One Piece

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

danholo

Viesti Kirjoittaja danholo » Su Loka 23, 2005 16:57

Jotenkin jäin koukkuun tähänkin sarjaan. Komedia ja hienot taistelut ovat hyvä vastapaino toisilleen. Pelleily ei mene liian yli ja on totisia hetkiä.

Kaveri oli kehunut sarjaa ja jostain syystä päätin katsoa pari ensimmäistä jaksoa kun ei ollut muutakaan tekemistä. Kolmen viikon, tai ehkä kahden, aikana katsoin kaikki fansubit jaksoon 160. Nyt niitä julkaistaa liian hitaasti.

Kaikilla hahmoilla on oma charminsa, joka vetää sarjan puoleen. Pahikseet ja muut sivuhahmot on muutenkin erikoisia ja paholaisen hedelmän (akuma no mi) teettämät voimat ovat mielenkiintoisia ja originaaleja. :D

Tämä ON mahtava sarja. Ainakin hyvää comic reliefiä jos ei muuta.

mansi

Viesti Kirjoittaja mansi » Pe Loka 28, 2005 15:49

Nyt löytyi One Piecestä löytyi hauska vika, sivulla 132, oikeassa alakulmassa Yosakun puhekuplan suomenkielisen tekstin alle on eksynyt alkuperäinen teksti mukaan.
Muuta en ole löytänyt, tuo vain pisti silmään, hyvää rataa jatkaa sarja täytyy myöntää.

Hequtiuz

Viesti Kirjoittaja Hequtiuz » Pe Loka 28, 2005 20:03

Niin, miekin hokasin sen äsken xD
Aika paha :P
Mua häiritsi lähinnä tuo käännös joissain kohdissa, että mikä kumma on gumi gumi luoti? Kävi mielessä että jos se on sekoontunut gumigumi pyssyyn tjtn. Ja se mustekala-äijä, Musti...
Sekin häiritsi se "Äijänryönä"-käännös osaltaan. Sitä kun tunnutaan käyttävän joka nurkassa. Samoin se, että joitain hahmoja väitetään pahasuisiksi, vaikkei ne edes sano mitään niin "pahaa", kiroile liikoja tms.
Toisaalta, kyllä sen ymmärtää, kääntäjä on varmaan voinut olla vähän selkä seinää vasten, luulisin. Tai siis, ei joitain sanoja vaan voi varmaan kääntää niin helposti suomeksi niin et ne viel kuulostaiskin nerokkaalta. Kai.
Eikä varmaan kirosanojenkaan viljely niin hyvästä ole. Se vaan tuntuu kummalta, jos on tottunu kiroilemaan ite paljon.

Äh, mä olen ilkeä. Tai sit oon vaan kattonut OPtä liikaa animena, niin tuntuu suomalaiset käännökset oudoilta sen jälkeen. Ja antees kun morkkasin kääntäjien työtä, onhan se hienoa että sitä edes käännetään!
Kaikenkaikkiaan oli kuitenkin hyvä pokkari, ja seuraavassa tapahtuu varmasti paljon jänniä juttuja :D
http://www.geocities.com/hegutius

// Hegun kootut teokset (ei manga/animekuvia, turha vaivautua...): http://www.photobucket.com/albums/b25/heidinpiirrokset

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » Pe Loka 28, 2005 23:32

Joo minäkin One Pieccet animena kattonu jaksoon 109 asti ja mangast 1-6 olen lukenut. Mangassa ja Animessa on pieniä eroja joissakin kohdissa, mikä minusta on hyvä juttu. Animesta ne on saannut liikuttavamman, mikä nyt ei ole mikään yllätys. Tippa meinasi tulla linssiin animessa, mutta mangaa kun luki tuli sellanen *no jaa* fiilis. One Piecce on siitä parhaimmasta päästä.
This mystery is already on the tip of my tongue!

Hequtiuz

Viesti Kirjoittaja Hequtiuz » Su Loka 30, 2005 18:35

Niin.
Hui, mie lennän kohta täältäkin pihalle xP, kun oon liian huolimaton sen suhteen mitä kirjottelen. Pitänee yrittää tehhä sille jotain.

Nomutta. Mie katoin äsken animena ihan huviksenn ekat kymmenen jaksoa, ja sitten heti perään uusimmat. Hui että, miten ne näytti erilaisilta. Ne uudemmat oli laadultaan paljon parempia, ja "huolellisemmin" tehty fiilis tuli siitä heti. Hahmotkin näytti ns. "isommilta", kun ekoissa jaksoissa ne näyttää vähän kakaramaiselta. Kumma ero O.o Tai sit mä vain kuvittelen. Kukaan huomannu vastaavaa? O.o
Mie oon muuten ihan varma, et Luffy on jotain sukua Gold Rogerille.

Najaa, tulis jo uus pokkari... ><

// Hegun kootut teokset (ei manga/animekuvia, turha vaivautua...): http://www.photobucket.com/albums/b25/heidinpiirrokset

Brake^^

Viesti Kirjoittaja Brake^^ » Su Loka 30, 2005 23:13

Välttelin tätä sarjaa aika pitkään, koska se oli yksi "niistä" sarjoista. o_o Niistä ubersuosituista, niistä...noobisarjoista...(hjumor hjumor). Eikä sekään asiaa auta, että jaksoja on reilusti +200. Ei ihan heti ala katselemaan. Nyt sitten kuitenkin jo parin jakson jälkeen olen enemmän tai vähemmän koukussa. Mukavan kivaa shounenia ja tarpeeksi kreisi-huumoria.

Niin ja siinä on merirosvoja, ftw!
how is she when she doesn't surf?

Jebula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jebula » Su Loka 30, 2005 23:32

Hequtiuz kirjoitti:Niin.
Miten se on susta sukua sille? :?

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » Ma Loka 31, 2005 02:18

jebula kirjoitti:
Hequtiuz kirjoitti:Niin.
Miten se on susta sukua sille? :?
Tämä tyyppi on animea katsonut luultavasti. Luffy muistuttaa Rogeria aika paljon vaikka Rogeri tuskin olikaan ihan yhtä pöljä. Molemmat oli ihan onnessaan menossa Grand Linelle. Molemmat hymyilee kuolemalle. Ja monet vanhat parrat, mitä vastaan tulee epäilee, että Rogerin henki elää Luffyssä.
Viimeksi muokannut Allu, Ti Marras 01, 2005 21:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This mystery is already on the tip of my tongue!

Chouji

Viesti Kirjoittaja Chouji » Ma Loka 31, 2005 22:09

Mikäköhän se one piece aarre vois olla? tuli mieleen monta asiaa. Haluisiko joku muukin keksiä mikä se aarre on?
I will show you the power of the half finn

mansi

Viesti Kirjoittaja mansi » Ma Loka 31, 2005 23:36

Chouji kirjoitti:Mikäköhän se one piece aarre vois olla? tuli mieleen monta asiaa. Haluisiko joku muukin keksiä mikä se aarre on?
Ehdottomasti lihaa luuun ympärillä paistettuna.
Onko muuten One Piecen mangamäärä selvillä? Olen tuota koittanut onkia jostain, mutta ei ole pompannut vielä naamalle.

Chouji

Viesti Kirjoittaja Chouji » Ti Marras 01, 2005 07:35

Ichito kirjoitti:
Chouji kirjoitti:Mikäköhän se one piece aarre vois olla? tuli mieleen monta asiaa. Haluisiko joku muukin keksiä mikä se aarre on?
Ehdottomasti lihaa luuun ympärillä paistettuna.
Onko muuten One Piecen mangamäärä selvillä? Olen tuota koittanut onkia jostain, mutta ei ole pompannut vielä naamalle.
Niitä on animenewsnetworkin mukaan 38 kirjaa tai vähän enemmän.
I will show you the power of the half finn

Hequtiuz

Viesti Kirjoittaja Hequtiuz » Ke Marras 02, 2005 16:51

On OPtä mun mielestä tullu mangana vissiin joku 40 kirjaa? En kyllä tiiä.

Niin, ja tuosta sukujutusta vielä, että (sori kun nyt laitan tuon, ihan väärin, poistakaa jos haluutte :P)
Niin, et siinähän aika usein ihmiset voivottelee/miettii, et "keitä nämä oikein on", esim. Luffysta, ja sit joku vaan vastaa et "ne on niitä ihmisiä jotka kantaa D:n nimeä" tai jotain sinne päin. Ja Drum-saarella, se Dr. Kureha kutsui Rogeria Gol D Rogeriksi.
Et sellasta.
Niin, ja aarteesta...
No, mä olen ajatellu että ehkei se olekaan mitään mittaamattoman arvokasta, vaan se itse "aarre" olis se ystävyys, vapaus, jännitys, seikkailut ja nuo, mitä "saa" kun purjehtii Grand Linella oikeella mielellä :)
Tai no, emt.

Betelgeutze

Viesti Kirjoittaja Betelgeutze » Ke Marras 02, 2005 17:02

Hequtiuz kirjoitti:Et sellasta. Niin, ja aarteesta... No, mä olen ajatellu että ehkei se olekaan mitään mittaamattoman arvokasta, vaan se itse "aarre" olis se ystävyys, vapaus, jännitys, seikkailut ja nuo, mitä "saa" kun purjehtii Grand Linella oikeella mielellä :) Tai no, emt.
Heiii, tuossa on ideaa! Mutta varmaan siellä on sitten kumminkin joku ihan oikea aarre tai - emt. Näin kerran sellaista unta, että kun Luffy ja porukat olivat saapuneet perille ja löytäneet ns. One piecen niin.. Tai noh, oikeasti siinä unessani oli vain yksi aarrearkku - ja sitten kun he avasivat arkun, siellä odotti yllätys; koko One piece -manga kokonaisuudessaan ja mukana lappu "One piece - kerää koko sarja! ♥ Gold Roger." X) Hih. Ja hei - yrittäkää taas ottaa minun puheistani jotain tolkkua.

K8Skies

Viesti Kirjoittaja K8Skies » Ke Marras 02, 2005 17:09

Betelgeutze kirjoitti:
Hequtiuz kirjoitti:Et sellasta. Niin, ja aarteesta... No, mä olen ajatellu että ehkei se olekaan mitään mittaamattoman arvokasta, vaan se itse "aarre" olis se ystävyys, vapaus, jännitys, seikkailut ja nuo, mitä "saa" kun purjehtii Grand Linella oikeella mielellä :) Tai no, emt.
Heiii, tuossa on ideaa! Mutta varmaan siellä on sitten kumminkin joku ihan oikea aarre tai - emt. Näin kerran sellaista unta, että kun Luffy ja porukat olivat saapuneet perille ja löytäneet ns. One piecen niin.. Tai noh, oikeasti siinä unessani oli vain yksi aarrearkku - ja sitten kun he avasivat arkun, siellä odotti yllätys; koko One piece -manga kokonaisuudessaan ja mukana lappu "One piece - kerää koko sarja! ♥ Gold Roger." X) Hih. Ja hei - yrittäkää taas ottaa minun puheistani jotain tolkkua.
Itse olen alusta asti uskonut, että se One Piece ei todellakaan ole mikään jättimäinen "kulta-aarre" tms, tai yleensäkään vaurautta ollenkaan. Joka tapauksessa siinä joku juju on oltava, koska suuri omaisuus se ei voi olla...
En ainakaan suostu uskomaan ennen kuin näen, eli kyllä saa odottaa.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

Don Pixe

Viesti Kirjoittaja Don Pixe » Ke Marras 02, 2005 19:33

Betelgeutze kirjoitti:Heiii, tuossa on ideaa! Mutta varmaan siellä on sitten kumminkin joku ihan oikea aarre tai - emt. Näin kerran sellaista unta, että kun Luffy ja porukat olivat saapuneet perille ja löytäneet ns. One piecen niin.. Tai noh, oikeasti siinä unessani oli vain yksi aarrearkku - ja sitten kun he avasivat arkun, siellä odotti yllätys; koko One piece -manga kokonaisuudessaan ja mukana lappu "One piece - kerää koko sarja! ♥ Gold Roger." X) Hih. Ja hei - yrittäkää taas ottaa minun puheistani jotain tolkkua.
Bingou, tuon olen kuullut ennenkin. Kumma juttu.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”