Rozen Maiden

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

immolatus_dead

Rozen Maiden

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Ti Marras 29, 2005 22:31

Kukaan seurannut sarjaa? tai edes Rozen Maidenia? (siis ensimmäistä) itse olen nähnyt ensimmäisen ja Träumendia sitte odoteltiin jonkin aikaa ja nyt oon 6:tta jaksoa aloittelemassa mutta kukaan muu seurannut sarjaa?
ideanahan ovat Rozen Maiden nuket jotka heittelee hokkuspokkous temppuja jotka taistelevat keskenään saadaakseen toistensa "Roza Mysticat" jotta heistä tulisi "Alice" joka on täydellinen kaikessa jne. mitä oli heidän valmistajansa yrittänyt tehdä mutta ei ollut onnistunut, ja pääsisivät tapaamaan isäänsä (tekijäänsä) omasta mielestäni idea sarjalla on ihan mukava ja henkilöillä huvittavat persoonat.
Tietoa sarjoista vaikkapa seuraavista linkeistä:
http://www.animenfo.com/animetitle,1492 ... aiden.html
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=5087
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=4463

mutta tosiaan oletteko itse seurannut jompaakumpaa tai kumpaakin sarjoista? pidättekö sitä lapsellisena? tai muita mielipiteitä
Viimeksi muokannut immolatus_dead, Ke Marras 30, 2005 12:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

FoxJones

Viesti Kirjoittaja FoxJones » Ke Marras 30, 2005 09:56

Tottakai tuota katsellaan. Mikään ei ohita teetä hörppivää victoriaanista snobinukkea. Ensimmäinen kausi oli positiivinen yllätys kokonaisuutena ja vaihteeksi japsit olivat onnistuneet kirjoittamaan lopun joka ei tuntunut täydeltä vesitykseltä. Kakkoskausi lähti eri linjoille kuin mitä toivoin, mutta kyllä sitä samaakin kelpaa katsella ja kyllähän tuostakin voi rakentua vaikka mitä. (tosin hieman skeptinen siinä suhteessa.. luultavasti säätävät sitä alice gamea koko loppukauden) Uudet nuketkin vaikuttavat hieman tylsiltä verrattuna ekasta kaudesta tuttuihin veijareihin. En usko että Bara Suisholta löytyy samanlaista särmää ja karismaa (hehheh) kuin Suigin Toulta, joten samanlaista fanikulttihahmoa ruususta tuskin tulee.

Olisit voinut topiciksi laittaa samantien pelkkä Rozen Maiden :\
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä
[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Ke Marras 30, 2005 12:27

FoxJones kirjoitti:Olisit voinut topiciksi laittaa samantien pelkkä Rozen Maiden :\
hehheh hyvin totta, vaihoin sen just :wink: mutta juu itse pidän eniten Shinkusta se on pakko myöntää :roll:
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

Kensuke

Viesti Kirjoittaja Kensuke » To Joulu 01, 2005 23:28

Seuraan toki, Rozen Maiden iski kohtuu kovaa, ja jatkosarjasta olin enemmän kuin innoissani. Tosin olen Träumendiä vasta peri jaksoa katsonut.
Ainakin Suiseiseki näyttää säilyttäneen kieron luonteensa, mutta Suigintou on ollut alusta lähtien suosikki.

Ree
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ree » Ti Joulu 13, 2005 22:07

kertokaapas tyhmälle olennolle onkos tästä olemassa mangaa?
Pörrölonkero.

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » Ti Joulu 13, 2005 22:30

Suisei Seki on kyllä erikoinen hahmo, etenkin hänen tapansa päättää lähes jokainen lause sanaan desu. Tuosta puhetavasta olisi kiva tietää enemmän.

MiKiL

Viesti Kirjoittaja MiKiL » Ti Joulu 13, 2005 22:39

Infoa mangasta:

Japanissa on tullut viisi volumea (tekijä Peach-Pit, julkaisija Gentosha Comics) ja rapakon
takana Tokyopop näyttää omineen oikeudet siihen. Ensimmäinen tulee heidän
omien sivujen mukaan 9.5.2006

Tokyopopilla: http://www.tokyopop.com/dbpage.php?page ... uctid=3674
Peach-Pitin oma sivusto: http://p-pit.ktplan.ne.jp/

FoxJones

Viesti Kirjoittaja FoxJones » Ke Joulu 14, 2005 09:49

Code6 kirjoitti:Suisei Seki on kyllä erikoinen hahmo, etenkin hänen tapansa päättää lähes jokainen lause sanaan desu. Tuosta puhetavasta olisi kiva tietää enemmän.
On muuten jopa huomattavan yleistä huomata että joku hämärä animeolento tunkee lauseidensa loppuun ylimääräisiä sanoja.. oli se sitten nyo, na no da, desu no tjmv.

(edelleen sitä mieltä että Shirayuki-chanin oktaavilla(noeinytihanmuttamelkein) nouseva desu no on söpöin lausepääte(tm) koskaan)
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä
[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

StrawberryNeko

Viesti Kirjoittaja StrawberryNeko » Ke Tammi 04, 2006 01:41

Kuka odottaa tuon englanninkielisen mangan ensijulkaisua?Minä odotan tosi paljon ja heti kun se tulee fantasiapeleihin niin nappaan sen itselle.Olen nähnyt tästä sarjasta vain kuvia ja kuitenkin olen ihastunut sarjaan :D
Shigure:Kyo-kun and Tohru sitting in a tree...k...i...s--

Kyo:Stop That!It wasn´t like that!

<3

Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug » Ke Tammi 04, 2006 02:27

Viime aikoina on tullut katsottua Rozen Maiden ja nyt on jatko-osa katsottavana, jakso 5 meneillään.

Vaikka viilipytty onkin toinen nimeni, jonkin aikaa olin hämmentynyt siitä, että ensimmäisen sarjan alkubiisissä käsketään pukeutua kaulapantaan, mennä polvilleen ja syödä omaa spermaansa. :shock: Meniköhän käännös nyt aivan oikein? No, se on kuitenkin todella hieno videonpätkä ja kaunis kappale, sitä tulee katseltua ja kuunneltua aina välillä kun tulee sille päälle. Siis ei "sille" päälle, vaan ihan vain "sille" päälle!

Itse sarjassa hahmojen ulkonäkö ja luonne ovat täysin kohdallaan, ei nyt ihan mikään kliseisin asetelma, mutta tuntuu että enemmänkin oltaisiin voitu saada irti itse juonen osalta. Pienissä, pelottavissa, Viktoriaanisissa komentelija tytöissä olisi loputtomasti potentiaalia! Jäin kaipaamaan enemmän kovuutta, johan se musiikkikin oli koko ajan sellaista uhkaavaa. Kokonaisuudessaan kuitenkin oikein mielyttävä sarja. Träumendista on vielä vaikea sanoa, mutta samoilla linjoilla ollaan ilmeisesti. Alkubiisi ei pääse vielä samalle tasolle, mutta mielestäni Barasuisho on vähintäänkin yhtä viehättävä kuin Suigintou.

Muey

Viesti Kirjoittaja Muey » Ke Tammi 04, 2006 17:26

Rozen Maiden on aivan loistavaa shittiä. Tai ehkei ihan loistavaa, mutta eri viihdyttävää kumminkin. Hieman epätyypillistä tyypillistä animea parhaimmillaan joka on ainakin allekirjoittaneen kohdalla on onnistunut painelemaan oikeita kohtia ja aktivoimaan fanipoika-hermot. Suiseiseki on aivan 'ihq daa' :oops: ja Shinku ihanan loistavasti vedetty oujosama-hahmo.

Ykköskausi oli varsin hyvin toteutettu ja eheä kokonaisuus, tämä Träumend-jatko tuntuu osittain kärsivän ns 'jatko-osan ongelmista', vaikka tietenkin on kivaa aina nähdä tutut ja rakastetut hahmot uusien temmelysten parissa.
Ja kuten Ihmeellinen Etana jo mainitsi, sarjan tunnarit ovat myös varsin tarttuvia, ykköskausi vetää kyllä pisteet kotiin paremmasta biisistä, kun taas kakkonen korjaa potin todelliseen EGL-tyylin tehdystä animaatiostaan...

Kakkososan uudet nuket eivät sen sijaan innosta kovin paljon, Kanaria on kuin lapsi-Suiseisekin huono prototyyppiversio, ja siitä huolimatta että pidin ykkösosan Suigintouta Suurena Hukattuna Mahdollisuutena, niin Barasuishou ei vain oiken yllä rimalle. Liian pliisu hahmona, eikä se ns. manipulointipersona oikein toimi kun hahmo aniharvoin on tekemissisä muiden kanssa. Suigin hoiti saman jutun huomattavasti tyylikkäämmin vaikka jotain jäi kaipaamaankin.

Mutta katsotaan nyt mitä tästä kehittyy. Sarjahan on ollut nyt talvitauolla ja jatkuu taas tammikuun 12(?) päivä. Oi Souseiseki, senkin velvollisuudentuntoinen pahvipää...

Ainiin, vielä se päivän linkkivinkki. Huom - Materiaali saatta aiheuttaa henkisiä traumoja, mutta itse en ainakaan saannut muuta kun hyviä nauruja noista, varsinkin niistä videoista... :P :D

Ps - Jos sarjasta ikinä tulee kolmatta kautta (mitä syvästi epäilen), voin jo näin valmiiksi ilmoittaa että viides jakso tulee olemaan kiistatta paras yksittäinen jakso :p
片手で仲間を、もう片手で私を掴んでおけばいい

Arashii
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arashii » Su Helmi 12, 2006 14:17

Tutustuin sarjaan vasta pari päivää sitten, animena, ja vieläpä kakkoskauden jaksoilla.. ^^' Ihastuin silti. Haluan ehdottomasti käsiini mangaa, ensimmäisen osan tietysti. Onko englanniksi jo Suomessa? *kuolaa*

edit:// osaanlukea.com
Hyvä minä, osaan selvästi lukea päivämäärän ja vuodenkin täysin oikein.. ^^' Anteeksi.
Viimeksi muokannut Arashii, Ma Helmi 13, 2006 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Let's move the small talk off of me, please!"

StrawberryNeko

Viesti Kirjoittaja StrawberryNeko » Su Helmi 12, 2006 16:27

The7thDoll kirjoitti:Tutustuin sarjaan vasta pari päivää sitten, animena, ja vieläpä kakkoskauden jaksoilla.. ^^' Ihastuin silti. Haluan ehdottomasti käsiini mangaa, ensimmäisen osan tietysti. Onko englanniksi jo Suomessa? *kuolaa*
Ei ole vielä englanniksi tullutkaan ja ensimmäinen numero tulee 9.5.06 mutta kestää jonkun aikaa ennen kuin Suomeen tulee 1 numero...
Shigure:Kyo-kun and Tohru sitting in a tree...k...i...s--

Kyo:Stop That!It wasn´t like that!

<3

Ree
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ree » To Helmi 16, 2006 21:59

2. tuotantokautta nyt alotin. joo-o...mielenkiintoinen.
Pörrölonkero.

Sango

Viesti Kirjoittaja Sango » La Helmi 18, 2006 19:07

Muutaman jaksoo Rozen Maidenia olen katsonut.
Hiukan enemmän sitten Rozen Maiden Traumendia..
Pidän enemmän Traumendista.. Se on ihana. ^^

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”