One Piece

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Crystal

Re: One Piece

Viesti Kirjoittaja Crystal » Ti Tammi 03, 2012 14:57

Tämän sarjan suhteen olin aikoinaan hyvin ennakkoluuloinen. Selailtuani ensimmäisen kerran One Piece-mangaa olin järkyttynyt, koska mielestäni piirustustyyli oli kauhea ja minua merirosvot eivät olisi voineet vähempää kiinnostaa. En tosin muista tarkalleen, mílloin kuulin One Piecestä ensimmäistä kertaa, mutta muistelisin sen olevan yläasteella. En oikeastaan välittänyt sarjasta ollenkaan, kunnes se tyssäsi viime loka-marraskuussa. Poikaystäväni nimittäin halusi yhtäkkiä katsoa One Pieceä ja satuin aina välillä katsomaan vierestä. Tiesin suurinpiirtein, keitä päähenkilöt olivat, mutta en tiennyt muuten sen tarkemmin. Huomaamattani vilkuilin välillä jaksoja ja kyselin asioita, kunnes eräänä päivänä huomasin katsovani poikaystäväni kanssa jaksoja säännöllisesti. Siinä vaiheessa huomasin, että hitsi, täähän on todella koukuttava sarja! :D

Lempihahmoni taas Straw hateista on... ainakin Sanji. Minua aina naurattaa hänen kiintymyksensä Namiin, Robiniin ja muihin naisiin ("Nami-schwaan~!" ♥) ja ne nosebleedit... Ei hitsi, kun nauraa räkätin, kun uusimmissa jaksoissa
Spoiler:
Sanji nosebleedasi monesti nähtyään Namin ja Robinin vuosien jälkeen, koska hän oli nähnyt ainoastaan naisiksi pukeutuneita miehiä koko harjoitteluvuosiensa ajan.
Lisäksi minua kiehtoo Sanjin uskomattomat kokkitaidot ja hänen tappeluliikkeensä. *ww*
Toiset lempihahmoni puolestaan ovat Brook ja Usopp. Brookin pervous on huvittavaa ja yo-ho-ho-laulu jää helposti päähän (kuten nytkin), mutta yksi asia ihmetyttää:
Spoiler:
Missä hänen viulunsa on nykyisin, kun hän on Soul King? D:
Usopp taas on yksi hauskimmista hahmoista, mitä olen nähnyt (ja Sogeking, se on kyllä epic!). Minun on pakko myöntää, etten pitänyt ainakaan Luffysta aluksi, koska hän oli mielestäni liian ärsyttävä, jotenkin liian pirteä tai jotain. Katsottuani enemmän jaksoja lämpenin hänelle ja hänellä ainakin on nykyisissä jaksoissa mielettömät liikkeet, kuten myös kaikilla muilla henkilöillä.
//muoks: Ei oo totta, unohdin Acen kokonaan! Mutta hän kuuluu myös lempihahmoihini, vaikka hän ei kuulukaan Luffyn joukkoon. Pidän erityisesti hänen devil-fruitin taidosta, siis tulesta, se on suosikkini kaikista devil-fruitin taidoista ♥ Samalla pidän hänen osasta isoveljenä,
Spoiler:
ja arvatkaapa, kuinka surullinen olin, kun hän kuoli suojellessaan Luffya
Olen ollut todella innoissani nykyisistä jaksoista ja odotan seuraavia innolla. Itse aloitin sarjan katsomisen n. puolesta välistä ja tarkoituksena olisi katsoa alkujaksojakin jossain vaiheessa, mutta tiedän suurinpiirtein heidän taustansa. Uskallan jopa sanoa, että One Piece menee ainakin tässä vaiheessa Naruto Shippuudenin edelle, mutta tämä on vain mielipiteeni: Mielestäni hahmot ovat hyvin suunniteltu, vaikka niitä on paljon ja tappelukohtaukset ovat upeita! Ja tässä ei ole niin pajon fillereitä, vaikka olen ohittanut ne tähän mennessä. Ai niin, ja One Piecen vitsit ovat mainioita! Mangan suhteen en ole vielä varma, mutta jos aion lukea, tarkoitus olisi lainata niitä kirjastosta.

Olen siis aika uusi vielä tämän sarjan suhteen, mutta kyllä se tästä! :D
// Ho ho ho, 50. sivu!

TarteTatin

Viesti Kirjoittaja TarteTatin » Ma Tammi 09, 2012 20:04

One Piece ei ole lasten mangaa. Tämä käsitys johtunee siitä että 4kids on alunperin hoitanut animen tekemisen... :) One Piece on paras ikinä. <3
Olet nuori ja minä rakastan vain sinua.
Vanhenet ja minä vain rakastan sinua.
Olet vanha ja vain minä rakastan sinua.

Vivi-chan

Viesti Kirjoittaja Vivi-chan » Ma Tammi 09, 2012 20:49

Sarja on mielestä todella hyvä! Ei ole vielä tullut hankittua vaan on kirjastossa tullut lueskeltua ja netistä katottua. Ehkä best manga jota olen tähänmennessä lukenut! Olen katsonut kohta yli kaksi tuntia (tänään..)!!!
Paras!!!
Don't hurt me. I'm fragile

nixnix

Viesti Kirjoittaja nixnix » Ma Tammi 09, 2012 21:49

Apila kirjoitti:One Piece ei ole lasten mangaa. Tämä käsitys johtunee siitä että 4kids on alunperin hoitanut animen tekemisen... :)
Kyllähän tuo shounenia on, alle 15-vuotiaille pojille (eli lapsille) suunnattu sarja. Mikä ei tietenkään estä kaikenikäisiä nauttimasta. Anime on Toei Animationin käsialaa, 4kids otti käsittääkseni hoitaakseen vain Amerikassa airatun ja englanniksi dubatun pahamaineisen version, jossa Sanjin tupakat vaihdettiin tikkareiksi ja ties mitä. Tosin kyllähän Toeinkin versio on muutellut muutamia kohtia lapsiystävällisemmiksi, kuten Zeffin jalan tapauksessa.

Blackmoon

Viesti Kirjoittaja Blackmoon » Ti Tammi 10, 2012 17:41

Kyllähän tuo sellaisenaan menettelee, mutta en nyt ala tässä hehkuttamaan sitä, vaikka olenkin lukenut tuota kyseistä mangaa. :D Hyvältä ainakin vaikutti.

Sanjihh-

Viesti Kirjoittaja Sanjihh- » Ma Tammi 30, 2012 18:37

Minä itse ainakin pidän One Piece:stä paljon ! Onhan tässä tultua kerättyä kaikki sarjan osat, paitsi yhtä, hehe.
Lempihahmojani ovat ylivertaisesti Luffy & Sanji. Molemmat ovat lutuisia & huvittavia ! Minusta on harmi, etten ole löytänyt yhtään doujinsheja suomesta One piece:stä. Fanikamaa on myös hankala löytää. Näin sivukysymyksenä, ei kellään olisi mitään tietoa paikoista missä sitä myytäisi? Hyviä ulkomaisia paikkoja mistä voi hommata One piece:n doujinsheja, saa myös ehdotella !

Fazi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fazi » Ma Tammi 30, 2012 21:17

Sanjihh- kirjoitti:Minä itse ainakin pidän One Piece:stä paljon ! Onhan tässä tultua kerättyä kaikki sarjan osat, paitsi yhtä, hehe.
Lempihahmojani ovat ylivertaisesti Luffy & Sanji. Molemmat ovat lutuisia & huvittavia ! Minusta on harmi, etten ole löytänyt yhtään doujinsheja suomesta One piece:stä. Fanikamaa on myös hankala löytää. Näin sivukysymyksenä, ei kellään olisi mitään tietoa paikoista missä sitä myytäisi? Hyviä ulkomaisia paikkoja mistä voi hommata One piece:n doujinsheja, saa myös ehdotella !
Coneista löytyy vakka mitä. Itselläni on viisi vai kuusi OP-doujia ja kaikki ostettu suomalaisista coneista.
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

Lådan

Viesti Kirjoittaja Lådan » Ke Maalis 07, 2012 22:34

Itse rakastan One Pieceä!<3
Se on niin hulvatonta; hahmot ja persoonallisuudet + piirrustus tyyli... Oda-san on tehnyt hienon sarjan! :D
Sarja tempaa mukaansa yhä uudestaan ja uudestaan, eikä se kuudenkymmenen pokkarinkaan jälkeen toista itseään. :))
Animea olen netistä katsellut ja muutaman elokuvankin, ja jos joskus cossaus puvun hankin niin Ace sen olla pitää. :3
Oho, innostuin :oops: enempää hehkuttamatta, hieno sarja :))<3
One... Two... JANGO!

"If your with me, I'll keep running"

gagakuma

Viesti Kirjoittaja gagakuma » Ke Kesä 20, 2012 13:47

Itse olin ensin todella ennakkoluuloinen sarjaa kohtaan, johtuen lähinnä piirtotyylistä. Mutta sitten eräänä kauniina päivänä armas ystäväni suoraan sanottuna PAKOTTI minut lukemaan One Piecen ekan pokkarin. Sen luettuani ystäväni kysyi mielipidettäni, ja no, pakkohan se oli myöntää, että ihan turkasen hyvä oli! :'D Ja siitä seurasi sitten se, että ahmin kaikki siihen mennessä Suomessa ilmestyneet pokkarit hyvin ripeällä vauhdilla, :D ystävältäni kun kerta sain ne kätevästi lainaksi. Joten tiivistettynä, ulkonäkö voi pettää, nyt pidän piirtotyylistäkin todella paljon sen omaperäisyyden vuoksi, eli One Piece on aivan SUPERI!!! :'D

Phalene

Viesti Kirjoittaja Phalene » Su Elo 19, 2012 17:44

One piecee~
Itselleni se on ehdoton suosikki, ja olen saanut myös isäni innostumaan sarjasta. Äiti ei ihan yhtälailla ruvennut fanittamaan, mutta kyllä hän myönsi sen olevan hyvä ja pikkusiskoni odottaa innolla että on tarpeeksi vanha pysyäkseen sarjan kyydissä. ^^

Tutustun sarjaan ihan vain että löysin sen kirjaston hyllyltä ja lainasin. Oikeastaan luin ensimmäisenä kakkosen ja vasta paljon myöhemmin ykkösen, sillä kirjastossa ei ollut sitä.
Todella köyhää.
Mutta sitten sarja jäi kohdaltani tauolle, kun kirjastossa ei ollut kaikkia ilmestyneitä osia.
Tupla köyhää.
Sitten kaverini kertoi että hän lainaa mangaa espoosta. Ja lainasin ideaa häneltä ja sieltä sitten loputkin one piecet löytyi. Siinä vaiheessa rupesin sitä sitten fanittamaan, ja nyt olen keräämässä sarjaa omaankin hyllyyn.

Animea olen yrittänyt katsoa, mutta jotenkin en saa siitä samanlaista otetta kuin mangasta. Johtuneeko että animessa tyyppien luonteita on yksinkertaistettu ja liioiteltu.
Mutta manga on huippuhyvä! Oda on nero!
Se että hän käyttää roimasti mielikuvitusta hahmoja luodessaan on ihaltavaa ja että kaikki päähenkilöt eivä ole täydellisiä kainoja neitoja ja komeita poikia. Myös se, että hän tekee pitkää sarjaa toistamatta samaa kaavaa, saa kiinnotuksen pysymään sarjassa, eikä ajatus harhaile että tätä samaa on luettu jo 60 pokkarin verran.

Imbel downin jakso ja siitä eteen päin (siihen asti kunnes sota oli ohi) sarja oli omasta mielestäni jotenkin ihanan kamalaa, jokaisessa pokkarissa sydän jyskytti ja tärisin ja kirjan suljettuani olo oli kuin kauhuleffan jälkeen. Se oli epä one piecemäistä mutta teki oikeastaan hyvää.

Mutta sitten tykkäsin todella paljon kohdasta jossa kaikki tapasivat taas toisensa, ja se että heidän ulkonäkönsä oli muuttunut oli todella hauskaa. Repesin totaalisesti Sanjin kulmakarvalle XD

Eli täydellinen sarja, täydellinen seikkailu ja omalla tavallaan täydelliset henkilöt. :D

Nitsakia

Viesti Kirjoittaja Nitsakia » La Syys 15, 2012 23:17

Itse törmäsin One Pieceen ensimmäisen kerran kolmisen vuotta sitten, ja järkytyin. Entiedä vieläkään mitään niin karseampaa kun eka op englanniksi(kylmiä väreitä) mutta niin tämä tuli esteeksi ja olin että en kajoa tuohon sarjaan... noh noin vuosi sitten törmäsin sarjaan sattumalta uusiksi kun etsin konsoleille uutta pelattavaa, ohitan sarjan jälleen mutta eräs video jäi kaivertelemaan. Sitten tylsänä loppukesän iltana mitään ajattelematta alan katsomaan One Piece animea, kymmenennen jakson jälkeen tajuan etten voi lopettaa. Seuraavana päivä kaupasta tuli mukaan ostettua mangan silloinen uusin osa 58 .
Ja nyt voin sanoa että sarja on yksi parhaita mitä olen lukenut/katsonut...
Lempihahmoihin kuuluvat Sanji ja Nami(yhtä rahan ahne :)). Olen ihmeen kaupalla kaikki tähän asti julkaistut mangat saanut haalittua kasaa, sekä fanitavaraakin löytyy, myös 10(Strong World) leffa näköttää kirjahyllyssä...
Mitäs tätä enää pidentämään... Kertakaikkiaan älyttömän upea sarja :)
Siipensä polttanut, taivaalta tippunut, maailmaan hukkunut, manalaan palannut
http://myanimelist.net/animelist/Nitsakia

Sria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sria » Ma Tammi 07, 2013 02:58

Sarjasta löytää varmasti jokainen suosikkinsa, ja tarinaa jaksaa vielä yli kymmenen vuoden jälkeenkin seurata kevyesti. Suomeksi on saanut nauttia mangaversiosta, ja anime on mangaa uskollisesti noudattava ja jopa sitä vahvistava, mitä ei valitettavasti voi kaikista muista sarjoista sanoa! One Piecen huumori joko tykittää ihan kympillä tai sitten siitä ei tajua hölkäsen pöläystä. Olkihattujen matkassa kokee varmasti aidointa ja hauskinta piraattimeininkiä, mitä tullaan koskaan mangamaailmassa näkemään!
The Unexpected Journey has begun.

huppa

Viesti Kirjoittaja huppa » Pe Touko 03, 2013 04:40

Oon viimeaikoina ruvennu vähämmän katsomaan One Piece:ä... Onko laatu pudonnut vai rupeaako vaan kyllästyyn, kun on kohta 600 jaksoa kahtonu? :D Yli 10 jaksoa katsomatta... Yleensä katson heti, kun tulee englannin kieliset subit.

Nitsakia

Viesti Kirjoittaja Nitsakia » Pe Touko 03, 2013 17:53

Mitään kivaa ei oikeen ole animessa tapahtunut, jotenkin sen laatutökkii...
Mangaa kuitenkin edelleen himoan
Siipensä polttanut, taivaalta tippunut, maailmaan hukkunut, manalaan palannut
http://myanimelist.net/animelist/Nitsakia

mussutin

Viesti Kirjoittaja mussutin » Ma Syys 09, 2013 19:22

Äääh, olenko outo tai jotain kun tämä ei minun kohdalla oikein iskenyt? Katsoin sarjasta sen neljä jaksoa ja totesin, että... aika sekavaa ja animointi oli muutenkin aika järkkyä. Mangana olen OnePiisua lukenut jo jonkin aikaa, mutta anime... not good. Toki olisin ehkä voinut antaa sarjalle vielä mahdollisuuden ja katsoa vielä vähän eteenpäin. Mutta en tykkää.
Tracon 2013 - WAIT MEEE

- scouting legion & armin
- myämyä maria olet niin ihana ja beato kyllä sinäkin
- NIGGA NUGGETS
- dat feels ep 21-22 snk
- you mad maria?
- kanon... what can i say?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”