Ranma ½

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Mio

Re: Ranma ½

Viesti Kirjoittaja Mio » Pe Tammi 30, 2009 21:51

Mielestäni Ranma½ on ihan hauska sarja. Vaikka sarja onkin pitkä, ehtii tapahtua kaikkea. Ensin ajattelin, että Ranmalla on erittäin huono loppu. Mutta tarkemmin ajateltuna loppu on ihan sopiva tälle sarjalle.

Ranma½ oli toinen lukemani manga-sarja. Voisin oikeastaan sanoa, että tämä innosti minua lukemaan lisää mangaa. Olisin varmaan jumittanut Dragon Balliin, enkä sitten sarjan luettuani lukisi muita sarjoja.

Niin ja lempihahmoni sarjassa ovat Ryoga, Mousse, Ukyo ja Kasumi.
Viimeksi muokannut Mio, Su Helmi 08, 2009 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Gingasinkku

Viesti Kirjoittaja Gingasinkku » Pe Tammi 30, 2009 23:49

Ranma oli yksi ensimmäisia mangasarjoja mihin tutustui.

Ensimmäiset 10-15 pokkaria olivat ihan viihdyttäviä, mutta sitten joka tarinassa toistui sama kuvio: Ranma/Akane tappelee jostain, muut hahmot tulevat sekoittamaan soppaa entisestään, ja Ranma vilauttelee välissä, kun lentää veteen ja muuttuu tytöksi... :?

Jaksoin kuitenkin vaivoin lukea sarjan loppuun, ja olen melkein ylpeä siitä. ^^

Suosikkejani on Ryoga, Happosai-iljetys ja Sukkahousu Taro.

chiuchan

Viesti Kirjoittaja chiuchan » To Helmi 05, 2009 20:08

Muutaman ensimmäisen osan olen kirjastosta lainannut ja olihan se melkoisen hauska. Tuli sitä melkoisesti hykerreltyä lukiessa... En vain ole jostain syystä niitä muita osia lukenut, en kai vain ole muistanut. Sarjan pituus hieman epäilyttää... Jaksaako mokomaa edes loppuun lukea? Noo, jos se on yhtä hauska koko ajan, niin kai sitä sitten^^ Suosikkihahmoni olivat Ranma ja se Happosai. Niin iljettävä...♥
''I see you like sweets.''
''Yes, do you?''
''No, I can't stand them!''
''...what? I don't wanna be rude, but I think you should go away!''

Jagdpanther

Viesti Kirjoittaja Jagdpanther » Ma Syys 21, 2009 22:54

Jäi tämäkin joskus kesken, enkä muistanutkaan, kuinka hauska sarja tämä oliaan. :D Tapahtuu ehkä liikaa toistoa Ranman ja Akanen välillä, mutta silti. Vaan Happosai on kyllä antanut mukavan likaista viihdykettä irstailullaan ja naisten alusvaatteiden varastelullaan.

Omia suosikkeja Ranma, Genma pandamuodossa ja Happosai.
Nähdyt sarjat

フィンランド人 悪魔

Shoe

Viesti Kirjoittaja Shoe » Ti Syys 22, 2009 19:22

Yhtään osaa en omista, mutta olen lainannut kirjastosta muutaman osan. Tykkäsin kyllä, mutta peilaus.. se pilaa kaiken, kuten tämä kirottu näppäimistö. Huonoa sarjassa on ärsyttävä toistaminen. Sen näkee jo parin osan lukemiselta. Toki sarja on hyvä, ei siinä mitään. Se ärsyttää melkoisesti, kuinka kaikki tytöt - ja miksei pojat - pyörivät Ranman ympärillä. Ja se ottaa kaaliin myös, kun Ranma on ilkeä Akanelle. Hyi Ranmaa. Itse pidän Akanesta ja Ranmasta, yhdessä ja erikseen. Koska sarja on Rumiko Takahashin luoma, voi nimestäkin päätellä, että huumoria on luvassa. Ja minulla on taipumusta nauraa lähes kaikelle, joten minusta katsottuna sarja on varsin hauska. Tykkään enemmän kuin Inujaskasta, varmaankin. Käsiala Ranmassa on mitä on.

Lempihahmoni ovat todennäköisesti Ranma, Happosai, Ryoka ja Akane, ainakin.

Guardian-Of-Rain

Viesti Kirjoittaja Guardian-Of-Rain » Ke Syys 23, 2009 20:40

Ja tämän sarjan ansiosta meikäläinen lukee nykyään mangaa. :roll:

Kaverini kaveri innostui tästä ensin ja sai kaverinikin mukaan, ja minä sitten puolivahingossa luin ensimmäisen mangani, Ranma ½ pokkari kolmosen. Jostain syystä silloin pidin sarjasta, enää en niinkään. En pidä piirrostyylistä, mutta juoni on ihan ok. Ärsyttävää kyllä näin naispuoliselle lukijalle se tyttö-Ranman viuhahtelu siellä enemmän tai vähemmän alasti.
Hahmoja tuppaa olemaan ehkä liikaa, ja tässäkin sarjassa on toistettu se miljoonien muiden sarjojen turhauttava klisee, jossa mies-/naispäähenkilöä "rakastaa" vähintään joka toinen, jos ei jopa jokainen vastakkaisen (ja välillä samankin) sukupuolen edustaja. Tässähän suurin osa tytöistä roikkuu poika-Ranman perässä, Akanen perässä suurin osa pojista ja tyttö-Ranman perässä näin pysyvästi ainakin Kuno. Poikkeuksiakin kyllä löytyy, mutta ihmeen paljon parisuhdesählinkiä noin poikien sarjaksi.
No kun kaikki Ranmat on kerran tullut luettua (ja kirjaan lähetetty fan artia joka jopa julkaistiin, en kyllä kerro nimimerkkiä :mrgreen: ) niin kyllähän sieltä lempihahmo(ja) löytyy... Mousse on jotenkin siisti tyyppi, ja Ryoga kanssa. On mukavaa katsoa kun Ryoga puhuu sille sammakolle. Ja "mahtavasta" suuntavaistosta plussaa!

Memorial

Viesti Kirjoittaja Memorial » Pe Marras 13, 2009 18:45

nyt on aika juhlia~
Sain kaikki ranmat (mangana) ostettua <3
19 numero puuttui pitkään, tosin tilasin sen ja se olikin virhepainos byää :<

Ranma on paras. XD
Hello hello 8D
Kattokaa toki mun blogi: http://iinunblogi.blogspot.com/

Angelrose

Viesti Kirjoittaja Angelrose » Su Maalis 11, 2012 18:30

Olen lukenut Ranmaa vissiinkin aikaisemmin enemmän, mutta sittemmin innostus tyssäsi. Animeakin vilkaisin, mutta ei vain iske. Pentuna sitä ehkä viitsikin katsoa, mutta mielestäni nyt kun olen selaillut niin huumori on omaan makuuni liian mautonta. Piirrosjälki on toisinaan ihanaa, mutta jokseenkin koko sarjan miljöö on vähän vanhanaikainen, kertoo paljon ja näyttää paljon tapahtumapaikoista, mutta ei vain herätä enää kiinnostustani.

Blackmoon

Viesti Kirjoittaja Blackmoon » Pe Maalis 16, 2012 18:37

Ah, Ranma Ranma. Se vuosi, kun olin vielä ala-asteella ja koulun kirjastossa huomasin kaverini kanssa nämä mysteeriset pokkarit ja näin aloimme lukemaan niitä aina, kun kävimme luokan kanssa kirjastossa. Jos esimerkiksi oli tylsää, menimme aina lukemaan niitä. Animeversionkin olen katsonut ja ylä-asteen aikana kiinnostus lopahti kyseistä sarjaa kohtaan. Sarjan kiinnostus heräsi uudelleen ja minun oli pakko katsoa animena edes muutama jakso. Suosikkejani ovat: Ranma (sen ääninäyttelijän takia, sille sopii todella hyvin), Ryoga (jotenkin ihana), Happosai ja Shampoo.

Sango-fan

Viesti Kirjoittaja Sango-fan » Pe Kesä 01, 2012 14:10

Omat suosikkini Ranmasta on kyllä ehdottomasti Akane, Ukyo, Shampoo, Ryoga ja Akanen isä Soun! Muutenkin sarja on hyvä ja sitä lukiessa yksi juttu on taattu: Saa nauraa!!!!!!! :D :D :D :D

Barasuishou

Viesti Kirjoittaja Barasuishou » Ti Elo 07, 2012 19:32

Nauran animessa aina, ja mangassa joskus, koska huumori vaan on hyvää! Openingit ja endingit on loistavia, varsinkin 1. opening, ja 3. ending. Mun suosikki tyyppi on Shampoo, koska hän puhuu söpösti, on kaunis, käyttää söpöjä vaatteita ja muuttuu kissaksi. Inhokki taas varmaan... happosai, tai ehkä akane. Happosai on pervo (Tätä ei liene kiistetä), ja Akane on tyhmä, eikä erityisen söpökään. No mutta akanesta on varmasti muitakin mielipiteitä :)
Barasuishou

Viesti Kirjoittaja Post » Pe Helmi 07, 2014 21:44

Oli ensimmäinn sarja mitä katsoin. Tykkään tosi paljon!

Natsumi

Viesti Kirjoittaja Natsumi » To Helmi 20, 2014 15:39

Ensimmäinen manga mitä luin. Kaveri sai ykköspokkarin lahjaksi ja antoi minunkin lukea. Koko konsepti tuntui täysin erilaiselta kuin muut sarjakuvat ja miljöö myös. Myöhemmin sitten metsästin lisää osia.

Kaivoin vanhoja pokkareita kaapista ja kyllä siinä hymy tuli väkisin jo pelkästä nostalgiasta.

Animea en ole katsonut, vierastin sitä alunperin koska piirrosjälki oli liian erilaista verrattuna Takahashin tyyliin.
Älä kosketa sähkölaitetta kun olet märkä.

chibotaku

Viesti Kirjoittaja chibotaku » Pe Helmi 21, 2014 20:49

Olen lukenut koko sarjan, mutta anime jäi siihen sadanteen jaksoon :lol:
Pidän paljon mangasta. Se on hauska, vaikka piirrosjälki on aika yksinkertainen:)
Super junior=<3

CpKazu

Viesti Kirjoittaja CpKazu » Pe Huhti 18, 2014 09:14

Yksi ensimmäisistä suomenkielisistä sarjoista joita luin. 5-6 osaan asti taisin lukea. Myöhemmin taisin ostaa enkuksi koko sarjan. Animekin piti sitten loppuun seurata. Suosittelen. Nostalginen sarja. Hauska ja jotenkin tykkään piirrostyylistä kovin. Nykyään sitä haukutaan vanhahtavaksi.. Jokaisessa meissä asuu pieni Happosai. :wink:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”