Ranma ½

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Vegetto
Viesti:

Ranma ½

Viesti Kirjoittaja Vegetto » Su Tammi 29, 2006 00:15

Ranma ½ kuuluu ensimmäisiin anime sarjoihin joita olen katsonut.
Omistan paljon Ranmaa animena jaksoja n. 100-150 en ole varma, koska en ole jaksanut laskea kaikkia, muutta paljon niitä on.
Anime eroaa mangasta mielestäni aika paljon.
Kuten hahmot Sarugakure Sasuke on animessa
yllä mainittu hyypiö---> http://img53.imageshack.us/img53/3531/sasuke5zj.jpg
Animesta on poistettu (ei aivan varma tieto) mangasta tuttu Surkean leijonan karjaisu-isku joka on korvattu toisella ja paljon muuta
Mielestäni animessa ääninäyttelijät ovat hyviä ja välillä liikkuvaa kuvaa on mukava katsoa mangan sijasta. Jos minulta kysytään niin tappelut ovat paljon parempia animena. Huumori ainakin uppoaa minuun...
Tiedän että sarja on paisunut aika pitkäksi, mutta haluaisn keskustelua Ranmasta niin mangasta kuin animesta ja niiden eroavuuksista.
Mitä mieltä muut ovat?

moderaattorin lisäys - teoksen perustiedot voit tarkastaa täältä:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... .php?id=64
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=2436
Viimeksi muokannut Vegetto, Su Tammi 29, 2006 00:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
知恵者一人馬鹿万人
http://inhaenua.deviantart.com/

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Su Tammi 29, 2006 00:21

Noh,noh noh noh ja noh( :D )itse en ole katsonut muuta kuin yhden leffan Ranamasta eikä se mikään hyväkään ollut.
Ennen olin hulluna Ranmaan,mutta siihen se päättyi kunnes tajusin että Ranmassa EI OLE JOUNTA!
Mutta en viitsinyt lopettaakaan Ranma pokkareiden keräämistä koska olin silloin jo niin pitkällä että sama se vaikka keräisin kaikki.

Vegetto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vegetto » Su Tammi 29, 2006 00:25

_Kagome_ kirjoitti:Noh,noh noh noh ja noh( :D )itse en ole katsonut muuta kuin yhden leffan Ranamasta eikä se mikään hyväkään ollut.
Ennen olin hulluna Ranmaan,mutta siihen se päättyi kunnes tajusin että Ranmassa EI OLE JOUNTA!
Mutta en viitsinyt lopettaakaan Ranma pokkareiden keräämistä koska olin silloin jo niin pitkällä että sama se vaikka keräisin kaikki.
Niinpä... Useat sarjat alkavat toistaa ennen pitkää itseään Esim. DBZ, Ranma, Inuyasha, Naruto ja Pokemon. Lieneekö syynä oheis krääsä markkinat vai mikä...
Tietyn rajan ylitettyä aletaan sarjasta pakolla tekemään jatkoa, jolloin sarjan juoni katoaa ja menee täysin pillalle. Sama tapahtuu Inuyashassa jonkin ajan kuluttua.
知恵者一人馬鹿万人

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Su Tammi 29, 2006 00:27

Näin on.Inuyashassa se onneksi se tulee hieman myöhemmin mutta koska olne niin Inuyasha fani että en jaksa välittää siitä :lol:
Mutta Ranmassa jää levy pyörimään vähän liiiiiiankin pitkäksi,eli siis loppuun asti.

Ree
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ree » Su Tammi 29, 2006 13:11

parisen jaksoa olen nähnyt kiinaksi ja yhden saksaksi. ihan kiva animena, parempi kuin manga.
Viimeksi muokannut Ree, Su Tammi 29, 2006 16:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pörrölonkero.

_Tata

Viesti Kirjoittaja _Tata » Su Tammi 29, 2006 15:45

Itsekkin nyt molempia versioita katsoneena, niin anime vie pidemmän korren. Paremmat musiikit ja värit voittavat mangan selkeästi.

Tämä sarjahan on siitä hyvä, että tietää mitä saa heti parin jakson katsomisen jälkeen, asetelmat, huumori ja juoni on toistoa jaksosta jaksoon pienillä variaatioilla. Hyvää jos pitää ja ainakin itse pidin. Tosin vieläkään en käsitä, minkä takia happosai piti tuoda mukaan, kai se on sitä naisen logiikkaa..., itse sarjahan meni tämän jälkeen astetta huonommaksi alun hyvän tykityksen jälkeen.

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » Su Tammi 29, 2006 19:30

_Tata kirjoitti:Itsekkin nyt molempia versioita katsoneena, niin anime vie pidemmän korren. Paremmat musiikit ja värit voittavat mangan selkeästi.

Tämä sarjahan on siitä hyvä, että tietää mitä saa heti parin jakson katsomisen jälkeen, asetelmat, huumori ja juoni on toistoa jaksosta jaksoon pienillä variaatioilla. Hyvää jos pitää ja ainakin itse pidin. Tosin vieläkään en käsitä, minkä takia happosai piti tuoda mukaan, kai se on sitä naisen logiikkaa..., itse sarjahan meni tämän jälkeen astetta huonommaksi alun hyvän tykityksen jälkeen.
Öö paremman musat ja värit? Eihän mangassa ole musiikkia tai värejä. :shock:

Mutta mutta kyllä minä ainenkin jaksoin katsoa koko sarjan alusta loppuun eikä tullut pahemmin kyllästyttyäkään. Pidin huumorista.
This mystery is already on the tip of my tongue!

Aqvaario

Viesti Kirjoittaja Aqvaario » Su Tammi 29, 2006 19:48

sehän riippuu vähän makuasiata... itse tykkään kummastakin yhtä paljon... vaikka animessa kaikki on ilmaistu hieman paremmin kuin mangassa...

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Su Tammi 29, 2006 23:08

Alucard kirjoitti:
_Tata kirjoitti:Itsekkin nyt molempia versioita katsoneena, niin anime vie pidemmän korren. Paremmat musiikit ja värit voittavat mangan selkeästi.

Öö paremman musat ja värit? Eihän mangassa ole musiikkia tai värejä. :shock:

Mutta mutta kyllä minä ainenkin jaksoin katsoa koko sarjan alusta loppuun eikä tullut pahemmin kyllästyttyäkään. Pidin huumorista.
luultavastikkin tarkoitti että animessa on paremmat musiikit ja sekä se fakta että animessa on värit toisin kuin mangassa "vie pidemmän korren", mutta itse pidän sarjasta kovasti, vaikkakin se toistaa itseään, mutta onhan ne Ranman seikkailut ja typeryydet ihan huvittavia :wink: mangaa ei ole VIELÄ tullut seurattua, mutta animea on takana 3 tuotantokautta
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

Vegetto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vegetto » Su Tammi 29, 2006 23:12

immolatus_dead kirjoitti: luultavastikkin tarkoitti että animessa on paremmat musiikit ja sekä se fakta että animessa on värit toisin kuin mangassa "vie pidemmän korren", mutta itse pidän sarjasta kovasti, vaikkakin se toistaa itseään, mutta onhan ne Ranman seikkailut ja typeryydet ihan huvittavia :wink: mangaa ei ole VIELÄ tullut seurattua, mutta animea on takana 3 tuotantokautta
No niin nyt päästiin asiaan :wink:
Itselläni on jo menossa kuudes tuotanto kausi.
Ja onhan Ranman tyttö tyypin tukkakin mukavan näköinen (punainen) eikä musta kuten mangassa.
Kuten aikaisemmin jo sanoin niin minuun noiden toljailut uppoavat kuin kuuma veitsi voihin.
知恵者一人馬鹿万人

Shinji-san

Viesti Kirjoittaja Shinji-san » Ma Tammi 30, 2006 20:01

Ranma 1/2 on alusta loppuun (tai ainakin osaan 26 asti, en ole pidemmälle lukenut) täynnä herkullista ihmissuhdesoppaa ja hillitöntä huumoria. Takahashi on mestari, kun kuvataan kahden ihmisen suhteen kehittymistä. Erinomainen sarja!
When you feel depressed I only have to do... What? Get drunk? -Englanninopettaja David Hamer, Jyväskylän Lyseon lukio

Animefans!

blue_wolf

Viesti Kirjoittaja blue_wolf » Ma Tammi 30, 2006 20:25

Sarja taisi olla 98% varmuudella ensimmäinen manga, johon koskin.
Alussa tykkäsin siitä todella paljon, mutta sitten se kiinnostus siihen yhtäkkiä lopahti. Moni antaa anteeksi kaiken ensimmäiselle mangalleen, mutta ei tämä ole loppujen lopuksi senkään arvoinen.
Mutta kyllä minä näitä aina kirjastosta lainailen, että ei sarja mitään pohjamutaa ole ja välillä sen huumorikin on hauskaa, mutta enimmäkseen se ei vain kolahda minuun.
En minä sinänsä ihmettele sitä, miten Ranma½ on niin suosittu kuin se onkin, joitain kivoja hahmojakin siinnä on, Panda ja Ryogan onneton rakkaus Akaneen ovat sarjan parasta antia, itse Ranma taas kuuluu sinne jonon toiseen päähän. Sarjassa muutenkin pistää aina ikäväti silmään ne (yleensä Akanen) selostukset taisteluista...

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Ma Tammi 30, 2006 21:12

Näinhän se on että Ranmassa riittää huumoria mutta kun siinä ei ole sitä juonta juuri ollenkaan niin se ei ole minusta siinä mielessä oikein kivaa luettavaa.Tarkoitan että joka kerta kun ostan,niin suurinpiirtein tiedän että jos siinä tulee jokin uusi henkilö niin se tulee joskus muuloin ja siinä se.

Sepeh

Viesti Kirjoittaja Sepeh » To Helmi 02, 2006 16:35

Ensimmäinen anime mihin tutustui, siinä varmaan yksi syy, miksi pidän tästä sarjasta kovasti, vaikka se ei tosiaankaan ole juoneltaan mitään erikoista. Kelpohuumoria siinä on, ja Ranman ja Akanen romanssia on mukava seurata. Sarjassa on muuten todella hienot musiikit.

Olen aikoinaan nähnyt koko sarjan mutta tällä hetkellä löytyy vain yksi DVD-boksi, jossain vaiheessa pitää kyllä saada lisää ja pitää kunnon maraton.

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » To Helmi 02, 2006 21:04

Ranma 1/2 on yksinkertaisesti tylsä ja itseään toistava. Koko homma pyörii yhden idean ympärillä eikä kunnon juonta ole toisin kuin Inuyashassa, joka on myös Rumiko Takahashin (ihan kuin kukaan ei sitä jo tietäisi...) luomus.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”