Trinity Blood

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Bakayarou

Viesti Kirjoittaja Bakayarou » La Kesä 17, 2006 12:08

Manga vaikuttaa mielenkiintoiselta. Anime ei ollut ihan hirveän erikoinen (aika hellsingmäinen itseasiassa, mikä juttu Vatikaanilla on aina vampyyrien kanssa :lol: ) mutta sarja missä on vampyyrejä on aina katsomisen arvoinen. Ja mitä oon mangasta nähnyt niin piirrustustyyli näyttää aika mielenkiintoiselta. Niillä avustajilla ja mangakanilla on varmaan paljon harmaita hiuksia kun ne on jaksaneet tehdä niin yksityiskohtaisia asusteita niille tarinan henkilöille 8)
http://www.jbook.co.jp/p/p.aspx/2990552/s
Every day is a good day - zen saying

Chie^

Viesti Kirjoittaja Chie^ » To Kesä 22, 2006 23:08

Animen katsoin. Hyvä oli, mutta minusta ainakin tuntui että olisi jäänyt jotenkin kesken.

Nightroad on kivakiva. Kolmetoista sokerinpalaa.
Tykätä paljon.
Even if it's a sin, say that you love me with your forbidden lips

Murgatroyd

Viesti Kirjoittaja Murgatroyd » La Kesä 24, 2006 17:43

Ennen kuin aloitin tämän animen katsomisen, kirottiin mulle monta kertaa sen huonoutta verrattuna mangaan. Päätin kuitenkin katsoa ja... Haukotus. Minua ei haittaisi, vaikka kaikki hahmot teurastettaisiin, sillä niiden sisimpään ei päässyt käsiksi. Ihan hyvä pohja, mutta se ei pelkästään riitä. Sitä paitsi, suurin osa hahmoista vaikutti ärsyttäviltä. Varsinkin se punahiuksinen likka, Esther mikälie. Tosin se yks äijä, jolla oli sänki ja ruskeat hiukset, oli ihan mukava. Niin ja sitten se yksi blondibishie. Ja tietysti kaikkien rakastama Gunsliger (Tres Iqus), se on hauska tyyppi. Naisista ei tainnut löytyä ketään... Ja onko niitä rintoja pakko tunkea joka paikkaan? (...Miten niin surkea nimimuisti? Miten niin huono googlettamaan?).

Juoni oli melko tylsä. Itse asiassa niin tylsä, että jaksoin katsoa vain jaksoon 16 saakka. Ja nyt joku yrittää murhata minut, kun tuomitsen sarjan, vaikka en ole katsonut sitä loppuun. Mutta eipäs kiirehditä. En halunnut katsoa sarjaa loppuun, koska ilmoitettiin, että mangaa alettaisiin kääntämään englanniksi. Annankin mangalle mahdollisuuden aloittaa puhtaalta pöydältä ja jos innostun, niin katson vasta sitten animen loppuun. Siis jos joskus luen mangan loppuun.

Musiikit oli animessa ihan ok. Endingiin (Broken Wings) tosin tykästyin, se on sadepäivien laulu :3 . (No hei, mulla on riisin keittämis laulukin). Ja kyllä se taidekkin oli nättiä, mutta se manga! Se näyttää todella kauniilta.
Seiyuiden työ oli minulle melko mitäänsanomatonta.
Ei se anime nyt tosin ihan niin kamalaa ollut, kuin annoin ehkä ymmärtää. Se oli vain kovin vajanainen ^^.

dr.online

Viesti Kirjoittaja dr.online » La Marras 04, 2006 02:19

Oijoih, manga on ihana. <3 Rakastan sitä piirrostyyliä, se on niin kaunista ja omalaatuista ja semmoista. Ja muutenkin tämmöinen vampyyrigoottisynkistely on aina yhtä nannaa. Ja Abelin muodonmuutokset ovat kertakaikkisen upeita. Ja Tres, Trinity Bloodin oma terminaattori. En ole hirveästi päässyt tätä lukemaan (lisää pitäisi hankkia mutta kun olen köyhä ;___;) mutta jo pelkästään piirrostyylin takia voisin jo enemmänkin haluta. Ainoan miinuksen voin antaa Estheristä. Järjestäkää sille tyttöparalle aivot tai ainakin vahvempi selkäranka. D: Mitä minä olen mangaa lukenut, niin pidän sitä parempana kuin animea. Se on aika.. tylsähkö, jos kiltisti sanotaan. >___> (Paitsi että kun Tresin seiyuuna on sentään Kazuya Nakai, niin... <3____<3 ja kun alkutunnari on niin upea biisi kuin Dress...) Hmm... miksi täällä verrataan Vashia ja Abelia toisiinsa.. ? o__o minä en nimittäin näe heissä niin paljon samaa. D: Mutta kuitenkin. Loistavia hahmoja (pidänpidän) ja toimivat kukin omassa sarjassaan.

shiawase

Viesti Kirjoittaja shiawase » La Marras 04, 2006 18:24

Puolet olen animea nähnyt, ja täytyy sanoa että mitä pidemmälle on tultu, niin hieman on tylsemmäksi käynyt. Tosin, yleisesti ottaen en pidä sarjaa "tylsänä", oikeastaan tykkään kovasti. Abel on.. hauska. Sain tästä arvostelujen ja Animenewsnetworkin perusteella melko synkän kuvan, mutta ensimmäisen jakson aikana repesinkin jo nauramaan. Ja niin on käynyt vielä monta kertaa sen jälkeenkin.
Sekä op että ending ovat iskeneet melkoisella voimalla. Minkäs teet, en vain taas osaa perustella. Alan aina kuitenkin laulaa mukana kun jomman kumman kuulen ^^' (Ja sitä ette halua kuulla, uskokaa pois.)
Mangasta minulla ei olekaan ollut mitään tietoa. Mutta kun piirrostyyliäkin noin kehutaan niin pakkohan se on jostain löytää. Kulkevatko manga ja anime kuinka samaa linjaa tämän sarjan kohdalla?

Sleepy Dancer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sleepy Dancer » To Tammi 04, 2007 13:48

aivan mahtava sarja sekä mangana, että animena. Tres on varmasti lempihahmoni! pidän hänestä, miu!
ja sitten pidän Buck-Tickistä älyttömästi. He siis edittävät anime version alkutunnarin. kiiih.. lopputunnarikin oli hyvä, sekä nyt yleensä kaikki sarjassa esiintyneet taustamusiikit. Anime oli todella hyvän näköistä, joskin viimeisissä jaksoissa tuli joku ihan oudosti piirretty kohtaus... no ei se haittaa! se on hyvä sarja! tuli muuten siitä asetelmasta aika paljon mieleen Trigun. saman henkiset päähenkilöt ja kaksosten taistelu. ^___^
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

Défora

Viesti Kirjoittaja Défora » La Maalis 10, 2007 22:23

Nostan tämmöistä ketjua. Löysin ko. sarjan reilut puolivuotta sitten. Mangaa on hankittuna vol. 1, lisää tullenee hankittua tässä kevään mittaan. Todella kaunista piirrosjälkeä tuossa kirjassa.

Tähän mennessä nähdyn perusteella mielessä pyörii muutamia kysymyksiä. Koitan kirjoittaa kysymykset niin, ettei spoilereita tulisi. Jos johonkin kysymykseen vastaaminen on mahdotonta spoilaamatta, niin yv:täkin voi laittaa. :)

Askarruttavia asioita:

1. Miksi Abelin ristiin kasvaa lisää "siipiä", tiedätte kyllä milloin? [spoiler] Ymmärtääkseni Abel ei ole sidottu AX:ään samalla tavoin kuin esim Alucard Hellsing sukuun. Joten mikä tuon ristin muuntumisen merkitys voisi olla? [/spoiler]
2. Miksi järjestö, jolle Abel työskentelee, antaa hänen käyttöönsä vain neljä dinaadia? Hahmojen välinen vitsi vai jotain ihan muuta?
3. [Spoiler, isolla ässällä] ÄLÄ maalaa tästä eteenpäin, jos sarja on vielä kesken. Tämä menea jo reilusti arvuuttelun puolelle, eikä tähän ole varmasti oikeaa vastausta, mutta mikähän mahtoi saada Cainin kääntymään ihmiskuntaa vastaan? Alunperinhän Abel oli katkera ja Cain toiveikas. [/Spoiler]

Tapanani on pohtia ja analysoida sarjoja tällätavoin. Toisinaan äärettömän rasitttavaa, toisinaan mukavaa.
If you are patient in one moment of anger, you will escape a hundred days of sorrow. -Chinese Proverb

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » Ma Maalis 12, 2007 21:25

Défora kirjoitti:3. [Spoiler, isolla ässällä] ÄLÄ maalaa tästä eteenpäin, jos sarja on vielä kesken. Tämä menea jo reilusti arvuuttelun puolelle, eikä tähän ole varmasti oikeaa vastausta, mutta mikähän mahtoi saada Cainin kääntymään ihmiskuntaa vastaan? Alunperinhän Abel oli katkera ja Cain toiveikas. [/Spoiler]

Vastaan tähän tekstinpätkällä jonka löysin eräältä Toribla sivulta. Kaikista suurimmat spoilerit napsaisin pois, mutta spoilaa tämäkin. Eli katsominen omalla vastuulla.

Cain is the elder brother of Abel and is the first to be turned into a Crusnik, hence he is Crusnik 01. He is very intelligent and is kind, gentle and calm. Many people loved him as he was indeed a great leader.
..
However, deep in his heart, he has a hatred for humanity. He hated humanity for creating him and his beloved siblings, solely for the purpose of the Red Mars Project. He felt like a tool and he feels sorry for all the four of them.
..
When he fused his mind with the Crusnik nanomachines, he and those nanomachines had the same goal, and that is to destroy the world.
..
he decided to lead the Rosencreuz Orden to try and make chaos in the world. The truth is, this Orden is meaningless to him, it meant nothing at all. With his power, he could easily destroy the world.

Défora

Viesti Kirjoittaja Défora » Ke Maalis 14, 2007 22:15

Kiitos Asagi. :)

Avainsana Toribla oli hukassa, sen avulla löytyi huomattavasti enemmän lisätietoa. Jatkan yksinäistä pohdiskeluani tässä harmaassa, sateen pieksämässä kaupungissa, jossa tuuli repii paljaita puita ja sekoittaa paperitehtaan savut saman väriseen taivaaseen.

Todennäköisesti palaan esittämään lisää kysymyksiä/arvuuteluja, kun (tai jos) jokin "epäkohta" alkaa vaivata.
If you are patient in one moment of anger, you will escape a hundred days of sorrow. -Chinese Proverb

Kioko_

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » To Maalis 15, 2007 13:53

Katsoin sarjan tässä pari päivää sitten loppuun animena. Mielipiteeni on, että olihan se hyvä, mutta jotenkin kesken jäi. Tosin grafiikasta ja piirtotyylistä tulee pelkkää plussaa. Ja varsinkin opening on jotain niin..ah <3 Juuh, ja lempparihahmokseni (en tiedä miksi) löysi tiensä count of memphis (en muista hänen nimeään ^^" <--surkea muisti). Se vaan oli niin ihana..angst xDD Juu, mutta kokonaisuutena tarina oli liian lyhyt ja joihinkin hahmoihin ei vain päässyt kiinni o.O

Vigly

Viesti Kirjoittaja Vigly » Ke Kesä 20, 2007 02:49

Minäkin katsoin melkein koko sarjan. Viimeinen jakso on vielä näkemättä. Sarja oli kyllä mukavan/ikävän haasteellinen, joten tarinasta ei juurikaan saanut irti maratonsuorituksella 13jaksoa/päivässä.

Mutta itse aiheeseen. Tunnustaako kukaan ostaneensa sarjan artbookkia? Animecon lähestyy ja haluaisin tehdä mahdollisimman tarkan Esther cossin. Olen nettiä pengottuani joitakin kirjan sivuja löytänyt, mutta vain muutamassa on Esther. Olen kyllä jo vähän luopunut toivosta löytää enempää scanneja kirjasta... Seuraava potentiaalinen kohde tutkia pukua olisi ehkä mangan lukeminen.

Tagawari

Viesti Kirjoittaja Tagawari » Ke Kesä 20, 2007 12:34

Katsoin sarjan läpi, ja se alkoi lupaavasti mutta sitten tuntui että juoni jäi jotenkin kesken, eikä Ordenin maailmantuhoamissalaliitto oikein auennut...eikä siihen syvennytty. Hahmoihin ei päässyt käsiksikään kunnolla. Mangaa olisi mukava kokeilla, kerta se on niin paljon parempi kuin anime :).
Hi Everyone Meet bunny
(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Help Bunny by Copying and pasting Bunny into your signature to help him gain world domination!

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » Ke Kesä 20, 2007 14:46

Bakayarou kirjoitti:Niillä avustajilla ja mangakanilla on varmaan paljon harmaita hiuksia kun ne on jaksaneet tehdä niin yksityiskohtaisia asusteita niille tarinan henkilöille 8)
http://www.jbook.co.jp/p/p.aspx/2990552/s

Tuohon pitää vielä korjata, että kyseisellä kuvalla ei ole mitään tekemistä mangan kuvituksen kanssa. Thores on kuvittanut alkuperäiset novellit ja draamalevyjen kansia. Manga on Kiyo Kujoun kuvittama, ja suoraan sanoen en hänen tyylistään tykkää pätkääkään. Thoresiin verrattuna manga on liian öh... perus-mangamaista ja jossain määrin söpöilevää. Välillä tulee haaveiltua millaista Trinity Blood manga olisi Kiriko Yumejin (Le Chevalier d'Eon kuvittaja) rouheammalla ja Thoresin alkuperäisen hahmodesigniin kanssa paremmin sopivalla tyylillä

K-chan

Viesti Kirjoittaja K-chan » Ke Kesä 20, 2007 14:53

En muista jaksoinko katsoa animea edes loppuun asti, kun juoni ei tuntunut liikkuvan suuntaan eikä toiseen. Lisäksi päähenkilö jäi jotenkin ponnettomaksi ja liian ilmapäiseksi enkä oikein jaksanut innostua pelkistä kiinnostuvista sivuhahmoista. Kauniisti piirretty kuin kuva, mutta niin kovin tyhjä ja hutaisten tehty - tästä ei löydy pahemmin mitään uutta.

Mangaa olen sormissani hypistellyt, mutta en ole vielä uskaltautunut hankkimaan sitä yhtäkään kirjaa, sillä aihe ei kiinnosta loppujen lopuksi niin paljoa. Upeita ja yksityiskohtaisia taidekuvia mangan pohjalta on kyllä tehty ja ihailen mangakan värisilmää.

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » Ma Kesä 25, 2007 19:39

Vielä lisäyksenä edelliseen viestiini

Tämä on Thoresin taidetta, jolla ei ole mitään tekemistä mangan ja sen tekijöiden kanssa. Ja nämä edelleenkin on *novellien* pohjalta jotka on ollut olemassa ensimäisenä (siis ennen mangaa ja animea)
http://gallery.digik.net/view/9627

Tämä taasen on mangan tekijän, Kiyo Kujoun taidetta, jossa on yleensä ihan ihme fanserviceä
http://aycu36.webshots.com/image/20075/2004876217240533079_rs.jpg

Lisättäköön vielä, että sama fanservittävä poitsu on tyyppi, joka on Thoresin kuvassa keskimmäinen. Että jee vaan...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”