Full moon wo sagashite

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Chi-90
Viesti:

Full moon wo sagashite

Viesti Kirjoittaja Chi-90 » Su Syys 25, 2005 16:16

Viime viestistäni onkin vierähtänyt jo aika paljon aikaa... Päätin tulla pitkästä aikaa tänne kirjoittelemaan ^^

Eli Full moon wo sagashite. Onko kukaan muu sattunut katsomaan/lukemaan tätä? Katsoin sarjan kaikki 52 jaksoa läpi viikossa ja täytyy kyllä sanoa, että se oli ihana *_* Ensimmäinen anime, joka sai minut itkemään suunnilleen joka toisessa jaksossa ;___; Kaikki muut musiikitkin paitsi toinen alkumusiikki olivat loistavia! Mangaan en ole vielä kajonnut, odotan, että Viz saa kirjat ulos (vai ovatko ne jo? En löytänyt mistään vastausta tähän. >__>)

Kyseessä on siis Arina Tanemuran (monille tuttu Time stranger Kyokon tekijänä) tarina 12-vuotiaasta Mizukista, joka haluaa laulajaksi löytääkseen Amerikkaan muuttaneen lapsuudenystävänsä. Ikävä kyllä hänellä on kasvain kurkussa (kurkunpäässä?) eikä hän voi laulaa kovaa. Leikkauksessakin on vaaransa, sillä hän saattaa menettää äänensä. Tilanne vaikuttaa toivottomalta, mutta kaksi Shinigamia ilmestyvät seinän läpi ja alkavat auttaa häntä laulajaksi pääsyssä.

Tiedän, että tuo saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta Full moon on ehdottomasti tähän mennessä paras anime, joka on tullut katsottua.

Mangarahaa odotellessa - Let's sing a song!

moderaattorin lisäys - teoksen perustiedot voit tarkastaa täältä:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... php?id=872
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=2858
Kolme päätä velkaa, Kyuu ja Hotaru ja Tsubasa, tarkkailkaa postilaatikkoanne.

Sivis
Happiness officer
Viesti:

Re: Full moon wo sagashite

Viesti Kirjoittaja Sivis » Su Syys 25, 2005 16:31

Chi-90 kirjoitti:Kaikki muut musiikitkin paitsi toinen alkumusiikki olivat loistavia!
Mitä, tuohan on ihan loistava viisu :) (Vaati itelläkin tosin pari kertaa että aivot rupesivat sulattamaan)
Chi-90 kirjoitti:Mangaan en ole vielä kajonnut, odotan, että Viz saa kirjat ulos (vai ovatko ne jo? En löytänyt mistään vastausta tähän. >__>)
Kaksi ekaa volumee on tullut jo ulos (ja allekirjoittaneen hyllyyn) kolmannen pitäisi kai tulla ihan kohta (ellei ole jo).

Tuo manga lisäksi vaikuttaa noiden kahden opuksen pohjalta omaavan paljon enemmän voitokkaampia elementtejä vrt. anime. Mutta katsotaan
nyt viimeinen tuomio kun kaikki osat ovat turvallisesti kassakaapissa.
"Äiti! Äiti! Tytöt boottaa mechaa!"

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Su Syys 25, 2005 18:37

Kolmella sanalla sanottuna: pling

Sitä miettiessä korvissa soi, muttei säkkijärven polkka vaan kyseisen sarjan juustot. Varsin mukavaa kuunneltavaa, joskin tosiaan tuo Siviksen mainihtema vaatii sen totuttelujakson.

_tv_

Viesti Kirjoittaja _tv_ » Su Syys 25, 2005 23:09

Kyllä, erittäin lupaava sarja. Ainakin anime, mutta odotan mangalta jotain suurta. Animesta en osaa sanoa nyt tämän hetkisessä mielentilassa mitään huonoa. Musiikki iskee yhtä kovaa kuin ukkonen, paitsi tässäkin threadissa mainittu toinen OP, joka menee vain sinne keskisakkiin. Enköhän tässä syksyn päällä hanki tuota mangaakin...

Jebula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jebula » Su Syys 25, 2005 23:33

Muutaman jakson tota olen kattonut kun netissä oli yksi sivu mistä tätä pystyi
katsoa, mutta nytten kun yritin sitä tänne antaa se olikin jo loppunut.

Cir
Paikkakunta: Helsinki (Ikaalisissakin näkee.. tosin aika harvakseltaan nykyään)

Viesti Kirjoittaja Cir » Ma Syys 26, 2005 15:00

Lienen siis (jälleen kerran) niitä outolintuja, jotka ovat mangan lukeneet kokonaisuudessaan, mutteivät ole nähneet yhtäkään jaksoa animesta?

Tarina (tai taide) sinänsä ei herättänyt mitään valtaisia tunteita, mutta kuitenkin muutaman kyyneleen silmännurkkaan ja useammat naurut. Eli kyllä se ainakin kerran ajaa asiansa, ja saatanpa sen pariin joskus palatakin.
Sarjassamme "fansubien klassikoita":
"Are you aware of the frequent occurrences of the mass naked child events within the country?" (AnimeJunkies / GitS:SAC)

Lohku

Viesti Kirjoittaja Lohku » Ma Syys 26, 2005 16:05

Kyseinen tarina osaa todellakin herättää tietyillä kohtauksilla ja tunnelman rakennuksella pieniä kyynelen tapaisia juu. Ja musiikeissa ei ole mitään valittamista tosiaankaan vaan ne sopivat hyvin asiaan. Kiintoisa pläjäys sohjoa itseään kuten tapana on sanoa. Itse en tarvinnut edes sisäistämis jaksoa musiikeille vaan ne toimivat kiltisti yhteen teoksen kanssa heti alusta asti.

Mangaa olen lueskellut yhden englanniksi käännetyistä osista. Näyttää himpun samantyyliseltä vaikkakin hieman eri järjestyksellä ja mahdollisesti pikkusen muuttuneilla tapahtumilla. Pääasiassa sitä samaa kuitenkin. Mitä mangan vaikuttavuuteen tulee niin piirostyyli on vanhaa kunnen Tanemuraa. Manga kuitenkin jää vaille musiikkien antamaa mukavaa lisää tunnelmaan. Veikkaisin, että seuraavan kerran tältä tuntuu kun näen Princess tutua mangana.
Clamp is true art - Lohku

Betelgeutze

Viesti Kirjoittaja Betelgeutze » Su Marras 13, 2005 17:55

Vvain kaksi olen kerennyt katsomaan. Ihan mukavalta vaikuttaa, aion katsoa nuo loputkin. Pelkään vain, että en koskaan saa katsottua sittenkään noita kaikkia jaksoja, sillä ensimmäisten jaksojen aikana ei tapahtunut oikein minkäänlaista heräämistä. Kyseinen sarja on kokonaisuutena siinä keskitasolla, mutta ehkä se siitä vielä nousee - tai vaihtoehtoisesti laskee, aika näyttää sen. Day by day.

Summoner

Viesti Kirjoittaja Summoner » Su Marras 13, 2005 20:17

Sarjan alkujaksot eivät todellakaan sytyttäneet, mutta viimeiset kymmenen olivat timanttisia. Viimeisen jakson ajan nyyhkin ja pahasti. Pitäisi kai metsästää mangakin nyt kun sitä on alettu englanniksi julkaista. Jos sarja olisi ollut vielä hieman synkempi niin antaisin tälle täyden kympin,mutta näinkin yksi suosikeistani. Hahmoista Takuto oli suosikkini, Eichi-kun alkoi lähinnä rasittaa. Ja sain animea vastustavan kaverinikin tanssimaan ensimmäisen alkutunnarin koreografiaa... :P

Tirli

Viesti Kirjoittaja Tirli » Ke Marras 16, 2005 18:37

olenhan minä katsonut. Liikaa shoujo-meininkiä minun makuuni, mutta sehän oli ihan OK. Loppu oli kaunis, sai minut itkemään. (
AHAHAHA, Eichi. Ei tuu ikävä.
Hups, oliko tuo spoileri?)

moderaattorin editoima: spoileri muokattu piiloon -Darth Mauno

Betelgeutze

Viesti Kirjoittaja Betelgeutze » Ke Marras 16, 2005 19:35

Tirlittan kirjoitti:olenhan minä katsonut. Liikaa shoujo-meininkiä minun makuuni, mutta sehän oli ihan OK. Loppu oli kaunis, sai minut itkemään. (AHAHAHA, Eichi. Ei tuu ikävä. Hups, oliko tuo spoileri?)
Minun silmissäni ja mielessäni se toimitti ainakin spoilerin virkaa, kun olen saanut katsottua vasta 15 jaksoa! O__x Voi kilin kassit. *erinäisiä ääniefektejä*

NERV

Viesti Kirjoittaja NERV » Ke Marras 16, 2005 21:01

mites toi manga eroo animesta? olis mukava että ne olis erilaisia eikä kuvasta kuvaan samoja..
animesta pidin erittäin paljon ja mangaa olis tarkotus ostaa kun suomeen kotiudun.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Marras 16, 2005 21:16

NERV kirjoitti:mites toi manga eroo animesta? olis mukava että ne olis erilaisia eikä kuvasta kuvaan samoja..
animesta pidin erittäin paljon ja mangaa olis tarkotus ostaa kun suomeen kotiudun.
Näin lyhyesti - paljon. Samat pelurit näin karkeasti ottaen ja ehkäpä samat päämäärät, mutta hyvin huomattavia eroja on tarinankerronnassa, tarinan eri vaiheissa, yms. Itse asiassa se on melkeinpä ahaa-elämys jos mangaa lukiessa huomaa jonkun asian tapahtuvan saman lailla.

Ihan positiivinen ilmiö tämäkin. Arina Tanemura myös kommentoi sivuilla että tavoitteena oli nimenomaan saada näistä erilaisia. Sanoisinpa että onnistui.

NERV

Viesti Kirjoittaja NERV » Ke Marras 16, 2005 21:48

so on sitten bueno juttu. Vihaan sitä jos manga ja anime on kuvasta kuvaan samanlaisia.

niidel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niidel » To Marras 17, 2005 01:03

FMOS <3 Ihan parasta shoujoa. Ja taitaa muuten olla ainoa anime jota katsoessani olen itkenyt ;_;. Kertoo jotain siitä tunteisiin vetoavuudesta. Ilmeisesti olen taas jonkinnäköinen toisinajattelija kun minun mielestäni ne alkujaksot olivat ihan jees - varsinkin se salailuaspekti oli mielenkiintoinen. Vaikka eipä ko. sarja mitenkään huono muutenkaan ollut. Biisit oli jees ja on tullut niitä aika paljon itsekin laulettua :P

Mangaa en ole vielä lukenut mutta heti kunhan sitä jossain Fantasiapelien hyllyllä näkyy niin nappaan kyllä mukaan - yleensä manga on animea parempi (Tai tältä ainakin minusta tuntuu noin 95%:ssa sarjoista). Ainoa huono puoli on, että siinä ei sitten kuule niitä biisejä :P No, ehkä siitä selvitään.

Meroko <3.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”