Rozen Maiden

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Art

Viesti Kirjoittaja Art » Ke Syys 13, 2006 08:30

Tetsumonkai kirjoitti: Olen tuosta kanssasi nyt enemmän kuin koskaan samaa mieltä. Jos joskus alan opetella kunnolla tuota nipponin kieltä niin alan käyttämään juuri tuota Suisei Sekin tyyliä. 8)
Jos et sitten kuitenkaan rupea käyttämään tuota tyyliä:

http://encyclopediadramatica.com/index.php/Desu

onegai desu

Sana-chan

Viesti Kirjoittaja Sana-chan » Ke Syys 20, 2006 12:39

oon kattonu ja on hyvä. ainoa onkelmani on että alotin ekaks vahingossa träumendia ja sain tietää liikaa... Sit vasta tajusin mokani. Onneks katoin vaan vähän. Ihmettelinki et miks olin ihan pihalla siitä... ^^
I'm not afraid anymore.

La.Marionnette

Viesti Kirjoittaja La.Marionnette » La Syys 23, 2006 09:36

Tietenkin seuraan Rozen Maidenia! <3 Se on eräs suurista intohimoistani! Olen myös ostanut kaikki pokkarit, ja kaiken animen minkä vaan saan käsiini! Itselläni on kokonainen melko iso hyllyllinen Rozen Maiden-tarvikkeille! (Siis mangalle, animelle, ja figuureille sun muulle) Suosikkini Rozen Maideneista on "the 6th doll" eli pikkuinen Hinaichigo! Ja myös "the 7th doll" eli Barasuishiou on aivan ihana! (Tai siis hänen käyttäytymisensä ei ihan oluksi ole kovin ihanaa, mutta hänen ulkonäkönsä <3) Kolmostilan jakavat sitten Souseiseki ja Suiseiseki, sitten tulee Shinku, sitten Suigintoh ja hänen jälkeensä ehkäpä Kanaria, mutta ei se tarkoita, että hänkään huono olisi! Kaikista heistä minulla on vähintään 1 figuuri, Hinaichigosta 3, Barasuishiousta myös 3, ja Souseisekistä & Suiseisekistä 2! Ja sitten julisteita ja muuta krääsää heistä riittääkin ihan tarpeeksi! ^^
Enfant Terrible ~ <3

meevi

Viesti Kirjoittaja meevi » Su Marras 26, 2006 14:29

Rozen maiden on minusta aivan ihana sarja,mangat kyllä tilaan vielä joskus!
Kaunista katsottavaa,puvut ihanan pikkutarkkoja.

MlMMU

Viesti Kirjoittaja MlMMU » La Joulu 09, 2006 19:49

Aaww, Rozen maiden.. Rakastan kyseistä sarjaa, yli kaiken. Mikään näkemäni sarja ei ole ollut ihanampi. Ensimmäinen kausi oli kyllä traumendia parempi, mut traumend oli paljon surullisempi, tapahtu nii paljo kaikkii 'traagisia' juttuja eteenki loppu puolella. Shinku on oma lempparini. :) Tosi sievä, ei voi muuta sanoa. Söötti. Mutta myönnän että Suigintou on kaikkein kaunein, "epänukkemaisin", aidoimman näköinen. Muuten, huomasin tänään vähän aika sitten sen 3. kauden OP:n youtubesta tänään :O Kuulosti aluks ihan tyhmälle, mut on se aika tarttuva. :D Suigintouhun keskittyny joo, semmosta hiukan päättelinki kattoessani niitä kuvia alkumusan aikana, suigintousuigintousuigintou. Vähänkö mun kaveri innostuu, se on aivan ihastunu suigintouhu, ja aina ku katotaa rm:ää haluun olla shinku ja se heti suigintou, sillee hölmösti. :'D Oon ikionnelline et tääl on näin paljon muita ketkä tykkää rozen maidenista, meiän koulul taitaa olla vaan 4 jotka jotenkuten tykkää. Minä rakastan, 1 Kaveri tykkää tosi paljo mut sil on menny jo hiuka into, sitte 2 kaverii jotka tykkää että iha ok. Rozen maiden varmaa muute saksalainen sarja? o.o Mielenkiintoinen idea, nukkeja. Onko kellää tietoo oisko missä päin niitä rozen maiden pokkareita? Oon ettiny ympäri ämpäri muttei löydy... :cry: Ja sit, mitä mieltä ootte siitä kun aika mones paikas niitten nukkejen nimet kirjotetaa erillee, kuten Suisei Seki, Sousei Seki ja Suigin tou. Mun mielestä se on hiukan höpsöä.
Rozen maiden.<3

dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty » Su Joulu 10, 2006 00:09

Rozen Maidenin paras ansio on varmaankin sarjan rakenne. (Puhun nyt siis vain ensimmäisestä kaudesta, en träumendista.) Sarjan kesto on juuri hyvä, ja mukana on kaikki mitä pitää, täyte-episodejakin vain se pakollinen. Usein hyvä sarja voi kaatua tekohengitykseen, mutta ainakaan mitä itse olen Rozen Maidenia katsonut, ei se pahemmin osoita merkkejä tästä. En ole katsonut kyllä koko sarjaa vielä, joten voi olla että olen arviossani väärässä.
Tarina ei nyt kauhean kummoinen ole, vaikka ihan mielenkiintoinen ja kekseliäs. Piirrosjälki on mielestäni paikoin vähän sutaistun oloista, ja animointi silloin tällöin turhankin minimaalista mutta sellaista se piirrettyjen kanssa on.
Tunnari (tärkein juttu sarjassa kuin sarjassa) on kuitenkin mahtava ja Suigintou on yksinkertaisesti ihana :roll:
Oman elämänsä tragedia.

Durahan7777

Viesti Kirjoittaja Durahan7777 » Ma Joulu 25, 2006 05:41

onkos kukaan overturea vielä katsellut??

Kensuke

Viesti Kirjoittaja Kensuke » Ma Joulu 25, 2006 13:25

Suigintou-samaa~! :D
Rozen Maiden Ouvertüre kirjoitti:Ajallisesti ensimmäisessä OVAssa hypitään Träumendin alun ja viktorian aikaisen Englannin välillä, milloin Shinku ja Suigintou kohtasivat ensimmäisen kerran.

Noh, tietenkin näin gin-fanin näkökulmasta pidin ensimmäisestä osasta kovasti, se miten Suigintoun herääminen oli toteutettu teki melkein oikeasti kipeää. Sen jälkeen keskitytään muihin nukkeihin niin että jokainen sarjassa tavattu hahmo saa ainakin jotain sanottua. Ensimmäisessä sarjassa nähtiin että Shinku ja Suigintou taistelevat toisen maailmansodan raunioiden keskellä joten tämä sarja ei voi olla siitä.

Ouvertüren Suigintou (= moe~) eroaa huomattavasti siitä lähes psykoottisesta Suigintousta mitä kummassakin TV-sarjassa nähtiin, Suigintoun tekemä kakkosjakson preview on mahtava, ja siinä eittämättä nähdään mikä aiheutti tuon muutoksen.

Maltan tuskin odottaa toista OVAa.

Kunimura

Viesti Kirjoittaja Kunimura » La Joulu 30, 2006 14:40

Sain tänään kaikki Rozen Maidenit katsottua. Ihan hyviä sarjoja, varsinkin ensimmäinen. Traumend ei ollut niin hyvä, mutta siihen tulee varmaan viellä joskus jatkoa.

Sarjassa parasta on sen goottinen teemasto. Varsinkin hahmot ja juoni ovat kiinnostavia. Oma suosikkihahmoni on varmaankin Shinku, koska pidän yleensä tsundere hahmoista, mutta muutkin tämän sarjan hahmot on ihan hyviä.
Ouvertüre kirjoitti:OVA on kyllä todella hyvä. En ennen niin hirveästi välittänyt Suigintousta, mutta OVA:n katsottua olen aivan myyty. Moe Suigintousta vaan ei voi olla pitämättä ja nyt näen hahmon aivan erilaisessa valossa. Shinku on kyllä edelleen suosikkini.

Lala

Viesti Kirjoittaja Lala » La Joulu 30, 2006 17:16

Tämä OVA oli kyllä upea. Sai minut pitämään Suigintousta entistäkin enemmän.
Rakastan kaikkia Rozen Maiden-tunnareita (Ali-Project, awwh~). Suosikkini lieneekin nyt Träumendin Seishoujo Ryouki. RM:n musiikit ovat muutenkin kauniita. Niin tunnelmallisia. Rakastan niitä.

Kensuke

Viesti Kirjoittaja Kensuke » La Tammi 13, 2007 14:09

Voisi jopa sanoa että on tätä odotettukin, ja hankintalistan kärkipäähän tuo meni saman tien, heti Haruhin jälkeen:
ANN kirjoitti:Geneon Licenses Rozen Maiden
As many people have deducted, Geneon Entertainment has licensed Rozen Maiden. The first volume, with four episodes, will be released in spring 2007. On Monday Anime News Network will announce the winners of the "Guess the Geneon License" contest.
Toivottavasti myös Träumend ja Ouvertüre tulevat myös ennen pitkään.

otteita
Viesti:

Viesti Kirjoittaja otteita » Ke Maalis 28, 2007 19:12

Rozen Maiden on tällä hetkellä suosikkini. En malta odottaa että pääsen ostamaan sen kolmannen osan. Seuraan sarjaa siis lähinnä mangana. :D Mutta on tää Träumend tullut katottua kokonaan. Se oli ihana. Shinku on nukeista paras. Niin viilee ja etäinen. Mutta osaa näyttää kuitenkin tunteitaan!
Piirrostyyli on ihana mutta ne chibit on todella outoja tehty todella yksinkertaisiksi!
Silti, pidän paljon! :D
Viis bussista, mutta tuletko kanssani pitämään sadetta paistinpannuni alle? -Brock <3

Manga-aiheinen blogini

Kazama Kuroo

Viesti Kirjoittaja Kazama Kuroo » Ke Huhti 11, 2007 07:39

olenpahan katsonut Rozen Maidenin, Träumendin ja Ouvertüren.

*siirtyy-fanitus-ihqutus-vaihteelle*

Träumendin loppu on mielestäni jotenkin turhan auki, provosoi jatkoa.
Chuuka Ichiban!

stuf
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stuf » To Huhti 12, 2007 12:27

Kazama Kuroo kirjoitti:Träumendin loppu on mielestäni jotenkin turhan auki, provosoi jatkoa.
Tjoo. Träumendin loppu oli vähän mitä oli, keskitasoa parempi tosin. Harmittaa vaan että itse mangaa ei ollut tullut niin paljoa tuossa vaiheessa niin se oli aika lailla filleriä, mutta ei suinkaan täysin huonoa filleriäkään.

Viimeinen tappelu suorastaan huokui dynamiikkaa omasta mielestäni <3, kun ne aikaisemmat tuntui vuoropohjaiselta ropetustappelulta mitä animeissa "yleensä" on totuttu.

Ja desuja on sarjassa enemmän kuin 527. Kävin ne toiseen kertaan läpi ja jo ekasta kaudesta löytyi jo 10% enemmän... :( Pitänee hankkia elämä kohtapuolin, vapaa-aika on vaaraksi.
THIS IS THE INTERNET. PLEASE PICK UP YOUR SERIOUS BUSINESS SUIT AT THE FRONT COUNTER.

Syuni

Viesti Kirjoittaja Syuni » Ma Huhti 16, 2007 16:49

Seuraan, olen nähnyt sen itse sarjan, Träumendin ja Ouvertüren sekä Kun Kun Duel Waltzer -OVAn. Mangana olen lukenut kaksi ensimmäistä, jotka löytyvät tuolta hyllystäkin.

Itse rakastan tätä sarjaa. Träumendin soundrack on taidetta, ainakin jotkut kappaleet. Jatko-osa myös sai kyyneliin surusta muutamassa viimeisessa jaksossa, varsinkin siinä... Olisikohan se ollut jakso numero yksitoista. Lempihahmo on ehdottomastikin varmaan Suiseiseki. Desudesu. Olen tämän sarjan fani, ja toivon että sitä ilmestyisi pian lisää animena.

Rozen Maidenin mangaversio poikkeaa äärettömästi animesta. Olin ihan yllättynyt, kun se niin paljon poikkesi. Pitää hankkia lisää mangaa, jos animea ei ole tulossa lisää lähiaikoina.
We have no form, therefore we fear it.
And because we are formless, we revere it.
Thus, we are slain.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”