Kamikaze Kaitou Jeanne

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

SunniChan
Viesti:

Kamikaze Kaitou Jeanne

Viesti Kirjoittaja SunniChan » To Joulu 29, 2005 10:59

Noniin, eli kyseessä on siis jälleen Arina Tanemuran (Fullmoon wo Sagashite, Time Stranger Kyoko) anime / manga. Ketkä nähneet, ketkä ei, arvosteluita?

Tarina kertoo tytöstä nimeltä Maron, joka on Jeanne D'Arcin reinkarnaatio ja taistelee nykymaailmassa Paholaisen demoneja vastaan. Nämä demonit valtaavat ihmisten sydämet piiloutumalla kauniisiin esineisiin, jotka nyt sattuvat aika usein olemaan harvinaisia taide-esineitä. Jeanne sitten pomppii ympäri kaupunkia "varastamassa" demonin riivaamia esineitä apunaan Jumalan lähettämä pieni enkeli.
Mutta mutkia matkaan tuo Sinbadin reinkarnaatio, joka sattuu muuttamaan Jeannen naapuriin ja toimii taas Paholaisen puolella.

Mangaan en itse ole kovin paljoa tutustunut, muuta kuin että tiedän, että animesta on jätetty jälleen kerran pois paljon pieniä ja hyviä yksityiskohtia mm. päähahmojen elämästä ynnä muusta.

Animena petyin Kamikaze Kaitou Jeanneen todella pahasti. Ehkä odotin liikaa, kun tiesin että kyseessä on Arina Tanemuran luoma tarina.. Jos Fullmoon wo Sagashite sisälsikin muutaman puuduttavan jakson, niin Kamikaze Kaitou Jeannessa niitä on yli puolet. Kaava on lähes jokaisessa jaksossa sama: demonin riivaama esine näyttäytyy ja joko Jeanne tai Sinbad varastaa sen. Piti oikein pidätellä hiirikättä, etten olisi kelannut jaksoja pikana läpi. "Jos vaikka siellä sattuisi tapahtumaan muutakin."

Tarina itsessään oli melko hyvä, jos ei huomioida liiallisia pitkitysjaksoja sarjassa.

Mutta kertokaapa te omia mielipiteitänne :D

moderaattorin lisäys - teoksen perustiedot voit tarkastaa täältä:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... php?id=362
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=2749
Otaku.

Chouji

Viesti Kirjoittaja Chouji » To Joulu 29, 2005 20:15

oon kattonut joitakin jaksoja saksaksi, kun meillä näkyy saksan kielisiä kanavia 2kpl. tykkään alku biisistä ja piirto tyylistä. muuta ei se enään näy sillä kanavalla :(
I will show you the power of the half finn

Chi-90
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chi-90 » To Joulu 29, 2005 20:33

Katsoin 12 jaksoa, luovutin. Ei todellakaan hyvä... yh x_x ne hohtavat värit oksettavat minua ja Maronilla ja sillä... poliisitytöllä (minako? mikä onkaan) on kauheat, kimittävät äänet... ja todellakin, kaava on aina sama. Ehkä manha on parempi, en tiedä, mutta enää en katso tätä, se on varmaa. Tosin tunnen sarjan fanittajiakin. Yritän joskus katsoa enemmän... Ja alkumusiikki oli kamala, loppumusiikista puhumattakaan... Nyt korvissa alkoi soida se PIIS OF LAAAAAAAV huuto... yh. Full moonia rakastin, Koyokosta pidin, mutta tämä... :/
Kolme päätä velkaa, Kyuu ja Hotaru ja Tsubasa, tarkkailkaa postilaatikkoanne.

Sivis
Happiness officer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivis » To Joulu 29, 2005 21:12

Itse epätoivoisesti kanssa yritin animea katsoa, mutta jouduin luovuttamaan. Pelimiehenä tohdin kuitenkin testaa mangaa ja ainakin allekirjoittaneeseen se iski kuin metrinen leka. Eli suosittelen testaamaan mangaa vaikka anime ei iskenytkään.
"Äiti! Äiti! Tytöt boottaa mechaa!"

Ree
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ree » To Joulu 29, 2005 21:20

Chouji kirjoitti:oon kattonut joitakin jaksoja saksaksi, kun meillä näkyy saksan kielisiä kanavia 2kpl. tykkään alku biisistä ja piirto tyylistä.
hai samat sanat! ei se oikein iskenyt se sarja.
Pörrölonkero.

Niki-chan

Viesti Kirjoittaja Niki-chan » La Joulu 31, 2005 14:38

Itse onnistuin jostain 'bout vuosi sitten hankkimaan lukuetäisyydelle pokkarit 3 ja 4. Juonesta sain aika äkkiä kiinni ja sarjan piirustustyyliin ihastuin. Onneksi se oli ensimmäinen sarjani Tanemuralta, koska en ole aivan niin paljon ihastunut esimerkiksi Kyokoon tai Full Mooniin kuin KK Jeanneen.
Ensimmäinen koukuttava pointti oli piirustustyyli, sitten huumori ja lopulta vielä ne ihmissuhteet.

Animesta en minäkään niin paljon pitänyt, se oli aika uuvuttava ja mielestäni hahmojen anatomia oli HYVIN omituinen (vai olinkohan silloinkin vain todella väsynyt :roll: )... No, pariin jaksoon se sitten jäikin mutta olen ajatellut hankkia mangaa nyt kun sitä on alettu englanniksi julkaista.
Viimeksi muokannut Niki-chan, Ke Tammi 04, 2006 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sugar

Viesti Kirjoittaja Sugar » Ti Tammi 03, 2006 19:46

Olen niin onnellinen, että mangaan tuli tutustua, sillä suorastaan rakastuin siihen <3 <3 <3 Hiihiihii!! Siviksen kanssa olen ehdottomasti samaa mieltä! Mangaan kannattaa ehdottomasti tarttua kiinni, sillä se on loistava isolla L:llä :D

Animea ei ole tullut katsottua, mutta ehkä teen senkin joskus, jos aikaa riittää. Mutta kun kerran olen nähnyt ne muutamat animesta otetut kuvat, niin en kauheasti jaksaisi innostua... u.u"

Ja loppujen lopuksi täytyy myöntää sekin, että Jeanne hakkaa Kyokon mennen tullen! :wink:
Koulu on harjoitusta tulevaisuutta varten, harjoittelu tekee täydelliseksi, kukaan ei ole täydellinen - joten miksi harjoitella??

Armin^

Viesti Kirjoittaja Armin^ » Ti Tammi 03, 2006 22:21

Tämäpä todella kiinnitti huomioni. Kyllä vaan kauheasti sitä menisi kaikkea ohi, ellei täällä foorumilla roikkuisi.
Siis heti tämän luettuani luonnollisestikin aloin kyseista mangaa etsiskellä ja saksaksi tätä ilmeisestikin on ilmestynyt enemmänkin mutta iloinen yllätys oli, että tämä oli myöskin ilmestynyt englanniksi marraskuussa ja jatkoa seuraa...

Kommentoin siis lisää kun saan arvostelukelposta materiaalia (lue : tietoa) ;)
Rekka Shinen!

Mirai

Viesti Kirjoittaja Mirai » To Tammi 19, 2006 19:44

Kamikaze Kaitou Jeanne.. hmm.. en tiedä syytä, mutta se jotenkin kuuulu lempi sarjojeni joukkoon. Kkj:n ekan tuotantokauden jaksot olivat melko samanlaisia keskenään, mutta toisen tuotantokauden melko viimeiset jaksot iskivät jotenki. en tiedä miksi/miten, mutta ne ovat jotenkin tehneet ajatusmaailmaani suuren muutoksen ne jaksot ekan kerran nähdessäni.. siitä on toosi pitkä aika, kun viimeksi näin jaksoja kkjstä (koska meidän vanhassa asunnossa meillä oli semmonen saksalainen kanava, mistä tuli mm. kkj:tä) itse haluaisin lukea sitä mangana enemmänkin, olen vain lukenut kolme viimeistä japaniksi ja vaikuttivat hyviltä myös. ^^

Ree
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ree » Ti Tammi 24, 2006 22:35

Mirai-chan kirjoitti:siitä on toosi pitkä aika, kun viimeksi näin jaksoja kkjstä (koska meidän vanhassa asunnossa meillä oli semmonen saksalainen kanava, mistä tuli mm. kkj:tä)
offtopic: sellanen RTL2 ehkäpä? ^^
Pörrölonkero.

Mirai

Viesti Kirjoittaja Mirai » To Tammi 26, 2006 15:46

ReeRee-chan-sama kirjoitti:
Mirai-chan kirjoitti:siitä on toosi pitkä aika, kun viimeksi näin jaksoja kkjstä (koska meidän vanhassa asunnossa meillä oli semmonen saksalainen kanava, mistä tuli mm. kkj:tä)
offtopic: sellanen RTL2 ehkäpä? ^^

Hehhee, juuri se. Oletpas tietäväinen! ^^
Tilaisin yhden hilleri-pizzan.

"Kirjavat vaiheeni kertoa mä voisin, nauran kuutamoon.. "

Hippipunnerrus ja hypergineettinen jännehyppy.

Moon Yan

Viesti Kirjoittaja Moon Yan » Ke Maalis 01, 2006 18:13

Katsoin RTL2:lta joskus kyseistä sarjaa ja oli se ihan mukiin menevä.
Katsoin sitä jos ei ollut pahempaa tekemistä.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Maalis 22, 2006 16:11

Lieneepä ajankohtainen nimike nostaa taas esille, kun mangan suomenkielinen julkaisu on varmistettu. Ehdittiinhän tätä jo hetki odotellakin.

Jos toteutus on samaa tasoa kun Kyokon kanssa, ei pitäisi hätää olla. Julkaisupäivää siis ei ole sanottu vielä, mutta kesäkuussa katsellaan. Sanoisin että jos ei kesäkuun viimeiseen päivään mennessä kuulu, sitten mietitään lisää. Eihän tässä nyt kiire ole, vain paniikki.

Liekki

Viesti Kirjoittaja Liekki » Su Maalis 26, 2006 11:30

Kamikaze Kaitou Jeannesta saisi mukavaa kesäluettavaa jos todella tämä pellolle saadaan jo kesäkuun tienoilla :wink:
Sarja kiinnosti jo ennestään (Kyokohan oli aivan loistava xD!), mutta tietää nyt odottaa suomenkielistä käännöstä... 8)
- Here's your knife.
- SWORD.
- Whatever...

Nibezu

Viesti Kirjoittaja Nibezu » Su Maalis 26, 2006 21:45

En ole vielä lukenut KKJ mangaa tai katsonut animea,
mutta olen aivan varma että se on tosi hyvä! :P
Pidin kovasti Kyokosta,joten enköhän pidä tästäkin.
Odotan innolla suomenkielisiä käännöksia...
:D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”