Full moon wo sagashite

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kyoko

Viesti Kirjoittaja Kyoko » Pe Tammi 25, 2008 17:05

Tähän mennessä varmaan surullisin tai no ainakin traagisin Arina-sempain sarja mitä lueskelen.
Juuri tuossa kolmannessa osassa silmätkin kostuivat useaan otteeseen.
On se Takuto sitten vaan niin surullinen tapaus... *huokaus*

Ja ihan tosissaan, se tohtori siinä kolmosen alussa oli pelottava.
Samoin kyllä Mitsukikin (tai no FullMoon) kun hän niin jyrkästi torjusi sen tohtorin. Ja sit vielä kun se ikkuna 'räjähti pirstaleiksi...
And believe me I AM STILL ALIVE
I'm doing science and I'm STILL ALIVE
I feel fantastic and I'm STILL ALIVE
While you're dying I'll be STILL ALIVE
And when you're dead I will be STILL ALIVE

Katsotut animet

Hokuto

Viesti Kirjoittaja Hokuto » Pe Tammi 25, 2008 19:39

Ihan ok sarjahan tämä on, anime ei vaan sitten ollenkaan iskenyt jotenkin vaan äärettömän tylsä ja lapsellinen, enkä erityisemmin pitänyt animen piirrostyylistäkään, mutta no joo.

Manga taasen on selkeästi animea parempi, Tanemuran tyyli vain on jotain niin upeaa, juonikin mangassa tuntuu olevan parempi ja tarina jotenkin draagisempi, että ihan hyvä sarja tämä ainakin mangana on, mitä nyt olen ne kolme tähän mennessä suomenettua pokkaria lukenut.

maron

Viesti Kirjoittaja maron » La Helmi 02, 2008 18:30

Pidän Full moon magasta. Animekin on ihan hyvä, mutta taitaa tuo manga olla parempi vaikka seuraankin innolla animeakin. Olen kova Arina Tanemura-fani. kaikki hänen sarjansa pitää lukea, vaikka joitain ei tulisikaan suomen kielelle. mangan kolmas osa oli aika surullinen. todella hyvä sarja. ^^
"Teitpä hyvää tai pahaa saat kaiken takaisin kolminkertaisena."

Chiame

Viesti Kirjoittaja Chiame » Su Helmi 03, 2008 16:13

Tättärää...olen tässä uudestaan anime-jaksoja kahlatessa tullut ihmetelleeksi, että mitä hemmettiä se alussa (ennen opening musiikkia) oleva Merokon ja Takuton vuoropuhe on :x !? Siis kun Meroko on selittänyt aiemman jakson tapahtumat, Takuto raahaa hänet töösän luota ja sanoo "Ymmärrätkö?". Minä en ainakaan ymmärrä. Siis mitä Merokon pitää ymmärtää! Täh? Jos joku on pohtinut samaa ja tullut päätökseen, kertoisiko minullekin? 8)
Never push the "Big Red"-button!! Never!!
http://riinapuri.deviantart.com

namida

Viesti Kirjoittaja namida » Su Helmi 03, 2008 16:46

Chiame kirjoitti:mitä hemmettiä se alussa (ennen opening musiikkia) oleva Merokon ja Takuton vuoropuhe on :x !? Siis kun Meroko on selittänyt aiemman jakson tapahtumat, Takuto raahaa hänet töösän luota ja sanoo "Ymmärrätkö?". Minä en ainakaan ymmärrä. Siis mitä Merokon pitää ymmärtää! Täh? Jos joku on pohtinut samaa ja tullut päätökseen, kertoisiko minullekin? 8)
"Älä katso telkkaria liian läheltä." : )

Aralys

Viesti Kirjoittaja Aralys » Ma Helmi 04, 2008 19:54

kodomo kirjoitti:
Chiame kirjoitti:mitä hemmettiä se alussa (ennen opening musiikkia) oleva Merokon ja Takuton vuoropuhe on :x !? Siis kun Meroko on selittänyt aiemman jakson tapahtumat, Takuto raahaa hänet töösän luota ja sanoo "Ymmärrätkö?". Minä en ainakaan ymmärrä. Siis mitä Merokon pitää ymmärtää! Täh? Jos joku on pohtinut samaa ja tullut päätökseen, kertoisiko minullekin? 8)
"Älä katso telkkaria liian läheltä." : )

Ohhoh, minä en ole tuota edes miettinyt että mikä siinä on ideana, mutta tuohan kuulostaa vallan järkevältä :D Animeissahan melkein aina varotetaan jakson alussa että "varmista riittävä valaistus ja välimatka televisioon plaaplaa.."
I'm safe
up high
nothing can touch me

ichigokisu

Viesti Kirjoittaja ichigokisu » Su Helmi 17, 2008 21:29

Pidän tästä sarjasta. Arinan tyyli jaksaa aina säväyttää. Tarina on kiinnostava ja kuvien ja tekstin(puhekuplien??) asettelu on hyvin onnistunutta. :D
Everybody Do The D-motion, hade ni yurashite, karada yurashite..

Chiharu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chiharu » Ma Helmi 18, 2008 16:41

Pidin ^^"

Sarja on synkempi kuin aikaisemmat (itse olen lukenut Kamikaze Kaitou Jeannen ja Time Stranger Kyokon, muita ei ole varmaan edes suomennettu), mutta Tanemuralle tyypillisiä pikkuheittoja löytyy aina. Tarkoitan siis jotain pikku-ukkeleita (tai tässä tapauksessa Merokon ja Takuton eläinhahmoja), jotka ovat niin söpöjä <3 xD Ne keventävät sarjan muuten synkkää tunnelmaa.

Siis. Selkeästi. Itseäni miellyttivät ainakin sarjassa kuolemanjumalat Takuto, Meroko ja Izumi. Izumikin vasta tuossa viimeisimmässä osassa (eli nelosessa). Kolmonen on suosikkini...

Arina Tanemuran ehdoton vahvuus on siinä, että nuo hahmot ovat niin itkettävän ihania. Full Moon on miljoona kertaa paremmin piirretty ja suunniteltu kuin esimerkiksi Kamikaze Kaitou Jeanne, jonka luin uusiksi tässä ihan hiljattain. Piirrostyyli on huomattavasti parantunut ja hahmot ovat ihan oma persoonansa.

Plaa...? >____<"

Yoshiko

Viesti Kirjoittaja Yoshiko » Ma Helmi 18, 2008 17:03

Ostinpas tässä vasta nelos osan ja tykkäsin. Odotan kovasti viidettä osaa. Harmi vain, että pitää vielä odottaa muutama kuukausi.

Full Moon wo sagashite saa minutkin monesti itkemään.^^

Yleensä en hirveästi Arinan sarjoista välitä, ei siksi, etteikö piirros kelpaisi, vaan siksi, että se Arinan tyyli vaan välillä kyllästyttää... Mutta erinomainen Mangaka hän kyllä on.

wyverna

Viesti Kirjoittaja wyverna » To Helmi 28, 2008 17:44

Ihana sarja kerrasaan, mutta myös surullinen.

Mutta oletteko huomanneet tässä animessa että se Mitsukin mummon, Fuzukin talo on hirmuisen räikeä? Tarkoin sininen katto,vihreää ikkunoissa,yms... Tai no minä en ainakaan japanilaista taloa värittäisi niin.. :?

Neloskirja oli kyllä hyvä ja odotan viidettä innolla.Merokon juttu oli surullinen, ja minä haluan tietää kuka Izumi oli ennen kuin kuoli.

Nyut

Viesti Kirjoittaja Nyut » Pe Helmi 29, 2008 23:32

Oi, tästä sarjasta pidän, tai no kakkonen ja nelonen parhaita. Izumi-kun rulettaa. Animena yritän aloittaa katsomisen, viitos kirjaa odotetaan.

En ole huomannut talon värikyyttä, kun en ole animen katsomista vielä aloittanut. Surullinen on, mutta keskityn yleensä melko liikaa Izumiin, niin juoni jää seuraamatta. Ihana sarja.

Marsipaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marsipaani » Su Maalis 02, 2008 14:28

On tämä kyllä ihana sarja, mutta oikeasti juoni liikkuu liian tönkösti ja nopeasti, vaikka sinänsä ihan hyvä onkin. Ja aina joku itkee! Mielestäni se menee jo liian pitkälle! :?

Kuitenkin tuo nelonen on koskettava, mutta ehkä jossain määrin liian angstinen. Muuten hyvä! Ja piirustustyyli paranee ihan oikeasti! :D Pidän siitä nykyään paljonkin, vaikka silmien koot saattavat olla vähän liian suuret!
Muff'n~

_hikaria

Viesti Kirjoittaja _hikaria » Ma Maalis 03, 2008 19:02

Arina Tanemuran paras tekemä manga on kyllä Full moon wo sagashite.Muista mangoista on yleensä jäänyt puuttumaan jotain tai niissä ei ole sellaista koukistavaa juonta.En kyllä väitä, että Fullmoonikaan olisi mikään ihmeellinen, mutta se on herkkä ja omalla tavalla kaunis.Pidän varsinkin Merokosta.Anime oli kyllä aika siirappia ja sokeria, mutta kyllä sitä pari jaksoa katsoi.
Hajimare dake yume mite okiru

Chiaki

^^

Viesti Kirjoittaja Chiaki » La Maalis 08, 2008 23:02

FullMoon wo sagashite...aww ^_^

Kuuluu top-5 listaani. Takuto on paras. Mitsuksi ärsyttää välillä "Oi Eichi, Eichi", ja vaikka Takuto rakastaa sitä, niin sanoo sille vaan vihvaavansa häntä, ja huokailee vaan sen himputin eichin perään. <---spoileri.
Nuriko: Pitäisikö minunkin hukuttautua? Tasuki: Saisit kuolla pois *virn*|| Itooshii hito no tame ni <33

Fullmoon_

Viesti Kirjoittaja Fullmoon_ » Su Maalis 09, 2008 18:49

Yksi lempi sarjoistani. <33 Mitsuki ja Takuto ovat aivan ihania! :D Itse olen katsonut kaikki animet ja omistan kaikki tähän mennessä ilmestyneet suomenkieliset pokkarit ja vaikuttaa aivan ihanalta sarjalta niinkuin melkein kaikki muutkin Arinan sarjat. :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”