloitin Ranman lukemisen vasta nyt ,kun tajusin lukiessani ,että mitä kaikkea olen menettänyt ,kun alottanut lukemaan ekasta mangasta.Nyt kyllä aion hankkia loputkin mangat Rumiko Takahashin tarinat ovat kyllä niin hyviä ja ihania. Ja vielä hänen piirros jälki on minusta kaunista ja nättiä :)
Hajimare dake yume mite okiru

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”