Liikkuva Linna

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Brother love

Re: Liikkuva Linna

Viesti Kirjoittaja Brother love » Su Loka 03, 2010 12:47

'Mitä järkeä elää, jos ei ole kaunis?'
Ainoa repliikki joka on parhaiten jäänyt mieleen koko leffasta. Ihan hyvin suomalaiset on dubannut, mutta kyllä sitä alkuperästä paljon mieluiten kattoo.
Calm down, Renton! It's all right! That's enough! - Eureka 7 Holland Rentonille

Toph

Viesti Kirjoittaja Toph » Ke Loka 20, 2010 14:26

Itse rakastan Miyazakin elokuvia, ja varsinkin Liikkuvaa Linnaa. Se musiikki ja kaunis mangatyyli..... Varmasti yksi Miyazakin parhaimmista elokuvista. Naurispää on paras! :twisted:
"Nopeat syövät hitaat kuten sanotaan, Inoseni"-Sakura

*Yuurei*

Viesti Kirjoittaja *Yuurei* » Ke Elo 17, 2011 22:16

Itse olen myös ihastunut Hayao Miyazakin ja Studio Ghiblin elokuviin. Henkien kätkemä ja Liikkuva linna ovat ehdottomia suosikkeja listallani. Jotenkin vain kaikki natsaa niin hyvin yhteen Ghiblin elokuvissa,hahmot, tunnelma, tarina ja musiikki (erityisesti rakastan Liikkuvan linnan musiikkeja<3) kaikki ne yhdessä tekevät Ghiblin elokuvista niin vastustamattoman ihania, että ne on pakko katsoa aina vaan uudestaan. ^^ Henk. kohtaisesti pidän alkuperäisistä versioista, suomidubbaukset eivät oikein uppoa meikäläiseen.. : D

Michi~chan

Viesti Kirjoittaja Michi~chan » To Elo 18, 2011 21:19

Liikkuva Linna on hyvä elokuvana, mutta niin on myös kirjana (suosittelen lukemaa jos tykkäsi yhtään (edes vähän) elokuvasta!) Ja pidän muutenkin Hayao Miyazakin ja Studio Ghiblin kaikista elokuvista! Ne ovat ehdottomasti suosikki-elokuvieni listan kärjessä! :D Liikuvan linnan lisäksi pidin erityisesti Laputa linna taivaalla ja Tuulenlaakson Nausicaasta. Myös Mononoke oli hyvä, mtta ykkös sijan vie kuitenkin Naapurini Totoro~ ^o^
[22:54:53] * _Michi_ is now known as Torttu
[22:56:56] * Torttu is now known as MichiTorttu

Sei

Viesti Kirjoittaja Sei » Pe Tammi 27, 2012 20:22

Näin leffan ensimmäisen kerran joskus... Hyvin kauan sitten. Nykyään se on nähty viisituhatta kertaa ja itkettää satunnaisesti vieläkin. Omasta mielestä Miyazakin hienoimpia teoksia, ja taiteilijanalkuna kuolaan upeita taustoja ja yksityiskohtia. :D
Allekirjoittanut on lukenut myös kirjan, ja suosittelen lämmöllä. Kirjaan jää koukkuun ja tarina kerrotaan hitaasti ja tunnelmallisesti. Hahmot poikkesivat kyllä yllättävän paljon elokuvasta, ja kirjassa oli jokunen kohtaus jota ei elokuvassa ollut ollenkaan. Liekö taiteilijanvapauksia täynnä se elokuvankin tekeminen...

Kuitenkin, aivan ihana leffa.

Chryseis-taichoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chryseis-taichoo » La Tammi 28, 2012 17:46

Oi kirja haluan sen käsiini hurrrrr... OuO

Ja tosiaan joku tuossa ehtikin ylistää Linnaa minunkin edestä mutta lisään vielä ylempään että rakastan sitä linnunpelätinprinssityyppiä C': Se on ehkä sympaattisin otus koko elokuvasta. Ehkä.

Flower
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Flower » Su Tammi 29, 2012 15:58

Chryseis-taichoo kirjoitti:Oi kirja haluan sen käsiini hurrrrr... OuO
Kirja tosiaan on hyvä ja elokuva myös. ^~^ Suosittelen, jos ei ole tullut vielä katsottua tahi luettua. Etenkin kirja on hyvä, kun siinä on enemmän tapahtumia kuin elokuvassa.
Kawaii pitäisi kuulua jokaisen perus sanastoon ;)

Blackmoon

Viesti Kirjoittaja Blackmoon » Su Tammi 29, 2012 22:33

en ole lukenut sitä kirjaa, mutta animea on katsottu aivan liian monta kertaa. Elokuvana se on oikein mainio ja sen musiikki on kaunista ja ihailtavaa. Hahmot ovat hienoja ja omaperäisiä ja ääninäyttelijät sopivat mielestäni tähän elokuvaan. Tykkäsin tästä elokuvasta ja tykkään vieläkin. Olen kuunnellut elokuvan suomidubeilla että japaniksi (joko teksteillä tai ilman) ja mielestäni ehkä pidän enemmän siitä japaniksi. Sehän on sentään tehty siellä ja animeakin nykyisin katsoo alkuperäiskielellä. Elokuvan juoni oli mielenkiintoinen. Pidän muutenkin herran elokuvista varsinkin Liikkuvasta Linnasta, Henkien kätkemästä ja jopa Kätkijät-elokuvasta.

Horaaneko

Viesti Kirjoittaja Horaaneko » Ma Helmi 13, 2012 13:54

Itse katsoin Liikkuvan linnan ekaa kertaa joskus ihan pentuna. Silloin se tuntui tosi ahdistavalta, kaikkia kohtia en uskaltanu ees katsoa. ^^. Sen jälkeen aloin kattoo leffaa kuitenkin tyyliin kerran kuussa tai useammin, koska ihastuin siihen niin paljon. Lopulta se ei enää pelottanutkaan. (mut nykysinkin niiden tanssivien pikku paperi(?)ukkojen musiikki tuntuu tosi creepyltä xD)

Nykysin tuntuu että leffa on vähän liian puhkikulutettu eikä sitä jaksa enää katsoa. Siispä päätin että pidän ainakin muutaman vuoden tauon ennen kuin katon seuraavan kerran. :)
Kirjankin olen lukenut, jälkeenpäin tosin. Myös sen toisen osan, minkä nimeä en muista... Olikohan se joku Leijuva linna tai vastaavaa..? :D
Kirjahan eroaa leffasta tosi paljon, mutta Miyazakin kohdalla tämä on mielestäni sallittua koska hänen tarkoituksenaan harvoin on pysyä täysin kiinni alkuperäisteoksessa. (esimerkkinä Ponyo ja Maanmeren tarinat)

Leffan oon joutunu kerran 5v serkkuni kanssa katsomaan suomidubbina... Aa, korvat vuotaa vieläkin verta. Oli sentään paremmin dubattu kuin Kissojen valtakunta mutta ei silti mitään herkkua. En suosittele kenellekään animeharrastajalle tuota kokemusta. :'D Tosin tuon voi ottaa melkein huumorilla: pienenä siskon kanssa saatiin kunnon naurut aina selaamalla nuo muiden leffojen mainokset, kun ne tuli siinä leffan mukana. Kaikki Henkien kätkemää lukuunottamatta siis ah-niin-ihanasti suomidubattuna.

Oma suosikkini on edelleen Henkien kätkemä, ja tämä tuskin tulee koskaan muuttumaan. Kakkossijan jakaa varmaan Liikkuva linna ja Totoro. Myös Mononokesta ja Nausicaästä (mitensenytkirjotettiin) pidin paljon. Vaikkakin jälkimmäisen musiikkimaailma meni välillä todella oudoksi.. :D

Mainittakoon vielä että itsellekin jäi päällimmäisenä mieleen leffasta se "Mitä järkeä elää jos ei ole kaunis?"
... Nii-ih. Siinäpä vasta kysymys. xD
There is no spoon.

Kk_Rs047

Viesti Kirjoittaja Kk_Rs047 » Ti Touko 22, 2012 10:54

Mielestäni oli hyvä elokuva ja hauska, mutta myös mielenkiintoinen. Ei se ainakaan tylsä oluut, vaan ennemminkin viidyttävä :) Tykkäsin itse siitä ainakin.

Miya-chan

Viesti Kirjoittaja Miya-chan » Ti Touko 29, 2012 09:39

Katsoin sen ensimmäisen kerran joskus kun se tuli tv:stä suomidubbina. Myöhemmin tuli DVD:kin ostettua ja katsoin sitten alkuperäisellä kielellä ja täytyy sanoa, että alkuperäisenä oli paljon parempi, niin kuin ne yleensäkin on. Siitä tuli ehdottomasti suosikkielokuvani. Päädyin lopuksi lukemaan kirjatkin ja oli aika lailla erilainen, mutta kyllähän niitä yhtäläisyyksiäkin tietysti löytyi. Mutta kertakaikkiaan ihana elokuva, en muuta voi sanoa.

Erushi

Viesti Kirjoittaja Erushi » Ti Heinä 17, 2012 15:50

Olen yksi niistä, joka pitää tästä elokuvasta. Ensinnäkin tämä on kolmas Miyazaki-elokuva, jonka olen elämäni aikana nähnyt ja kiinnyin juuri visuaalisiin tekijöihin ja musiikkiin (plussat Joe Ishashille). Olen katsonut sen sekä suomi- että alkuperäisdubilla ja pidän kummastakin (alkuperäisestä hieman enemmän), mutta annan arvoa myös suomidubille, koska se on ihan mukiinmenevästi toteutettu ja koska yksi lempiääninäyttelijöistäni on siinä (Veli-Matti Ranta <3). Annan leffalle kolme ja puoli pistettä, sillä vaikka se ei ollut parhaimmasta päästä, se oli silti upea.

P.S: Olen lukenut kirjan. Pidin siitäkin, vaikka se äityi hieman sekavaksi eräässä vaiheessa.
It's a circle of life

awkward

Viesti Kirjoittaja awkward » Ti Elo 14, 2012 13:21

Rakastan tätä elokuvaa, en oikeastaa osaa selittää miks. Pitkään aikaa en oo katonu, kiitos siskon poikien, jokka pilas levyn ja muutenki tullu liianki paljon katottua poikien kans tuota. (Saattavat saman elokuvan vahata kolmeki kertaa putkeen.)

Kirjaa en oo lukenu, mutta vois pistää harkintaan sen lukemisen, sillä olen aika varma että parempi ku itse elokuva :D
if you don't live for something, you'll die for nothing

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”