Vampire Hunter D

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Azraelswing
Viesti:

Vampire Hunter D

Viesti Kirjoittaja Azraelswing » Ti Syys 20, 2005 00:49

Kaipa tämä tänne kuuluu, vaikka hieman erikoisempi aihe onkin...

Eli, Vampire Hunter D kirjat. Aivan, siis kirjat, ei manga (koska tietääkseni sellaista ei ole), johon ne anime leffat perustuivat, ensimmäinen ekaan kirjaan ja toinen kolmanteen joka tulee ulos tammikuussa. Kaiken kaikkiaan kirjoja seitsemäntoista Japanissa. Sitä en tosin tiedä ilmestyykö niitä vielä siellä?

Anyways, aivan mainioita kirjoja vaikkakin kirjailijan tyyli on aika ajoin hieman erikoista, enkä nyt tarkoita vain sitä miten 'kirjavaa' se on. :lol: Termi 'purple prose' (mikä sen käännös nyt olisikaan) kuvaa niitä melko hyvin. Se on mielenkiintoista miten paljon D:n maailmasta voi selvitä kirjojen kautta siinä missä elokuvat keskittyvät hieman muihin asioihin.

En ole koskaan päätynyt katsomaan sitä alkuperäistä Vampire Hunter D elokuvaa, joten en tiedä kuinka paljon siinä kerrottiin siitä maailmasta (muuta kuin se vuosi 12090AD ja perus historiikki), muttä nämä kirjat kyllä antavat siitä loistavan kuvan. Erityisesti kiinostavaa on se että niissä tulee esille se kuinka ihmiset ovat tosiaan ottamassa Maata takaisin hallintaansa, eikä kaikkialla ole menossa keskiaika bileet. :wink:

Kun kakkos kirjassa puhutaan siitä miten keskushallinto suunnittelee tähtienvälisen avaruusaluksen laukaisua, ei se pimeältä keskiajalta enää vaikuta... siis kunnes taas joku Noble tulee ja puraisee jonnekin. :lol: Suosittelen siis lämpimästi näihin tutustumista, jos vain jostain sattuu löytymään. Itse ostin Bookplussasta, mutta näin kakkosen Kukunorissakin, ja eiköhän niiden pitäisi löytyä Fantsustakin...

moderaattorin lisäys - teoksen perustiedot voit tarkastaa täältä:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... php?id=238
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=4883
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... php?id=654
Viimeksi muokannut Azraelswing, To Syys 22, 2005 08:46. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"This is the first age that's paid much attention to the future, which is a little ironic since we may not have one." - Arthur C. Clarke

Kkos

Viesti Kirjoittaja Kkos » Ti Syys 20, 2005 22:51

Kukunorissa Vampire Hunter D kirjoja? :o uskomatonta.

itse olen nähnyt kummatkin leffat mitä niitä on tullut ja jotenkin tämä ensimmäinen tekele on senverran hajanaisen tuntuinen ettei siitä oikein paljoa irti saanut... sensijaan tämä uudempi valottaa jos jonkinverran enemmän itse Dn henkilöhahmoa, vaikkakin koko kuvaus jää tasolle macho.
What a horrible night to have a BO!

Azraelswing
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Azraelswing » Ti Syys 20, 2005 23:08

Kkos kirjoitti:Kukunorissa Vampire Hunter D kirjoja? :o uskomatonta.

itse olen nähnyt kummatkin leffat mitä niitä on tullut ja jotenkin tämä ensimmäinen tekele on senverran hajanaisen tuntuinen ettei siitä oikein paljoa irti saanut... sensijaan tämä uudempi valottaa jos jonkinverran enemmän itse Dn henkilöhahmoa, vaikkakin koko kuvaus jää tasolle macho.
Mikäs siinä niin uskomatonta? Yleisesti heikot valokoimat kenties? :? Heh, ei sen puoleen että kävisin Kukunorissa niin usein muutenkaan, mutta välillä tulee vierailtua siellä kun käy tennarissa.

Hmm... Sitä mitä nyt Bloodlustista muistan, ei siinä niin hirveästi D:n hahmoon keskitetty. Loppupuolella tuli tietenkin se pakollinen viittaus D:n faijaan, mutta muuten macho kuvaus 'kuvaa' D:tä aika hyvin ko. leffassa. Toisaalta, kirjoissa puolestaan käytetään suurehko prosentti tekstistä kuvailemaan D:tä ja hänen oi niin yliluonnollista kauneuttaa/komeuttaan... :wink:
"This is the first age that's paid much attention to the future, which is a little ironic since we may not have one." - Arthur C. Clarke

Kkos

Viesti Kirjoittaja Kkos » To Syys 22, 2005 01:54

muistelisin että Bloodlustissa oli viittaus hevoskauppoja tehdessä jo Dn menneisyyteen.

ja mitä noihin kirjoihin tulee. on niin pirun vaikea vaan löytää jälleenmyyjiä sellaisista sarjoista jotka oikeasti kiinnostaisi. ja vieläpä tällaiseja japanin kieltä ymmärtämättömänä on aina toivottava että jostain päin maailmaa voisi tilata käännettyjä mangoja / kirjoja / novelleja
What a horrible night to have a BO!

Azraelswing
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Azraelswing » To Syys 22, 2005 08:46

Kkos kirjoitti:muistelisin että Bloodlustissa oli viittaus hevoskauppoja tehdessä jo Dn menneisyyteen.

ja mitä noihin kirjoihin tulee. on niin pirun vaikea vaan löytää jälleenmyyjiä sellaisista sarjoista jotka oikeasti kiinnostaisi. ja vieläpä tällaiseja japanin kieltä ymmärtämättömänä on aina toivottava että jostain päin maailmaa voisi tilata käännettyjä mangoja / kirjoja / novelleja
Siis, pointtihan oli että näitä D kirjoja on nyt alettu kääntää englanniksi, ja kaksi ensimmäistä on jo käännetty. ...ja jälleenmyyjistä puheenollen, Booplus nettikauppa niitä ainakin tuntui myyvän (ja sieltä ne minä ainakin tilasin). Ei pitäisi aiheuttaa hirveästi ongelmia, etenkin kun Bookplussasuta tilatessa ei tarvitse luottokorttiakaan...

DreamFeathers

Viesti Kirjoittaja DreamFeathers » Ti Maalis 21, 2006 00:57

Itse ostin nuo kaikki kolme kirjaa nähtyäni ekan Vampire Hunter D leffan... Blood Lustia ei ole vielä tullut katsottua (olen aika hajamielinen mitä tulee animen katsomiseen) mutta animeen olen kyllä ihastunut...
Nuo kolme pokkaria kyllä luen kuhan tulee tarpeeksi aikaa että voi syventyä ja jaksaa keskittyä hieman synkempään englanninkieleen ;)
Random insanity is always a good excuse...

Nyuu

Viesti Kirjoittaja Nyuu » Ma Huhti 03, 2006 13:01

Itse olen jo jonkun aikaa miettinyt kirjojen ostamista, kun niihin törmäsin fantasiapelissä. Kun olen juuri Bloodlustin nähnyt heti tykkästyin Vampire Hunter D:stä. :)

SylviPoika

Viesti Kirjoittaja SylviPoika » Ti Touko 02, 2006 09:08

ostin itse Vampire hunter D: Blooslustin. eli siis sen version, mikä ilmestyi vuonna 2ooo. Leffa oli aivan ihana, ja oikeastaan lopussa ihan itkinkin. Ja se oli upeasti piirretty! Kirjoja en edes aio lukea, niin että elokuvaa katson sitten sitäkin enemmän, nyt oon katsonut sen 7 kertaa xP
Joku muu nähnyt uusimman version?

DreamFeathers

Viesti Kirjoittaja DreamFeathers » Ti Touko 02, 2006 12:41

SylviPoika kirjoitti:Joku muu nähnyt uusimman version?
Minkä uusimman version? on olemassa vaan kaks Vampire Hunter D'tä.... se OVA (niinsanotusti) ja myöhemmin tehty Blood Lust....

Minulla on sellainen käsitys että tuo ensimmäinen anime käsittelee vain sitä ensimmäistä kirjaa, eli jos pidät Vampire Hunter D'stä, kannattaa kokeilla niitä kahta muuta kirjaa....
Random insanity is always a good excuse...

Anyanya

Viesti Kirjoittaja Anyanya » Ti Touko 02, 2006 17:29

Oho, taas löydätte yhden jälkeenjääneen (minut). En tiennyt että Vampire Hunter D:tä on kirjoinakin :O
Waaaah!!

SylviPoika

Viesti Kirjoittaja SylviPoika » Ti Touko 02, 2006 19:32

upsista, anteeksi, nyt mä olin kirjotellu ihan omiani. tarkotin siis että tämä 2000 vuonna ilmestynyt Bloodlust, siitä piti kysellä, anteeksi moka :)

Avanta

Viesti Kirjoittaja Avanta » Pe Touko 05, 2006 16:44

Vampire hunter D-elokuva on minusta vähän kökkö ja D:lla on siinä kamalat vaatteet.
Mutta Bloodlust on aivan ihana. Sen olen katsonut useampaankin kertaan. Pidän paljon sen elokuvan piirtojäljestä ja musiikeista. Tosin se lopputeksteissä soiva kappale on kamala.
D on ihana hahmo >:3

Kirjoihin en ole tutustunut.

SylviPoika

Viesti Kirjoittaja SylviPoika » La Touko 06, 2006 08:44

Kreivi Verethquantel kirjoitti:

D on ihana hahmo >:3
Jeps, täysin samaa mieltä! Muutenki, bloodlust oli aivan ihana! <3 Loppu varsinkin, niin tyypillinen, juuri kun rakastavaiset ovat saamassa toisiaan, niin mitä käykään?

Ukuli
Viesti:

mistä niistä voi hankkia

Viesti Kirjoittaja Ukuli » Su Kesä 11, 2006 00:13

Bloodlust oli ensimmäinen anime DVD leffa, jonka koskaan hankin ja sitä on tullut katsottua... Lopetin laskemisen kun pääsin kuuteen... :oops:

Sain tietää, ettei bloodlust ollutkaan ainut D leffa ja niinpä metsästin sittenkin ensimmäisen. Ei pärjää toiselle. :cry: Eikä saa vissiin koskaan suomiteksteillä. :cry: eikä edes englanninkielisillä teksteillä, mutta ihan ok. :)

Ja tähän asti kolme novellia... äh... siis ne kirjat on tullu myös hankittua ja ensimmäisen niistä olen lukenut ja pidin siitä. Sain kirjan ennemmin kuin sen ensimmäisen vampire hunter D elokuvan ja niistä kahdesta ei voi puhua edes samassa lauseessa. Hahmot on suurinpiirtein samat ja juoni sinnepäin, mutta kaikki oleellinen puuttuu.

Vol. 2 - Raiser of gales on menossa ja se on hyvä. :D

Vol. 3:sta on käytetty bloodlustiin, mutta siinä on varmasti toinen pari, joilla ei ole paljoa mitään tekemistä toistensa kanssa. Odotan innolla kunhan pääseen vol. 3:n asti. xD

Ja mistä näitä saa? Vampire hunter D - bloodlust: Joensuun anttilasta. Vampire hunter D novellit/kirjat vol. 1 ja 2 suomalainen.com ( kannattaa kokeilla mitä muuta niillä siellä on. :twisted: ) ja kolmannen kirjan hankin puolenkuunpeleistä. :wink:

Saattaa olla niin, että sitä on hurahtanut "hieman" D:hen.... :oops:
~ Uku

SylviPoika

Bloodlust

Viesti Kirjoittaja SylviPoika » Ma Kesä 12, 2006 09:08

Ukuli kirjoitti: Saattaa olla niin, että sitä on hurahtanut "hieman" D:hen.... :oops:
Hahhaa, sama täällä, leffan oon katsonu, öö, luultavasti 8 kertaa, siis bloodlustin. Muita (kirjoja, leffoja) en oo hankkinu, koska tahdon pitäytyy siinä bloodlustin ihanassa fiiliksessä <3

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”