Liikkuva Linna

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Pomdidali

Viesti Kirjoittaja Pomdidali » La Joulu 02, 2006 19:30

Haluaisin muuten kysyä, että:
muuttuiko Sophie sitten lopulta takaisin omaikäisekseen, vai säilyikö hän vanhuksena, kun animen loppukohtauksessa kun ne suutelivat Haurun (Pirun ihana! :wink: ) kanssa niin Sophiella oli edelleen ne harmaat hiukset. Muutenkin menin aina välillä sekaisin, kun Sophie oli välillä vanha ja välillä nuori, vaikka koko elokuvan ajanhan Sophie nuoreni.
Kiitos jos etukäteen sille, joka osaa valaista asiaa minulle. :)

moderaattorin editoima: Spoileriväriä lisätty. Ei varmaan paljastella kuka saa ja mitä saa.

//edit:Gomen nasai.
Viimeksi muokannut Pomdidali, Su Joulu 03, 2006 20:16. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » La Joulu 02, 2006 20:48

Sophie muuttui saman ikäiseksi kuin alussakin, mutta vain harmaat hiukset kaupan päälle.
Sehän oli se taika joka oli Sophien päällä, siis se että muuttuu vanhukseksi.Yöllä hän näytti kuintekin olevan nuori, ja kun hän rakastui ja Hauruun.

mersu

Viesti Kirjoittaja mersu » Pe Joulu 08, 2006 23:28

Aivan mahtava elokuva. Omistan dvd:n ja katsonut sen 6-8 kertaa (parin viikon sisällä). Siihen ei vaan kyllästy. Ja japaniksi ehdottomasti, suomeksi puhuttua en ole edes vilkaissut, pilaisi koko tunnelman.
That's the gift and that's the trick in it.

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » Pe Helmi 16, 2007 01:06

Elokuva katsottu ja kirja luettu.
Kirja oli aivan erilainen ja mielestäni paljon parempi, vaikka leffakin täyttä timangia on. Leffassa oli hieman irtonainen fiilis, sillä juttu ei ihan pysynyt otteessa. Kirjassa taas oli taas outoutta sekä hyvässä että huonossa(enemmän hyvässä) ja loppupuolella alkoi tulemaan hieman hätiköity fiilis, eikä muutama lisäsivu olisi yhtään haitannut(pieni "ja sitten he elivät näin ja näin" olisi antanut lievemmän laskun kirjan loppuun ja olisi saattanut jopa tulla pieni haikeusfiilis).
Bongasin neliosaisen Liikkuva Linna-mangan Suomalaisesta, ja näytti olevan leffan mukaan menevä tarina, mutta tarkistan nyt täältäkin. Eli seuraako manga uskollisesti leffan juonta?

Ryokan

Viesti Kirjoittaja Ryokan » Pe Helmi 16, 2007 08:27

Pavez kirjoitti:Eli seuraako manga uskollisesti leffan juonta?
Eiköhän se seuraa, cinemangaa kun on ;)

Teamnate

Viesti Kirjoittaja Teamnate » La Helmi 24, 2007 07:16

Elokuva katsottu aikapäiviä sitten. Mutta on kyllä mahtava juoni ja elokuva muutenkin! Haru on siisti tyyppi! :lol:

Hauska kohtaus kun Sophie innostuu leikkimään "The ovella". ^^'
| www.gtafinland.fi |www.paussi.net |www.samut.us | Sivustot joissa olen jotenkin mukana

Chiame

Viesti Kirjoittaja Chiame » Ma Heinä 30, 2007 14:30

Hmm...Omasta mielestäni ei ollut yhtä hyvä kuin muut Miyazakin leffat. Odotin jotenkin "parempaa"...ihan hyvä-arvosanalla mennään :D mutta Nauris oli todella hauska :)
Never push the "Big Red"-button!! Never!!
http://riinapuri.deviantart.com

jessykkä<3

Viesti Kirjoittaja jessykkä<3 » Pe Elo 03, 2007 00:06

Katsottu ja nähty-loppu tulos "Siis täähän on ihan mahtava"...!! SE oli tosi hauska kohta ku
Haurun hiukset värjäänty ja se alko "kiukutteleen" :wink: Se oli jotenki niin traumaattinen sen kauneutensa kanssa
:roll: Tää on katsomisen arvonen.

Mode-edit: Spoileritagit lisätty - Kagami

NOBU

Viesti Kirjoittaja NOBU » La Elo 04, 2007 12:56

Todella hyvä elokuva..miyazakin elokuvissa on hyvää se että tarina ja juoni eivät ole katselijoille valmiiksi pureskeltuja.. liikkuvan linnan juoni aukeni minulle paremmin vasta toisella katselu kerralla.. suosittelen kirjan lukemista se on myös aivan mahtava.

Soraseiun

Viesti Kirjoittaja Soraseiun » La Elo 04, 2007 15:43

Minä pidin kovasti liikkuvasta linnasta. :D
Ensimmäisella katselukerran jälkeen oli pakko kahtoa se seuraavan päivänä uudestaan. ^^
On se kyllä tullut tähän menessä monesti kahtottua.

Minun mielestä kirja oli hyvä, eikä yhtään haitannut vaikka elokuva ei nyt aivan sen mukaan mennytkään ja joitakin asioita muutettu.
Kummatkin olivat omalla tahollaan onnistuneita, joten minulle ei jäänyt pahaa mieltä kummankaan taholta.

ranma 0,25

Viesti Kirjoittaja ranma 0,25 » Ma Elo 13, 2007 15:48

Omaa katselukokemusta pilasi hieman se että olin lukenut kirjan ensin ja odotin elokuvan seuraavan hieman tarkemmin kirjan juonta. Tuli semmosia minulle hyvin tyypillisiä "eisenoimmee-kohtauksia" Olihan elokuvakin ihan hyvä mutta kirja oli parempi joten juonta ei olisi tarvinnut kääntää täysin päälaelleen. Vaikka onhan se ymmärrettävää että kirja oli liian pitkä jne..... xP
Eniten häiritsi se että kirjan pääpahis: erämaan noita oli noin yleensä vaan harmiton heikko vanha eukko, ja kolme henkilöä: hovivelho Suliman, HOWLIN vanha opettaja ja se "paha" erämään noita oli yhdistetty yhdeksi Salimaniksi :? joka muuten hieman epäloogisesti hyökkäsi HOWLIN kimppuun ja lopetti vainoamisen heti kun sopimus Calciferin kanssa oli purettu

Ja miksikö kirjoitan täällä HOWLIN isoilla kirjaimilla? Koska on valtava vääryys että ihkusta Howlista on tehty jokuihmeen houru....joka ei muuten tuo mieleen yhtään kirjan enemmän tai vähemmän hurmaavaa naistenmiestä.

Eikä elokuvan "Houru" edes voisi ole ihku koska höyhenet kasvattava mies on auttamatta...... noncool (ainoa poikkeus on Jin Kazama <33 (tekkenissäkin on animen piirteitä))
ja sitäpaitsi MÄ nostan PENKISTÄ enemmän ku SÄ xp (40kg yay :3)

Simppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simppu » Ke Elo 15, 2007 18:18

Oikein hieno elokuva jälleen Miyazaki-samalta, vaikkei yllä vanhempien elokuvien tasolle. Kirjan sain luettua vasta elokuvan jälkeen, ja kirjassa tuntui olevan enemmän "järkeä" ja muutenkin juoneltaan tasapainoisempi. Mutta elokuvan toisenlainen näkemys ja kertomus kirjan maailmasta on mielenkiintoinen ja pidän siitäkin paljon. Kuten aikaisemminkin, Joe Hisaishin musiikki on lumoavaa ja animaation jälki on erittäin kaunista. Suomalaisesta dubista en kyllä pitänyt yhtään ja pystynkin sen takia kuuntelemaan vain alkuperäistä versiota.

Jade-san

Viesti Kirjoittaja Jade-san » To Elo 16, 2007 20:13

Näin Liikkuvan linnan ensimmäisen kerran suomeksi dubattuna, eikä se minusta kuullostanut yhtään kauhealta. Tosin nuoren Sophien ääni oli kyllä... no, sanotaanko vaikka, että se ei sopinut hänen kaltaiselleen nuorelle ja ujohkolle neidille, ennemmin olisivat valinneet jonkun heleä-äänisemmän naisen häntä näyttelemään. Haurulla sen sijaan oli niin bishie ääni, että se sopi kyllä täydellisesti herralle.

Edellisestä katselukerrasta on jo hiukan aikaa jo kulunut, mutta mitä juonesta muistan, niin taisi olla... olikohan se vähän monimutkainen? Muistan ainakin, että en tajunnut siitä ihan kaikkea, mutta se näytti niin hyvältä, etten muusta välittänyt. ^__^

Kirjankin luin (kiitos Ninnille lainasta), ja mitä nyt olin lukenut siitä puolet, niin taisin silloin sanoa: "Täähän on ihan erilainen kuin elokuva! Mitä h*******ä?!" Loppuratkaisu poikkesi niin täysin elokuvasta, että olin pyörtyä siihen paikkaan. Ei se kyllä huono ollut, ei toki, oli vain niin yllättävää lukea ns. vaihtoehtoinen loppu elokuvan jälkeen. Molemmissa oli todella hienoja ja omille lajityypeilleen soveltuvia ja viehättäviä yksityiskohtia, vaikka juonet poikkesivat hieman toisistaan. Lukisin kyllä kirjan toistekin, jos tilaisuus vielä jossain vaiheessa tarjoutuisi, mutta sen vannon, että alkuperäisversion elokuvasta katson ehdottomasti jonakin päivänä. Sittenpä näen, että oliko se suomidubbi sittenkään niin hieno... ^__^
I am not a whore. I'm just really, really, REALLY friendly.

Simppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simppu » To Elo 16, 2007 22:59

Jade-chan kirjoitti:Näin Liikkuvan linnan ensimmäisen kerran suomeksi dubattuna, eikä se minusta kuullostanut yhtään kauhealta. Tosin nuoren Sophien ääni oli kyllä... no, sanotaanko vaikka, että se ei sopinut hänen kaltaiselleen nuorelle ja ujohkolle neidille, ennemmin olisivat valinneet jonkun heleä-äänisemmän naisen häntä näyttelemään. Haurulla sen sijaan oli niin bishie ääni, että se sopi kyllä täydellisesti herralle.
Itsekin pidin kovasti Howlin suomalaisesta äänestä, vaikka aina välillä sekoitin hänet mielessäni Jamesiin ja Quasimodoon, heh. Juuri sellainen sopivan... cool. Sophien äänestä en pitänyt ollenkaan. Kuten sanoit, jokin nuori olisi ollut parempi. Eniten minua kuitenkin ääninäyttelyssä häiritsi elottomuus. Näyttelijöistä ei lähtenyt tarpeeksi tunnetta, ja olen nähnyt Pekka Lehtosaaren ohjaamia Disney käännöksiä, missä on ollut paljon parempi näyttely. Toisaalta, ehkä olen vain tottunut liikaa alkuperäiseen japanilaiseen... : )

SanChiBar

Viesti Kirjoittaja SanChiBar » La Elo 18, 2007 21:00

Muuten kyllä tykkäsin, mutta meinasin alkaa nauramaan, kun sophie itki niin omituisesti... Niin ja oikeasti purskahdin nauruun kun se variksenpelätin muuttui lopussa naapurimaan prinssiksi ja yhtäkkiä sota loppui ja kaikki oli hyvin...
Leffassa on naurettava loppu, mutta muuten se on viihdyttävä.
私は宿命的に日陰者である

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”