Gravitation

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

gackt lover

Gravitation

Viesti Kirjoittaja gackt lover » La Elo 27, 2005 19:27

hej, jos tämä aihe on jo jossain niin sitten mun moka O_o mutta siis mitä tykkäsitte gravista, onko huippu vai ihan liian tällanen shounen-ai juttu??
itse olen rakastunut tuohon sarjaan täysin... ja olen nähnyt myös animen se on omalla tavallaan erittäin hienosti suoritettu mutta liian muunneltu verrattuna mangaan.... mutta siis yuki on aivan huippu ja hiro myös.. ai niin onhan siinä sitten myös shuichi beibe ja k!!!! ihana koskettava loistava sarja!!!!! muuta en voi sanoa mutta entäpä te?? :P kertokaa mielipiteenne ja lempihahmonne jne.... sanavalta :twisted: on teidän käytössänne!!

moderaattorin lisäys - teoksen perustiedot voit tarkastaa täältä:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... php?id=624
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... php?id=625
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=2333
"is it okay to love, too? in the shaking night
it`s good as it is more deeper
as those almost maddening lips Ì´ve gotten used to smelt together
I`am...Your...Vanilla"(words by gackt)

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » La Elo 27, 2005 21:24

Itse tuli toisaalla jo aikoinaan kirjoiteltua pikkaisen ja ei oikein pidä poliittisesti korrektina lainata Anime-lehteen kirjoittamaani suoraan tähän.

Mutta, miksei. Anime ja manga jälleen kerran ovat vahvasti erilaisia. Suora paremmuusvertailu on ehkä vähän huspua mutta kyllä manga korkeammat arvosanat ansaitsi. Hyvin sienipitoista.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

Ewyn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ewyn » Ti Elo 30, 2005 22:08

Itse omistan mangan kolme ensimmäistä osaa, enkä näe mitään syytä olla ostamatta loppujakin. Montako niitä muuten on? o.O
Joka tapauksessa. Pidän Gravitationista jopa melko paljon. Juoni, hahmot etc. ovat loistavia, piirosjälki kuin minulle tehtyä, eikä shounen-aista ikinä haittaakaan ole ;)
Minä taas en tuota yliampuvuutta ja silmille hyppiviä apinananaamaisia chibejä jaksa sulattaa. En yksinkertaisesti nää näissä piirteissä mitään ideaa, eivätkä ne minusta sovi teokseen ollenkaan. Muutama yksittäinen juttu siellä täällä on ihan piristävä lisä, mutta niihin ei saa alkaa tottua.
Gravitation on kuitenkin ihana manga, mutta animeen ole ainakaan lähitulevaisuudessa tutustumassa.
Viimeksi muokannut Ewyn, Ke Joulu 21, 2005 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Willa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Willa » Ke Elo 31, 2005 11:50

Gravitation oli yksi ensimmäisistä mangasarjoista, joita ryhdyin ihan toden teolla hankkimaan. Jo ensimmäinen kirja vei sydämeni, eikä se ole tullut vieläkään takaisin... Murakamin tyyli paranee kirja kirjalta ja loppua kohden juonikin muuttuu yhä rakastettavammaksi. Kaikki 12 kirjaa tosiaankin löytyvät hyllystä, viimeiseen käytin tämän vuoden Ropeconissa sen päivän ruokarahat, niin suuri oli kiusaus ostaa se... Minuun upposivat eritoten nuo aivan mielettömät juonen käänteet, jotka aiheuttivat tahattomia naurun purskahduksia muuallakin kuin oman huoneen suojissa.
Animena Gravaa on tullut hieman tuijoteltua, enkä pahemmin pitänyt, mutta kyllä se menettelee. Yukista nyt ei voi olla pitämättä jo seiyuunsa tähden..*kuolakuola*
Kaiken kaikkiaan sarja, joka kaikkien tulisi yleissivistyksen nimissä lukea.

Andromache

Viesti Kirjoittaja Andromache » Ke Elo 31, 2005 19:24

Ite en omista yhtään Gravii, mut luen niitä mun kaverilta. Ja musta se on ihan loistava. Se on niin viihdyttävä että harmaastakin päivästä tulee aurinkoinen. Välillä toki hävettää aika lailla Shuichin puolesta kun se toilailee omiaan. Tai saa niitä ah niin ihania nenäverenvuotojaan. Haluisin joskus nähä animekin, että onko se yhtä hyvä.. Ja kyllä Eiri on kaikkein paras vaikka osaakin välillä olla aikamoinen v-pää. <3
"They crushed my Dior shades!"

Sille oli myöskin tuttu, tuo kiinalainen kissa-juttu

Brisca

Viesti Kirjoittaja Brisca » Ke Elo 31, 2005 20:37

*kaatuu polvilleen maahan kumartaen kohti kirjahyllyä jossa lepäävät kahdeksan ensimmäistä Graviaan, mistä seuraa että saa ankaran nenäverenvuodon*
Siis, olen kyllä hirmuisen ihastunut kyseiseen sarjaan!
Kahdeksan albumin jälkeen juoni on pysynyt hienosti kasassa, ja juonenkäänteet olleet aika vaikeasti ennalta-arvattavia. Murakamin piirrostyylin kehittyminen on toki mukava asia, mutta en voi olla aina välillä vertailematta uudempia albumeja ensimmäisiin, pohtien kuinka Shuichi vanhetessaan muuttuu vain nuoremman näköiseksi. Toisaalta kai sitä kaikkeen tottuu; jopa Shu-chanin pallopäälookiin. ;)
"Go home, crybaby, before you piss me off even more"
-Yuki Eiri

Chie^

Viesti Kirjoittaja Chie^ » To Syys 08, 2005 17:39

Gravitation on ehdottomasti minun lempi-mangani! :D Olen lukenut kaikki 12 ja palvon niitä kaikkia! Ensimmäisissä Graveissa Murakami-saman piirtotyyli oli tietenkin hieno, mutta jälkimmäisistä pidän huomattavasti enemmän. Shuichin ilmeet ovat melkein joka kuvassa erilaiset: iloinen, surullinen, vihainen jne. Sitä on hauska seurata! :lol: Lempi hahmoni on Sakano. Hän on niin hauska pikku stressaaja! :wink:
Viimeksi muokannut Chie^, To Syys 08, 2005 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hotsu

Viesti Kirjoittaja Hotsu » To Syys 08, 2005 18:19

Vaikka Gravi onkin ehdottoman ihana manga, niin rehellisesti sanon etten oikein pitänyt parin ensimmäisen osan piirtotyylistä. Mutta myöhemmin se on jotain oikein hienoa.

Animesta... Njoo, ihan OK, mutta manga hakkaa mennen tullen. Plussaa Kazuhiko Inouesta Eiri Yukina ja mahdottoman hyvästä musiikista.

Strawberry

Viesti Kirjoittaja Strawberry » To Syys 08, 2005 18:26

Ensimmäisen pokkarin kyseisestä mangasarjasta omistan, ja voin sanoa että oli todella mukavaa luettavaa.
Ensimmäinen tuntuma shounen-aita, ja voin sanoa että kiinnostusta riittää, ehkä laajemmallakin näkökulmalla.
Koko kyseisen sarjan aion mangana itselleni hommata, ja jos animeakin löytäisin jostain halvalla, tai vähän kalliimmallakin, niin en kyllä epäröisi ostaa.
Mahtava sarja, suosittelen lämpimästi!
Ja kaikki shounen-ain ja yaoin vihaajat voivat mennä nurkkaan häpeämään, mars.

[of topic]Muuten, osaisiko kukaan suositella muita hyviä shounen-ai/yaoi -manga-/animesarjoja?[/of topic]
Viimeksi muokannut Strawberry, Pe Syys 09, 2005 12:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Brisca

Viesti Kirjoittaja Brisca » To Syys 08, 2005 21:33

*lisää palvontaa kohti Murakami-sania, joka on niin mahtavan sarjan tehnyt*
Minä en oikein ole vielä osannut päättää, pidänkö Murakamin uudemmasta piirrostyylistä vai en (lukenut 8 osaa). Kivoimman näköinen on Shuichi mielestäni ollut ehkä 4 ja 5 kirjassa..
Strawberry:
Luin tuossa juuri tänään ensimmäisen osan shounen-ai -sarjaa nimeltä Eerie Queerie! ja se vaikutti hirmuisen hyvältä. :)
"Go home, crybaby, before you piss me off even more"
-Yuki Eiri

Cosmic
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cosmic » To Syys 08, 2005 22:34

Pidän ainakin anime sarjasta...Siinä on niin paljon hauskoja asioita ja ajatuksia jotka pistää miettimään...Piirustus tapakin on vetoava...Vaikka sarja kasitteleekin poika-poika rakkaustta,mutta en voi olla pitämättä sitä romanttisena..^_^
"The greatest thing you'll ever learn
Is just to love and be loved in return" (Nat King Cole)
"If you want to be loved,then love..."

Hiro-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiro-chan » Ma Syys 12, 2005 13:51

No Gravihan on ensimmäisten rakkauksien joukossa, ja sehän jatkuu nyt Japanissa. Jee, lisää Gravia! ^_^ Eniten Murakamin piirrostyylissä minua viehättää tyylien vaihtelu, joka voi vaihdella iloisesta glitter-shoujosta raivokkaaseen action-shouneniin ja ties mihin - täsmälleen samaa, mitä minäkin piirroksissani harrastan! ^_^ Odotan tosiaan innolla jatkoa tähän mangaan, ja olisi mukava kuunnella kaikki draamatkin...

Strawberry & Brisca: Neliosainen Eerie Queerie! (alunperin Ghost!) on tosiaan hauska shounen ai -sarja, eikä turhan pitkäkään. Muita sarjoja ovat mm. Fake, Ai no Kusabi (<- aiiivan suosikki), Haru wo Daiteita, Sukishou!! (joka on tehty BL-pelistä), Loveless ja on Kyou Kara Maou!:ssakin shounen aita, tai ainakin viitteitä. Näitähän riittää...

Chie^

Viesti Kirjoittaja Chie^ » Ke Syys 14, 2005 19:20

Lisää Gravia??? :shock: MISSÄ MISSÄ?? *tähyilee ympäriinsä*
Even if it's a sin, say that you love me with your forbidden lips

Hiro-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiro-chan » To Syys 15, 2005 13:14

Juu, Murakami-sensei jatkaa nyt Gravi-mangaa Japanissa. En tiedä, paljonko jatkoa on ilmestynyt, mutta tuskin edes yhtä pokkaria on vielä koossa. En tiedä myöskään tulevista käännöksistä, mutta Tokyopopilla on kyllä oikeudet joten miksei...

Gala

Viesti Kirjoittaja Gala » To Syys 15, 2005 16:26

Mistä tuo tieto on peräisin? Itse en ole ainakaan mitään kuullut. Olisin itse kuvitellut Murakamin jatkavan Kanpai!:ta (joka muuten ilmestyy Tokyopopilta kai kohta puoliin) .
Sinäänsä outoa, että Gravia jatkettaisiin, sillä sarjalla on ihan ok. lopetus, ja seuraavat osat luultavasti lähtisivät toistamaan vain samaa ...

Mutta yleisesti ottaen pidän kovasti Gravitationista, 12 osaa hyllyssä ja anime + ovat nähtynä. Joo. Tohma Seguchi on ihana hahmo.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”