Ihania päiviä

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Shinji-san

Ihania päiviä

Viesti Kirjoittaja Shinji-san » La Syys 17, 2005 17:32

Lainasin jokin aika sitten kirjastosta korealaisen animaatioleffan Ihania päiviä, ja haluaisinkin nyt tietää, mitä muut pitävät siitä.
Itse en juurikaan pitänyt. DVD:n takakansi lupaili hienoa scifijuonta. Valitettavasti hahmot jäivät kovin pinnallisiksi, kun hahmonkehittely korvattiin lukuisilla ajokohtauksilla. Kuvallinen tyyli oli kelvollista tasoa, vaikkakin taistelukohtaukset jäivät valovuosia jälkeen Neon Genesis Evangelionin vastaavista.

moderaattorin lisäys - teoksen perustiedot voit tarkastaa täältä:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=2536

_Tata

Re: Ihania päiviä

Viesti Kirjoittaja _Tata » La Syys 17, 2005 22:38

Shinji-san kirjoitti:Lainasin jokin aika sitten kirjastosta korealaisen animaatioleffan Ihania päiviä, ja haluaisinkin nyt tietää, mitä muut pitävät siitä.
Itse en juurikaan pitänyt. DVD:n takakansi lupaili hienoa scifijuonta. Valitettavasti hahmot jäivät kovin pinnallisiksi, kun hahmonkehittely korvattiin lukuisilla ajokohtauksilla. Kuvallinen tyyli oli kelvollista tasoa, vaikkakin taistelukohtaukset jäivät valovuosia jälkeen Neon Genesis Evangelionin vastaavista.
Onkos tuossa mechamäiskettä, kun kerta NGE:n vertaat? Nimittäin voisi silloin jopa katsastaa pätkän, kun osaksi mechafani olen.

Pluie

Viesti Kirjoittaja Pluie » La Syys 17, 2005 22:49

Ei mechoja ^^
Minusta Wonderful days oli ihan mukavaa katseltavaa, visuaalisesti ainakin. Juoni tosiaan jäi hieman kevyeksi, samoin hekilöt. Hieman tylsäähkö elokuva oli, varsinkin kun parhaimmillaan sai kuunnella pelkkää moottoripyörän jyrinää melkein 5 min putkeen... Mutta tekniset vempaimet oli hienoja!

Acolyte

Viesti Kirjoittaja Acolyte » La Syys 17, 2005 22:55

Joo tarina oli kyllä aika omituinen. Saattoi toki johtua kääntäjän mokista. Minulle elokuvasta jäi parhaiten mieleen upeiden taustojen lisäksi hieno soundtrack sekä kauhean äiteläksi vedetty melodraama. Tuntuu olevan melko tavanomaista korealaisessa elokuvassa tuo tunteiden vuolas vuodattelu.
"It's a morally corrupt hypocrisy fuckfest of a world we live in" CorvusCorax

Ryokan

Viesti Kirjoittaja Ryokan » Su Syys 18, 2005 04:47

Draamapuolella mentiin mielestäni hieman ojan puolella. Juoni oli kliseinen, mutta kokonaisuutena Ihania päiviä oli suhteellisen viihdyttävä. Tämänkaltaisia pätkiä katsoo ihan mielellään lauantaiaamuisin, kun aivot eivät vielä kykene kovin kummoiseen työhön. Animaatiojälki on kaunista, taas pitää paikkansa vanha sanonta siitä, kuinka rahalla saa jne.

Trilkk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trilkk » Su Syys 18, 2005 08:34

Shinji-san kirjoitti:Lainasin jokin aika sitten kirjastosta korealaisen animaatioleffan Ihania päiviä, ja haluaisinkin nyt tietää, mitä muut pitävät siitä.
Eivät pidä.

Äärimmäisen näyttävä, mutta myöskin äärimmäisen tympeä ja mitäänsanomaton pätkä. Melodraamaa ja kliseitä vaikka muille jakaa, onneksi lopussa ei sentään räjähtänyt mitään isoa.

blue_wolf

Viesti Kirjoittaja blue_wolf » Su Syys 18, 2005 12:38

Näyttävä todellakin oli.

Minäkin odotin jotain upeaa luettuani elokuvasta arvostelu, jossa kyseistä oltiin kehuttu oikein vuolaasti, ja vieläpä takakansikin paljon lipasi.

Mutta tämä ei aiheuttanut minussa mitään reaktiota, ihan kiva oli, mutta ei mitään maata järisyttävää. En edes jaksanut olla pahemmin pettynyt, se oli "vaan kiva"

Kansi oli sinänsä outo, pitäisikö tuon punahiuksisen olla muka nainen? Näytti minusta ihan mieheltä...

Shinji-san

Viesti Kirjoittaja Shinji-san » Ke Syys 21, 2005 11:29

_Tata kirjoitti:
Onkos tuossa mechamäiskettä, kun kerta NGE:n vertaat? Nimittäin voisi silloin jopa katsastaa pätkän, kun osaksi mechafani olen.

Valitettavasti ei, vaan tavallista aseen räiskettä. Vertaus olikin siinä mielessä huono, että NGE:n ja tämän leffan toimintakohtaukset ovat täysin erilaisia. Anteeksi.

xCherry

Viesti Kirjoittaja xCherry » Ti Loka 11, 2005 14:45

pakko sanoa että itse ostin dvd:nä ja oli todellinen pettymys, juoni oli p***a, hahmot ihan p*******ä. Ainut hyvä asia oli tausta.

Artzi

Viesti Kirjoittaja Artzi » La Loka 22, 2005 13:52

Näin sen superpäivä ennakkona joskus '04 heinäkuussa. Ihan ok. Koominen juttu jota kukaan ei vielä sanonut että siinä toistettiin samaa biisiä aina motskari kohdissa. Tais tulla jopa 4-5 kertaa. :P

EDIT
*mahd. spoileri poistettu*
20.06.2007 12:13 plärää lehteä 20

Jiksi

Viesti Kirjoittaja Jiksi » Ke Loka 26, 2005 19:22

Kyllähän tuon katsoi jo ihan visuaalisen näyttävyytensä vuoksi. Olen kieltämättä samaa mieltä siitä, että draama oli väärin rakennettu tarinaan.

widseek_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja widseek_ » Ma Maalis 06, 2006 09:29

Minusta tämä elokuva oli kyllä hyvä. Älyttömän hienot visuaaliset grafiikat, joita katsoi erittäin mielellään. Eihän ne henkilöhahmojen tarinat nyt mitään pintaa syvällisempiä ollut, mutta hyvät ääninäyttelijät siinä mielestäni oli.

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Ma Maalis 06, 2006 09:47

Juu, ihan pirun hyvää katsottavaa tämä kyllä oli, eihän se mitenkään loistanut überizer juonella, mutta tosiaan tämä oli vain ihan pirun tyylikkään näköinen, moottolipyöläkohtaukset varsinkin olivat oikein herkkua :wink:
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

Gabriel Knight

Viesti Kirjoittaja Gabriel Knight » Ma Maalis 06, 2006 16:04

Visuaalisen karkin takia korkeintaan menettelevä. Eipä tuossa muuten paljoa katottavaa ollut.

pöllödemoni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pöllödemoni » Ti Maalis 22, 2011 19:18

En itse asiassa jaksanut katsoa tätä loppuun asti, mutta luulen kuitenkin nähneeni kaiken tarvittavan.
Juoni ei mitenkään juhlinut omaperäisyydellään, ja mua jäi mietityttämään, että miten hitossa saasteita voi muka käyttää energiaksi. Tätähän ei selitetty elokuvassa mitenkään. Hahmot olivat tylsiä kuin mitkä, joko stereotyyppejä tai vailla mitään persoonallisuutta. Shua näytti ihan tummaveriseltä He-Manilta :D Hahmot olivat myös ilmeettömiä, ruman näköisiä ja hyppäsivät silmille taustojen keskeltä. Ainakin yksi kohtaus oli kopioitu suoraan siitä NGE:stä. Dialogi oli niin kornia, että se melkein hymyilytti. "Koeta nyt olla välittämättä siitä että sorramme ja orjuutamme noita arvottomia elukoita, he ansaitsevat sen koska... no näin se vaan on" jne.
Jätin tämän siis kesken koska ei paljoa kiinnostanut, näkevätkö He-man ja punapääbarbi taas sinitaivaan vai eivät. Taustagrafiikka oli kyllä niin hyvännäköistä että sitä olisin kyllä jaksanut katsoa pitempääkin, ja se taisikin olla leffan ainut kehuttava puoli.
"En jaksa enää kävellä!"
"Ettekö jaksa enää kävellä?"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”