Hunter X Hunter

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Aurora

Hunter X Hunter

Viesti Kirjoittaja Aurora » Ma Marras 21, 2005 16:01

Tämäkin on näitä, joista olen nähnyt 3 jaksoa. Ehkä hiukkasen minua nuoremmille tarkoitettu, mutta sarjana erinomainen.

moderaattodin lisäys - Sarjan perustiedot löytyvät täältä:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=1134
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=1899

Gortef
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gortef » Ti Marras 22, 2005 13:04

Sanotaan että kun pääsee pitemmälle niin ehkä ei enää NIIN nuorille suunnattu enää välttämättä
Habeeb it!

Tiavals

Viesti Kirjoittaja Tiavals » Ti Marras 22, 2005 20:42

Totta tosiaan. En sanoisi, että kovinkaan ihmeellisen nuorille tarkoitettu, jos miettii sarjan keskivälin jälkeen etenkin.

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Ke Marras 23, 2005 21:55

HxH on kyllä asiaa juu, kaikki jaksot (myös ova sarjat) on nähty kyllä joo mutta ihan suositeltava sarja juu 8)
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

Aurora

Viesti Kirjoittaja Aurora » To Marras 24, 2005 11:35

Hmm.. siis kannattaa hankkia loputkin jaksot?

Tiavals

Viesti Kirjoittaja Tiavals » To Marras 24, 2005 11:56

Minä sanoisin, että kannattaa. Mutta eihän sitä voi varmuudella sanoa tuletko pitämään loppusarjasta, sillä se muuttuu vaiheessa suhteellisen erilaiseksi. Jotkut ihmiset eivät pidä siitä, vaikka se on erinomainen sarja.

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » To Marras 24, 2005 13:34

Aurora kirjoitti:Hmm.. siis kannattaa hankkia loputkin jaksot?
no omasta mielestäni sarja ainoastaan paranee pidemmälle mentyä :P ensimmäiset 3 jaksoa saattaa antaa hieman pokemon! matkaan onki! tyylisen meiningin mutta semmonen pikku ilkee spoileri että!.... se muuttuu :D ite pidin varsinkin ova sarjoista mutta ei niistä sen enempää :wink:
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

niidel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niidel » Ti Joulu 13, 2005 12:07

Haha joo.

Nyt voitaisiin toki väitellä siitä, että mitä tarkoittaa "hiukkasen minua nuoremmille" ;D Itse voisin melkoisella itsevarmuudella sanoa että sarjan ensisijainen kohderyhmä on noin 12-vuotiaat pojat :P Hunter x Hunter on NIIN perus-shounenia kuin oikeastaan voi olla.

Esiteinipoika päähenkilönä? Check.
Pitää olla vahvempi? Check.
Pitää olla iskää/isoveljeä/jotakuta muuta vahvempi? Check.
Mättöä? Check.
Viisi miljoonaa jaksoa? Check.

...Mutta se ei toki tarkoita sitä, etteikö sitä vanhemmat henkilöt voisi katsoa ;D. Voisin muuten tähän väliin taas todeta sen normaalin kommenttini, että Hunter x Hunterin animeversiota on sensuroitu tietyissä kohdissa.

Sinällään kyllä sarja on minun mielestäni vähän heikonpuoleinen, että varsinainen juoni / pointti tuntuu alkavan vasta jossain jakson 40 kohdalla tjsp ja sitä ennen on pelkkää turhaa säätämistä. Toisaalta, sen jälkeen sitten mennäänkin ja kovaa ja OVA:t kyllä räjäyttävät potin. Sekä alkutunnarit että meininki ylipäätään...

Itselleni jäi varsinkin OVA 1 mieleen, se käsittelee sellaista aspektia jota en ole oikeastaan nähnyt missään muussa animessa käsiteltävän tällä tapaa. Paitsi no, Narutossa Shikamaru :D

Sepeh

Viesti Kirjoittaja Sepeh » To Joulu 15, 2005 23:00

Tarkoitus olisi joskus katsoa, kun kerta kaveri on kovasti suositellut. Harmi vain, että ei ole DVD:lle vielä julkaistu, niin pitää sitten jostain saada hankittua.. köh.

Itse satun pitämään pidemmistä sarjoista, niin tämä voisi olla taas oikea minulle. Ja Hisoka on coolin näköinen, mitä nyt kuvista olen nähnyt.

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Pe Joulu 16, 2005 17:09

Sepeh kirjoitti:Hisoka on coolin näköinen, mitä nyt kuvista olen nähnyt.
Itse pidän enemmän Kurorosta se on niin ilkee ja cool samaan aikaan :D ja että sarjassa on viisi miljoonaa jaksoa? en sanoisi että sarjan 62 jaksoa niin tajuttoman suuri määrä on... onhan se tietysti ehkä jonkun hipin mielestä tajuton määrä mutta en sanoisi sen olevan paljon mitään esim muumeihin, narutoon tai one piceen verrattuna, mielipiteensä kullakin :P
(paitsi että nouseehan se jakso määrä 92:een jos mukaan otetaan 3 ova sarjaa)
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

kuroigaze

Viesti Kirjoittaja kuroigaze » Ke Kesä 06, 2007 13:01

Onko tää mangana hyvä? itte ostin ekan ja ihan mukavalta tuntu... hmm kannattaako tätä ruveta ostelemaan?

Tää ei vissiin oo kovin suosittu sarja?
;D heheh

Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji » Ke Kesä 06, 2007 13:18

Mattolekadisclaimeri:
Kun tämä ketju nyt tuolta parin vuoden takaa nousi, niin yritin hieman edes saada sitä takaisin kuosiinsa. Eli pari kaikista turhinta viestiä lähti välistä. Pakko tähän jotain oli jättääkin...

Ja toisekseen...
kuroigaze kirjoitti:hmm kannattaako tätä ruveta ostelemaan?
Etkös tuohon jo ihan itse vastannut:
kuroigaze kirjoitti:itte ostin ekan ja ihan mukavalta tuntu...
Turhaan sitä muilta kysymään itselle mielipidettä, jos sellainen sinulla on jo. Eivät muut sitä sen paremmin tiedä. Toki sarjat muuttuvat matkalla, mutta jos tykkäsit ensimmäisestä, niin ehkä osaat siitä päätellä itse, että kannattaako kokeilla seuraavaa.

Jooh. Offtopit out.
Tämä on häikäilemätön mainos: Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi
[17:52] <@Sivis> "I'm becoming Jinsei.. Jinsei" .. :|

Drasa

Viesti Kirjoittaja Drasa » Ke Kesä 06, 2007 16:32

Oho, aika yllätys, että Hunter x Hunterista ei tämän pitempää ketjua löytynyt. Olenkohan sitten yksin mielipiteeni kanssa, että HxH on LOISTAVA sarja :o?

Jos verrataan oman ryhmänsä sisällä (pitkät shounenit), niin sarja päihittää mielestäni kevyesti Shaman kingin, Bleachin, Naruton, ja on melko tasoissa Fullmetal Alchemistin kanssa. One Piece mangana on ainoa, jonka tasolle Hunter x Hunter ei yllä, mutta jos animeita vertaillaan, HxH voittaa kevyesti. Hunter x Hunter on siis lyhyesti sanottuna paras pitkä shounen-ANIME, jonka olen nähnyt.

Mikä siitä sitten tekee niin hyvän? Sarjan alku on keskinkertainen ja tylsä, päähahmo näyttää kirveellä veistetyltä ja niin edelleen. Mutta jossain vaiheessa (Hunter-kokeen päästessä vauhtiin) alkaa sitten ihan loistava setitys. Katsojalle heitetään omaperäisiä juonenkäänteitä ja tapoja välienselvittelyyn, ei todellakaan mitään perusmättöä. Fillereitä ei ole, eikä sarjaa venytetä yhtä häiritsevästi kuin esim. Narutoa. Musiikki on ollut loistavaa jo alusta alkaen. Ennen kaikkea sarja vangitsee hienolla tunnelmallaan. Hunter x Hunter ei koeta olla mitään ylitaiteellista mössöä, se on viihdettä, mutta sellaisena harvinaisen omaperäistä ja viihdyttävää. Kokonaisuudessaan tasapainoinen paketti, hidasta alkua lukuunottamatta.

Mikä parasta, se paranee loppua kohden jatkuvasti. Sarjan lopun kaupunkisekoilu on jo tunnelmaltaan hienoa, mutta OVAt todella räjäyttävät potin, niinkuin niidel jo mainitsikin.

Ehkäpä pidän Hunter x Hunterista siksi, että en yleensä pidä MÄTÖSTÄ (talk about Bleach) vaan nimenomaan SEIKKAILUSTA. Tässä Hunter x Hunter ja One Piece vievät pisteet kotiin. Narutokin vie mangana, mutta anime on vähän vesitetty...
Sang Drake

pertza

Viesti Kirjoittaja pertza » Ke Kesä 06, 2007 18:28

Drasa kirjoitti:Fillereitä ei ole, eikä sarjaa venytetä yhtä häiritsevästi kuin esim. Narutoa.
Tuo nyt ei aivan pidä paikkaansa, sillä kyllä sitä ns. anime original materiaalikin löytyy (esim. Hunter-kokeen aarrejahti- & taistelulaivaseikkailu), mutta se on upotettu kyllä niin hyvin juoneen, ettei sitä voida vaikkapa "Naruto filleri" -tikulla mitata miksikään.

Sarjan loistavuudesta en mene sanomaan mitään, itse pidän sarjasta eikä siitä sen enempää. Kuitenkin se, mikä eniten on minua mietityttänyt, on Yoshihiro Togashin kohtalo eli onko mies vankilassa, mielisairaalassa vai mitä, kun hänen "sairaslomansa" venyy ja vanuu eikä HxH:n mangan uusista chaptereista tai ylipäätään sarjan tulevaisuudesta kuulu mitään.

K8Skies

Viesti Kirjoittaja K8Skies » Ke Kesä 06, 2007 21:04

Jostain kumman syystä en koskaan ole Hunter x Hunter -animea katsonut jaksoakaan, mangaa taas olen lukenut tasan yhden chapterin joskus vuonna kettu. Siihen jäi. Silloin tällöin on kyllä käynyt ajatuksissa alkaa vähintään mangaa lukemaan, mutta silläkin kyllä sitä pituutta on tälläkin hetkellä jo aivan tarpeeksi, puhumattakaan sitten animesta...

Kuitenkin, siitä huolimatta, nyt taas jokin aika sitten tuli jossain vastaan taas jotain juttua HxHsta ja kyllä nyt on pakko poistaa HxH-aukko sivistyksestä, aloittaen mangasta. Katsotaan miten käy.

Mikä juttu tuossa hiatuksessa muuten on takana ? Voisiko joku laittaa linkkiä tuosta uutisesta tai muuten selvittää asiaa, itse en tiedä kuin sen, että tekijä on ottaa lepiä tai jotain.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”