Full moon wo sagashite

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Demmi
Viesti:

Re: Full moon wo sagashite

Viesti Kirjoittaja Demmi » La Tammi 17, 2009 11:53

Argh. Pelkkä sarjan muistelu aiheuttaa päänsärkyä ja hallitsematonta kirkumista. En ole luultavasti pannukakumpaa sarjaa eläissäni lukenut. No joo, odotin innolla Full Moonin ilmestymistä suomeksi, koska olin kuullut että sarja olisi hyvä ja olin pitänyt Kamikaze Kaito Jeannesta. Väärin meni. Sarja oli sietämättömän tylsä ja huono. Ensimmäinen kirja oli vähän outo, kaksi seuraavaa ihan hyviä (kolmospokkari sarjan paras) mutta sitten... sarjassa ei tapahtunut mitään. Ei yhtään mitään. Liikutusta aiheutti kolmososan paljastus sekä kuolemanjumalien surulliset kohtalot, mutta muuten koko sarja oli niin ala-arvoinen. Kyllä, piirrostyyli oli nättiä Tanemuraa, mutta juoni oli niin mitäänsanomaton, että neljännen osan kohdalla revin jo hiuksia päästäni ja uhkasin viskata täyden sarjan takkapuiden sytykkeeksi, mikäli loppuratkaisusta tulee sellainen kuin arvelin.
Spoiler:
Ja tulihan siitä. Inhosin Takutoa sarjan alusta alkaen enkä missään vaiheessa suonut myötätunnon rippustakaan Takuton ja Mitsukin rakkaudelle. Loppu oli siksi aivan surkea ja pilasi koko sarjan viimeistään siinä vaiheessa. AAARGH! Koko Takuton muistelu aiheuttaa suurta ärtymystä. Kannatin suuresti Mitsuki x Eichi - paritusta, mutta sitten Mitsuki päätyykin yhteen eniten inhoamani Takuton kanssa ja Eichi jäi silleensä.
Koko Eichiä olisi saanut näyttää sarjassa paljon enemmän, hän nousi lempihahmokseni. Sarja oli kyllä surullinen, mutta liian melodramaattinen. Itkua oli joka kirjassa n. 50 sivun ajan eivätkä hahmot juuri edenneet mihinkään. Pitkä miinus siitä, että tiettyjä hahmoja oli jälleen kerran lähes mahdotonta erottaa toisistaan, ja siinä sitten selataan kaikki edelliset kirjat, kun ei muista kuka kukakin taas olikaan. Hohhoi. Luulin, että sarja käsittelisi Mitsukin muusikonuraa enemmän, mutta se olikin vain loputonta menneisyyden haamujen ja tunteiden jauhamista kannesta kanteen. Odotankin vaihtelevalla mielenkiinnolla Gentlemen's Alliance Crossia, minkä Egmont ilmeisesti meinaa julkaista suomeksi (Viimeisimmän 40. Inuyashan palstalla oli tieto, että uutta Tanemuraa julkaistaan tänä vuonna, eli se on sitten Gentlemen's Alliance Cross tai I.O.N.) ja toivon todella, että se osoittautuu Full Moonia paremmaksi lukukokemukseksi. Kun ei tykkää, ei vaan tykkää.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Mio

Viesti Kirjoittaja Mio » La Tammi 17, 2009 21:12

Full moon wo Sagashite tuntui hyvältä luettavalta Kamikaze kaitou Jeannen jälkeen. Pidin tätä hetken aikaa erittäin hyvänä sarjana, kunnes luin viimeiset osat. Inhoan Takutoa erittäin paljon, lempihahmoni ovatkin Izumi, Eichi ja Meroko. Mitsukin itkemiset eivät vain ole mitenkään kiinnostavia, suurin osa sarjasta kuluu siihen. Loppu ei ollut yllättävä,
Spoiler:
Takuto ja Mitsuki päätyvät yhteen...niinpä niin.

Loppu oli huono. Ihmettelin vaan, minne Mitsuki oli Eichin viskannut, suuri osa sarjastahan kuluu siihen, kun Mitsuki itkee Eichiä. Loppu oli hiukan surullinen. Ihan perus-Arinaa, arvosanaksi antaisin "tyydyttävä" tai ehkä "hyvä". Niin, tuo Mitsukin musiikki-ura olisi saanut olla enemmän esillä tässä sarjassa. Animea en ole katsonut.

Mutta kiva, että uutta Arinaa saadaan. Toivoisin kyllä enemmän I.O.N.-sarjaa. Shinshi Doumei Crossin ekan osan olen lukenut, ihan kivalta vaikuttaa. Mutta siitä sarjasta lisää omassa ketjussaan.

defia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja defia » Su Tammi 18, 2009 12:18

Ostelin tätä kolme osaa suomennettuna, ensimmäinen herätteenä. Kolmannen osan jälkeen aloin miettimään, miksi mie sitä kerään ku ei kiinnosta yhtään. : D Harvinaisen puiseva sarja kyllä. En pidä Arinan tyylistä, kaikki hahmot ovat liian täydellisiä ja samannäköisiä. Ainoa asia, joka erottaa miehet naisista on ripsien puuttuminen. Muihin kyseisen mangakan töihin en tämän perusteella ole vaivautunut edes tutustumaan.
I'm pushing an elephant up the stairs.
Deviantart || Pukuleikkiä

Cheyenne

Viesti Kirjoittaja Cheyenne » Su Tammi 18, 2009 14:01

Hyllystäni löytyy koko sarja. Näin mainoksen sarjasta jossain lehdessä, ja tarina vaikutti ihan kivalta.
Tykkäsin ensimmäisistä osista kovasti, mutta sitten innostukseni jotenkin lässähti.. Mitsuki oli jotenkin ärsyttävä ja tarinasta tuli aika synkkä, mutta jaksoin kuitenkin sen lukea loppuun. Arina Tanemuran piirtotyyli on muuten tosi hieno.

Aika perus, mutta ihan kiva sarja. Voisin oikeastaan lukea pokkarit uudelleen tässä lähiaikoina.

Broken Moon

Viesti Kirjoittaja Broken Moon » Su Tammi 18, 2009 16:22

Olen lukenut mangan kokonaan, animea en ole nähnyt. Hieno sarja, mielestäni tähän mennessä paras Tanemuran mangoista. Vaikka loppu oli kyllä aika surkea... Hahmoista tykkäsin eniten Merokosta ja Izumista, Takuto taasen oli ihan ärsyttävä. Mitsukista tykkäsin enemmän sarjan alussa, mutta sitten hänestäkin alkoi tulla ärsyttävä loppua kohden... No jaa. Hyvä sarja kuitenkin. Ja muutenkin Arina Tanemuralla on mielestäni ihana piirrustustyyli. ^_^

Rändöm

Viesti Kirjoittaja Rändöm » Su Tammi 18, 2009 17:48

En ole lukenut yhtään mangaa, tarkoituksena kyllä olisi, mutta näemmä sitten se vain meni minulta ohi? By the way, olen katsounut enemmänkin animea ja pidin siitä kovasti. Juoni on minusta aikas hyvä, ja ei ole mitenkään, niinkuin... Öh, massamainen... En ole ennen ainakaan törmännyt samantapaiseen sarjaan, jossa olisi samantapainen juoni (toisin kuin joku, TMM tai Sailor moon, molemmat ihan hyviä sarjoja, mutta silti "tytöt saa ytaikavoimai ja pelastavat mailman piste"). Mutta siis voi olla ttä jossakin muussa sarjassa on samantapainen juoni, en vain ole sattunut törmäämään sellaiseen.
Niin ja muutenkin olen tykännyt Arina Tanemuran tuotannosta. ^^

sakuque

Viesti Kirjoittaja sakuque » La Tammi 31, 2009 00:13

Munkin piti tulla kirjoittamaan mielipiteeni, onhan tämä yksi suosikkisarjoista ~
Olen lukenut kaikki mangat ja katsonut animen. Molemmat yhtä hyviä.
Arina Tanemuran piirrosjälki ei ole ehkä ihan mun juttu, mutta hahmosuunnittelut ja juoni - niissä Tanemura on vahvimmillaan. Hahmot on kaikki niin erilaisia ja omaperäisiä (kuten vaikka Ooshige vs Takuto 8'D).
Ja animen tunnusmusiikki on ihana ! Rakastan sitä, ja olisi kivaa, jos se saataisiin koneelle.
Takuto on mun lempihahmo. Se on kaikkein ihanin mangahahmo ikinä. Jopa Ace jää toiseksi. Sen luonne on samaan aikaan tosi ihana ja ärsyttävä. Se ei vastaa mitenkään Merokon tunteisiin, mikä on omalla tavallaan ärsyttävää, mutta ... Mero ei aina ole niin tosissaan :__D Ja Izumi on myös kiva. Enemmän kuin kiva. Siksi tykkäänkin Izumi x Takutosta.
Ääh, tästä sarjasta ei keksi lisää, mut tiivistelmä : son ihana. ,__,
If you want to s c r e a m like a fangirl,
Just look G r e l l Sutcliff.

Zelman

Viesti Kirjoittaja Zelman » La Tammi 31, 2009 00:23

-
Viimeksi muokannut Zelman, La Elo 24, 2019 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Chizu

Viesti Kirjoittaja Chizu » Ma Helmi 23, 2009 22:54

Animea en ole kyseisestä mangasta katsonut, mutta Manga on JUMALAINEN. Nii koskettava, nii tanemuraa. :mrgreen:

Leizy

Viesti Kirjoittaja Leizy » Ti Helmi 24, 2009 10:17

Full moon on mangana todella ihana ja kauniisti piirretty. Niinkuin kaikki Tanemuran mangat... Mutta anime taas näyttää jotenkin niin... tylsältä ja... en nyt tiedä mikä sana tähän sopisi, mutta en ole jaksanut katsoa. Muistaakseni kun ekan kerran luin tuota mangaa niin jotkut jutut meni vähän ohi, mutta kun ne paari kertaa luin uudestaan niin alkoi selvitä. Izumi on ehdoton lempihahmo. Se on niin sulonen! <3

Hikaru90
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hikaru90 » Ma Maalis 23, 2009 20:20

Katsoin Animen joskus 2007 ja rakastuin Arina Tanemuran tyyliin. En ole aiemmin törmännyt yhtä kauniiseen jälkeen. (mitä nyt time stranger kyokot ja kamikaze kaitout olen lukenut mangana) Ystäväni shirppu ehdotti sarjaa minulle, kun hän itse oli siihen koukussa. Pidin kappaleista ja animen laadusta, vaikkakin Mitsukilla olisi voinut olla vähän korkeampi lauluääni, kun hänen oma äänensäkkin oli korkea. Ei siinä mitään, en väitä etteikö teini-mitsukin ääni olisi ollut nätti.

Suosikki hahmokseni muodostui heti, kappas kummaa, Mitsuki ja Takuto. Takuto oli söötin näköinen sankari mies, joka niin esittää välinpitämätöntä, mutta onkin loppujen lopuksi ihana. Tai sellaisen käsityksen itse aluksi sain, ennekuin katsoin enemmän.

Ostin mangan suomeksi. (oli muuten törkeä hinta..) Oli aina hirveää odottaa uutta osaa, koska jokainen pokkari oli oma elämyksensä vailla vertaa! Lisä chapterit oli ihania. hehee~

En kuitenkaan usko, että oheiskrääsää hankkisin. Korkeintaan lisää Arinan muita mangoja, jos sitäkään. (koukussa ilmais skanlaatioihin)
MAL, MDL // Skype: Hikaru90 // MSN: hikarushidou90(at)hotmail.com

-Neko-

Viesti Kirjoittaja -Neko- » La Maalis 28, 2009 17:33

Pakkohan minunkin tänne on kirjoittaa, nyt kun älysin hiipiä keskustelualueille! Elikkäs:
Aloin lukea Fullmoonia joskus puoli vuotta sitten, ja jäin heti koukkuun. Rakastan tietenkin Takutoa ja Mitsukia :3 Arinan piirrosjälki on upeaa, ja tarina on ihana. Aina kun luen sen, tarvitsen viereeni ison paketin paperiliinoja. Kaikki kirjat luettuani päätin sitten cossata Mitsukia, ja tänäänhän siellä Plevnassa heiluin :). Toinen Mitsuki & Meroko- pari vei paikkani, mutta elämä jatkuu 8) Elikkä tällästä tänään!
Watashi wa Neko- desu 8 )

iidv

Viesti Kirjoittaja iidv » La Elo 15, 2009 20:47

Kyllä hyvä sarja on <3 Meroko on suosikki hahmoni^^ Mero~ Ja Takuto on söpö kissamuodossaan :] Animea en ole katsonut, mutta mangaa olen lukenut kaikki suomenkieliset osat. Pakko myöntää, että välillä tulee tippa linssiin :"3
KÖYHÄÄ

Yuppie-Chan

Viesti Kirjoittaja Yuppie-Chan » Su Elo 16, 2009 08:02

Yayy, pitäähän sitä minunkin kirjoittaa : D eli Full Moonista mulla on kaikki osat ja tykkään<3 (kuten siis muistakin Arinacchin mangoista) Mielestäni taas Eichi oli ärsyttävä ! :0 Koska Eichi oli muka niin täydellinen kuin joku enkeli -.- Lempihahmoikseni nousi Takuto ja Izumi :') Naishahmoista taas.. ei oikeastaan kukaan. Meroko oli söötti ja näin, mutta se kun Meroko itki vain Takutoa ei ollut mieleeni :'s Kivoimmat sivuhenkilöt taisivat olla Nachi, Madoka ja Gucchan :''''D Ihmettelin minäkin vähän lopussa, että minne se Mitsuki sen Eichinsä jätti :0 Ku sehän oli koko ajan sillee, että ''Eichi on parasss<3'' tai ''Sydämeni sykkii vain Eichille<3'' outoa d: Pakko hehq, mulla on Full Moon wo Sagashite taidekirja :''D Mut oon siinä lopusta muistakin Arinacchin mangoista, esim. Time Stranger Kyokosta kuvia (:::
YAHHOOOOOOOOOOOOOO!!!

sannagrrr

Viesti Kirjoittaja sannagrrr » Ke Loka 21, 2009 17:50

Tosi ihana sarja. Anime oli todella hyvä, ja manga ehkä vieläkin parempi. :__)
Sarja sai itkemään monta kertaa.

ps. Takuto on mun mies, pysykää kaukana !

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”