Final Fantasy Unlimited

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Hikari-chan

Viesti Kirjoittaja Hikari-chan » Ma Tammi 29, 2007 13:24

Joo, olen katsonut, ja tykkään ihan hirveästi!
Todella hyvä.
Piirustustyyli... ihan ok.
Juoni, loistava^^
Hahmot, loistavia!^^

Suosittelen kaikikelle. Ainut mikä minua painaa päähän, on se , että Oulussa ei ole enää näitä dvd:tä kunnolla myynissä kaupoissa.
Inuyasha:"I won`t go! I won`t leave you ever again!"
Kagome:"Liar."
Inuyasha:"G-geh..."

Marsipaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marsipaani » Ma Tammi 29, 2007 21:00

Ihan hyvä! :D Itse oon kattellu kaks ekaa DVD:tä. Tuliko niitä kaikenkaikkiaan 3 DVD:t? :? Se haittapuoli kyllä on, että ei juurikaan mahda tunnistaa tyttöjä ja poikia, niin kuin on jo sanottukin... :roll:
Muff'n~

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Ma Tammi 29, 2007 21:12

Marsipaani kirjoitti:Ihan hyvä! :D Itse oon kattellu kaks ekaa DVD:tä. Tuliko niitä kaikenkaikkiaan 3 DVD:t? :? Se haittapuoli kyllä on, että ei juurikaan mahda tunnistaa tyttöjä ja poikia, niin kuin on jo sanottukin... :roll:
6 dvd:tä siitä on tietääkseni tehty.

Unita

Viesti Kirjoittaja Unita » Ma Tammi 29, 2007 22:18

Kyllä uskollisena ff fanina katsoin kaikki jaksot muutamia vuosia sitten. Nyt on kaikki Suomessa julkaistut kuusi dvd:tä tuolla hyllyssä koristeena.

Itse sarjasta voin sanoa että ihan ok. Ei mikään loistava mutta ei mikään uskomattoman huonokaan. Sarjasta olisi saatu uskomattoman paljon enemmän irti jos Kaze ei olisi aina joka jaksossa tullut pamauttelemaan pyssyllään. Kyllä minä ymmärrän että ne summonit on pakko esitellä, mutta kuitenkin. FF teemaa olisi voitu esitellä animessa roimasti lisää. Biggs ja Wedge hahmoista olisi varmasti saatu jotain irti. Pientä ryhmätaistelua ala ff olisi ollut hauska nähdä... joitain FF:istä tuttuja örkkejä olisi ollut mukava nähdä. Ja lista jatkuu.

Kirara

Viesti Kirjoittaja Kirara » Ma Helmi 05, 2007 19:05

Ihan kiva tämä Final fantasy Unlimited. Hahmot vain olivat jotenkin oudon
näköisiä aluksi. Siihenkin kyllä tottui, mutta siitähän on se vähän
erillainenkin versio. Se on minusta paremman näköistä. Ihan hyvä kyllä tämä unlimitedkin on, hieman outo vain. Hauskakin se on. (;

Marsipaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marsipaani » Ma Helmi 05, 2007 21:30

Alussa se juoni oli aika huono... Siis sinänsä... Ei siinä oikein tapahtunut ja ne taistelu kohtauksetkin! :shock: Se oli ärsyttävää kun Kazen on ihan pakko pamauttaa sillä sen pyssyllä ja siinäkin kestää aina niin kauan... :?
Muff'n~

Tsui
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tsui » Ma Helmi 05, 2007 23:34

FFU muistuttaa minua vain siitä .. Kazen aseesta. Ja aaaaina kun Kaze otti aseensa esille, repesin niiin ettei rajaa. Siinä vaan oli jotain niin huvittavaa, kun tuli se musiikkikin. En paljon enempää muista sarjasta, on aikaa kun katsoin sen, ainakaan niin että osaisin sanoa mielipiteitä juonesta ja muuta. Cid kyllä oli söpö... (ja nuori näin vaihteeksi.. vaikken tiedä kuin muutamasta muusta FF-sarjan Cidistä [7,9 ja 10])

Kyoko

Viesti Kirjoittaja Kyoko » Ke Helmi 07, 2007 15:36

Tykkään tästä sarjasta tosi paljon. aluksi hahmojen piirustustyyli ärsytti, mutta heti kun Kaze ja Makenshi tulivat kuvioihin, piirrostyylillä ei ollut enää väliä.

Sarjan juoni on tosi hyvä ja hahmot ovat mahtavia. Suosikkeja ovat Makenshi, Madoushi ja Kaze.

DVD:itä on ilmestynyt 6 kappaletta. eikö sen seitsemännekin osan pitäisi tulla kun tietäääkseni sarjassa on 26 jaksoa, ja nro. 6 loppui muistaakseni jaksoon nro. 21?

Artzi

Viesti Kirjoittaja Artzi » La Helmi 17, 2007 23:56

Unita kirjoitti: Itse sarjasta voin sanoa että ihan ok. Ei mikään loistava mutta ei mikään uskomattoman huonokaan. Sarjasta olisi saatu uskomattoman paljon enemmän irti jos jne...
Samaa mieltä. Aika keskitasoinen sarja. Magun on kyllä aika alytön juttu ja se että se toistetaan aina eri summonin kanssa tekee siitä hieman pokemon junnaavan. Hei, it's pikachu... again! Jeezuz!
Siitä tulee raippaa että se on liian kaukaa haettua kuten oli spirits within. Ei tarpeeksi lähellä oikeaa FF meininkiä!

Tähän vastapainoksi pannaan Disgaea ja Ragnarök animet jotka molemmat ovat uskollisia peleilleen. Näihin verrattuna FFU on roskaa.
20.06.2007 12:13 plärää lehteä 20

Kaze Ken-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaze Ken-chan » Ma Heinä 30, 2007 15:27

Katsoin kaikki 25 jaksoa kaksi vuotta sitten ja nyt ajattelin katsoa taas pitkästä aikaa koko sarjan uudestaan. Itse tykkään sarjasta, koska en ollut aloittaessani sen katsomisen yhtään Final Fantasy fani. Enemmänkin pidin sitä, kaunis graffasena pelinä, mutta en aikonut ostaa ko. sarjan pelejä.

Itse sarjasta tykkään. Animaation on kaunista, vaikka näkyykin aika paljon virheitä (esim. Kazella on välillä kaksi hanskaa, välillä ei yhtään, välillä ranteeseen asti oleva, välillä viitta yltää nilkkoihin... ym.), mutta ne eivät ole niin haitallisia.
Minusta oli harmillista, miten tarina päättyi jaksoon 25 joten tottakai etsin käsiini Sou no Kizunan, Final Fantasy: Unlimited Beforen, Final Fantasy: Unlimited Afterin, After Spiralin ja Final Fantasy: Unlimited After 2:n.
Kun nuo oli lukenut (kiitos siitä sille, joka oli kääntänyt nuo englanniksi ja laittanut nettiin) saan iloisesti todeta, että siinä tulee ilmi 'todellinen' loppu.

Niille jotka sanovat Kazen ampuvan pyssyillään animessa jatkuvasti.. Älkää huoliko Afterissa hän ei tunnu muuta tekevän. Tosin luettuaan noita alkaa ymmärtää kaikki mikä on mietyttänyt animessa (ainakin minulle selvisi).

Itse suosisin tuota sarjaa niille jotka eivät ole FF faneja. Minulle se ainakin sopi, koska en odota tai vaadi Cloudia tai Sepiä tulevan paikalle.

Muuten.. Katsokaapas 1 volista (suomalaisesta painoksesta?) on introduction, sieltä näkyy millainen FFU:sta olisi voinut tulla.
"So you've come, like moths to the flame!"

Cidi
Viesti:

Re: Final Fantasy Unlimited

Viesti Kirjoittaja Cidi » Su Huhti 12, 2009 19:06

Vakituisena FF-fanina oon kyllä pettynyt, että ei ole tehty muita FF-animeja kuin tää Unlimited :( Kummiskin pidin tästä animesta(odotetusti :mrgreen: )), mutta hahmojen näköä aluksi ihmettelin :?, mutta kyllä niihin sitten tottui lopulta.

Milloinkohan tehtäisiin uusi FF-peliin perustuva elokuva?(Advent Children oli kyllä hyvä, mutta minkähänlaista olisi, jos vaikka FF10:stä tehtäisiin leffa? siinäpä miettimistä... :P )
Cosplay-sivustoni Facebookissa: https://www.facebook.com/CidiCos

Cosplay-blogini: http://excitermomentum.blogspot.fi/

nakano
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nakano » Su Huhti 12, 2009 19:47

jantsu2307 kirjoitti:Vakituisena FF-fanina oon kyllä pettynyt, että ei ole tehty muita FF-animeja kuin tää Unlimited :( Kummiskin pidin tästä animesta(odotetusti :mrgreen: )), mutta hahmojen näköä aluksi ihmettelin :?, mutta kyllä niihin sitten tottui lopulta.

Milloinkohan tehtäisiin uusi FF-peliin perustuva elokuva?(Advent Children oli kyllä hyvä, mutta minkähänlaista olisi, jos vaikka FF10:stä tehtäisiin leffa? siinäpä miettimistä... :P )
Itse asiassa Final Fantasy Unlimited ei ole ainoa FF-anime. Neliosainen OVA-sarja FF: Legend of the Crystals on myös tehty, joka ilmeisesti on jatkoa FF5-pelille. Kyseistä animea ole nähnyt (enkä myöskään Unlimitediä), mutta ainakin tämän arvostelun myötä OVAn olemassaolon voi nyt unohtaa. Ja Last Order: Final Fantasy 7 voidaan laskea toiseksi.

Uusia leffoja varmaan tulee, kunhan ensin Advent Childrenillä saadaan rahastettua tarpeeksi (täytyyhän Square-Enixin animaattoreille keksiä tekemistä). Ainakin uuden Advent Children Blu-rayn extrana tullaan näkemään On the Way to a Smile - EPISODE: DENZEL -anime.

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Su Huhti 12, 2009 22:35

Vaikka FFU ei olekkaan muuta, kuin tusina-anime niin ei se mitenkään huono ole. Se ei vain ole tarpeeksi hyvä, jotta se jäisi katsomisen mieleen. FFU on niitä animeita, jonka unohtaa heti kun sen on katsonut ja se ei ole suinkaan hyvä merkki.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

Clacier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Clacier » Ti Huhti 14, 2009 13:37

Tällä sarjalla ja hahmoilla olisi niin ollut potentiaalia parempaan. Pidin alku- ja lopputunnareista ja hahmoista (erityisesti Lou <3), ja tarinakin oli ihan mukiinmenevä, mutta muiden tavoin sitä mieltä että enemmän olisi pitänyt panostaa kokonaisuuteen. Piirrostyyli oli yksinkertainen ja nätti. Hätäisesti kyhäämisen tunnun sain tästä sarjasta, mikä oli lopulta aika pettymys. Kaikki osat ostin viimeistä lukuun ottamatta, jota en ole oikein löytänyt mistään. Liekö se oli vain vähän aikaa myynnissä.

Ihan mukavaa ajankulua ja aivot narikkaan -menoa FF Unlimited tarjosi, mutta ei kyllä mikään mestariteos ole. Lähelläkään.
"Don't let your victories go to your head, or your failures go to your heart."
Kotisivuni ~ DA-galleriani

Memorial

Viesti Kirjoittaja Memorial » Ti Syys 01, 2009 20:29

Kirjastossa lainasin FFUa, ihan hyvä anime mielestäni, ei kuitenkaan mikään ihan paras..
Ei kovin sekava eikä yksipuolinen, mielestäni juuri sopiva, ei kuitenkaan lempianimeni, tai alkaisin 10e ostamaan sitä kaupasta. Mutta jos sen jostain 5e löytäisin niin ostaisin.. Mitä mie taas höpäjän, no kuitenkin keskinkertaista tasoa oleva anime on... Suosittelen kuitenkin kaikille :D
Hello hello 8D
Kattokaa toki mun blogi: http://iinunblogi.blogspot.com/

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”